• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

MOUSTACHE Moustache Naisten sähköpyörä Lundi 27.3 Musta Kiiltävä

Moustache Naisten sähköpyörä Lundi 27.3 Musta Kiiltävä
Kuvaus

Ranskalainen viihdeajopeli niille meistä, jotka himoitsevat tyylikästä kaupunkisähköpyörää

Haluatko liidellä kaupungin ympäri, pyöräteillä, lempipolullasi, maanteillä... olipa kyse päivittäisistä työmatkoista, ilosta, mukavasta rentoutumisesta, nopeasta vauhdista, kierroksesta korttelin ympäri tai pitkistä seikkailuista... ja juuri niin mukavasti kuin haluat, tyylikäs Moustache Lundi 27.3 on erinomainen valinta. Kun puhutaan muotoilusta, sana 'uniikki' voi tuntua hieman kuluneelta, mutta tämä veistosmainen sähköpyörä todella ansaitsee luonnehdinnan "ainutlaatuinen", monella tasolla. Ranskalaisten panostus pyöriensä muotoiluun on ilmeistä, lukuisat kansainväliset palkinnot ja luottamukselliset yhteistyöt maailman johtavien suunnittelijoiden, kuten Philippe Starck kanssa, puhuvat puolestaan. 

Avain menestykseen!

  • Veistosmainen runko hydroformattua alumiinia (6061 T4-T6), jossa käytännöllinen matala nousu
  • Tasapainoinen geometria ja matala painopiste takaavat varman ajotuntuman kaupunkiympäristössä
  • Voimakas Bosch-sähkömoottori (Performance Line) 65 Nm voimalla ja erinomaisella dynaamisella ajotuntumalla
  • Täysin integroitu Boschin akku 500Wh tehoilla, mikä takaa vaikuttavan pitkän kantaman
  • Intuvia-näyttö viidellä ajotilalla (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off) tarjoaa jopa 340% avustusta
  • Äärimmäisen luotettava ja sujuva 1x-vaihteisto, 10 tehokasta Shimano Deore -navavaihdetta
  • Tehtäväänsä tehokkaasti vastaavat hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Pitopintaiset 27,5-tuumaiset Schwalbe (Super Moto-X) renkaat, joissa on runsaasti tilavuutta ja hyvä pistosuojaus
  • Ergonomisesti muotoiltu ohjaustanko ja mukava komfortsatula, sekä jousitettu satulatolppa
  • Ainoastaan korkealaatuisia komponentteja ja erittäin kattavat varusteet jo lähtökohtaisesti

Pyörä, joka herättää ahneen halun mutta on samalla äärimmäisen käytännöllinen

Lundi on alkuperäinen ja malli, josta kaikki ranskalaisten mallit ovat saaneet inspiraationsa, ja sen ainutlaatuinen veistoksellinen runkomuoto matalalla nousulla hydroformaattuna ja triple-reduced-lentokonealumiinista herättää voimakasta halua, mutta on samaan aikaan erittäin toiminnallinen. Runko on paitsi kaunis katsella, myös innovatiivisesti rakennettu korkealla lateraalijäykkyydellä, mikä luo vakaata turvallisuutta, mutta sallii samalla riittävästi pystysuoraa joustavuutta mukavaan ajoon vaativammissakin olosuhteissa. Sen tasapainoinen geometria ja matala painopiste takaavat varman ajotuntuman ja hyvät ominaisuudet myös matalissa nopeuksissa. Etuhaarukka on tehty samasta korkealaatuisesta alumiinista ja sisältää integroidut kaapelit sekä kiinnityspisteet etutavaratelineelle. Pyörän mukavuutta parantavat jousitettu satulatolppa ja tukevat pyörät, jotka on varustettu 60 mm:n levyisillä renkailla, joissa on runsas ilmatilavuus.

Mukavassa pystyasennossa lähes panoraamanäkymä

Hallitset täydellisesti suunniteltua ohjaustankoa, joka varmistaa, että kädet pysyvät luonnollisessa asennossa, ja samalla tarjoaa mukavan pystyasennon lähes panoraamamaisella näkymällä ympäristöön. Ohjaat kokoonpanoa luotettavasta ohjaamosta, joka koostuu pari ergonomisista kahvoista ja helposti käytettävistä säätimistä, ja istut tietenkin pehmeästi vaahtomuovisella komfortsatulalla, joka yhdessä jousitetun satulatolpan kanssa suojaa herkimpiä alueitasi epämiellyttäviltä yllätyksiltä.

Voimakas saksalainen sähkövoima yhteistyössä erittäin sulavan japanilaisen voimansiirron kanssa

Voiman tuottaa keskeisesti asennettu Bosch-sähkömoottori (Performance Line - 250W - 65 Nm) yhdistettynä tyylikkäästi integroituun akkuun, joka yli 500 Wh:n teholla lupaa vaikuttavan toimintasäteen ja ylimääräistä voimaa sekä jalkoihin että keuhkoihin. Akku ei ainoastaan käyttövoimaa moottorille vaan myös tyylikkäästi integroidulle LED-valaistukselle, joka takaa näkyvyytesi myös hämärässä.

Moottori toimii yhteistyössä 10 äärimmäisen koetellun ja lähes ongelmattoman vaihteen kanssa Shimanolta (Deore), mikä kaikki tapahtuu tehokkaasti ja tarjoaa sinulle vaikuttavan kantaman oikealla nopeudella. Lisäksi äärimmäisen selkeä Intuvia-näyttö viidellä eri ajotilalla (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off) antaa täyden kontrollin ja näyttää käytännössä kaiken tarvitsemasi. 

Koko voimapaketin ja tyylikkäästi integroidun akun ansiosta, joka on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan esimerkillinen matala painopiste, mikä takaa erinomaisen ohjattavuuden riippumatta alustasta tai maaston muodoista. Koko paketilla on lisäksi vaikuttavan matala äänitaso ja se tarjoaa dynaamisen ajotuntuman voimansiirrossa, ja parasta on, että kaikki tapahtuu lähes saumattomassa harmoniassa ja korkealla tehokkuudella. 

Stabiili pyöräsetti ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Korkeissa nopeuksissa viihtyvänä Lundi on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka vähentävät huollon tarvetta ja takaavat voimakkaan jarrutustehon läpi vuoden, riippumatta säästä. Jousitetun satulatolpan ja laadukkaiden renkaiden yhdistelmä takaa aina erinomaisen mukavuuden. Stabiilit 27,5-tuumaiset pyörät pyörivät luotettavasti leveillä renkailla Schwalbelta (Super Moto-X), jotka antavat luotettavan pidon myös heikommalla alustalla, mikä huomaat liidätessäsi pyöräteillä tai kiihdyttäessäsi nopeasti vihreässä valossa.

Äärimmäisen hyvin varusteltu pyörä, pelkästään laadukkaita komponentteja

Kokonaisvaikutelma syntyy usein pienistä yksityiskohdista ja tässäkin tapauksessa ne vahvistavat Lundi'n ainutlaatuista monipuolisuutta. Vakaa tavarateline sisältää integroidut kiinnityspisteet (QL3), jotta Ortlieb-laukut voidaan kiinnittää yhdellä klikkauksella. Akku ei ainoastaan käyttövoimaa moottorille vaan myös huolellisesti integroidulle LED-valaistukselle, joka takaa maksimaalisen näkyvyyden kaupunkiympäristössä sen älykkään korkean sijoittelun ansiosta... yhtä älykästä kuin yksinkertaistakin!

Lisäominaisuuksiin kuuluvat kestävät lokasuojat, jotka mahdollistavat pyöräilyn kaikissa sääolosuhteissa, tehokas ketjusuojaus, joka pitää housusi puhtaina ja ehjinä perille saapuessasi, ja tyylikkäästi integroitu runkolukko, joka toivottavasti auttaa pitämään rakkaan ranskalaisesi turvassa. Erittäin hyvin varusteltu ja äärimmäisen mukava polkupyörä, joka kannustaa jättämään auton kotiin (joka ikinen päivä) ja lähtemään mukaan seuraavaan seikkailuun! 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero01017010491OS
EAN-koodi3760318715467
TuotemerkkiMOUSTACHE
VäriBLACK GLOSSY
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101701
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaMoustache Lundi
MallisarjaMoustache Lundi
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)26, 2 kg
Valmistajan verkkosivutmoustachebikes.com/gb/en/electric-bikes/lundi-27-smart-system/lundi-27-3-smart-system/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
157-190cm
Sopii pituudelle (cm)155-160, 160-165, 165-170, 170-175, 175-180, 180-185, 185-190
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaMoustache Lundi
Runkosetti
RunkokokoOS
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
75 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

110 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)500
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturi4 Ah, Bosch
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Kiox 300
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiEi
AvustustasotAuto, Eco, Sport, Turbo
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO