• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Racer Orca M31Eteam Metallic Silver - Black

Orbea Racer Orca M31Eteam Metallic Silver - Black
Kuvaus

Tehokas sähköpyörä tarjoaa apua juuri silloin, kun sitä eniten kaipaat

Mullistava Orbea Gain D30 1x on nopea maantiepyörä, jonka voimakas sähköavuste keskittyy nopeuteen, tehokkaaseen voimansiirtoon, liikkuvuuteen ja kestävyyteen. Avustavan sähköisen 1x-voimansiirron ansiosta tämä on erittäin tehokas pyörä, joka kuljettaa sinut pitkille matkoille vaivatta kuluttamatta kaikkea arvokasta energiasi ja muuttaa käsityksesi pyöräilystä ikuisesti. Tehokas Mahlen voimansiirtojärjestelmä tarjoaa lisävoimaa juuri silloin kun sitä eniten tarvitset, olipa kyseessä kova vastatuuli tai kun haluat pysyä samassa vauhdissa merkittävästi nuorempien ryhmäkavereiden kanssa, mutta et tunne sitä käytössä ollessa. Täydellinen valinta vaativalle pyöräilijälle, joka haluaa kimallella kaikessa aina rentouttavista ajeluista intensiivisiin treeneihin, tarvittaessa lisäpotkua jaloissa.

Menestyksen avain!

  • Mukava maantiepyörä tasapainoisella sähköavusteella, joka sopii vaivatta myös gravel-pyöräksesi
  • Runko hydroformattua alumiinia (6061) painottaen mukavuutta, kestävyyttä ja tehokkuutta
  • Täysin hiilikuituinen etujousitus vaimentaa tehokkaasti tärinää ja selviytyy epätasaisuuksista
  • Voimakas sähkömoottori Mahlelta (ebikemotion X35) tuottaa 40Nm vääntömomentin ja on sijoitettu takanapaan
  • Tyylikäs ja integroitu akku tarjoaa 252Wh ympäristöystävällistä tehoa ja on yhdistettävissä Range Boosteriin
  • Erittäin tehokas 1x-voimansiirto, jossa on 11 Shimano-vaihdetta (GRX 812/GRX 600) takaa laadun
  • Shimanon (GRX 400) hydrauliset levyjarrut tarjoavat voimakkaan suorituskyvyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Vankat pyörät alumiinivanteilla ja 40mm leveillä Schwalben (G-ONE Bite) laaturenkailla
  • Erinomaisesti piilotettu vaijerireititys ja huomaamaton ohjaamo ilman ylimääräisiä johtoja
  • Tyylikkäästi integroitu LED-valaistus eteen ja taakse heti alusta lähtien

Korkealuokkainen alumiinirunko Orbean modernilla Endurance Geometryllä

Runko on valmistettu erittäin kevyestä hydroformad alumiinista, jossa moderni geometria keskittyy mukavuuteen, kestävyyteen ja tehokkuuteen, mikä takaa urheilullisen ajoasennon samalla kun saat hyvän näkymän ympäristöösi. Laadukas täysin hiilikuituinen etujousitus vaimentaa tärinää ja selviytyy epätasaisista osuuksista, mikä pitää ajon vakaana ja nopeana kaikenlaisilla alustoilla. Hitsaussaumat ovat esimerkillisen sileät ja sisäinen kaapelointi tekee pyörästä tyylikkään ja minimalistisen. Runko suunniteltu läpivientiakseleille ja flat mount asennetuille levyjarruille, mikä tekee pyörästä tehokkaamman, jäykemmän ja turvallisemman laskuissa.

Dynaaminen voimansiirto minimalistisessa muotoilussa tehokkaalla sähköavusteella

Saksalaisen Mahlen (ebikemotion X35 Plus) tarjoama voima koostuu minimalistisesta voimansiirtopaketista, jonka sydämessä on huippulaatuinen navamoottori, 40Nm vääntömomentilla ja yhdistettynä tehokkaaseen 248Wh ympäristöystävälliseen akkuun, jonka toimintasäde on jopa 120 km. Voit lisäksi laajentaa toimintasädettä yli 450Wh:iin Range Boosterilla (myydään erikseen). Takamoottorilla varustettu pyörä ei ehkä tarjoa samaa dynaamista tuntua kuin keskimoottori, mutta toiminta on yhtä luotettavaa ja ketjun kulumista on vähemmän. Tehokas navamoottori on nopeasti reagoiva ja joustava ilman, että se tuntuu töksähtelevältä tai epätasaiselta. Moottori ja 11 vaihteen Shimano 1x-voimansiirto (GRX) toimivat yhtä sujuvasti, tehden ajokokemuksesta miellyttävän hiljaisen ja tehokkaan. Pyörässä on selkeä monokromaattinen näyttö, joka näyttää tärkeän tiedon reaaliajassa ja sähkömoottorin ohjauspainike sijaitsee keskeisellä paikalla. Ohjauspaneeli tarjoaa kolme käyttötilaa ja on yhteensopiva älypuhelinsovelluksen kanssa, joka siirtää tiedot langattomasti. Sekä akku että moottori on tyylikkäästi integroitu ja kyseiseen voimansiirtojärjestelmään kuuluu kaksi eturatasta, mikä laajentaa vaihteiden kirjoa.

Pyöräsetti tarjoaa nautittavasti nopeuden tunnetta yhdistettynä tehokkaisiin levyjarruihin

Robusti pyöräsetti, jossa alumiinivanteet ja 40mm levyiset Schwalben laaturenkaat (G-ONE Bite), tarjoavat nautittavan nopean ajokokemuksen, mikä erityisesti korostuu pitkillä suorilla matkoilla. Koska renkaat ovat leveät, ajomukavuus on huippuluokkaa ja pyörä selviää erinomaisesti myös haastavilla alustoilla. Koska Orbea Gain D30 1X on optimoitu korkeisiin nopeuksiin, se on varustettu tehokkailla Shimano hydraulisilla levyjarruilla (GRX 400), jotka takaavat voimakkaan jarrutustehon ympäri vuoden, säästä riippumatta.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101604-M494
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMETALLIC SILVER - BLACK
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101604
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaOrbea Gain
MallisarjaOrbea Gain
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäMahle
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
MallisarjaOrbea Gain
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
40 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)248
Akkukapasiteetti (Ah)6.9
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiMahle X35
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöMahle Pulsar One monjarome ANT+ LEV
Irrotettava näyttöEi
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO