• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

Frappé FRAPPE FSC 460

FRAPPE FSC 460
Kuvaus

Muotoilu, toiminnallisuus ja mukavuus uskomattoman tyylikkäässä paketissa

Jos etsit käsittelyltään helppoa ja tehokasta sähköpyörää, jossa urbaani muotoilu yhdistyy niin kokonaisuudessa kuin pienimmissäkin yksityiskohdissaan vahvaan laaduntunteeseen, tyylikäs Frappé FSC 460 on itsestäänselvä valinta. Mukava, moderni ja helppokäyttöinen sähköpyörä, jolle erittäin tilavat säilytystilat antavat vaikutelman korkealaatuisesta sveitsiläisestä kellosta – vain huomattavasti suuremmissa renkaissa. Avulias kumppani, jonka poikkeuksellisen matalan kynnyksen ansiosta voit saapua määränpäähäsi viilentymättä tai hengästymättä! Pyörän notkeus on todella vaikuttavaa, ja kiitos vankkojen 28-tuumaisten renkaiden sekä pehmeästi istuvan mukavuussatulan, se kulkee vaivattomasti yli kantojen ja kivien, viihtyen yhtä lailla sekä betoniviidakossa että mutkittelevilla pyöräteillä.

Menestyksen avain!

  • Taidokkaasti muotoiltu alumiinirunko, jossa on erittäin matala kynnys ja erittäin mukava ajoasento
  • Tehokas sähkömoottori Shimanolta (STePS E6100) ihastuttavan hiljaisella käynnillä, joka tuottaa 60Nm 
  • 500Wh:n akku on käytännöllisesti integroitu tavaratelineeseen, tarjoten runsaasti toimintasädettä
  • Lähes vuorenvarma voimansiirto, jossa on 7 Shimano (Nexus 7) sisävaihdetta
  • Vankat 28-tuumaiset renkaat, jotka ovat 47 mm leveät CST (Otis) ja joissa on puhkeamissuoja 
  • Mukava komfortsadel ja säädettävä ohjainkannatin tarjoavat mahdollisuuden löytää optimaalinen ajoasento
  • Varusteluun kuuluu tavarateline, lokasuojat, ketjusuoja, tukijalka, lukko sekä valaistus 

Kevyt alumiinirunko, jolla on sulava tunne ja erinomainen näkyvyys 

Tyylikäs runko on valmistettu laadukkaasta alumiinista, jossa on poikkeuksellisen matala kynnys, sisäiset kaapelireititykset ja mukava geometria yhdistettynä säädettävään ohjainkannattimeen, mikä tarjoaa sinulle lähes panoraamanäkymän ympäröivään liikenteeseen. Runko ei ole vain visuaalisesti miellyttävä, vaan sen moderni rakenne tarjoaa vakuuttavaa vakautta, samalla kun se on tarpeeksi joustava tarjotakseen miellyttävän ajokokemuksen epätasaisilla tai haasteellisilla alustoilla. 

Vuorenvarma 7-vaihteinen voimansiirto ja tehokas sähkökäyttö, joka tarjoaa laajan toimintasäteen

Pyörän sydämenä toimii yksi markkinoiden parhaiten testatuista voimansiirroista, Shimanon STePS (E6100), joka yhdistää tehokkaan sähkömoottorin akkuun, joka yksinkertaisesti sanottuna tarjoaa 400 Wh ympäristöystävällistä voimaa. Yhdessä tämä antaa upean toimintasäteen ja lisäpontta sekä jaloille että keuhkoille. Akku ei pelkästään käytä sähkömoottoria, vaan se käyttää myös tyylikkäästi integroitua AXA-valaistusta, varmistaen, että näkyy myös pimeän tultua. Urhellinen sähkömoottori tuottaa 60Nm vääntömomentin ja tarjoaa voimaa jopa 25 km/h nopeuteen asti, ja toki, pyöräilyä voi jatkaa vieläkin nopeammin, mutta siinä tapauksessa työn tekee perinteinen lihasvoima.

Moottori on erittäin responsiivinen ja toimii saumattomasti lähes huoltovapaan voimansiirron kanssa, jossa on 7 kapseloitua Shimano (Nexus 7) vaihdetta. Käytännössä tämä tarkoittaa huippuluotettavaa toimintaa, minimaalista huoltoa ja vaihdevalikoimaa, joka toimii niin jyrkissä nousuissa kuin pitkillä tasamaan matkoilla. Vaihteet ovat hyvin suojattuja fyysisiltä iskuilta sekä sateelta, lumelta ja lialta, mikä minimoi huollon tarpeen. Huolellisesti huollettuna pyörä ilahduttaa sinua vuosikymmeniä. 

Moottorin keskeinen sijoittelu takaa erinomaisen matalan painopisteen, mikä puolestaan mahdollistaa moitteettoman ohjattavuuden ja luonnollisen tasapainon pyöräillessä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että hiljaisella ja varovaisella polkemisella saat pehmeän ja rauhallisen avun, kun taas nopeampi ja voimakkaampi polkeminen tarjoaa tehokkaampaa tukea, mikä luonnollisesti nostaa myös nopeutta. Kaikki tapahtuu tehokkaasti, hiljaisesti ja suoraan vetävän vevaxelin kautta, mikä on ehdottomasti paras vaihtoehto. 

Nykyaikainen teknologia tarjoaa luotettavan tunteen helposti hallittavasta voimasta

Kaikista nykyaikaisesta teknologiasta huolimatta pyörä on esimerkillisen helposti hallittavissa. Selkeän näytön kautta valitset yhden neljästä eri toimintatilasta (Off, Eco, Normal, High) ja sen jälkeen voit vain keskittyä polkemiseen. Järjestelmä, joka koostuu tarkasti kalibroiduista sensoreista ja tehokkaasta ohjelmistosta, huolehtii lopusta. Lisäksi voit hyödyntää ”walk mode” -toimintoa, joka mahdollistaa sähkömoottorin käytön myös pyörän vierellä kävellessä.

Vakuuttava mukavuus ja tehokkaat levyjarrut tarjoavat virheetöntä suorituskykyä

Kiitos mukavan komfortsatulan ja hieman leveämmän profiilin (47 mm) renkaiden, myös epätasaiset pyöräilyreitit tuntuvat yllättävän miellyttäviltä. Koska pyörä viihtyy vauhdissa, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla. Tämä vähentää huollon tarvetta ja varmistaa, että käytettävissäsi on voimakas jarrutusteho vuoden ympäri, myös sateisissa, pölyisissä tai loskaisissa olosuhteissa.

Sulavalinjainen sähköpyörä ihastuttavalla mukavuudella ja korkealla varustelutasolla

Ympäristötietoinen vaihtoehto, joka sopii erityisesti niille, jotka arvostavat designia, toiminnallisuutta, mukavuutta ja laajaa toimintasädettä. Sähköavusteinen Frappe FSC 460 varmistaa, että ehdit viemään lapset ja hoitamaan kaikki tärkeät askareet ennen työpäivän aloittamista – ja kaiken lisäksi ilman, että hikoilet tai hengästyt. Se, että pyörä on varustettu kaikella tarpeellisella heti alusta alkaen, on todellinen bonus. Mitä sanoisit säädettävästä ohjainkannattimesta, lokasuojista, tavaratelineestä, tukijalasta, ketjusuojasta, sekä etu- ja takavaloista sekä hyväksytystä runkolukosta? Näiden ominaisuuksien ansiosta varkaat eivät toivottavasti kajoa rakkaaseen Frappéesi, jolloin saat nauttia siitä rauhassa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068957
EAN-koodi-
TuotemerkkiFrappé
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

-
Personointi-
Sukupuoli-
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
-
Valmistajan väri-
Vuosimalli-
Valmistajan verkkosivut-
Sähköpyörä-
Sähköjärjestelmä-
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

-
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

-
Vaihdevipu sarja-
Mallisarja-
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaali-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

-
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
-
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
-
Moottorin äänitaso-
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
-
Sensorit-
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
-
Akku
Akku-
Akkutyyppi-
Akun sijainti-
Irrotettava akku-
Akkukapasiteetti (Wh)-
Jännite-
Sisältyykö akku?-
Akkulaturi-
Voidaan ladata pyörässä-
Näyttö
Näyttö-
Avustustasot-
Talutusapu-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO