• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Vibe Mid H10 Nightblack

Orbea Vibe Mid H10 Nightblack
Kuvaus

Urheilullinen kaupunkihybridi sujuvalla sähkömoottorilla ja erinomaisen nopealla ajotuntumalla

Jos etsit ketterää sähkökäyttöistä kaupunkipyörää tai tehokasta kaupunkipendelöintiin soveltuvaa pyörää, joka on varustettu ensiluokkaisilla komponenteilla ja vie sinut nopeasti paikasta A paikkaan B, Orbea VIBE MID H10 on silloin loistava valinta! Tämä nopea sähköpyörä tuo kasvoillesi pysyvän hymyn ja kulkee vaivatta niin epätasaisilla mukulakivikaduilla kuin vasta päällystetyillä, sujuvilla pyöräteilläkin. Se on loistava valinta järkeville nopeuden ystäville, jotka haluavat pendelöidä tai tehdä pitkiä lenkkejä ilman hengästymistä tai hikoilua. Kyseessä on nopea kaupunkihybridi, jossa on tyylikkäästi integroitu sähköavustus, tarjoten voimakasta apua juuri silloin kun sitä eniten tarvitset, sekä tekee päivittäisestä liikkumisesta käytännöllisempää, viihdyttävämpää ja huomattavasti nopeampaa. Toisin kuin useimmissa muissa sähköpyörissä, tässä pyörässä yhdistyy tavallisen pyörän siluetti ja paino sähköavustuksen etuihin.

Avain menestykseen!

  • Taideteokseksi muotoiltu korkealaatuisesta alumiinista valmistettu runko, jossa on alhaisempi kynnys ja modernit urbaanit muodot
  • Ultrakevyt hiilikuituinen etuhaarukka, joka takaa ohjauksen olevan aina ketterä ja sujuva
  • Mahle-merkkinen sähkömoottori (ebikemotion X35 Plus), joka tuottaa 40Nm:n vääntömomentin ja on asennettu takanapaan
  • Tehokas 248Wh akku, joka tarjoaa toimintasäteeksi jopa 120 km
  • Ebikemotion iWoc TRIO ohjain, jossa on kolme erilaista käyttötilaa (Eco, Trail, Boost) helpottamaan käyttöä
  • Vakuuttava Shimano Deore/XT 12-vaihteinen voimansiirto laajalla vaihteistoalueella (42Tx11-51T)
  • Tehokkaat levyjarrut, jotka vaativat minimaalista huoltoa ja toimivat kaikenlaisessa säässä
  • Pitopintaiset Kenda K1052 -renkaat, jotka tarjoavat punktiosuojauksen ja ovat 45mm leveät
  • Erittäin siisti kaapelinveto ja minimalistinen ohjaamo ylimääräisiä kaapeleita välttäen
  • Ohjaamo urheilullisilla mukavuuskahvoilla ja tyylikkäällä Brooks Cambium -satulalla
  • Vankka kokonaisvaikutelma, ensiluokkaiset komponentit ja älykkäät yksityiskohdat tekevät elämästä hieman helpompaa

Taideteoksellinen runko korkealaatuisesta alumiinista selkeällä urheilullisella geometrialla

Kauniisti muotoiltu runko koostuu vankasta alumiinirungosta, johon on suunniteltu kätevä sisäinen kaapelinveto ja urheilullinen geometria, joka on optimoitu tarjoamaan jouhevaa ohjausta ja selkeät näkymät ympäröivään liikenteeseen. Tämä siro urheilupyörä jakaa monia ominaisuuksia perinteisten maantiepyörien kanssa, mutta eroaa niistä suoran ohjaustangon ja korkeammalle asetetun ohjauskannattimen ansiosta, mikä tarjoaa mukavamman ajoasennon. Lisäksi mallissa on matalampi nousu, ja sen geometria mahdollistaa urheilullisen, mutta mukavan ajoasennon, joka säilyttää hyvän kurssivakauden myös suuremmissa nopeuksissa. Sen erittäin kevyt etuhaarukka on valmistettu kokonaan hiilikuidusta, mikä vähentää tärinää, parantaa ohjaustarkkuutta ja reagointinopeutta. Tämä nopea kaupunkihybridi on suunniteltu urbaaneille pyöräilijöille, jotka etsivät täydellistä yhdistelmää nopeuden, tehokkuuden ja liikkuvuuden välillä.

Impressiivinen sähköavustus dynaamisella voimansiirrolla minimalistisessa paketissa

Voima tulee saksalaiselta Mahlelta (ebikemotion X35 Plus), ja se koostuu minimalistisesta voimayksiköstä, jonka sydän on korkealaatuinen navassa sijaitseva sähkömoottori tuottaen 40Nm vääntömomentin. Yhdistettynä tehokkaaseen 248Wh akkuun, se tarjoaa sinulle jopa 120 km toimintamatkan. Lisäksi sinulla on mahdollisuus lisätä toimintasädettä Range Boosterin avulla (myydään erikseen), jolloin toimintasäde kasvaa 456Wh:iin.

Takanapaan sijoitettu sähkömoottori ei ehkä tarjoa täysin samaa dynaamista ajoelämystä kuin keskimoottori, mutta sen toiminta on yhtä luotettavaa, ja ketjun käytössä keskittymällä vain polkijan tuottamaan voimaan kulumista tapahtuu vähemmän. Voimakas navamoottori on joustava ja reagoi nopeasti ilman että ajokokemus tuntuu nykivältä tai epätasaiselta. Moottorin ja vaikuttavan Shimano Deore/XT 12-vaihteisen voimansiirron yhteistyö on sujuvaa, koko järjestelmä on uskomattoman hiljainen ja voimansiirto tuntuu jouhevalta, kaiken kaikkiaan toiminta on saumatonta ja äärimmäisen tehokasta.

Selkeä iWoc TRIO näyttö tarjoaa kolme eri ajotilaa, mahdollistaen täyden hallinnan voiman käytöstä eri värikoodien avulla. Järjestelmä on yhteensopiva älypuhelinsovelluksen kanssa, joka välittää informaation Bluetoothin kautta. Sekä akku että navamoottori on sulavasti integroitu, ja järjestelmän ansiosta kaksi eturatasta on mahdollista, tarjoten vielä laajemman vaihteistoalueen tarvittaessa.

Jämäkät 29-tuumaiset renkaat tarjoavat suuren nopeusilon ja tehokkaat levyjarrut

Jämäkät 29-tuumaiset renkaat tuottavat valtavaa nopeusiloa, mikä tuntuu erityisesti, kun liu'ut sujuvasti kilometrien suorilla osuuksilla. Kendan (K1052) pitopintaiset laaturenkaat, joiden leveys on 45mm ja ilmatilavuus runsas, takaavat mukavan ajomukavuuden. Koska Orbea VIBE MID H10 suoriutuu hyvin suurilla nopeuksilla, se on varustettu tehokkailla Shimano BR-RS305 mekaanisilla levyjarruilla, jotka takaavat luotettavan jarrutehon kaikissa olosuhteissa, oli sitten pölyistä, sateista tai loskaista.

Ensimmäiset yksityiskohdat, luja kokonaisvaikutelma ja ainoastaan luotettavat komponentit

Kokonaisvaikutelman luovat usein pienet yksityiskohdat. Erityisesti suunnitellut kahvat ja tyylikäs Brooks Cambium -satula, minimalistinen pieni ketjusuoja ja kapea LED-valaistus luovat pyörälle modernit urbaanit värähtelyt sekä ainutlaatuisen luonteen. Moderni ja arvostusta herättävä kaupunkihybridi, joka rohkaisee jättämään auton kotiin ja lähtemään mukaan päivittäisiin seikkailuihin satulassa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072318-I413
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriNightblack
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072318
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaOrbea Vibe
MallisarjaOrbea Vibe
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäEbikemotion
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Mekaaninen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaOrbea Vibe
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko45-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Akkukapasiteetti (Wh)248
Akkukapasiteetti (Ah)6;9
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiEbikemotion X35
Varusteet
Valot-
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO