• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Naisten sähköpyörä Nova 7-vaihteinen Villa

Skeppshult Naisten sähköpyörä Nova 7-vaihteinen Villa
Kuvaus

Haluatko lisää vauhtia elämääsi? Silloin olet löytänyt täysin oikean mallin!

Uskallamme väittää, että sähköpyörä Skeppshult Nova EL todella ruumiillistaa ilmaisun "ajaton muotoilu"... vankka käsityö, joka tarjoaa harmonisen pyöräilykokemuksen aina mukaviin kahvoihin saakka. Kallis pyörä, jossa on voimakas japanilainen sähkömoottori ja vankka teräsrunko, joka henkii vankkaa ruotsalaista ammattitaitoa, yhdistettynä korkealaatuisten komponenttien sekoitukseen tunnetuilta valmistajilta. Lopputulos on käytännöllinen ja toiminnallinen luomus, joka ylväästi etenee tarjoten viihdyttävän kokemuksen runsaalla mukavalla polkemisvoimalla. Voit luottavaisesti odottaa huoleton pyöräilyä ulko-ovelta toimistoon, pikakauppaan tai vain rannalle... ja sillä on lisäksi potentiaalia tulla luotettavimmaksi kumppaniksesi useiden vuosikymmenten ajan. 

Menestyksen avain!

  • Sähköavusteinen pyörä, jossa on smoolantilainen laatuvaikutelma sielussa, sydämessä ja keuhkoissa
  • Sofistikoitu runko korkealujuusseoksesta Ruotsin SSAB:ltä (huomattavasti kevyempi kuin perinteinen teräs)
  • Ruostesuoja, joka on sovitettu kestämään meidän sääolosuhteitamme ja UV-kestävä jauhelakka
  • Mukavat muodot joustavalla ajotuntumalla ja erinomaisella näkyvyydellä ympäristöön
  • Voimakas keskiöön asennettu sähkömoottori Shimanolta (STePS E6110), joka tarjoaa ihanaa dynaamista ajotuntumaa
  • Korkealaatuinen akku Shimanolta (418Wh, 36V, 11.6Ah), joka antaa jopa 150 km toimintasäteen
  • CE-merkitty, testattu Epac EN15194:n ja EMC-testin (Sähkömagneettinen yhteensopivuus) mukaisesti
  • Todistetusti toimiva voimansiirto, jossa on 7 lähes huoltovapaata navan sisäistä vaihdetta, joita ohjataan helposti käsikäyttöisellä vääntönupilla
  • Helppokäyttöiset jarrut, jotka tarjoavat luotettavan ja tehokkaan jarrutuskyvyn riippumatta vuodenajasta ja sääolosuhteista
  • Alumiinivanteet Schurmannilta ja luotettavat laadukkaat kumit Schwalbeltä
  • Kattavasti varustettu alusta lähtien korkealuokkaisilla komponenteilla

Robuusti rakennettu runko korkealujuusseoksesta, jonka mukana tulee aito smoolantilainen laatuvaikutelma

Kuten aina, kun kyse on Smoolannissa valmistetuista Skeppshult-pyöristä, kyseessä on vankkaa käsityötä pienimpiä yksityiskohtia myöten - runko koostuu korkealuokkaisesta seoksesta Ruotsin SSAB:ltä (Docol 590, 1 mm paksuus), mikä tarjoaa tasapainoisen mutta huomattavasti kevyemmän tuntuman verrattuna perinteiseen teräkseen, mutta samalla tarjoaa teräksen hämmästyttävän joustavuuden, upeat ajo-ominaisuudet ja valtavan kestävyyden. Rungon geometria on puoliksi urheilullinen, mutta tarjoaa silti mukavan ajoasennon, joka takaa erinomaisen näkymän ympäristöön. Teräs kuuluu luonnolliseen kiertoonsa ja vertailun vuoksi alumiinin valmistukseen kuluu seitsemän kertaa enemmän energiaa, minkä vuoksi teräs on huomattavasti parempi ympäristölle. SSAB (Svenskt Stål AB) on maailman johtava teräsvalmistaja, joka keskittyy sekä laatuun että ympäristöön (mm. maailman alimmat päästöt tuotannossaan). Myös kuljetusmatka on luonnollisesti paljon lyhyempi kuin jos olisi valittu tuoda valmiita runkoja Aasiasta. Rungossa on ruostesuoja, joka on sovitettu kestämään pohjoismaisia sääolosuhteita sekä UV-kestävä jauhelakka, ja myös lakkaus tapahtuu Skeppshultissa (tietenkin suljetussa järjestelmässä). 

Voimakas sähkömoottori, joka tarjoaa runsaasti ihanaa potkua polkimissa

Sähkökäyttö tulee laadukkaalta Shimanolta ja koostuu voimakkaasta sähkömoottorista ja ladattavasta akusta (418Wh), joka on sijoitettu tavaratelineeseen ja lisäksi käytännöllisesti irrotettavissa. Voimakas sähkömoottori (STePS E6110) tarjoaa paljon ympäristöystävällistä voimaa, mikä antaa lisää potkua polkimissa. Moottorin keskeisen sijainnin ansiosta saavutetaan hyvä tasapaino, mutta parasta on, että se tarjoaa myös ihanaa dynaamista ajokokemusta. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeää ja rauhallista apua, mutta poljet nopeammin, ja ehkä ennen kaikkea intensiivisemmin, saat paljon voimakkaampaa apua, mikä tietysti myös nostaa nopeutta (kuitenkin enintään 25 km/h).

Voimakas sähkömoottori toimii lähes saumattomasti yhteistyössä 7 kapseloidun ja lähes huoltovapaan navan sisäisen vaihteen kanssa Shimanolta (Nexus), joita ohjataan helposti käsiteltävällä vääntönupilla, jonka ansiosta voit vaihtaa vaihteita vaivatta, mikä yhdessä tarjoaa sinulle voimakasta pyöräilyiloa ehdottomasti korkeimmasta luokasta. Kumppanuus toimii tehokkaasti, hiljaisesti ja tarjoaa jopa 150 km:n toimintasäteen (riippuen olosuhteista) oikealla nopeudella.

Vannekokonaisuus, jossa on alumiinivanteet ja varustettu luotettavilla laadukkailla kumeilla

Vankka vannekokonaisuus koostuu Schurmannin alumiinivanteista, jotka on varustettu luotettavilla laadukkailla kumeilla Schwalbeltä, jotka ongelmitta hallitsevat kaiken sileästä asfaltista karkeaan mukulakiviin ja paljon epätasaisempaan maastoon. Nämä 40 mm leveät renkaat tarjoavat täydellisen yhdistelmän korkeaa mukavuutta, matalaa vierintävastusta ja luotettavaa läpitunkeumansuojaa, mikä käytännössä luo lisää turvallisuutta ja mukavampaa pyöräilyä normaalisti löytyvillä pinnoilla sekä kaupungissa että maaseudulla. Koska se nauttii nopeudesta, se on varustettu helposti käsiteltävällä jalkajarrulla takana ja luotettavalla rullajarrulla edessä (joka on erityisesti sovitettu sähköpyörille, tehokkaampalla jarrutuskyvyllä ja tehokkaammalla jäähdytyksellä), yhdistelmä, joka varmistaa, että sinulla on aina vaikuttava jarruteho riippumatta vuodenajasta tai sääolosuhteista.

Runsas varustelutaso ainoastaan korkealaatuisilla komponenteilla 

Muuten pyörä on jo alusta lähtien varustettu laadukkailla komponenteilla, jotka tietenkin on täysin sovitettu hieman kovempaan pohjoismaiseen ilmastoomme. Mitä sanoisit esimerkiksi säädettävästä ohjausvarresta, lokasuojista, tavaratelineestä AVS-toiminnolla, korista, LED-valaistuksesta, tuesta ja hyväksytystä runkolukosta, joka toivottavasti karkottaa häikäilemättömät pyörävarkaat ja varmistaa, että saat pitää uuden sähköpyöräsi rauhassa. 

Rikkaasti varusteltu luotettavalla kokoelmalla huolellisesti valittuja laadukkaita komponentteja 

Malliin kuuluu luotettava kokoelma huolellisesti valittuja komponentteja ja tässä versiossa on varustettu lähes kaikki mitä voit tarvita - mitä sanot esimerkiksi tavaratelineestä älykkäällä AVS-toiminnolla, anteliaasta etukorista, säädettävästä ohjausvarresta, tukevista lokasuojista, akkukäyttöisestä valaistuksesta, kattavasta ketjusuojasta, tukevasta tuesta, vedenkestävästä satulasta pehmeällä pehmusteella ja hyväksytystä runkolukosta, joka toivottavasti karkottaa häikäilemättömät pyörävarkaat ja varmistaa, että saat pitää rakkaan Nova EL:si rauhassa. 

Erinomainen valinta ja todennäköisesti maailman paras epätavallisen tavallinen sähköpyörä?

Nykyään, kun lähes kaikki on kategorisoitu, Nova EL on loistava poikkeus. Tämä on sähköpyörä, joka melkein anoo päivittäistä käyttöä. Ja ei mitään erityistä tarkoitusta varten, vaan se toimii melkein missä tahansa ja milloin tahansa. Tämä on erinomainen valinta sinulle, joka haluat voimakkaan, näppärän ja käytännöllisen "arkipyörän" mukavalla ajotuntumalla ja lisäpotkulla polkimissa. Joten jos etsit nopeaa, seuraavaa ja hieman ylellistä sähköpyörää päivittäiseen käyttöön, joka on sekä tyylikäs, toiminnallinen että kestää vuosikymmeniä eteenpäin, niin tämä on todennäköisesti täysin oikea malli sinulle. Tämä on nopea, voimakas ja vaikuttavan hyvin varusteltu sähköpyörä, jolla voit pyöräillä usein, pitkään ja mielelläsi... lisäksi missä säässä tahansa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098099E46153
EAN-koodi7350006731334
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriUll
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098099
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Nova El
MallisarjaSkeppshult Nova El
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)27.1 kg (sis. kori)
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
160-180cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Jalkajarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaSkeppshult Nova El
Runkosetti
Runkokoko53
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
100 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

150 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiTavarateline
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika6 h
Akkukapasiteetti (Wh)418
Akkukapasiteetti (Ah)11.6
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturiyes
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano Steps SC-E5000
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotEco, High, Normal
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO