• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon 8.8 Copper-Copper-Copper

BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon 8.8 Copper-Copper-Copper
Kuvaus

Viihdyttävä eMTB, joka tasapainoilee leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä

Viihdyttävä BH iLynx Trail Carbon 8.8 auttaa sinua löytämään tasapainon leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä. Tämä pyörä tarjoaa sinulle selkeän edun - henkinen tilasi tai fyysinen kuntonne eivät merkitse... voit keskittyä ohittamaan 20 vuotta nuorempia kilpailijoita rennolla hymyllä huulillasi. Perusreseptinä on 150/150 mm:n joustot vakuuttavalla kinetiikalla ja tehokas sähkömoottori, joka voi kolminkertaistaa oman polkemisvoimasi. Tämä keskittyy sekä keveyteen että voimakkaaseen sähkökäyttöön pitkällä kantamalla. Lopputuloksena on eläväinen, viihdyttävä ja kestävä eMTB, joka selvittää karkeatkin alustat helposti ja antaa sinun hyödyntää kaiken tiedon, jota espanjalainen BH on kerryttänyt yli 110 vuoden aikana.

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä maastopyörä, jonka geometriassa tasapainoillaan leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä
  • Täysin hiilikuituinen täysjousitettu runko progressiivisella kinetiikalla (Balistic Carbon Layup)
  • Vääntöjäykkä rakenne HCIM-teknologialla (Hollow Core Internal Moulding) ja kevyt paino (1.975 grammaa)
  • Suhteellisen lyhyet ketjunohjurit (451mm) yhdistettynä 66 asteen ohjauskulmaan
  • Trail-geometria, joka tarjoaa sujuvan ohjattavuuden nousuissa ja erinomaisen vakauden teknisissä laskuissa
  • High-end FOX-vaimentimet 150/150mm joustolla, räätälöity trail-ajoon
  • Kevyt ja tehokas sähkömoottori BH:lta (2EXMAG) 65Nm vääntömomentilla ja jopa 300% tehostuksella
  • Kehykseen täysin integroitu 540 Wh akku tarjoaa jopa 130 km toimintamatkan
  • Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (SLX/XT), joka toimii luotettavasti
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT) nelimäntäisillä satuloilla nopeutta vastaavalla jarruteholla
  • Laadukkaat kiekot nopeilla Maxxisin renkailla (Minion) leveydellä 2,5/2,4"
  • BlockLock-järjestelmä minimoimaan vahingot rungossa ja haarukassa
  • Säädettävä Race Face Dropper Post (DP Aeffect) mahdollistaa satulan säätämisen lennosta
  • BH:n tyylikkäästi suunniteltu ohjaamo integroiduilla kaapeleilla koko kokoonpanon ohjaukseen
  • Yhteensopiva FIT-järjestelmän kanssa - voit sijoittaa tärkeät työkalut suoraan ohjaustankoon

Täysjousitettu hiilikuiturunko maagisella linkityksellä ja leikkisällä trail-geometrialla

Koko luomus perustuu korkealaatuiseen hiilikuiturunkoon. Kuten kaikissa BH:n kilpailuvalmiissa rungoissa, käytetään HCIM-teknologiaa (Hollow Core Internal Moulding), joka mahdollistaa huipputason rakenteen, jossa paino on saatu pidettyä minimaalisena (1.975 grammaa). Tämä tehokas kokonaisuus tarjoaa geometrian, joka tasapainoilee leikkisyyden ja aggressiivisuuden välillä sekä vääntöjäykkyyden, joka varmistaa vaikuttavan voiman siirron. Tähän yhdistettynä poikkeuksellisen matala painopiste tuottaa merkittävää vakautta myös suurissa nopeuksissa.

Hiukan taikamainen linkitysrakenne tuottaa vaimennuksen ripustuksen, joka saa aikaan progressiivisen kinetiikan ja vakuuttaa kaikilla tasoilla. Tuloksena on vertaansa vailla oleva maakosketus, jossa yhdistyy äärimmäinen mukautuvuus ja tehokas voimansiirto. Pyörä vastaa välittömästi nopeuden kasvattamisen yhteydessä ja mahdollistaa täyden kontrollin vaikeissa polkuvalinnoissa uskomattoman helposti. Yhdistettynä anteliaaseen joustoon (150mm) saavutetaan monipuolinen ohjattavuus säilyttäen polkemistehokkuuden vähemmän vaativissakin maastoissa. Täysjousitettu runko on ehdottomasti toiminnallinen, tarjoten hienostuneen balanssin jäykkyyden ja voiman välillä, mikä tekee siitä sekä leikkisän että aggressiivisen.

Rungon tyylikäs integroitu kaapelivetotapa, jossa kaikki kaapelit on suojattu fyysiseltä vaikutukselta rungon sisässä, vähentää merkittävästi ilmanvastusta ja yksinkertaistaa ylläpitoa. Se on suunniteltu BOOST-standardille, eli leveämmälle etu- ja takanavalle, mikä mahdollistaa suuremman välimatkan pinnojen kiinnityspisteille navassa, tuottaen jäykemmän pyörän maksimaalisen hallinnan vuoksi. Kaiken kaikkiaan, pyörä, jossa on sisäinen kaapelointi, näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Atleettinen sähkömoottori dynaamisella ajoelämyksellä ja vahvalla vääntömomentilla

Voimanlähteenä toimii atleettinen sähkömoottori BH:lta (2EXMAG - Gen.2), joka tuottaa 65 Nm vääntömomentin ja tarjoaa maksimaalisen kadenssin 110 rpm. Moottorin käyttämä voimakas (540 Wh) akku on täysin integroitu runkoon ja tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä voimaa, joka antaa sinulle merkittäviä määriä lisätehoa nopeuteen enintään 25 km/h. Voit tietysti pyöräillä huomattavasti nopeammin, mutta ylimääräisen työn joudut tekemään joko painovoiman tai vanhan hyvän lihasvoiman avulla. Koko voimayksikkö on keskitetysti sijoitettuna rungon alaosaan, mikä luo erinomaisen matalan painopisteen, tarjoten upeaa tasapainoa, vakautta ja lisäksi ketteryyttä ohjaukseen.

Tehokas sähköjärjestelmä ei ole ainoastaan erittäin kevyt (2.1 kg), vaan se tarjoaa myös tehokkaan ponnistusvoiman. Vähintään yhtä vaikuttava on sähkömoottorin mukautuva tuntuma, joka luo dynaamisen ajokokemuksen jokaisella polkaisulla. Tämä johtuu suurilta osin kolmesta korkeatasoisesta voimantunnistimesta, ja käytännössä tämä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti, saat pehmeän ja varovaisen avustuksen. Mutta kun poljet nopeammin, ja erityisesti voimakkaammin, saat paljon voimakkaamman avustuksen. Koko paketti tuottaa matalan melutason ja tarjoaa vahvan tunteen voiman siirrossa, ja parasta on, että tämä tapahtuu saumattoman harmonisesti ja tehokkaasti.

Kätevän iRemote-ohjaimen avulla, jonka selkeät LED-värinäytöt ilmoittavat valitsemastasi neljästä eri toimintatilasta - Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) tai Boost (+300%) - ohjaat kaikkea. iRemote on kätevä, helppokäyttöinen pieni laite, joka on sijoitettu helposti saataville ohjaustangolle ja suunniteltu kestämään iskuja, mikäli onnettomuuksia sattuisi. iRemoten kautta voit myös yhdistää ANT+ ja Bluetoothin avulla Garmin-laitteeseesi ja käyttää ohjelmia, jotka perustuvat esimerkiksi vääntömomenttiin tai sykkeeseen. BH:n iConnect-sovelluksen avulla voit yhdistää pyörän älypuhelimeesi ja hallinnoida useita eri toimintoja - yhtä kätevästi kuin nerokkaasti!

Tehokas 1x-vaihteisto, joka toimii varmasti ja ohjataan tyylikkäästä ohjaamosta

Pyörän "moottorin alla" on tehokas 1x-vaihteisto Shimanolta (SLX/XT), joka koostuu 12 mekaanisesti ohjatusta vaihteesta, jotka toimivat luotettavasti. Espanjalaisen suunnittelun ansiosta keskinkertaisuus on jätetty pois laskuista, ja kokonaisuuden ytimenä on 34-hampainen yksittäinen ratas yhdistettynä 12-osaiseen kasettiin (10-51T), tarjoten laajan vaihtoalueen, jossa keskitytään korkeaan tehokkuuteen ja toimintavarmuuteen. Koko kokoonpanoa ohjataan BH:n sirosta ohjaamosta, jossa on täysin integroidut kaapelit, ja se on myös yhteensopiva älykkään FIT-järjestelmän kanssa - piilotettuna ohjauskannattimeen voit sijoittaa tärkeimmät työkalut, mikä voi ratkaista, ylittyykö maalilinja vai ei.

Laadukkaat vaimentimet, jotka mahdollistavat nopean ajamisen

Edessä on luotettava FOX-haarukka (36 Float Factory) ja takana laadukas FOX-vaimennin (Float X Performance), joissa molemmissa on 150 mm:n jousitus ja runsaasti säätövaihtoehtoja. Näin pyörä on helppo mukauttaa hetkellisiin tarpeisiin. Lukitustoimintoa ohjataan helposti käsiteltävillä säätimillä, mikä käytännössä laajentaa käyttöaluetta ja antaa sinun ajaa yhtä nopeasti sekä karkeilla alamäkillä että kovilla sorateillä. Helposti säädettävä ja ketterä asetus tekee pyörästä mukautuvan nykyisiin olosuhteisiin.

Teknisesti haasteelliset reitit (kaikkea tasaisesta XC:stä karkeaan DH:een) edellyttävät lähes poikkeuksetta korkeussäädettävää sadulatolppaa. Tämä pyörä on tietenkin varustettu säädettävällä Race Face Dropper Postilla (DP Aeffect), mikä käytännössä antaa sinulle lisää liikkumavaraa mahdollistamalla satulan säätämisen mennessäsi ja pitämällä sen pois tieltä, kun kontrolloidusti liidät alamäkiin.

Jykevä kiekko- ja renkaiden setti sekä tehokkaat levyjarrut

Laadukas kiekko- ja renkaiden setti Race Facelta (Aeffect 30 TR) on alumiinivanteilla ja pyörii nopeilla Maxxis-renkailla (Minion Terra EXO TR). Nämä monipuoliset 29-tuumaiset kumit, leveydeltään 2,5/2,4", tunnetaan erinomaisesta pidostaan ja nopeusilostaan. Kun vauhti kiihtyy, myös jarrutustarpeet kasvavat, minkä vuoksi pyörässä on ylimääräiset tehojarrut Shimanolta (XT) nelimäntäisillä satuloilla, jotka vastaavat nopeusresursseihin ja takaavat ensiluokkaisen jarrutehon kaikissa olosuhteissa, olipa reitti märkä, sateinen tai mutainen.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106509-O362
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriCOPPER-COPPER-COPPER
Tuotenumero0106509
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH iLynx Trail
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)19,6
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBH
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaBH iLynx Trail
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

150 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622, 63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
65 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

130 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH i-Remote
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO