• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Core 29 Musta-Sininen-Musta

BH Sähkömaastopyörä Core 29 Musta-Sininen-Musta
Kuvaus

Viihdyttävä eMTB, jossa atleettinen sähkömoottori ja selkeästi sporttinen ajoelämys 

Viihdyttävä BH Core 29 on ketterä eMTB jossa on atleettinen voimansiirto, joka tarjoaa runsaasti tehoa sekä aitoa ajamisen iloa, riippumatta siitä, kuinka monta wattia jaloissasi sattuu olemaan jäljellä. Täydellinen kulkuväline sinulle, joka haluat sähköpyörän, joka tarjoaa korkealaatuista liikkuvuutta ja runsaasti mukavaa potkua polkimissa. Malli ei rajoitu pelkästään tasaisiin pyöräteihin, vaan sen monipuolisuus on yksi sen ehdottomista vahvuuksista. Kiitos sen jykevien nopeusrenkaiden, joissa on hyvä tilavuus yhdistettynä vaimennettuun etuhaarukkaan, on helppo liikkua kaduilla, kujilla, toreilla ja metsäpoluilla. Kyllä, se viihtyy tosiaan yhtä hyvin betoniviidakossa kuin kuoppaisilla sorateillä. Sen moderni muotoilu on aivan eturintamassa ja sillä on tehokas 12-vaihteinen voimansiirto, tehokas sähkömoottori ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa. Sähköavusteinen eMTB, joka varmistaa, että ehdit suorittaa kaikki tärkeät asiat ennen kuin kirjaat itsesi työhön hyvissä ajoin, lisäksi ilman että saavut hikisenä tai hengästyneenä. 

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä eMTB, jossa oikea tasapaino nopeuden, ketteryyden, vakauden ja liikkuvuuden välillä
  • Alumiinirunko moderneilla muodoilla, joka kestää kovat rasitukset 
  • Vaimennettu etuhaarukka Rock Shoxilta (Judy Silver), jossa on lukitus ja jopa 100 mm iskunpituus 
  • Kevyt ja tehokas sähkömoottori BH:ltä (2EXMAG Gen 2) jossa 65 Nm vääntömomentti ja jopa 300 % avustus
  • Akku, joka on täysin integroitu vaakaputkeen, jossa 540 Wh ja tarjoaa toimintasäteen jopa 155 km
  • Tehokas 1x-voimansiirto 12 vaihteella laadukkaalta Shimanolta (Deore), joka harvoin temppuilee
  • Kestävät alumiinivanteiset pyöräsarjat, jotka rullaavat 55 mm leveillä laadukkailla renkailla Maxxisilta (Ikon) 
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT201), jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Voidaan varustaa kaikilla tarvikkeilla, jotka tekevät arjestasi hieman helpompaa, jos niin halutaan

Skulpturaalinen alumiinirunko modernilla urbaanilla geometrialla 

Skulpturaalinen runko koostuu korkealuokkaisesta alumiinirungosta suorilla linjoilla ja täysin integroidulla akulla vaakaputkessa, käytännöllisellä sisäisellä kaapelivedolla ja tasapainoisella geometrialla, joka on mukava ja samalla tarjoaa sinulle täyden näkyvyyden kaikkeen ympärilläsi tapahtuvaan. Sen selvästi veistetty runkomuoto on käytännöllisesti toiminnallinen ja herättää epäilemättä voimakkaan halun. Mutta runko ei ole vain tyylikäs, sillä on myös robusti rakenne korkealla lateraalisella jäykkyydellä, mikä luo luotettavan vakauden, mutta sisältää samalla tarpeeksi joustavuutta taatakseen mukavan ajon myös todella rosoisella alustalla. Lisäksi keulassa on terävä vaimennettu etuhaarukka Rock Shoxilta (Judy Silver), jossa on 100 mm iskunpituus ja hydraulinen lukitus, jota ohjataan helposti käsiteltävällä säätimellä, mikä antaa sinulle laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti epätasaisella alustalla kuin sileillä pyöräteillä.

Atleettinen sähkömoottori dynaamisella ajotuntumalla ja tehokkaalla vääntömomentilla

Voimanlähteenä toimii atleettinen sähkömoottori BH:lta (2EXMAG - Gen.2), joka tuottaa 65 Nm vääntömomentin ja maksimaalisen kadenssin 110 rpm. Moottoria käyttää tehokas (540 Wh) ja täysin integroitu akku, joka on suojatusti sijoitettu vaakaputkeen ja se tuottaa runsaasti ympäristöystävällistä voimaa, mikä antaa sinulle vaikuttavan määrän lisätehoa nopeuksiin maksimissaan 25 km/h saakka. Voit tietysti pyöräillä paljon nopeammin kuin niin, mutta loput työstä sinun on tehtävä joko painovoiman tai vanhan kunnon lihasvoiman avulla. Koko voimayksikkö (sekä moottori että akku) on sijoitettu lisäksi rungon alaosaan keskeisesti. Tämä luo esimerkillisen matalan painopisteen, mikä puolestaan tarjoaa ihanaa tasapainoa, vakautta ja lisäksi nopeaa ketteryyttä.

Tehokas sähköjärjestelmä ei ole vain uskomattoman kevyt (2.2 kg) vaan sillä on myös todella hyvä ponnistus, mutta vähintään yhtä vaikuttavaa on sähkömoottorin sulava tunne, joka luo dynaamisen pyöräilykokemuksen jokaisella polkaisulla. Tämä johtuu suurelta osin kolmesta korkealaatuisesta voima-anturista ja käytännössä se tarkoittaa, että kun poljet kevyesti ja varovaisesti, saat pehmeän ja rauhallisen avun. Mutta poljetko sen sijaan nopeammin ja ennen kaikkea voimakkaammin, saat huomattavasti tehokkaamman avun. Koko paketti on vaikuttavan hiljainen ja tuottaa vakaan tunteen voimansiirrossa, ja parasta kaikessa on, että tämä tapahtuu saumattomasti harmoniassa ja korkealla tehokkuudella.

Lisäksi kätevä X-näyttö, joka selkeillä indikaattoreilla näyttää, minkä eri ajotilojen välillä olet valinnut juuri hetkellä, voit valita Off, Eco, Eco+, Sport tai Boost. Hallitset kaiken kätevän ja helposti käsiteltävän säätimen kautta, joka on helposti saatavilla ja suojattu muotoilulla, joka suojaa onnettomuuden sattuessa. 

Tehokas 1x-voimansiirto, joka harvoin temppuilee ja jota ohjataan helposti käsiteltävän ohjaamon kautta 

Moottorin alla on tehokas 1x-voimansiirto Shimanolta (Deore), kyseessä on lyhyesti sanottuna 12 mekaanisesti ohjattavaa vaihdetta, jotka harvoin temppuilevat. Espanjalainen design korkealla tasolla sulkee luonnollisesti pois keskinkertaiset tavalliset vehkeet, ja luomuksen ydin on 36-hampainen yksiketju yhdistettynä 12-osaiseen kasettiin (10-51T), mikä tarjoaa vaikuttavan laajuuden vaihteistossa, mutta keskittyy korkeaan tehokkuuteen ja luotettavaan toimintaan. Vaihteet ohjataan myös kätevällä kytkimellä, joka antaa sinun vaihtaa vaihteita vaivattomasti. Ohjaat koko voimansiirtoa kokonaisuudessaan ohjaamosta, joka tarjoaa sinulle selkeän katsauksen ja joka on lisäksi esimerkillisesti helposti käsiteltävissä ilman turhaa kikkailua.

Kestävät pyöräsarjat, joissa on nopeat laatukumit ja tehokkaat levyjarrut 

Kestävät pyöräsarjat ovat alumiinia ja rullaavat nopeilla laatukumeilla Maxxisilta (Ikon), nämä pitoa antavat 29-tuumaiset, 2,2" leveät renkaat erottuvat nopean ajamisen ilosta yhdistettynä luotettavaan pitoon mutkissa. Kun vauhti kiihtyy, jarrutuskyvyn vaatimukset kasvavat, ja siksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (MT201), jotka vastaavat nopeusresursseja ja takaavat korkeatasoisen jarrutustehon ympäri vuoden, lisäksi riippumatta siitä onko märkää, sateista tai loskaista. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106547-O356
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriBLACK-BLUE-BLACK
Tuotenumero0106547
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH Core
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)18,9
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBH
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaBH Core
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

100 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko57-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
65 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

130 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH X Display
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO