• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black

Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black
Kuvaus

Murskaa todennäköisyydet ja haista voiton tuoksu riippumatta vastustajastasi 

Viihdekone Obea Rise H10 on todella vaikuttavan tasapainoinen, varmistaen, että niin nousut kuin laskut ovat hallinnassasi. Tämä MTB-pyörä tarjoaa sinulle selkeän edun riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyydestäsi… voit siis keskittyä kiriin vastaan sekä naapuria että 25 vuotta nuorempia pyöräilijöitä vastaan, leveä hymy huulillasi. Perustuen korkealuokkaiseen tekniseen erittelyyn ja anteliaaseen jouston määrään, 150/140mm progressiivisella kinematiikalla, tämä upouusi malli on myös varustettu Obean Rider Synergy (RS) -toiminnolla - dynaamisella sähköavustuksella ja ohjelmistolla, joka keskittyy sekä tehoon että kantamaan. Lopputuloksena on nopeampi, pirteämpi ja kestävämpi eMTB, joka tarjoaa vaikuttavan tasapainon ja ihastuttavan luonnonmukaisen ajokokemuksen, liikkuen vaivatta kaikenlaisilla pinnoilla ja eri kaltevuuksissa. 

Menestyksen salaisuus!

  • Täysin jousitettu korkealaatuisesta alumiinista valmistettu runko (Rise Hydro) laadukkaalla linkistöllä
  • Etujousitus FOXilta (36 Float Performance) 150 mm joustomatkalla ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • Takajousitus FOXilta (FLOAT X Performance) 140 mm joustomatkalla ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • Shimanon tehokkain sähkömoottori (STePS EP8-RS) ainutlaatuisella dynamiikalla, joka tuottaa erinomaisen luonnollisen ajokokemuksen
  • Tyylikkäästi integroitu akku (540Wh), joka tarjoaa erittäin vaikuttavan kantaman
  • Sisältyy RS-sarjaan (Rider Synergy) Orbealta - Sähköavustus ohjelmistolla, joka keskittyy sekä tehoon että kantamaan
  • Äärimmäisen tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja varmatoiminen tekniikka Shimanolta (XT)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6100), jotka vastaavat helposti nopeuden vaatimuksiin
  • Korkealuokkaiset pyörät OQUO:lta (Mountain Control MC32TEAM) 2.4" leveillä renkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon)
  • Ohjausyksikkö ohjaustangolla ja ohjainkannattimella OC:lta (Mountain Control MC21 Alu SL + Mountain Control MC10 Alu SL)
  • Satula Fizikilta (Taiga S-alloy rail) ja korkeussäädettävä satulatolppa OC:lta (MC20 Mountain Control)

Skulpturaalinen alumiinirunko, joka pystyy vastaamaan todella intensiivisen maastopyöräilyn haasteisiin

Skulpturaalisessa rungossa on uudelleen kehitetty korkealaatuinen alumiinirunko (Rise Hydro), moderneilla trail-geometrioilla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, joka herättää himoa. Vaikuttava torsiojäykkyys ja kehittynyt linkki tarjoavat pehmeän vaimennuksen yhdistettynä aggressiiviseen geometriaan, joka keskittyy seikkailuun maastopyöräilyssä. Sen selkeästi muotoiltu runko ei ole ainoastaan tyylikäs vaan tarjoaa myös vankan rakenteen suurella sivuttaisjäykkyydellä, luoden luotettavan pohjan, ja nykyaikaisen linkin ansiosta, joka mahdollistaa jopa 140 mm joustoa, voit varmistaa nopean liikkeen myös vaativimmilla alustoilla. Lopputuloksena on mahtava kosketus maahan pehmeällä tuntumalla yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon; pyörä vastaa välittömästi kun haluat nopeuttaa ja mahdollistaa vaivattomasti vaikeiden reittien navigoinnin. Runkoon on tietenkin integroitu siististi kaapelit ja se on suunniteltu läpiakseleille (BOOST), ts. lisäleveille etu- ja taka-akseleille, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden ekerkiinnikkeille navassa, mikä puolestaan tuottaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan reiteillä. 

Korkeatasoinen iskunvaimennusjärjestelmä, joka antaa sinulle täyden hallinnan reiteillä

Korkealaatuisesta vaimennuksesta vastaa FOX, joten sinut on varmasti hyvin huomioitu. Etuosassa on 36 Float Performance ja takana Float X Factory 2-Position Evol LV, ja ansiosta runsaiden säätömahdollisuuksien sekä anteliaden joustomatkakombinaatioiden (150/140 mm) pyörä sulauttaa tehokkaasti epätasaisuudet, varmistaen, että aina on mahdollista ajaa täydellä hallinnalla riippumatta maastosta ja jyrkkyydestä. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, laajentaen käyttöalueita ja mahdollistaen nopean ajon kaikilla pinnoilla aina sileästä asfaltista vaativaan metsämaastoon. Kun reitit käyvät teknisiksi, korkeussäädettävä satulatolppa on nykyään välttämätön, joten tietenkään se ei puutu tästä, varustettuna dropper postilla OC:lta (MC20 Mountain Control).

Tasapainoinen sähköavustus dynaamisella ajotuntumalla tehokkaan 1x-vaihteiston kautta

Sydämen muodostaa markkinoiden mahdollisesti paras ajojärjestelmä, Shimano STePS (EP8-RS), joka koostuu erittäin tehokkaasta sähkömoottorista yhdistettynä tehokkaaseen ja täysin integroituun akkuun, joka lyhyesti sanottuna tarjoaa 540 Wh ympäristöystävällistä tehoa, joka yhdessä tarjoaa sinulle vaikuttavan kantaman ja runsaasti lisävoimaa sekä jalkoihisi että keuhkoihisi. Sekä tehokas akku että älykäs ohjelmisto, joka hallinnoi sähköavustusta, ovat täysin uniikkeja Orbealle ja kantavat nimeä RS (Rider Synergy). Yksinkertaisesti sanottuna se keskittyy sekä tehoon että kantamaan, ja dynamiikka sekä ajokokemus ovat ensisijaisia, kun sähköavustuksen teho on melkein ”toisarvoista”.

Kehittynyt dynaaminen sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 erittäin tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (XT), ja kaikki tapahtuu tehokkaasti ja tietysti suoralla voimansiirrolla veivakseliin (ainoa oikea tapa meidän mielestämme). Koska koko voimansiirtojärjestelmä on sijoitettu keskeisesti rungon alaosaan, saavutetaan myös esimerkillinen matala painopiste, joka antaa sinulle täydellisen hallinnallisen myös vaativassa maastossa. Lisäksi neljä erilaista ajotilaa (Off, Eco, Trail, ja Boost) ja selkeä näyttö, joka antaa sinulle täyden kontrollin ja näyttää käytännössä kaiken tarpeellisen. 

Mestarilliset 29-tuumaiset renkaat hyvällä pidolla ja tehokkailla levyjarruilla 

Koko paketti pyörii nopeiden 29-tuumaisilla alumiinivanteilla OQUO:lta (Mountain Control MC32TEAM), jotka on varustettu 2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon), tarjoten korkeaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa, mikä on ihanteellista sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa liikkuvuutta. Ja koska pyörä nauttii nopeasta vauhdista reiteillä, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6100), jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden - oli sää millainen tahansa.

Joo, tämä on ketterä maastohirviö, jolla on vahva potku polkimissa ja joka liikkuu vaivattomasti yli sekä kantojen että kivien. Se viihtyy parhaiten ulkona luonnossa, mutta toimii todellisuudessa lähes missä tahansa, täydellinen pyörä meille, jotka haluamme nopean ja kestävän viihdepyörän, jossa on runsaasti hauskuutta ja joka samalla on täysin valmis viemään pyöräilyn uusiin ulottuvuuksiin.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101617-M490
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMETALLIC MULBERRY-BLACK
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101617
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Rise
MallisarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
MallisarjaOrbea Rise
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
SensoritPoljinpaikka, Nopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiOrbea 2. sukupolven eBike Smart -laturi 42V/2-4A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotBoost, Eco, Trail, Walk
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO