• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Sähkömaastopyörä Atom Lynx 8.1 Punainen-Musta-Punainen

BH Sähkömaastopyörä Atom Lynx 8.1 Punainen-Musta-Punainen
Kuvaus

Äärimmäisen monipuolinen eMTB, jossa atleettinen sähkövoima ja luotettava etenemiskyky

Täysjousitettu moniosaaja BH Atom Lynx 8.1 ja sen atleettinen voimansiirto tarjoavat runsaasti tehoa ja aitoa ajon iloa, riippumatta siitä, kuinka monta wattia jaloissasi vielä on jäljellä. Täydellinen väline niille, jotka haluavat seikkailullisen eMTB:n, jossa on paljon mukavaa potkua polkimissa. Malli ei todellakaan rajoitu vain tasaisiin pinnoihin, vaan monipuolinen etenemiskyky on yksi sen ehdottomista pääominaisuuksista. Kiitos vankkojen pyörien, joissa on runsas tilavuus, ja iskunvaimentimien, joissa on anteliaat iskunpituudet (150/140 mm), se pystyy liikkumaan kaikenlaisissa ympäristöissä täydessä mukavuudessa. Kyllä, se viihtyy melkein yhtä hyvin betoniviidakossa kuin vaativissa rinteissä skandinaavisessa vuoristoympäristössä. Sen moderni muotoilu on ehdottomasti eturintamassa, ja siinä on tehoisa 11-vaihteinen voimansiirto, voimakas sähkömoottori ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa. 

Menestyksen avain!

  • Viihdyttävä eMTB, joka tarjoaa oikean tasapainon nopeuden, mukavuuden ja etenemiskyvyn välillä
  • Täysjousitettu alumiinirunko, joka kestää kovat rasitukset 
  • Etujousitus Rock Shox (Recon RL) kokonaan 150 mm iskunpituudella
  • Takajousitus Rock Shox (Deluxe Debonair) anteliaalla 140 mm iskunpituudella
  • Tehokas sähkömoottori BH (1E-36V), joka tuottaa jopa 80 Nm vääntömomentin
  • Batteri, joka on täysin integroitu vaakaputkeen, 500 Wh kapasiteetilla, ja tarjoaa jopa 105 km toimintasäteen
  • Tehokas 1x-voimansiirto 11 vaihteella laadukkaalta Shimanolta (Deore), joka harvoin temppuilee
  • Lujat 29-tuumaiset pyörät, jotka pyörivät 2,35 tuuman leveillä laatukumeilla Maxxisilta (Forekaster) 
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT420) luotettavalla suorituskyvyllä kaikissa sääolosuhteissa

Veistoksellinen alumiinirunko, jonka muodot tarjoavat hienostuneen tasapainon

Veistoksellinen runko koostuu korkealaatuisesta alumiinista moderneilla muodoilla, akku, joka on täysin integroitu vaakaputkeen, käytännöllinen sisäinen kaapelinveto ja hyvin tasapainotettu geometria, joka on mukava ja samalla antaa sinulle täyden näkymän ympäröivään ympäristöön. Sen selkeästi muovaillut runkomuodot luovat vankkaa robustiutta ja herättävät epäilemättä voimakasta halua. Mutta täysjousitettu runko ei ole vain robustin tyylikäs, vaan se tarjoaa hienostuneen tasapainon jäykkyyden ja kestävyyden välillä, mikä käytännössä tekee siitä sekä leikkisän että ketterän.

Luotettava linkitys luo jousituksen, joka tarjoaa selkeän progressiivisen kinematiikan iskunvaimennuksessa. Yksinkertaisesti sanottuna se tarkoittaa seuraavaa: joustava tunne, jossa on lisätty maakosketus yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä reagoi nopeasti, kun haluat nostaa vauhtia, ja samalla se varmistaa, että hallitset vaikeat reittivalinnat täydellä kontrollilla. Ja yhdistettynä anteliaaseen 140 mm iskunpituuteen, se luo lisättyä ohjattavuutta haastavassa maastossa. 

Jousitusasettelu, joka varmistaa täyden hallinnan ja korkean mukavuuden ajon aikana

Edessä löydät luotettavan haarukan Rock Shoxilta (Recon RL) ja myös takana jousitusta hoitaa laadukas Rock Shox (Deluxe Debonair), jousituksella on 150/140 mm iskunpituus ja runsaasti säätömahdollisuuksia, joten voit helposti mukauttaa pyörää päivän toiveidesi mukaan. Säädettävät iskunvaimentimet tarjoavat laajemman käyttöalueen ja mahdollisuuden ajaa yhtä nopeasti sekä karkeilla alamäkireiteillä että tiivistetyillä sorateillä. Käsiteltävyys on helppoa ja ihailtavan ketterää, mikä tekee pyörästä muokattavan hetken olosuhteiden mukaan. 

Nykypäivän teknisesti haastavat radat (ja tämä koskee kaikkea sileästä XC:stä karkeaan DH:een) edellyttävät melkein, että pyörä on varustettu korkeussäädettävällä satulatolpalla. Ja tietenkin tämä pyörä on varustettu säädettävällä Dropper Postilla Kind Shockilta (Rage-i), mikä käytännössä antaa sinulle paljon lisämanööveritilaa, kun voit laskea satulan liikkeessä ja pitää sen tieltä poissa, kun hallitusti lennät alamäkeen.

Atleettinen sähkömoottori, jossa on sulava ajoelämys ja tehokas vääntömomentti

Voima tulee atleettisesta sähkömoottorista BH (1E-36V), joka tuottaa jopa kokonaiset 80 Nm vääntömomentin ja sitä ajaa tehokas (500 Wh) ja täysin integroitu akku, jossa on hyvin suojattu sijoitus vaakaputkessa, ja se tarjoaa runsaasti ympäristöystävällistä perusvoimaa, mikä antaa sinulle toimintasäteen jopa kokonaiset 105 km jopa 25 km/h nopeuksissa. Voit tietenkin ajaa paljon nopeammin kuin niin, mutta loput työstä joudut sitten tekemään gravitaation avulla tai vanhan kunnon lihasvoiman avulla. Koko vetopaketti (sekä moottori että akku) on myös sijoitettu keskeisesti rungon alaosaan. Se luo esimerkillisen matalan painopisteen, joka puolestaan tarjoaa ihanaa tasapainoa, vakautta ja lisäksi nopeaa ohjattavuutta.

Sulava sähköjärjestelmä tarjoaa lisäksi todella hyvän kimmoisuuden, mutta vähintään yhtä vaikuttava on sähkömoottorin dynaaminen pyöräilytunne jokaisella polkaisulla. Tämä johtuu suurelta osin laadukkaista voimantunnistimista ja käytännössä tarkoittaa sitä, että kun poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta jos sen sijaan poljet nopeammin, ja varsinkin kovemmin, saat huomattavasti voimakkaamman avustuksen. Koko paketti tuottaa vaikuttavan matalan äänitason ja tarjoaa vankan tunteen voimansiirrossa, ja parasta on, että se tapahtuu saumattomassa harmoniassa ja luotettavalla tehokkuudella.

Siihen lisätään sulava X Display Lite, joka selkeiden indikaattoreiden avulla näyttää, minkä eri käyttötilan olet valinnut tällä hetkellä, voit valita Off, Eco, Eco+, Sport tai Boost välillä. Kaiken hallitset helposti ja kätevästi sijoitetulla säätimellä, jonka suunnittelu suojaa, jos onnettomuus sattuisi tapahtumaan. 

Tehokas 1x-voimansiirto, joka harvoin temppuilee ja ohjataan helposti hallittavasta ohjaamosta 

Moottorin alla löydät tehokkaan 1x-voimansiirron Shimanolta (Deore), lyhyesti sanottuna se tarkoittaa 11 mekaanisesti ohjattua vaihdetta, jotka harvoin temppuilevat. Espanjalainen suunnittelu ei tietenkään salli keskinkertaisia tavaroita, ja luomuksen sydän on 34-hampainen yksittäisketju yhdistettynä 11-osaiseen kasettiin (10-51T), mikä tarjoaa vaikuttavan laajan vaihteen, mutta keskittyy korkeaan tehokkuuteen ja luotettavaan toimintaan. Vaihteita hallitaan myös helposti käsiteltävällä vivulla, joka antaa sinun vaihtaa vaihteita vaivattomasti. Koko voimansiirron ohjaat ohjaamosta, joka antaa sinulle selvän yleiskuvan ja joka on myös esimerkillisen helppo käsitellä ilman turhaa säätöä.

Lujat pyörät, nopeat renkaat ja tehokkaat levyjarrut 

Lujat pyöräsarjat koostuvat alumiinivanteista, jotka pyörivät nopeilla laatukumeilla Maxxisilta (Forekaster), ja nämä monipuoliset 29-tuumaiset, joissa on 2,35" leveys, tunnetaan vaikuttavasta pidosta yhdistettynä suureen nopeudeniloon. Kun vauhti kasvaa, kasvavat vaatimukset jarrutusteholle, siksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, joissa on 4-mäntäiset satulat Shimanolta (MT420), jotka vastaavat nopeusvaroja ja takaavat korkealaatuisen jarrutustehon ympäri vuoden, ja lisäksi riippumatta siitä, onko radalla mutaa, sadetta tai loskaa päivän aikana. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106501-O359
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriRED-BLACK-RED
Tuotenumero0106501
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaBH ATOM LYNX
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)25
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/en_GB
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBH
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
MallisarjaBH ATOM LYNX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
80 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

105 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)500
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBH X Display Lite
AvustustasotBoost, Eco, Eco+, Sport
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO