• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Sähköpyörä Herrat E-Vitess Expert Gent

Bergamont Sähköpyörä Herrat E-Vitess Expert Gent
Kuvaus

Kaikkivaltias sähköpyörä oikeilla muodoilla ja ensiluokkaisella liikkuvuudella 

Urheilullinen ja voimakas Bergamont E-Vitess Expert Gent yhditää modernin muotoilun kaikkiin nykyaikaisen ihmisen monipuoliselle sähköpyörälle asettamiin vaatimuksiin. Ergonomisen ajotyylinsä, saumattomasti toimivan voimansiirtonsa, mukavan satulansa ja laadukkaiden leveiden renkaidensa ansiosta, se tarjoaa erinomaista mukavuutta lähes millä tahansa alustalla. Tämä on vikkelä ilon lähde vaativalle työmatkaajalle, joka kaipaa rajatonta ajamisen nautintoa ja nauttii nopeasta vauhdista sekä kaupunkiympäristössä että sen ulkopuolella. Voimakas sähköpyörä laajalla käyttöalueella, tehokkaalla liikkuvuudella ja huippuluokan osilla vastaa kaikkia seikkailullisen pyöräilyn tarpeita.

Menestyksen avaimet!

  • Ensiluokkainen runko moderneilla muodoilla, valmistettu alumiinista ja hiilikuituisella haarukalla
  • Sulava sähkömoottori (TQ-HPR50) 50Nm:n vääntömomentilla, joka vahvistaa käyttäjän omia voimavaroja luonnollisella ajokokemuksella
  • Tyylikkäästi integroitu 360Wh akku, joka vie huomattavasti vähemmän tilaa kuin perinteiset sähköpyörän akut
  • Hanki range extender (lisäakku 160Wh), jos tarvitset lisätehoa todella pitkille matkoille
  • Lähes huoltovapaa voimansiirto Shimano Nexus 5e:llä, viidellä navavaihteella, jotka tarjoavat luotettavan suorituskyvyn
  • Gatesin hammashihna on kestävämpi kuin perinteinen ketju, käytännössä huoltovapaa ja lähes äänetön ajon aikana
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Tektrolta (HD-EU 817), jotka tarjoavat johdonmukaisen jarrutusvoiman
  • Vankat pyöräsetit alumiinivanteilla Rydeltä (Rival 26 disc), jotka kestävät kovat olosuhteet
  • Pitokelpoiset 29-tuumaiset Schwalbe-rengkaat (Marathon Efficiency) 55mm leveydellä ja alhaisella vierintävastuksella
  • Älykäs säädettävä ohjauskannatin, joka helpottaa oikean aseman löytämistä satulassa 
  • Tyylikkäästi integroitu tehokas valaistus, joka parantaa näkyvyyttäsi hämärässä 
  • Varustettu monilla huippuluokan komponenteilla, jotka tekevät jokapäiväisestä pyöräilystä vaivatonta

Urheilullinen alumiinirunko modernilla geometrialla ja sujuvalla ajotuntumalla

Sporttisen maalauspinnan alla kätkeytyy urheilullinen alumiinirunko, joka moderneine kaupunkimaisine muotoiluineen tarjoaa sulavaa ja tasapainoista ajokokemusta, jopa täydellä teholla polkiessa. Sen päivitetty geometria tuo mukanaan mukavan sporttisen ajoasennon, joka samalla tarjoaa hyvän näkymän liikenteeseen ympärillä.

Äärimmäisen hiljainen sähkökäyttö ja lähes huoltovapaa voimansiirto hammashihnalla

Voimanlähteenä on äärimmäisen hiljainen sähkömoottori, joka tarjoaa saumattoman ajokokemuksen. Se on erittäin tehokas ja hyödyntää vääntömomenttiaan 50Nm mahdollistaen erinomaisen tehon ja painosuhteen. Akku on tyylikkäästi integroitu ja tarjoaa ympäristöystävällistä energiaa, mikä yhdessä tuo merkittävän toimintasäteen. Selkeältä näytöltä saat nopeasti tietoa avustustasosta, toimintamatkasta, nopeudesta ja muusta. Lähes huoltovapaa voimansiirto hammashihnalla sisältää viisi luotettavaa navavaihdetta, mikä takaa laajan vaihdealueen (263%).

Vahvat pyöräsetit tarjoavat erinomaista mukavuutta sekä tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Kiitos pitävien 29-tuumaisten renkaitaan, jotka rullaavat kevyesti ja tarjoavat runsaasti ilmatilaa, saavutetaan huippumukavuutta - oli alla sitten sileä pyörätie tai epätasainen mukulakivikatu. Koska pyörä on suunniteltu kestämään korkeita nopeuksia, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka vähentävät ylläpidon tarvetta ja tarjoavat vahvan jarrutusvoiman kaikissa olosuhteissa.

Tehokas ja hyvin varusteltu sähköpyörä, joka tekee autosta tarpeettoman

Kokonaisvaikutus syntyy usein yksityiskohdista: kestävät lokasuojat, tukeva tavarateline, ensiluokkainen valaistus, luja tukijalka ja kattavasti suojaava ketjusuoja antavat pyörälle ainutlaatuisen luonteen. Hyvin varusteltu ja nopea sähköpyörä mahdollistaa, että voit hyvällä omallatunnolla jättää auton kotiin ja saapua työpaikalle virkeänä ilman hikikarpaloa otsalla tai hengästystä.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108370
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriMATT KHAKI GREEN
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
MallisarjaBergamont E-Urban
Bergamont Vitess
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäTQ
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

5-vaihteinen
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
MallisarjaBergamont E-Urban
Bergamont Vitess
Runkosetti
Runkokoko-
Runko28- ultra lite AL-6061 tubing- integrated battery
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaBGM carbon rigid fork
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
EtunapaShimano HB-MT400-B/ centerlock
TakanapaShimano Nexus/ SG-C7000-5/ freehub/ centerlock
PinnatSapim Leader
VanteetRyde Rival 26 disc/ eyelets
EturengasSchwalbe Marathon Efficiency
TakarengasSchwalbe Marathon Efficiency
Renkaan koko55-622
Voimansiirto
VaihtajatShimano Nexus/ SL-C7000/ 5-speed
KeskiölaakeriTQ
RataspakkaGates CDX/ 32t
Komponentit
EtujarruTektro HD-EU 817/ hydraulic disc brake
TakajarruTektro HD-EU 817/ hydraulic disc brake
OhjainlaakeriAcros ZS56/ A-Headset/ semi-integrated/ tapered
OhjaustankoBGM Pro/ riserbar/ backsweep: 20°/ rise: 30 mm
OhjainkannatinSatori Python/ adjustable
SatulatolppaBGM Pro
PolkimetMarwi SP-890 matt Sandblock
Kädensijat/tankonauhatBGM Comfort/ Ergo/ double density/ clamp version
Moottori
MoottoriTQ-HPR50
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
80
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika3
Akkukapasiteetti (Wh)360
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöTQ
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiUSB
Avustustasot1, 2, 3, Off
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-17%
Orbea MTB Wild H20 Mango (Gloss) - Black (Matt)
€ 4 760,61
€ 3 967,01
Tarjous
-17%
Orbea MTB Wild H20 Metallic Night Black (Matt-Gloss)
-7%
Orbea MTB Wild M10 Urban Green (Gloss) - Black (Matt)
-7%
Orbea Kemen Mid Suv 40 Metallic Night Black (Matt-Gloss)

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO