• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SCOTT Scott Sähkökilpapyörä Contessa Solace Gravel eRIDE 15

Scott Sähkökilpapyörä Contessa Solace Gravel eRIDE 15
Kuvaus

Vaikuttava gravel-pyörä tehokkaalla sähköavusteella kompromisseja kaihtaville

Mullistava Scott Contessa Solace Gravel eRIDE 15 on kevyt sähköavusteinen gravel-pyörä, joka on suunniteltu korkeisiin nopeuksiin, tehokkaaseen voimansiirtoon ja maksimaaliseen etenemiskykyyn. Laadukkaiden materiaalien ja huippuluokan avustavan voimansiirron yhdistelmä tekee tästä pyörästä erityisen tehokkaan, kuljettaen sinut pitkille matkoille käyttämättä liiallisesti arvokasta energiaasi ja muuttaen käsityksesi pyöräilystä. Tämä sähköavusteinen seikkailupyörä, jolla on dynaaminen ajotuntuma, vie sinut vaivattomasti haluamaasi kohteeseen ilman, että joudut tekemään kaiken työn itse – täydellinen valinta nirsoille kuljettajille, jotka haluavat näyttää kykynsä kaikilla pinnoilla lisätehon siivittäminä.

Avaimet menestykseen!

  • Ultrakevyt runko korkealaatuisesta kuitukomposiitista (Solace Gravel eRIDE Disc HMX) eEndurance geometrialla
  • TQ:n HPR-moottori vakuuttaa huomaamattomuudellaan, kompaktiluudellaan, keveydellään ja hiljaisuudellaan, tarjoten samalla voimakasta tukea
  • Tehokas 360Wh akku on kokonaan integroitu vaakaputkeen 
  • Integroitu näyttö ja diskreetit hallintalaitteet tekevät siitä ulkoisesti ja tuntumaltaan tavallisen gravel-pyörän veroisen
  • Tehokas yksirattainen voimansiirto 11 vaihteella SRAM:lta (Rival 1), jossa on sujuva vaihteiden vaihtotuntuma
  • SRAM:n (Rival 1) hydrauliset levyjarrut tarjoavat tehokasta jarrutustehoa kaikissa olosuhteissa
  • Laadukas pyöräsetti alumiinivanteilla Syncrosilta (Capital 2.0 25e Disc) 
  • Pitovoimaiset gravel-renkaat Schwalbelta (G-One Overland EVO) 50 mm leveydellä

Imponeeraava runko korkealaatuisesta hiilikuidusta 

Runko, joka koostuu sekä rungosta että etuhaarukasta hiilikuidusta täysin integroiduilla kaapelivedoilla, on varustettu Scottin eEndurance geometrialla. Tämä takaa suorituskyvyn, mukavuuden ja ajoposition, joka mahdollistaa pitkät ajolenkit. Tämä nopea pyörä vastaa vaativan pyöräilijän toiveisiin tarjoamalla ylivoimaisen yhdistelmän nopeutta, tehokkuutta ja etenemiskykyä.

Vaikuttava sähköavuste dynaamisella voimansiirrolla Mahlelta

Pyörän voimanlähde on erityisesti tähän käyttötarkoitukseen suunniteltu tehokas sähkömoottori, jonka tasapaino kantaman, painon ja nopeuden välillä on uskomaton. Moottori on ultrakompakti, hiljainen ja tarjoaa hämmästyttävän luonnollista apua. Sydämenä on keskeisesti sijoitettu korkealaatuinen sähkömoottori, jonka vääntömomentti on 50Nm, ja täysin integroitu akku on piilotettu vaakaputkeen, mahdollistaen jopa 95 km toimintasäteen eco-tilassa. Pitkille retkille kaipaavat voivat hankkia Range Extender -akun (160Wh) saadakseen lisää toimintamatkaa.

Moottori kuljettaa sinut tehokkaasti määränpäähäsi ilman, että sinun tarvitsee tehdä kaikki työ itse, ja voit valita haluamasi kolmesta avustustasosta tarpeen mukaan. Se toimii yhteistyössä pätevän yksirattaisen voimansiirron kanssa, jossa on 11 luotettavaa vaihdetta ja helposti käsiteltävä mekaniikka, mitkä ovat keränneet kiitosta sujuvasta toiminnastaan.

Selkeä näyttö antaa sinulle täyden hallinnan voimankäyttöön, ja järjestelmä on yhteensopiva älypuhelinsovelluksen kanssa, jota ohjataan Bluetoothin kautta. Sekä akku että sähkömoottori on sulavasti integroitu, ja poikkeuksellisesti tämän tyyppisissä voimansiirroissa, järjestelmä mahdollistaa kaksinkertaiset eturattaat, mikä laajentaa vaihtoväliä merkittävästi.

Laadukas pyöräsetti ja nopeuteen sovitetut jarrut

Kaikki pyörii ensiluokkaisella pyöräpaketilla, joka on varustettu alumiinivanteilla. Mukavuuden ja maksimaalisen etenemiskyvyn varmistamiseksi pyörä rullaa 50 mm leveillä laaturenkailla, jotka takaavat sujuvan etenemisen kaikilla alustoilla. Korkeissa nopeuksissa viihtyvää pyörää jarruttavat tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka takaavat voimakkaan jarrutustehon säällä kuin säällä, läpi vuoden.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108347
EAN-koodi-
TuotemerkkiSCOTT
VäriPRISM UNICORN PURPLE
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
MallisarjaScott Contessa
Scott eRIDE
Scott Contessa Solace
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.scott-sports.com/global/en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäTQ
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaSRAM Rival 1
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM Rival 1
Renkaan koko 

Renkaan koko

Pyörän koko on juuri sitä miltä se kuulostaa - pyörien koko. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee riippuen pyörän tyypistä.

Lastenpyörät

Lastenpyöriä kutsutaan usein pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan ilmoitamme tarkan pituussuosituksen kullekin yksittäiselle pyörälle.

Ostaessasi lastenpyörää haluat tietenkin, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. Muista kuitenkin, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon istuttaessa ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jos lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin meidän ilmoittama pituussuositus.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme rengaskokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa koko, jota käytettiin maastopyörissä, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain junioripyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, 29" tai 27,5" ovat oikeat valinnat. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, ylläpitää nopeutta paremmin ja auttaa ylittämään pienet esteet helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa sinulle pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja hieman nopeammalta kiihdytyksessä. Monissa täysjousitetuissa maastopyörissä, joissa on 27,5" renkaat, on lisäksi pidempi joustomatka, ja ne on sovitettu teknisempään ja vaativaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa sekä hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)360
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiTQ 100-240V-4A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöTQ Internal 360Wh
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiKeskellä
LatausporttiUSB
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO