• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Sähkömaastopyörä eXC 7019 Wb_23 Kiiltävä Valkoinen

Superior Sähkömaastopyörä eXC 7019 Wb_23 Kiiltävä Valkoinen
Kuvaus

Helppokäyttöinen eMTB, jossa on käytännölliset toiminnot ja luotettavat ominaisuudet

Etsitkö sähköavusteista maastopyörää, jolla on seikkailunhaluisia piirteitä ja jonka kokonaisuus tarjoaa miellyttävän tunteen käytännöllisyydestä ja suuresta kapasiteetista? Silloin sinun kannattaa tutustua tarkemmin suosittuun Superior eXC 7019 WB-malliin. Tämä helppokäyttöinen maastopyörä on varustettu laadukkaalla voimansiirrolla, joka jakaa tehoa runsaasti ja tarjoaa aitoa pyöräilyiloa, riippumatta akkusi jäljellä olevista wateista. Se on ihanteellinen pyörä niille naisille, jotka etsivät ketterää seuralaista, jossa on runsaasti poljinpainetta ja joka selviää lähes mistä tahansa maastosta, tarjoten samalla lähes voittamattoman tunteen.

Menestyksen avain!

  • Alumiinirunko (Alu 6061 T6) tyylikkäällä voimansiirron integraatiolla ja matalalla nousukorkeudella
  • RST-etuhaarukka (Blaze) 100 mm:n iskunpituudella ja lukituksella
  • Liukas Bosch-sähkömoottori (Active Line Plus) todistetulla toimivuudella ja 50Nm:n vääntömomentilla
  • Tyylikkäästi integroitu 500Wh:n akku, joka tarjoaa jopa 140 km toimintasäteen
  • Todistetusti luotettava 9-vaihteinen Shimano (Alivio)-voimansiirto laajalla vaihteluvälillä
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka ovat täydellisessä sopusoinnussa polkupyörän nopeuskykyjen kanssa
  • Vankat 29 tuuman renkaat Schwalbelta (Hurricane Performance) 2,25 tuuman leveydellä
  • Block Lock -ohjainlaakeri, joka estää tehokkaasti rungon vahingoittumisen
  • Voit varustaa pyörän lokasuojilla, tavaratelineellä ja seisontatuelle, jos toivot niin

Vaikuttavan kapasiteetin omaava veistoksellinen alumiinirunko

Rungon muodostaa kaksinkertaisesti kevennetty alumiinirunko (6061 T6) urheilullisella geometrialla, joka tarjoaa terävää suorituskykyä samalla kun se mahdollistaa hyvän näkyvyyden ympäröivään maastoon. Runko on erityisesti suunniteltu sähköpyöriin, sisältäen tyylikkään akun integroinnin ja kätevän sisäisen kaapeloinnin vaijereille, mikä on äärimmäisen käytännöllistä pohjoismaisissa sääoloissa. Kaiken kaikkiaan kyse on tasapainon löytämisestä, mutta koko voiman tehokkaaseen siirtoon maahan käytetään rakennetta, joka minimoimi ei-toivotun jouston. Samanaikaisesti korkea mukavuustaso varmistetaan ohentamalla joitakin rungon osia, mikä luo tarkoituksella joustopisteitä iskunvaimennusta varten. Tämä malli on suunniteltu matalalla nousukorkeudella, mutta se voidaan myös varustella lokasuojilla, tavaratelineellä, seisontatuellla ja muilla tarvikkeilla, jotka tekevät pyöräilykokemuksestasi nautinnollisen ja käytännöllisen.

Tehokas sähkökäyttö upealla vääntömomentilla ja tasapainoisella ajotuntumalla

Pyörän sydän koostuu luotettavasta Bosch (Active Line Plus) -voimansiirtojärjestelmästä, jossa laadukas moottori yhdistyy tyylikkäästi integroituun 500 Wh:n akkuun, tarjoten ympäristöystävällistä energiaa, joka mahdollistaa jopa 140 km:n ajomatkan. Sulava sähkömoottori tuottaa 50Nm vääntömomentin ja toimii tehokkaasti yhdessä 9 Shimano (Alivio) -vaihteen kanssa, ja kaikki toimii tehokkaasti, hiljaisesti ja suoranaisesti veiviakselille. Koko voimapaketin sijoittaminen rungon alaosaan mahdollistaa myös esimerkillisen matalan painopisteen, joka takaa virheettömän hallittavuuden haastavassakin maastossa. Lisäksi saatavilla on viisi eri ajotilaa (Off, Eco, Tour, eMTB ja Turbo) sekä selkeä näyttö, joka antaa sinulle kattavan hallinnan ja näyttää kaiken tarvittavan tiedon.

Etuhaarukka, joka tasaa epätasaisuudet ja parantaa hallintaa maastossa

Jousituksesta vastaavan etuhaarukan (RST Blaze) iskunpituus on 100 mm, ja se tasaa maaston epätasaisuuksia tehokkaasti, varmistaen, että hallitset pyöräsi aina täydellisesti maastossa. Etuhaarukka on myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean ajamisen kaikilla alustoilla aina sileästä asfaltista haastaviin metsäpolkuihin.

Hydrauliset levyjarrut ja vankat 29-tuumaiset renkaat tarjoavat erinomaisen rullauksen

Kaikki pyörii kulutusta kestävien 29-tuumaiseten renkaiden päällä, joiden 2,25 tuuman leveys takaa erinomaisen rullauksen ja oikean pidon kurveissa, mikä on ideaalia niille, jotka arvostavat nopeutta, pitoa ja kurssivakautta. Koska pyörä on suunniteltu nopeaan ajoon, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden, riippumatta säästä tai maastosta.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106977-G288
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriGloss White
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0106977
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-en
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihdevipu sarjaShimano Alivio
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Alivio
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Vaimennettu
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko57-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Kampisarja-
Ketju-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Jarrulevy edessä-
Takajarru-
Jarrulevy takana-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
50 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
125 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

140 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiVaakaputki
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)500
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiBosch 2A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Purion
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiVasen
LatausporttiKyllä
AvustustasotEco, Off, Sport, Tour, Turbo
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2023
  • 29" (tuumaa)

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO