• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Atomx Lynx Pro 8.2 Musta-Valkoinen-Oranssi

BH Sähkömaastopyörä Atomx Lynx Pro 8.2 Musta-Valkoinen-Oranssi
Kuvaus

Massiivinen unelmarakenne aggressiivisella muotoilulla ja voimakkaalla sähkökäytöllä

Kompromissiton BH ATOMX Lynx Pro 8.2 tarjoaa aggressiivisen muotoilunsa ansiosta optimaalisen painonjaon, mikä käytännössä tuo luokkansa parhaan tasapainon ja maksimaalisen hallinnan pyörälle. Se tukeutuu varmasti täysjousitettuun runkoon, joka on valmistettu laadukkaasta hiilikuidusta (High Modulus), mahdollistaen haastaa kaikkea ja kaikkia vaativassa maastopyöräilyssä. Iskunvaimentimet, joiden pituudet ovat 140/140 mm, täydentävät ainutlaatuista jousitusta, joka luo lähes taianomaisen tunteen vaimennukseen. Kaikki sähkövoima saadaan saksalaiselta BROSE:lta, jonka sähkömoottori, 90 Nm vääntömomentilla, voi nelinkertaistaa poljinavustuksesi. Tämä temperamenttinen eMTB päihittää useimmat kaksipyöräiset ja mahdollistaa hyödyntämään kaiken sen asiantuntemuksen, jonka espanjalainen BH on kerryttänyt yli 110-vuotisen historiansa aikana.

Menestyksen avain!

  • Sähkökäyttöinen espanjalainen unelmarakenne, joka haastaa kaiken eMTB-trailissa
  • Ballistic Carbon Layup -teknologia - Kilpailuvalmis runko huippuluokan High Modulus -hiilikuidusta
  • Jäykkyysrakenne HCIM (Hollow Core Internal Moulding) ja kevyt paino (2.350 grammaa)
  • Lähes taianomainen - Split Pivot System tarjoaa ainutlaatuisen jousituksen vaimennuksessa
  • Ensimmäisen luokan iskunvaimentimet luotettavalta Rock Shoxilta, iskunpituudet 140/140 mm
  • Takahaarukan pituus 455 mm ja ohjauskulma 66 astetta tuottavat parhaan suorituskyvyn haastavassa maastossa
  • Vahva sähkömoottori BROSE:lta (SMag) vääntömomentilla jopa 90 Nm ja jopa 410% avustuksella
  • Tehokas akku (720Wh), joka on täysin integroitu alaputkeen ja tarjoaa 155 km toimintasäteen
  • BH i-Remote - Hallitset koko järjestelmää kätevällä pienellä kytkimellä, joka on helposti saavutettavissa ohjaustangossa
  • Tehokas 1x-vetolinja 11 vaihteella luotettavalta Shimanolta (Deore)
  • Hydrauliset levyjarrut 4-mäntäisillä satuloilla Shimanolta (MT420) 203mm levyillä
  • Ensimmäisen luokan pyöräsarja Race Facelta (Ar 30 TR) laadukkailla renkailla Maxxisilta (Minion)
  • Säädettävä satulaputki RaceFacelta (DP Aeffect), joka varmistaa turvallisen laskun
  • BlockLock System minimoi ikävien vahinkojen riskin sekä rungossa että haarukassa
  • Ohjaat koko rakennetta tyylikkäällä ja sirolla BH:n ohjaustangolla, johon on integroitu kaapelit
  • Yhteensopiva FIT-järjestelmän kanssa - Ohjauspylvääseen piilotettu paikka tärkeimmille työkaluille

Ensimmäisen luokan hiilikuiturunko vaikuttavalla mekaanisella suunnittelulla

Sen selkeästi muotoiltu runko kokonaan hiilikuidusta (High Modulus) on ehdottomasti toiminnallinen ja tarjoaa optimaalisen tasapainon jäykkyyden ja kestävyyden välillä, tehden pyörästä sekä ketterän että tehoisan ja äärimmäisen aggressiivisen. Muotoilussa on kyse progressiivisesta geometriasta ja innovatiivisesta suunnittelusta, jotka tarjoavat runsaasti liikkumisvapautta ja tilaa manööveröidä. Takahaarukan 455 mm pituus yhdistettynä 66 asteen ohjauskulmaan optimoi kuljettajan asennon, mikä käytännössä parantaa suorituskykyä alamäissä tarjoten samalla luotettavaa vakautta teknisesti haastavassa maastossa.

Koko voimansiirtojärjestelmä (sekä moottori että akku) on sijoitettu keskeisesti rungon alaosaan. Tämä luo esimerkillisen matalan painopisteen, joka puolestaan tarjoaa erinomaisen tasapainon, vakauden ja lisäksi nopeaa kääntyvyyttä. Vaakaputken muotoilu tarjoaa lisäksi runsaasti tilaa etupyörälle, mahdollistaen koko etuhaarukan iskunpituuden tehokkaan hyödyntämisen.

Lähes taianomainen Split Pivot System tarjoaa iskunvaimennuksen jousituksen, joka tuottaa progressiivista mekaaniikkaa ja vakuuttaa kaikilla tasoilla. Tuloksena on uskomaton maakosketus äärimmäisen sujuvan tunteen kanssa yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä vastaa siis välittömästi kun haluat lisätä vauhtia ja varmistaa, että olet täysin hallinnassa vaikeissa reittivalinnoissa.

Ensimmäisen luokan iskunvaimentimet, jotka tehokkaasti neutraloivat alustan epätasaisuudet

Ensimmäisen luokan iskunvaimentimet, jotka on hankittu Rock Shoxilta (edessä Recon RL ja takana Deluxe Debonair), takaavat, että olet hyvin huolehdittu. Kiitos 140/140 mm iskunpituuksien, ne neutraloivat tehokkaasti alustan kaikki epätasaisuudet ja varmistavat, että voit ajaa täydessä hallinnassa riippumatta rinteiden kaltevuudesta tai pinnan laadusta. Iskunvaimentimissa on lisäksi monipuoliset säätömahdollisuudet, jotta voit nopeasti ja helposti mukauttaa pyörän nykyisten tarpeidesi mukaan. Kun reitti käy vaativaksi, säädettävä satulatolppa on lähes välttämätön, ja tietenkin sellainen on jo asennettuna alusta alkaen RaceFacelta (DP Aeffect), mikä takaa turvallisen laskun.

Voimakas saksalainen sähkömoottori dynaamisella ajotuntumalla ja voimakkaalla vääntömomentilla

Voimanlähteenä toimii urheilullinen laatumoottori saksalaiselta BROSE:lta (SMag), joka tuottaa 90 Nm vääntömomentin ja enimmäiskierrosluvun 130 rpm. Moottoria käyttää tehokas (720 Wh) akku, joka on täysin integroitu alaputkeen ja tarjoaa huikean määrän ekologista voimaa, mahdollistaen vaikuttavan lisäbuustin jopa 25 km/h nopeuksiin. Voit tietysti pyöräillä paljon nopeammin, mutta ylimääräisen työn joudut tekemään joko painovoiman tai vanhan kunnon lihasvoiman avulla.

Tehokkaan sähköjärjestelmän dynaamisesta joustavuudesta huolimatta yhtä vaikuttavaa on moottorin erinomainen seurattavuus, joka luo dynaamisen tunteen jokaisella polkaisulla. Se johtuu suurelta osin kolmesta huipputason voimantunnistimesta ja käytännössä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta polkiessasi nopeammin, ja erityisesti voimakkaammin, saat huomattavasti voimakkaamman avun. Koko paketti on vaikuttavan hiljainen ja tarjoaa ihastuttavan tunteen voimansiirrossa, ja parasta on, että se tapahtuu lähes saumattomasti ja erittäin tehokkaasti.

Ohjaat kaikkea BH i-Remote:n avulla, kätevällä ja helposti käsiteltävällä pienellä kytkimellä, joka on sijoitettu ohjaustangolle ja suunniteltu kestämään vahinkoja. iRemote:n kautta voit myös yhdistää ANT+- ja Bluetooth-yhteydellä Garmin-laitteeseesi ja hyödyntää ohjelmia, jotka perustuvat esimerkiksi vääntömomenttiin tai sykkeeseen. Ja BH:n iConnect-sovelluksen avulla voit yhdistää älypuhelimeesi ja hallita useita toimintoja... yhtä helposti kuin nerokkaasti!

Tehokas 1x-vetolinja luotettavalla toiminnolla ja terävällä suorituskyvyllä

Tehokas järjestelmä BROSE:lta toimii yhdessä voimakkaan japanilaisen 1x-vetolinjan kanssa Shimanolta (Deore) 11 vaihteella, tarjoten luotettavan toiminnan, laajan vaihteistoalueen ja tietenkin huippuluokan nopeusresursseja. Kumppanuus tarjoaa vankan tunteen voimansiirrossa, ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, sujuvasti ja jopa 155 km toimintasäteellä. Käytössäsi on vain yksi vaihdevipu, joka on tyylikkäästi integroitu ohjaustankoon, joten sinun ei tarvitse koskaan irrottaa kättäsi selkeältä ohjaustangolta.

Ensimmäisen luokan pyöräsarja sekä levyjarrut, jotka ovat valmiina tositoimiin

Tämä voimakas rakennelma pyörii pariin tukeviin pyöriin Race Facelta (Ar 30 TR), jotka on erityisesti kehitetty kestämään vaativaa pyöräilyä. Nämä nopeat 29-tuumaiset pyörät on varustettu kilpailuvalmiilla renkailla Maxxisilta (Minion), jotka tarjoavat terävän pidon mutkissa ja mahdollistavat tiukan linjan valinnan reiteillä. Koska pyörä rakastaa korkeita nopeuksia, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla 4-mäntäisillä satuloilla Shimanolta (MT420), jotka todella vastaavat nopeusresursseihin ja takaavat voimakkaan jarrutusvoiman olipa alusta mutainen, sateinen tai loskainen.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106511-O377
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriBLACK-WHITE-ORANGE
Tuotenumero0106511
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH ATOMX LYNX
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)0
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBrose
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaBH ATOMX LYNX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622, 63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
90 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

155 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)720
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH i-Remote
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO