• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

Frappé FRAPPE FBC 800i

FRAPPE FBC 800i
Kuvaus

Käytännöllinen, monipuolinen ja kätevä sähköpyörä, jossa on mahtava vääntö pedaaleissa

Jos etsit sähköpyörää, jossa sekä kokonaisuus että pieninkin yksityiskohta tuovat sinulle turvallisen korkealaatuisuuden tunteen, on Frappé FBC 800i älykäs valinta. Se on käytännöllinen ja monipuolinen pyörä, jolla on selkeä kaupunkilainen ote ja tehokas voimansiirto, joka tarjoaa runsaasti tehoa ja aidon ajamisen ilon – riippumatta siitä, kuinka paljon wattia jaloissasi vielä on. Se on täydellinen pyörä niille, jotka haluavat viihdyttävän sähköpyörän, jossa on reilusti lisäpotkua pedaaleissa, ja joka kuljettaa sinut perille huolettomasti, ilman että tarvitsee murehtia hikisestä saapumisesta. Sen jykevät renkaat ja joustettu etuhaarukka mahdollistavat sujuvan menon yli kannon ja kivien, ja se viihtyy yhtä hyvin kaupungin betoniviidakossa kuin kiemurtelevilla sorateillä... todellinen unelmaväline nirsoille päivittäispendelöijille!

Avain menestykseen!

  • Veistoksellinen alumiinirunko erittäin matalalla kynnyksellä ja tyylikkäästi integroiduilla komponenteilla
  • Säädettävä ohjaustanko mahdollistaa optimaalisen asennon mukavassa satulassa
  • Jousitettu etuhaarukka RST:lta (Volante), 50 mm iskunpituuksilla, parantaa mukavuutta kovilla alustoilla
  • Laadukas sähkömoottori Boschilta (Active Line Plus), 50 Nm vääntömomentilla, tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen
  • Tehokas 500Wh akku on tyylikkäästi integroitu runkoon, tarjoten laajan toimintasäteen
  • Moottorin ja akun keskitetty sijoitus takaa ihanteellisesti tasapainoitetun ja turvallisen ajokokemuksen
  • Turvallinen voimansiirto 11 sisäisellä Shimano-vaihteella (Alfine) takaa erittäin luotettavan suorituskyvyn
  • Lähes huoltovapaa hammashihnaveto tarjoaa äänettömän ajokokemuksen
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200) vastaavat tehokkaasti nopeisiin pysähdyksiin
  • Robustit 28-tuumaiset renkaat, 50 mm:n levyisillä laadukkailla CST-renkailla (Scalato Mondano)
  • Tukeva ja kätevä tavarateline tekee pyörästä monipuolisen kantajan
  • Varustukseen kuuluvat lokasuojat, ketjusuoja, seisontatuki, lukko sekä laadukas valaistus alusta lähtien

Veistoksellinen runko laadukkaassa alumiinissa, esimerkillisen matalalla kynnyksellä

Veistoksellinen runko on valmistettu kestävästä alumiinista selkeillä linjoilla ja tyylikkäästi integroidulla akulla sekä sisäisellä kaapeloinnilla. Sen tasapainotettu geometria takaa mukavan ajoasennon ja antaa sinun seurata ympäröivää liikennettä. Sen erottuva muotoilu, jossa on erittäin matala kynnys, on sekä käytännöllinen että herättää vaikeasti hallittavan halun omistaa se. Runko on paitsi esteettisesti miellyttävä, myös rakenteeltaan tukeva, tarjoten luotettavaa vakautta, mutta mukana on myös sopivasti joustavuutta mukavamman ajokokemuksen varmistamiseksi karkeammilla pinnoilla.

Luotettava 11-vaihteinen voimansiirto, hihna-ajovoima, ja tehokas sähkökäyttö laajalla toimintamatkalla

Sydämen muodostavat markkinoiden parhaimpiin kuuluva voimansiirto (Bosch Active Line Plus), sähkömoottori 50 Nm vääntömomentilla ja akku, joka tarjoaa 500 Wh ympäristöystävällistä tehoa. Yhdessä ne tarjoavat dynaamisen voimansiirron ja jopa 100 km toimintasäteen (olosuhteista riippuen), antaen lisäenergiaa sekä jaloille että keuhkoille. Akku ei ainoastaan käytä sähkömoottoria, vaan myös integroidun valaistuksen, joka takaa näkyvyytesi pimeässä.

Näppärä moottori toimii yhteistyössä lähes vuoristovarman voimansiirron kanssa, joka sisältää 11 sisäistä ja lähes huoltovapaata Shimano-vaihdetta (Alfine), tarjoten käytännössä luotettavan toiminnan, minimiin rajatun huollon ja monipuolisen vaihteiston, joka toimii niin jyrkissä nousuissa kuin pitkissä laskuissa. Moottorin ja akun alapuoleinen sijoittelu saa aikaan äärimmäisen matalan painopisteen, joka mahdollistaa virheettömän hallinnan myös haastavammassa maastossa.

Sisäiset vaihteet yhdistettynä lähes vuoristovarmaan Gatesin hammashihnavetoon (CDX) vaativat vähän huoltoa ja tarjoavat miellyttävän tuntuman kautta koko vaihdealueen. Voit unohtaa likaiset ketjut, saat erittäin kestävän voimansiirron pidennetyllä käyttöiällä, ja lisäksi vaihteisto toimii yhtä hyvin sekä vaativissa nousuissa että pitkillä suorilla myötätuulessa. Kokonaisuus muodostaa vaikuttavan hiljaisen äänen tason ja tarjoaa dynaamisen tunteen voimansiirrossa, parhaan puolen ollessa lähes saumaton harmonia ja korkea tehokkuus.

Moderni teknologia, joka luo turvallisen tunteen luotettavan avun kanssa

Kaikista sen moderneista teknologioista huolimatta pyörä on koettu poikkeuksellisen helpoksi käsitellä. Intuvia-näytön kautta valitset yhden viidestä ajotilasta (Off, Eco, Tour, Sport ja Turbo), ja sitten voit vain polkea – moottorin korkealuokkaiset sensorit ja pätevä ohjelmisto pitävät huolen lopusta. Voit myös käyttää kävelymoodia, jolloin sähkömoottori auttaa sinua pyörän vierellä kävellessä.

Mukava jousitus ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Jousitetun etuhaarukan, urheilullisen mukavuussatulan ja laadukkaiden CST-renkaiden (Scalato Mondano) ansiosta, joilla on erittäin leveä profiili (50mm), pyöräily huonolla alustalla on yllättävän mukavaa. Ja koska pyörä on suunniteltu toimimaan nopeasti, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), mikä vähentää huollon tarvetta ja varmistaa voimakkaan jarrutuskyvyn vuoden ympäri, riippumatta sääolosuhteista.

Pyörä, joka muuttaa ikuisesti tapaasi katsoa pyöräilyä

Luotettava sähköavustinen pyörä, joka sopeutuu useimpiin ympäristöihin, mahdollistaa sinun tehostetusti ja nopeasti navigoida kaupungin halki ja liukua vaivattomasti pitkin metsäpolkuja. Se, että pyörä on heti alusta alkaen varustettu kaikella mahdollisella, mitä saatat tarvita, on lisäbonus - miten olisi esim. lokasuojat, seisontatuki, tavarateline, ketjusuoja, lukko sekä valaistus edessä ja takana. Helposti hallittava ja äärimmäisen joustava sähköpyörä tarjoaa vaikuttavan liikkuvuuden, jotta voit hyvillä mielin jättää auton kotiin ja lähteä mukaan uusiin seikkailuihin. Tämä kulkuväline muuttaa ikuisesti näkemystäsi pyöräilystä/pendelöinnistä ja vie sinut perille nopeammin ja paljon kätevämmin.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0068954
EAN-koodi-
TuotemerkkiFrappé
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

-
Personointi-
Sukupuoli-
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli-
Valmistajan verkkosivutfrappebikes.com/en-en
SähköpyöräKyllä
Sähköjärjestelmä-
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

-
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

-
Vaihdevipu sarja-
Mallisarja-
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

-
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppi-
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

-
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
-
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
-
Moottorin äänitaso-
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
-
Sensorit-
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
-
Akku
Akku-
Akkutyyppi-
Akun sijainti-
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)-
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturi-
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Näyttö-
Avustustasot-
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO