• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Vibe H10 Mud Metallic Night Black (Gloss)

Orbea Vibe H10 Mud Metallic Night Black (Gloss)
Kuvaus

Mukava sähköavusteinen kaupunkipyörä ja ihastuttavan sujuva ajokokemus

Jos etsit sulavaliikkeistä sähkökäyttöistä kaupunkipyörää tai kätevää pyörää kaupunkipendelöintiin, joka on varustettu luotettavilla osilla ja vie sinut vaivatta paikasta A paikkaan B, silloin erittäin mukava Orbea Optima E50 on loistava valinta! Tämä helposti käsiteltävä sähköpyörä tuo kasvoillesi pysyvän hymyn ja etenee sujuvasti niin kivikkoisilla mukulakivikaduilla kuin sujuvasti asfaltoiduilla pyöräteilläkin. Se on itsestäänselvä valinta viisaille kaupunkilaisille, jotka haluavat pystyä pendelöimään tai tekemään pitkiä matkoja hengästymättä tai hikoilematta. Tämä monikäyttöinen pyörä, jossa on tyylikkäästi yhdistetty sähköavustus, tarjoaa voimakasta tukea juuri silloin kun sitä eniten tarvitset, ja tekee päivittäisestä liikkumisestasi sekä viihdyttävämpää että huomattavasti mukavampaa. 

Menestyksen avain!

  • Veistoksellinen hydroformattu alumiinirunko erittäin matalalla astumiskorkeudella ja moderneilla muodoilla
  • Tasapainotettu geometria ja matala painopiste takaavat turvallisen ajokokemuksen vilkkaassa kaupunkiympäristössä
  • Pystyasento takaa pyöräilijälle selkeän näkyvyyden liikenteeseen
  • Mahlen elektroninen moottori (ebikemotion X35 Plus), joka tarjoaa 40Nm vääntömomentin ja on sijoitettu takanapaan
  • Voimakas 248Wh akku mahdollistaa jopa 120 km toimintamatkan 
  • Ebikemotion iWoc TRIO helppokäyttöinen ohjain kolmella eri ajotilalla (Eco, Trail, Boost)
  • Kokeiltu ja testattu 8-vaihteinen Shimano (Tourney) voimansiirto laajalla välitysskaalalla (42Tx11-34T)
  • Voimakkaat levyjarrut takaavat luotettavan jarrutustehon kaikissa sääolosuhteissa
  • Kendan pitävät renkaat (K1172) heijastinkaistalla ja 50mm leveydellä tarjoavat turvallisuutta ja mukavuutta
  • Erittäin siisti kaapelointi ja minimalistinen ohjaamo ylimääräisistä kaapeleista vapaana
  • Ergonomisesti muotoiltu ohjaustanko ergonomisilla kahvoilla ja mukava comfort-satula
  • Varustettu kaikilla käytännöllisillä lisävarusteilla, jotka tekevät elämästä satulassa entistä helpompaa

Moderna alumiinirunko erittäin matalalla astumiskorkeudella

Tyylikäs ja vankka hydroformattu alumiinirunko on varustettu käytännöllisellä sisäisellä kaapeloinnilla ja mukavuutta lisäävällä geometrialla, joka on suunniteltu tarjoamaan ketteryyttä ja antamaan sinulle kirkkaan näkymän ympäröivään liikenteeseen. Nämä pyörät, joissa on korotettu perusohjaus, tarjoavat mukavan pystyasennon satulassa ja niiden erittäin matala astumiskorkeus tekee niistä poikkeuksellisen helppokäyttöisiä ja käteviä kaupunkiympäristössä. Tämä mukava kaupunkihybridi on suunniteltu kaupunkipyöräilijöille, jotka haluavat yhdistää liikkuvuuden, mukavuuden ja käytännöllisyyden yhdessä paketissa.

Tehokas sähköavustus dynaamisella tehonsiirrolla minimalistisessa paketissa 

Voimanlähteenä toimii saksalainen Mahle (ebikemotion X35 Plus), joka koostuu minimalistisesta ja tehokkaasta paketista, jonka sydämessä on korkealaatuinen takanavamoottori. Se tarjoaa 40Nm vääntömomentin ja yhdistettynä voimakkaaseen 248Wh akkuun, se antaa peräti 120 km toimintamatkan. Lisäksi voit laajentaa toimintamatkaa Range Boosterilla (myydään erikseen), jolloin saat käyttöösi jopa 456Wh kapasiteetin.

Takanavamoottori ei ehkä tarjoa aivan samaa dynaamista tunnetta kuin keskimoottori, mutta se on yhtä luotettava. Koko voimansiirto on hiljainen ja tarjoaa sujuvan ajokokemuksen lähes saumattomalla ja tehokkaalla tavalla.

Intuitiivinen pieni näyttö (OC monochrome ANT+ LEV) tarjoaa useita eri ajotiloja ja voit hallita kaikkea helposti Mahlen/iWoc TRIO ohjaimella, joka antaa täyden kontrollin voimankäytöstä. Järjestelmä on yhteensopiva älypuhelimen sovelluksen kanssa, joka lähettää tiedot Bluetoothin välityksellä. Sekä akku että moottori on tyylikkäästi integroitu ja vaikka järjestelmä poikkeaa useimmista sähkökäyttöisistä voimansiirroista, se mahdollistaa kaksinkertaiset eturattaat (tarvittaessa).

Ketterät 29-tuumaiset renkaat suurella ajon ilolla ja tehokkailla levyjarruilla

Nopeat 29-tuumaiset renkaat tarjoavat miellyttävän ajon ilon, kun liud'at sujuvasti pitkiä suoria teitä pitkin. Kendan laaturenkaat (K1172), jotka ovat 50mm leveitä ja joissa on runsas ilmatilavuus, takaavat aina mukavan ajokokemuksen. Koska Orbea Optima E50 on suunniteltu nauttimaan suurista nopeuksista, se on varustettu luotettavilla levyjarruilla, jotka tarjoavat tehokkaan jarrutustehon ympäri vuoden ja kaikissa sääolosuhteissa.

Laadukkaat yksityiskohdat, vankka kokonaisvaikutelma ja poikkeuksetta luotettavat osat 

Kokonaisvaikutelman tekevät usein pienet yksityiskohdat. Pehmeät kahvat, erittäin mukava satula, kätevä tavarateline, luja lokasuojat, tukeva seisontatuki, kattava ketjusuoja ja siro LED-valaistus luovat yhdessä pyörälle ainutlaatuisen ja modernin urbaanin ilmeen. Tämä kunnioitusta herättävä kaupunkihybridi korkealla varustetasolla mahdollistaa, että voit hyvällä omallatunnolla jättää auton kotiin ja nauttia päivittäisistä seikkailuista satulassa. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0102082-N527
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMETALLIC NIGHT BLACK (GLOSS)
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0102082
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaOrbea Optima
MallisarjaOrbea Optima
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäMahle
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

8-vaihteinen (1x8)
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Tourney
MallisarjaOrbea Optima
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Akkukapasiteetti (Wh)248
Akkukapasiteetti (Ah)6;9
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiMahle X35
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Optima

-20%
Orbea Vibe H10 Mud Metallic Night Black (Gloss)
€ 2 479,01
€ 1 983,01
Tarjous
-20%
Orbea Vibe H10 Eq Metallic Dark Red (Gloss)
€ 2 479,01
€ 1 983,01
Tarjous
-20%
Orbea Vibe H10 Eq Blue (Gloss)
€ 2 479,01
€ 1 983,01
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO