• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon 8.7 Copper-Copper-Copper

BH Sähkömaastopyörä Ilynx Trail Carbon 8.7 Copper-Copper-Copper
Kuvaus

Viihdyttävä eMTB, joka yhdistää leikillisyyden ja aggressiivisuuden

Viihdyttävä BH iLynx Trail Carbon 8.7 auttaa sinua löytämään tasapainon leikillisyyden ja aggressiivisuuden välillä. Tämä pyörä tarjoaa sinulle selvän edun, eikä henkinen tilasi tai fyysinen kuntoni vaikuta... voit keskittyä päihittämään 20 vuotta nuoremmat pyöräilijät rennolla hymyllä huulillasi. Perusresepti koostuu 150/150 mm iskunpituuksista vakuuttavan kinematiikan yhdistelmänä tehokkaaseen sähkömoottoriin, joka voi kolminkertaistaa oman poljinavustuksesi keskittyen sekä keveyteen että tehokkaaseen sähkökäyttöön pitkällä kantamalla. Lopputulos? Eläväinen, viihdyttävä ja kestävä eMTB, joka selviää vaivattomasti karkeista maastoista ja antaa sinun hyödyntää koko BH:n yli 110-vuotisen historian aikana kertyneen tietotaidon. 

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä maastopyörä, jonka geometria yhdistää leikillisyyden ja aggressiivisuuden 
  • Täysjousitettu hiilikuiturunko (Ballistic Carbon Layup) progressiivisella kinematiikalla
  • Vääntöjäykkä rakenne, HCIM (Hollow Core Internal Moulding) -menetelmällä ja kevyt paino (1.975 grammaa)
  • Suhteellisen lyhyet takahaarukat (451mm) yhdistettynä 66 asteen ohjauskulmaan
  • Trail-geometria, joka tarjoaa ketterää ohjautuvuutta ylämäessä ja erinomaista vakautta teknisissä laskuissa   
  • Laadukkaat FOX-jousitukset iskunpituuksilla 150/150mm, jotka on räätälöity maastopyöräilyyn
  • Kevyt ja tehokas BH:n sähkömoottori (2EXMAG) 65Nm:n vääntömomentilla ja jopa 300% avustuksella
  • Täysin runkoon integroitu akku 540 Wh:n kapasiteetilla ja jopa 130 km kantamalla
  • Vahva 1x-vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (Deore/XT), joka toimii luotettavasti
  • Shimanon (XT) tehokkaat hydrauliset levyjarrut 4-mäntäisillä satuloilla, jotka vastaavat nopeusresursseja
  • Laadukas pyöräsetti Maxxisin (Minion) nopeilla laaturenkailla leveyksillä 2,5/2,4"
  • BlockLock System pienentää riskiä ikävistä vahingoista sekä rungolle että haarukalle
  • Race Facen (DP Aeffect) Dropper Post mahdollistaa satulan nopean laskemisen liikkeellä 
  • Kokonaisuus ohjataan BH:n tyylikkään integroidun kaapelivedon kautta suunnitellussa ohjaamossa
  • Yhteensopiva FIT-järjestelmän kanssa - Tärkeimmät työkalut voidaan sijoittaa ohjaintankoon 

Täysjousitettu hiilikuiturunko maagisella linkityksellä ja leikkisällä trail-geometrialla 

Koko teos perustuu huippuluokan täysjousitettuun hiilikuiturunkoon ja käyttää HCIM (Hollow Core Internal Moulding) -menetelmää, jolloin saavutetaan huippurakenteen vähäinen paino (1.975 grammaa). Tämä tehokas kokonaisuus yhdistää leikillisyyden ja aggressiivisuuden tasapainon sekä vääntöjäykkyyden, jonka ansiosta voimansiirto on vaikuttava. Poikkeuksellisen matalan painopisteen ansiosta vakaus on vaikuttava jopa suurissa nopeuksissa.

Maaginen linkitys tuo esiin jousitussysteemin, joka tuottaa progressiivista kinematiikkaa ja on vaikuttava kaikilla tasoilla. Tuloksena on poikkeuksellisen tarkka maakosketus erittäin seuraavalla tuntumalla yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon. Pyörä reagoi nopeasti kun haluat kiihdyttää ja mahdollistaa samalla täydellisen kontrollin haastavissa polkuvalinnoissa uskomattoman helposti. Antelias iskunpituus (150mm) mahdollistaa monipuolisen ohjattavuuden tehokkaan polkemisen säilyttäen vähemmän haastavassa maastossa. Täysjousitettu runko tarjoaa hienosti väännetyn tasapainon jäykkyyden ja voiman välillä, mistä johtuen se tuntuu leikkisältä, ketterältä ja aggressiiviselta.

Runko sisältää tyylikkäästi integroidun kaapelivedon, jossa kaikki kaapelit ovat suojattu fyysisiltä vaurioilta rungon sisällä, vähentäen ilmanvastusta huomattavasti ja helpottaen huoltoa, erityisesti puhdistusta. Se on suunniteltu Thru-axles (BOOST) -akseleille, eli extraleveille etu- ja takanavoille, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden navan keskellä olevien pinnan kiinnityspisteiden välillä, tuottaen jäykemmän pyörän maksimaalisella hallinnalla. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä, integroidulla kaapelivedolla varustettu pyörä näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Atleettinen sähkömoottori dynaamisella ajoelämyksellä ja voimakkaalla vääntömomentilla

Tehon lähteenä on BH:n atleettinen sähkömoottori (2EXMAG - Gen.2), joka tuottaa 65 Nm:n vääntömomentin sekä 110 rpm:n maksimikierrosluvun. Moottori käyttää tehokasta (540 Wh) ja täysin integroitua akkua, joka on suojattu sijoituksella rungon poikittaisputkessa, tarjoten merkittäviä määriä ympäristöystävällistä tehoa, jolla saavutat huomattavia lisävoimia jopa maksiminopeuteen 25 km/h. Voit totta kai pyöräillä paljon nopeammin, mutta loput työstä on tehtävä gravitaation tai hyvän vanhan lihasvoiman avulla. Voimanlähteen keskeinen sijoitus rungon alaosassa luo ihanteellisen matalan painopisteen, mikä puolestaan tarjoaa erinomaista tasapainoa, vakautta ja ketterää ohjattavuutta.

Tehokas sähköjärjestelmä ei ole ainoastaan uskomattoman kevyt (2.1 kg) vaan tarjoaa myös mahtavaa potkua, mikä on yhtä vaikuttavaa kuin sähkömoottorin joustava tuntemus, joka luo dynaamisen pyöräilykokemuksen jokaisella polkaisulla. Tämä johtuu suurelta osin kolmesta huippulaadukkaasta voimantunnistimesta. Käytännössä tämä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varoen, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta jos poljet nopeammin ja etenkin voimakkaammin, saat huomattavasti tehokkaamman avustuksen. Koko paketti on vaikuttavan hiljainen ja tarjoaa vankan tuntemuksen voimansiirrossa, ja parasta kaikessa on, että se tapahtuu saumattomassa harmoniassa ja erittäin tehokkaasti.

Lisäksi mukana tulee kätevä iRemote, joka värikkäillä LED-indikaattoreilla näyttää valitsemasi neljästä eri ajotilasta, joista voit valita Eco (+75%), Eco+ (+150%), Sport (+250%) tai Boost (+300%). Hallitset kaikkea iRemoten kautta, joka on kätevä ja helppokäyttöinen laite ohjaustangolla helposti saavutettavassa paikassa, suunniteltu suojamaan laitetta, jos tapahtuu onnettomuus. iRemoten kautta voit myös yhdistää ANT+ ja Bluetoothin kautta Garmin-laitteeseesi ja hyödyntää ohjelmia, jotka perustuvat esimerkiksi vääntömomenttiin tai sykkeeseen. Ja BH:n iConnect-sovelluksen avulla voit yhdistää älypuhelimeesi ja hallita useita toimintoja... yhtä yksinkertaista kuin nerokasta!

Tehokas 1x-vaihteisto, joka toimii luotettavasti ja ohjataan sirossa ohjaamossa 

Moottorin alla on tehokas 1x-vaihteisto Shimanolta (Deore/XT), lyhyesti sanottuna 12 mekaanisesti kontrolloitua vaihdetta, jotka toimivat luotettavasti. Espanjalainen suunnittelu ei tietenkään hyväksy keskinkertaisia osia, ja kokonaisuuden ytimessä on 34-hampainen yksittäisratas yhdistettynä 12-portaiseen kasettiin (10-51T), tarjoen laajan valikoiman keskittymällä korkeaan tehokkuuteen ja luotettavuuteen. Hallitset koko kokonaisuutta BH:n sirosta ohjaamosta, joka sisältää myös täysin integroidun kaapelivedon ja on yhteensopiva älykkäiden FIT-järjestelmien kanssa - voit sijoittaa tärkeimmät työkalut ohjaustangon piiloon, mikä voi olla ratkaiseva ero maaliviivan ylittämisessä.

Laadukkaat jousitukset, jotka mahdollistavat nopean ajon

Edessä löytyy luotettava FOX:n etuhaarukka (36 FLOAT Performance) ja takana dämpning käsitellään laadukkaalla FOX:lla (FLOAT X Performance), iskunvaimentimilla on 150 mm iskunpituus ja niissä on runsaasti säätömahdollisuuksia, joten voit mukauttaa pyörän hetkellisiin tarpeisiisi. Niissä on tietenkin lukitus, jota ohjataan helposti säädettävillä säätimillä, tarjoten sinulle laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti teknisissä laskuissa kuin kovilla sorateillä. Helppokäyttöinen ja joustava asetus tekee pyörästä mukautettavan hetkellisiin olosuhteisiin. 

Nykyaikaiset teknisesti haastavat radat (niin sileät XC:t kuin karkeat DH:t) vaativat melkein poikkeuksetta korkeussäädettävän satulatolpan. Tietenkään tämä pyörä ei ole poikkeus, ja se on varustettu Race Facen Dropper Postilla (DP Aeffect), joka käytännössä antaa lisää manööveritilaa mahdollistamalla satulan nopean laskemisen liikkeessä ja pitämällä sen tieltä kun kontrolloidusti syöksyt alamäkeen.

Robusti pyöräsarja nopeilla renkailla ja tehokkailla levyjarruilla 

Laadukas pyöräsarja Race Facelta (Arc 30 TR) on valmistettu alumiinivanteista ja varustettu nopeilla laaturenkailla Maxxisilta (Minion Terra EXO TR). Nämä monipuoliset 29-tuumaiset renkaat 2,5/2,4" leveyksissä tunnetaan vaikuttavasta pidosta yhdistettynä suureen nopeudenilo. Kun vauhti kiihtyy, jarrutuskyvylle asetetaan suuria vaatimuksia, siksi pyörä on varustettu erityisen tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (XT) nelimäntäisillä satuloilla, jotka vastaavat nopeusresursseja ja takaavat huippuluokan jarrutustehon ympäri vuoden, ja lisäksi riippumatta siitä, onko rata mutainen, sateinen tai loskainen tänään. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106508-O362
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriCOPPER-COPPER-COPPER
Tuotenumero0106508
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH iLynx Trail
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)0
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBH
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaBH iLynx Trail
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

150 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622, 63-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
65 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

130 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH i-Remote
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO