• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon Pro 8.9 Copper-Copper-Copper

BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon Pro 8.9 Copper-Copper-Copper
Kuvaus

Viihdyttävä lippulaiva, joka on löytänyt tasapainon leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä

Viihdyttävä lippulaiva BH iLynx Trail Carbon Pro 8.9 auttaa sinua löytämään tasapainon leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä. Tämä pyörä antaa sinulle selvän edun, eikä henkinen tilasi tai fyysinen kuntoni vaikuta asiaan... voit keskittyä täysin polkemiseen 20 vuotta nuorempien pyöräilijöiden edellä rennolla hymyllä huulillasi. Perusresepti koostuu 150/150mm joustomatkoista vakuuttavalla kinematiikalla yhdistettynä tehokkaaseen sähkömoottoriin, joka voi kolminkertaistaa oman poljinavustuksesi ja joka keskittyy sekä matalaan painoon että tehokkaaseen voimansiirtoon pitkällä kantamalla. Lopputulos? Eläväinen, viihdyttävä ja erittäin kestävä eMTB, joka selviytyy vaivattomasti epätasaisista alustoista ja joka mahdollistaa sinun hyödyntää kaiken tiedon, jonka espanjalainen BH on koonnut yli 110-vuotisen historiansa aikana.

Avain menestykseen!

  • Viihdyttävä maastopyörä, jonka geometria löytää tasapainon leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä
  • Kokonaan hiilikuidusta valmistettu jousitettu runko (Ballistic Carbon Layup) progressiivisella kinematiikalla
  • Kierteisen rakenteen ansiosta HCIM (Hollow Core Internal Moulding) ja matala paino (1.975 grammaa)
  • Suhteellisen lyhyet takahaarukat (451mm) yhdistettynä 66 asteen ohjauskulmaan
  • Maastogeometria, joka tarjoaa sujuvan ohjattavuuden ylämäessä ja erinomaisen vakauden teknisissä alamäissä
  • Kilpailuvalmiit joustot FOXilta, joiden joustomatkat 150/150mm on suunniteltu maastoajoon
  • Kevyt ja tehokas sähkömoottori BH:lta (2EXMAG) 65Nm vääntömomentilla ja jopa 300% lisäavustuksella
  • Diagonaaliputkeen sijoitettu akku (540Wh) + Range Extender (180 Wh) tarjoaa yhteensä jopa 175 km kantaman
  • Äärimmäisen tehokas 1x-voimansiirto, 12 vaihdetta Shimanolta (XT), joka käytännössä ei koskaan temppuile
  • Hydrauliset levyjarrut 4-mäntäsylinterillä Shimanolta (XT), jotka vastaavat nopeusresursseja
  • Laadukas pyöräsarja nopeilla kumirenkailla Maxxisilta (Minion) 2,5/2,4" leveydellä
  • BlockLock System minimoimaan mahdolliset vahingot sekä runkoon että haarukkaan
  • Dropper Post Race Facelta (DP Aeffect), joka mahdollistaa satulan laskemisen liikkeessä
  • Koko kokonaisuutta ohjataan BH:n slimmattu ohjaamosta, jossa on tyylikäs integroitu kaapelointi
  • Yhteensopiva FIT-järjestelmän kanssa - Ohjaustangon sisään voi sijoittaa tärkeimmät työkalut

Kokonaan jousitettu runko hiilikuidusta taianomaisella linkityksellä ja leikkisällä maastogeometrialla

Koko luomus perustuu korkealaatuiseen hiilikuituun kokonaan jousitettuun runkoon ja, kuten kaikissa BH:n kilpailuvalmiissa rungoissa, käytetään HCIM (Hollow Core Internal Moulding) -tekniikkaa, mikä mahdollistaa huippuluokan rakenteen, jossa paino on pidetty minimissä (1.975 grammaa). Tämä tehokas rakenne, jonka geometria löytää tasapainon leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä, ja kierrejäykkyys, joka varmistaa vaikuttavan voimansiirron, yhdistettynä esimerkillisen matalaan painopisteeseen tuottaa vaikuttavan vakauden jopa todella nopeissa nopeuksissa.

Hiukan taianomainen linkitys tarjoaa jousituksen, joka tuottaa progressiivista kinematiikkaa ja todella tekee vaikutuksen kaikilla tasoilla. Tulos on uskomaton kosketus maahan äärimmäisen mukavalla tunteella yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon; pyörä reagoi nopeasti, kun haluat lisätä vauhtia, ja samalla mahdollistaa sinun hallita vaikeita polkureittejä hämmästyttävän helposti. Ja yhdessä runsaan joustomatkan (150mm) kanssa syntyy monipuolista ohjattavuutta säilyttäen samalla poljin tehokkuuden vähemmän haastavassa maastossa. Kokonaan jousitettu runko on eittämättä toiminnallinen ja tarjoaa hienostuneen tasapainon jäykkyyden ja vahvuuden välillä, mikä tekee siitä sekä leikkisän, ketterän että aggressiivisen.

Rungossa on elegantisti integroitu kaapelointi, jossa kaikki kaapelit ovat hyvin suojattuja fyysisiltä vaikutuksilta rungon sisällä, mikä vähentää merkittävästi ilmanvastusta ja tekee ylläpidosta (erityisesti puhdistuksesta) paljon helpompaa. Se on tietenkin suunniteltu pistoakseleille (BOOST), toisin sanoen, extra leveän etu- ja taka-akselin ansiosta, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden vanteiden kiinnitykseen navassa, joka puolestaan tarjoaa jäykemmän pyörän maksimaaliseen hallintaan. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, pyörä, jossa on sisäinen kaapelointi, on merkittävästi tyylikkäämpi.

Urheilullinen sähkömoottori dynaamisella ajotuntumalla ja vahvalla vääntömomentilla

Voiman lähteenä toimii BH:n urheilullinen sähkömoottori (2EXMAG - Gen.2), joka tuottaa 65 Nm vääntömomentin ja maksimaalisen kadenssin 110 rpm. Moottoria käyttää tehokas (540Wh) ja täysin integroitu akku suojatussa paikassa diagonaaliputkessa sekä erillinen range extender (180Wh), mikä tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä tehoa, jolla pääsee kokonaiskantamaan 175km enimmäisnopeudella 25 km/h. Voit tietenkin ajaa paljon nopeammin kuin niin, mutta loput työstä joudut tekemään gravitaation tai vanhan hyvän lihasvoiman avulla. Koko voimayksikkö (sekä moottori että akut) on lisäksi keskitetysti sijoitettu rungon alaosaan. Tämä luo esimerkillisen matalan painopisteen, joka puolestaan tuottaa ihastuttavan tasapainon, vakauden ja lisäksi nopean ohjattavuuden.

Tehokas sähköjärjestelmä ei ole vain hämmästyttävän kevyt (2.1 kg) vaan siinä on myös todella hyvä potku, ja yhtä vaikuttavaa on sähkömoottorin sulava tunne, joka luo dynaamisen pyöräilykokemuksen jokaisella polkaisulla. Se johtuu pääasiassa kolmesta korkeatasoisesta voima-anturista ja käytännössä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovaisesti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta jos poljet nopeammin, ja etenkin voimakkaammin, saat paljon tehokkaamman avustuksen. Koko paketti tarjoaa vaikuttavan matalan melutason ja tuottaa vankan tunnun voimansiirrossa, ja parasta on, että tämä tapahtuu saumattomassa harmoniassa ja korkealla tehokkuudella.

iRemoten kautta voit helposti ohjata kaikkea, jossa selkeiden LED-indikaattoreiden avulla värikoodattuna näytetään, minkä neljästä eri toimintatilasta olet valinnut sillä hetkellä. Voit valita Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) tai Boost (+300%). iRemoten kautta voit myös yhdistää ANT+ ja Bluetoothin avulla Garmin-laitteeseesi ja käyttää sovelluksia, jotka perustuvat esimerkiksi vääntömomenttiin tai sykeeseen. BH:n iConnect-sovelluksen avulla voit yhdistää älypuhelimeesi ja hallita useita eri toimintoja... yhtä helposti kuin nerokkaasti!

Äärimmäisen tehokas 1x-voimansiirto, jota ohjataan virtaviivaistetun ohjaamon kautta

Alustan alla on äärimmäisen tehokas 1x-voimansiirto Shimanolta (XT), jossa on lyhyesti sanottuna 12 mekaanisesti ohjattua vaihdetta, jotka käytännössä eivät koskaan temppuile. Espanjalainen suunnittelu poissulkee keskinkertaiset komponentit, ja kokonaisuuden sydän koostuu FSA:n hiilikuidusta valmistetusta kampesta, jossa on 34-hampainen singletratka yhdistettynä 12-osaiseen kasettiin (10-51T), joka tarjoaa vaikuttavan laajuuden vaihteistoille keskittyen korkeaan tehokkuuteen ja luotettavaan suorituskykyyn. Ohjaat koko kokonaisuutta BH:n virtaviivaistetusta ohjaamosta, jossa on kokonaan integroitu kaapelointi, ja se on yhteensopiva älykkään FIT-järjestelmän kanssa - ohjaustangon sisään voi sijoittaa tärkeimmät työkalut, mikä voi olla ratkaiseva ero, jos aiot ylittää maalilinjan.

Korkealuokkaiset joustot, jotka mahdollistavat villin nopeuden

Edessä on luotettava FOXin (36 Float Factory) etuhaarukka ja takana laadukas FOXin (Float X Factory) jousitus, joiden joustomatka on 150 mm ja joissa on laajat säätömahdollisuudet, joten voit helposti mukauttaa pyörän toiveidesi mukaisesti. Niissä on myös lukitus, jota ohjataan helposti käsikäyttöisillä vipuilla, mikä tarjoaa laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti teknisissä laskuissa kuin kovapintaisilla sorateillä. Helppokäyttöinen ja ketterä asetus, joka tekee pyörästä mukautuvan vallitseviin olosuhteisiin.

Päivän teknisesti haastavat radat (olivat ne sitten sileitä XC-reittejä tai karkeita DH-polkuja) vaativat melkein aina pyörää, jossa on korkeudeltaan säädettävä satulatolppa. Tässä pyörässä onkin Dropper Post Race Facelta (DP Aeffect), joka käytännössä antaa sinulle paljon lisää liikkumavaraa mahdollistamalla satulan laskemisen liikkeessä ja pitämällä sen poissa tieltä silloin, kun hallitusti liu'ut alas alamäissä.

Robustit pyöräsarjat vauhdikkain renkain ja tehokkaat levyjarrut

Laadukas pyöräsarja Race Facelta (Turbine 30 TR) alumiinivanteilla ja Maxxisin (Minion Terra EXO TR) nopeilla laaturenkailla, jotka ovat 2,5/2,4" levyiset. Nämä monipuoliset 29-tuumaiset tunnetaan vaikuttavasta pidostaan yhdistettynä suureen nopeusiloonsa. Kun vauhti kasvaa, kasvavat myös vaatimukset jarrutuskyvylle, ja siksi tässä pyörässä on erityisen tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT) 4-mäntäisillä sylintereillä, jotka vastaavat nopeusresursseja ja takaavat korkealuokkaisen jarrutustehon ympäri vuoden, olosuhteista riippumatta, olipa radalla sitten mutaa, sadetta tai loskaa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106510-O362
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriCOPPER-COPPER-COPPER
Tuotenumero0106510
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH iLynx Trail
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)20,2
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBH
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XT
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaBH iLynx Trail
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

150 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622, 63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
65 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

175 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)720
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH i-Remote
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO