• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Lastenpyörä Revox 26 Lite

Bergamont Lastenpyörä Revox 26 Lite
Kuvaus

Reipas junioripyörä luotettavilla komponenteilla ja juuri oikealla asenteella

Jos etsit nopeaa junioripyörää, jolla on asennetta, Bergamont Revox 26 Lite Girl on kevyttä painoa ja toimivia komponentteja korostava valinta. Tämä junioripyörä on nopea, ketterästi liikkuva ja varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka on suunniteltu vauhdin ystäville – olivatpa polut sitten karkeita metsäpolkuja tai kotikulmien katuja. Kevyt alumiinirunko matalalla yläputkella helpottaa pyörän päälle nousemista ja siitä poistumista, jäykkä etuhaarukka vähentää kokonaispainoa ja paksut 2,4 tuuman renkaat tarjoavat lisämukavuutta ja erinomaista pitoa. Kyllä, tämä on ehdottomasti pyörä, joka pärjää haastavassakin maastopyöräilyssä.

Menestyksen avain!

  • Kevyt ja ketterä junioripyörä, suunniteltu nopeuden rakastajille
  • Jyrkästi kaartuva alumiinirunko (AL-6061) hämmästyttävän kevyellä painolla
  • Jäykkää etuhaarukkaa hyödyntäen kokonaispaino on pidetty vain hieman yli 11 kilossa
  • Luotettava 16-vaihteinen Shimano (Tourney) voimansiirto, jossa on laaja vaihteluväli (36/22Tx11-34T)
  • Tehokkaat Tektro (HD-M276) hydrauliset levyjarrut takaavat vahvan suorituskyvyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Leveät Kenda (Booster) 26x2.4" renkaat varmistavat luotettavan etenemisen ja hyvän pidon kurveissa
  • Varustettu sekä vankkarakenteisella seisontatukella että pyörivällä ketjusuojalla
  • Vaikuttavan alhainen paino on merkittävä etu, kun väsymys alkaa kertyä

Vankka alumiinirunko ja leveät renkaat tarjoavat erinomaisen pidon

Laadukas ja vahvasti kaartuva AL-6061 alumiinirunko sekä kestävät 2,4" renkaat tekevät tästä mallista täydellisen valinnan junioreille, jotka etsivät luotettavaa, toimivaa ja kevyttä pyörää selviytyäkseen kaikenlaisista maastoista ja alustoista. Laajojen renkaidensa ansiosta pyörä tarjoaa loistavaa pitoa ja sujuvaa kulkuetta, mikä tekee siitä hauskan ajettavan sekä vaativilla metsäpoluilla että tasaisilla teillä.

Luotettava 2x-voimansiirto 16 vaihteella ja helposti hallittavat säätimet

Oikean vauhdin saavuttaminen onnistuu luotettavan 16-vaihteisen Shimano (Tourney) 2x-voimansiirron avulla, joka tarjoaa laajan valikoiman vaihteita helposti käsiteltävien säätimien kautta. Voimansiirto mahdollistaa vaivattoman mukautumisen erilaisiin nopeuksiin ja alustoihin.

Hydrauliset levyjarrut varmistavat tehokkaan suorituskyvyn läpi vuoden

Vauhdin kiihtyessä Tektro (HD-M276) hydrauliset levyjarrut helposti hallittavine säätimineen takaavat, että tehokas jarrutuskyky on aina käytettävissä riippumatta alustasta tai sääolosuhteista. Pyörässä on myös paikat lokasuojille ja tavaratelineelle, ja se on varustettu paremmilla komponenteilla kuin monet junioripyörät yleensä, mikä osoittaa, että tämä malli on tehty nopeudesta pitäville lapsille.

Alhainen kokonaispaino – ratkaiseva etu, kun väsymys alkaa painaa

Pyörän alhainen paino (11,2 kg) yhdessä luotettavien komponenttien kanssa varmistaa, että pyörä vastaa korkeimpiakin odotuksia, kun lenkki alkaa tuntua pitkältä. Alhainen paino on etenkin hyödyksi haastavissa maastoissa ja nousuissa, mutta myös tasaisilla pinnoilla. Kokonaisuudessa yhdistyvät kevyt runko, jäykkä etu haarukka, laadukkaat komponentit ja moderni muotoilu, jossa lapsen yksilölliset tarpeet ovat keskiössä. Käytännössä tämä tarkoittaa parempaa hallintaa, tasapainoa, voimansiirtoa ja turvallisuutta.

Bergamontin pyörät ovat lähes aina kevyempiä kuin kilpailijoidensa vastaavassa hintaluokassa, mutta suunniteltu kestämään pitkäaikaista käyttöä. Tämä takaa, että pyörä säilyttää arvonsa ja sopii siirrettäväksi seuraavalle sukupolvelle tai myytäväksi jälkimarkkinoilla. Tämä on vielä yksi hyvä syy valita juuri tämä malli.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108535
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

26"
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaBergamont Revox
MallisarjaBergamont Revox
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)11,2
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
127-150cm
Sopii pituudelle (cm)125-130, 130-135, 135-140, 140-145, 145-150
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

16-vaihteinen (2x8)
Vaihdevipu sarjano-sarja
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
ei sarjaa
Runkosetti
RunkokokoOne-Size
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliAlumiini
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-559
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Revox

-25%
BERGAMONT Revox 2 29
€ 792,61
€ 594,21
Tarjous
-25%
Bergamont Maastopyörä Revox 3 27.5" Oliv
-22%
Bergamont Maastopyörä Revox 4 27.5" Musta
-22%
Bergamont Maastopyörä Revox 4 29" Musta

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO