• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Naisten sähköpyörä Nova Sport 7-vaihteinen Shakki matta

Skeppshult Naisten sähköpyörä Nova Sport 7-vaihteinen Shakki matta
Kuvaus

Aikaa kestävä sähköpyörä, joka ansaitsisi Nobelin sekä eleganssista, muodosta että toiminnallisuudesta

Haluamme väittää, että sähköpyörä Skeppshult Nova Sport EL todella ruumiillistaa ilmauksen "aikaa kestävä muotoilu"... Se on vankkaa käsityötä, joka tarjoaa harmonisen pyöräilykokemuksen aina mukaviin kahvoihin saakka. Tässä versiossa on urheilupaketti, mikä käytännössä tarkoittaa muun muassa hieman aktiivisempaa ajoasentoa, urheilullisempaa satulaa ja runkoon keskitettyä akkua (pakkaustelineen sijaan). Kallisarvoinen nopeusveistos tehokkaalla japanilaisella sähkömoottorilla ja luja teräsrunko, joka huokuu vankkaa ruotsalaista ammattitaitoa, yhdistettynä korkealuokkaisiin komponentteihin tunnettujen valmistajien tarjoamana. Lopputulos on käytännöllinen ja toiminnallinen luomus, joka ylväänä kiitää eteenpäin tarjoten viihdyttävän kokemuksen täynnä miellyttävää potkua polkimissa. Voit luottavaisesti odottaa huoletonta pyöräilyä kodin ovelta toimistoon, pikakauppaan tai vain rannalle... jos me saisimme päättää, voimakas Nova Sport EL saisi Nobelin sekä eleganssista, muodosta että toiminnallisuudesta.

Menestyksen avain!

  • Sähköavusteinen pyörä pienläntisellä laatuvaikutelmalla sekä sielussa, sydämessä että keuhkoissa
  • Edistynyt runko korkean suorituskyvyn seoksesta ruotsalaiselta SSAB:lta (huomattavasti kevyempi kuin perinteinen teräs)
  • Ruostesuoja, joka on suunniteltu kestämään pohjoismaiset sääolosuhteet ja UV-kestävä jauhemaali
  • Mukavan urheilulliset muodot, joustava ajoasento ja erinomainen näkyvyys ympäristöön
  • Tehokas keskimoottori Shimanolta (STePS E6110), joka tarjoaa ihastuttavan dynaamisen ajoelämyksen
  • Laadukas Shimano-akku (418Wh, 36V, 11.6Ah), joka tarjoaa jopa 150 km kantaman
  • CE-merkitty, testattu Epac EN15194 ja EMC-testin (Sähkömagneettinen yhteensopivuus) mukaisesti
  • Käytännössä huoltovapaa 7 vaihteen navallinen vaihteisto Shimanolta (Nexus), helppokäyttöisellä kierrekahvalla
  • Helppokäyttöiset jarrut, jotka tarjoavat luotettavan ja tehokkaan jarrutustehon riippumatta vuodenajasta ja sääolosuhteista
  • Alumiinivanteiset renkaat Schurmannilta, varustettu Schwalben pitävillä laadukkailla kumeilla
  • Säädettävä ohjaustangon varsi, joka tekee ajokokemuksen mukauttamisesta vaivatonta
  • Runsas varustelutaso laadukkailla komponenteilla heti alusta alkaen

Lujatekoinen runko korkean suorituskyvyn seoksesta, jossa on vahvaa pienlantilaista laatua

Kuten aina, kun kyse on Smålandista kotoisin olevista Skeppshultin pyöristä, kyse on tarkasta käsityöstä pienimpäänkin yksityiskohtaan - Runko koostuu ruotsalaisen SSAB:n (Docol 590 1 mm paksuisena) korkealaatuisesta seoksesta, joka tarjoaa kevyemmän tuntuman (huomattavasti kevyempi kuin perinteinen teräs) mutta samalla tarjoaa teräksen vaikuttavan joustavuuden, upean ajomukavuuden ja valtavan kestävyyden. Rungon geometria on urheilullisen puolella, mutta tarjoaa silti mukavan ajoasennon, joka antaa erinomaisen näkymän ympäristöön. Teräs on osa luonnollista kiertoa ja verrattuna sen tuotannossa tarvitaan seitsemän kertaa enemmän energiaa kuin alumiinin. Näin ollen teräs on paljon parempi ympäristölle. SSAB (Svenskt Stål AB) on maailmanlaajuisesti johtava teräksenvalmistaja, joka keskittyy sekä laatuun että ympäristöön (muun muassa maailman alhaisimmat päästöt tuotannossaan). Myös kuljetusmatka on huomattavasti lyhyempi kuin jos valmisrunkoja tuotaisiin Aasiasta. Ruostesuoja on suunniteltu kestämään pohjoismaiset sääolosuhteet sekä UV-kestävä jauhemaali, ja myös maalaus tapahtuu Skeppshultissa (tietenkin suljetussa järjestelmässä).

Tehokas sähkömoottori, joka tarjoaa runsaasti ihanaa potkua polkimissa

Sähkömoottorin toimittaa laatuun luottava Shimano ja koostuu tehokkaasta sähkömoottorista ja uudelleenladattavasta akusta (418Wh), joka on sijoitettu pakkaustelineeseen ja lisäksi on käytännöllisesti irrotettavissa. Voimakas sähkömoottori (STePS E6110) tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä voimaa, mikä antaa sinulle paljon ylimääräistä vauhtia pedaaleihin. Moottorin keskelle sijoittamisen ansiosta saavutetaan hieno tasapaino, mutta ehkä parasta on, että se luo myös ihastuttavan dynaamisen tunteen pyöräilyssä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovaisesti, saat pehmeää ja rauhallista apua, mutta jos poljet nopeammin, ja ehkä ennen kaikkea voimakkaammin, saat huomattavasti tehokkaampaa apua, mikä tietenkin myös kasvattaa nopeuksia (mutta maksimissaan 25 km/h).

Tehokas sähkömoottori toimii lähes saumattomasti yhdessä 7 inkapseloidun ja lähes huoltovapaan navallisen vaihteen kanssa Shimanolta (Nexus), joita ohjataan helposti käsiteltävällä kierrekahvalla, joka antaa sinun vaihtaa vaihteita vaivatta, mikä kaiken kaikkiaan tarjoaa sinulle voimakasta pyöräilyiloa korkeimmasta luokasta. Kumppanuus toimii tehokkaasti, hiljaisesti ja tarjoaa jopa 150 km kantaman (mutta se riippuu tietenkin olosuhteista) täysin oikeilla nopeusresursseilla.

Renkaat alumiinivanteilla, jotka on varustettu pitävillä laadukkailla kumeilla

Lujatekoinen pyöräsarja koostuu Schurmannin alumiinivanteista, jotka on varustettu Schwalben pitävillä laadukkailla kumeilla, jotka ongelmitta selviytyvät kaikesta sileästä asfaltista ja epätasaisista mukulakivistä paljon epätasaisempiin alustoihin. Nämä 40 mm leveät renkaat tarjoavat täydellisen yhdistelmän korkeaa mukavuutta, alhaista vierintävastusta ja luotettavaa pistosuojaa, mikä käytännössä luo lisääntyneen turvallisuuden ja mukavamman pyöräilyn normaalisti löydettävissä olevilla pinnoilla sekä kaupungissa että maaseudulla. Koska se viihtyy vauhdissa, se on varustettu helposti käsiteltävällä jalkajarrulla takana ja tehokkaalla levyjarrulla edessä, yhdistelmä, joka takaa aina vaikuttavan jarrutehon riippumatta vuodenajasta ja sääolosuhteista.

Runsas varustelutaso yksinomaan korkealuokkaisilla komponenteilla

Muuten pyörä on alusta alkaen varustettu runsaasti laadukkailla komponenteilla, jotka ovat tietenkin täysin mukautettuja hieman kovempaan skandinaaviseen ilmastoon. Tai mitäpä sanotte säädettävästä ohjaustangon varresta, lokasuojista, pakkaustelineestä AVS-toiminnolla, korista, tuesta ja hyväksytystä runkolukosta, joka toivottavasti pelottelee vähän pyörävarkaita ja varmistaa, että saat pitää rakkaan Nova Sport EL:n itselläsi. Mutta tässä mallissa on itse asiassa enemmän! Saat myös säädettävän ohjaustangon varren helposti ja nopeasti säädettävään ajoasentoon urheilullisesta mukavaan, ja lisäksi saat LED-valaistuksen, jonka ansiosta olet aina parhaiten näkyvissä!

Erinomainen valinta ja todennäköisesti maailman paras epätavallisen tavallinen sähköpyörä?

Nykyään, kun melkein kaikki pitää luokitella, Nova Sport EL on loistava poikkeus. Tämä on sähköpyörä, joka suorastaan vaatii käyttöä joka päivä. Eikä sen käyttö rajoitu mihinkään tiettyyn tarkoitukseen, vaan se toimii melkein missä tahansa ja milloin tahansa. Tämä on erinomainen valinta sinulle, joka haluat tehokkaan, käytännöllisen ja "arkipyörän" miellyttävällä premium-tuntumalla ja paljon ylimääräistä vauhtia polkimissa. Joten jos etsit nopeaa, mukaansatempaavaa ja hieman ylellisempää sähköpyörää päivittäiseen käyttöön, joka on nopea, tyylikäs, toiminnallinen ja joka rullaa useita vuosikymmeniä eteenpäin, silloin tämä on todennäköisesti juuri oikea malli sinulle. Tämä on voimakas ja vaikuttava hyvin varusteltu sähköpyörä, jolla voit usein, pitkään ja mielellään pyöräillä... lisäksi missä säässä tahansa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098100432653
EAN-koodi7350006731426
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriSchack Matt
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098100
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Nova El
MallisarjaSkeppshult Nova El
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)25.5 kg (sis. kori)
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
160-180cm
Sopii pituudelle (cm)160-165, 165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaSkeppshult Nova El
Runkosetti
Runkokoko53
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
100 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

150 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Latausaika6 h
Akkukapasiteetti (Wh)418
Akkukapasiteetti (Ah)11.6
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
Akkulaturiyes
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano Steps SC-E5000
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotEco, High, Normal
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-11%
Ecoride Sähköpyörä Flexer AXS Fold H-3 Musta
€ 1 903,65
€ 1 686,45
Tarjous
-2%
Winther Naistenpyörä Superbe 1 Ltd
€ 1 586,21
€ 1 559,39
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO