• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black

Orbea Racer Orca M30Iltd Pwr Metallic Mulberry-Black
Kuvaus

Murskaa ennakkoluulot ja saavuta voiton tuoksu, kenen tahansa kanssa kilpailessasi 

Viihde- ja hupivehje Obea Rise H20 on todella vaikuttavan tasapainoinen ja takaavat, että niin ylämäessä kuin alamäessäkin suunta on oikea. Tämä maastopyörä tarjoaa sinulle selvän edun, riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyydestäsi... toisin sanoen, voit keskittyä ohittamaan naapurisi ja nuoremmat pyöräilijät laajalla hymyllä huulillasi. Perustana toimii laadukas määrittely ja anteliaat iskunpituudet 140/140mm progressiivisella kinematiikalla, mutta tämä uusin versio sisältää myös Obea'n Rider Synergy (RS) - Dynaamisen sähköavustuksen ja ohjelmiston, jotka keskittyvät sekä tehoon että toimintasäteeseen. Lopputuloksena on nopeampi, eläväisempi ja kestävämpi eMTB, joka on vaikuttavasti tasapainossa ja tarjoaa ihastuttavan luonnollisen ajokokemuksen, selviytyen vaivatta kaikentyyppisillä pinnoilla ja kaikissa kaltevuuksissa. 

Menestyksen avaimet!

  • Täysjousitettu korkealaatuinen alumiinirunko (Rise Hydro), jossa on yläluokan linkitys
  • Foxin etujousitus (34 Float Performance) 140 mm iskunvaimennuksella ja kaukokäyttöisellä lukituksella
  • Takana Foxin iskunvaimennin (Float DPS Performance Evol Custom Tune) 140 mm iskunvaimennuksella ja kaukolukituksella
  • Tehokas sähkömoottori (STePS EP6-RS) ainutlaatuisella dynamiikalla, joka tarjoaa luonnonmukaisen ajotunteen
  • Tyylikkäästi integroitu akku (540Wh), joka tarjoaa vaikuttavan kantaman
  • Kuuluu RS-sarjaan (Rider Synergy) Orbealta - Sähkökäyttö ohjelmistolla, joka keskittyy sekä tehoon että toimintasäteeseen
  • Voimakas 1-vaihteinen voimansiirto 12 vaihteella ja vuoristovarma toiminto Shimanolta (XT/SLX)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Deore M6120), jotka vastaavat nopeuden tarpeisiin ongelmitta
  • Laadukas pyöräsetti Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready), 2.4" leveillä renkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon)
  • Cookpit ohjaustangolla ja ohjauskannattimella OC:ltä (Mountain Control MC31+ Mountain Control MC20)
  • Fizikin satula (Taiga S-alloy rail) sekä korkeussäädettävä satulaputki OC:ltä (MC20 Mountain Control)

Veistoksellinen alumiinirunko, valmis intensiiviseen maastoajoon

Veistoksellinen runko koostuu uusitusta laadukkaasta alumiinista (Rise Hydro), modernilla maastoajogeometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, joka herättää ahnaita haluja. Vaikuttavan vääntöjäykkyys ja kehittynyt linkitys tarjoavat toi mukautuvan vaimennuksen ja yhdistyvät aggressiiviseen geometriaan, joka keskittyy seikkailulliseen maastopyöräilyyn. Selkeästi muotoiltu runko ei ole vain esteettinen, vaan myös robusti, korkean sivuttaisjäykkyyden rakenne, joka luo vankan perustan. Modernin linkityksen ansiosta, joka mahdollistaa 140 mm iskunpituuden, voit taata nopeat ajot myös epätasaisilla pinnoilla. Lopputulos on maan kosketus, jossa on miellyttävän joustava tunne yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä reagoi heti kun haluat lisätä vauhtia ja helpottaa haastavien reittivalintojen hallintaa. Rungon kaapelit on integroitu siististi ja se on suunniteltu BOOST-akselille, eli laajemmalle etu- ja takatelille, mikä lisää navan ekerkiinnikkeiden välimatkaa ja tarjoaa näin jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan poluilla. 

Korkeatasoinen iskunvaimennuskokoonpano, joka tarjoaa sinulle täyden hallinnan maastossa

Laadukas iskunvaimennus FOX-merkiltä takaa, että olet parhaassa mahdollisessa huomassa. Etuosassa on 34 Float Performance ja takana Float DPS Performance Evol Custom Tune, ja ansiosta runsaista säätömahdollisuuksista ja anteliaista iskunpituuksista (140/140 mm), pyörä nielee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että voit ajaa hallitusti millaisessa maastossa tai kaltevuudessa tahansa. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja varmistaa, että voit ajaa nopeasti niin sileällä asfaltilla kuin vaativassakin metsämaastossa. Kun polut käyvät haastaviksi, korkeussäädettävä satulatolppa on nykyään lähes välttämätön, joten sekin on luonnollisesti varustettu alusta alkaen dropper postilla OC:ltä (MC20 Mountain Control).

Tasapainoinen sähköavustus dynaamisen ajotunteen kautta voimakkaalla 1x-voimansiirrolla

Pyörän sydän muodostuu markkinoiden parhaimpiin kuuluvasta voimajärjestelmästä, Shimano STePS (EP6-RS), joka on voimakas sähkömoottori yhdistettynä tehokkaaseen ja täysin integroituun akkuun, jonka 540 Wh tarjoaa ympäristöystävällistä tehoa ja vaikuttavan kantaman sekä lisää voimaa sekä jalkoihin että keuhkoihin. Sekä tehokas akku että älykäs ohjelmisto, joka hallitsee sähkökäyttöä, on täysin uniikki Orbealle ja kantaa nimeä RS (Rider Synergy). Käytännössä kyse on tehoon ja kantamaan keskittymisestä, missä dynamiikka ja ajotuntuma ovat prioriteetti, kun taas sähköavustuksen teho on toissijainen seikka.

Vaikuttava dynaaminen sähkömoottori työskentelee yhteistyössä 12 voimakkaan vaihteen kanssa Shimanolta (XT/SLX), ja kaikki toimii tehokkaasti sekä tietenkin voimansiirto suoraan veiviakselille. Kokonaisuuden keskittynyt sijoittaminen rungon alaosaan tuo myös esimerkillisen alhaisen painopisteen, mikä antaa sinulle erinomaisen manööverikyvyn myös erittäin haastavissa maastoissa. Lisäksi neljä erilaista käyttötilaa (Off, Eco, Trail ja Boost) ja selkeä näyttö tarjoavat sinulle täyden hallinnan ja näyttävät käytännössä kaiken tarvitsemasi tiedon. 

Mestarilliset 29-tuumaiset alumiinivanteet, pitävät kumit ja tehokkaat levyjarrut 

Rakenne pyörii nopeilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready), jotka on varustettu 2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon), tarjoten korkeaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa – ihanteellista, kun arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja sujuvaa liikkuvuutta. Koska pyörä nauttii nopeudesta maastossa, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6120), jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden – riippumatta sääolosuhteista tai maaston pölyisyydestä.

Kyllä, tämä on ketterä trail-hirviö, jossa on vahva potku pedaaleissa, joka sujahtaa vaivattomasti yli kantojen ja kivien. Se viihtyy erityisen hyvin luonnossa, mutta toimii itse asiassa lähes missä tahansa – täydellinen pyörä niille meistä, jotka haluavat nopean ja kestävän viihdepyörän, jolla on runsaasti hauskanpidon potentiaalia ja joka samalla kykenee viemään pyöräilyn aivan uusille tasoille.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101616-M490
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMETALLIC MULBERRY-BLACK
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101616
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Rise
MallisarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
MallisarjaOrbea Rise
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
SensoritPoljinpaikka, Nopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiOrbea 2. sukupolven eBike Smart -laturi 42V/2-4A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotBoost, Eco, Trail, Walk
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO