• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Maantiepyörä X-road Team Issue R_23 Matta Musta

Superior Maantiepyörä X-road Team Issue R_23 Matta Musta
Kuvaus

Ultrakevyt lippulaiva keskittyy nopeuteen, liikkuvuuteen ja kestävyyteen

Jos etsit erittäin kevyttä hiilikuitupyörää, joka yhdistää nopean kilpatuntemuksen miellyttävään mukavuuteen ja soveltuu sekä karkeille sorateille että sileälle asfaltille, Superior X-Road Team Issue R on erinomainen valinta. Tämä terävän monikäyttöinen, kevyt pyörä sopii kaikenlaiseen liikkumiseen ja harjoitteluun, selviytyy aggressiivisista kaarteista säilyttäen hallinnan ja tarjoaa runsaasti nopeaa pyöräilyiloa erilaisilla pinnoilla. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat ajaa jotain paljon nopeampaa kuin perinteinen hybridi ja haluavat pystyä polkemaan kivutta myös kylmemmällä säällä (kunhan valitsee oikeat renkaat). Erittäin kyvykäs kilpailykykyinen pendelöintipyörä langattomasti ohjattavalla 2x-voimansiirrolla ja tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jossa keskitytään liikkuvuuteen, tehokkuuteen, kestävyyteen ja vaativaan pyöräilyyn. Saattaa olla täydellinen valinta vaativille työmatkapyöräilijöille, seikkailijoille sekä maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Avain menestykseen!

  • Vakuuttava hiilikuiturunko täysin kilpailuvalmiilla geometrialla ja sisäisellä kaapeloinnilla
  • Hiilikuituinen etuhaarukka, joka tarjoaa huippuluokan värinänvaimennusta ja vakautta ohjaukseen
  • Vahva 2x-voimansiirto, jossa on 24 langattomasti ohjattavaa vaihdetta Shimanolta (Ultegra Di2)
  • Taidokas hiilikuituinen kiekkojoukko DT Swissiltä (ERC 1400 DICUT®), jossa on aerodynaaminen profiili
  • Laadukkaat Schwalben renkaat (Pro One Evo) 30mm leveydellä (mutta sopivat jopa 40mm leveille renkaille)
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Ultegra), jotka toimivat kaikissa sääolosuhteissa
  • Siron aerodynaaminen ohjaustanko (Carbon Integrated Cockpit ICR) minimalistisella suunnittelulla
  • Hiilikuituinen satulatolppa ONE:lta (Aero Carbon) ja satula Fizikilta (Vento Argo R3 Adaptive)
  • Piilotetut kiinnityspisteet, joiden avulla voit asentaa lokasuojat tarvittaessa

Täysin kilpailuvalmis runko, joka auttaa sinua leikkaamaan arvokkaita sekunteja

Kilpailuvalmis rakenne huippulaatuisesta hiilikuidusta (Carbon X-Road Race Mid Modulus), joka keveydestään huolimatta tarjoaa erinomaista voimansiirtoa ja värinänvaimennusta. Tämä on vaikuttavan kevyt kokonaisuus, jossa on poikkeuksellisen korkea suorituskyky ja joka on suunnattu niille, jotka tähtäävät sekuntien karsimiseen ja johtopaikan saavuttamiseen. Korkealuokkainen runko on uskomattoman vääntöjäykkä ja sen moderneja muotoiluja mukavuuden säilyttämiseksi pitkillä matkoilla, mikä yhdessä lyhyehkön akselivälin kanssa mahdollistaa reaktionopean pyörän, joka innokkaasti vastaa ohjaukseen.

Ohjauksen tarkkuuden maksimoimiseksi pyörässä on kevyt ja kokonaan hiilikuituinen etuhaarukka (X-road Carbon Fork), joka takaa täydellisen hallinnan, korkean mukavuuden ja välittömän reagoinnin. Runko on suunniteltu käytettäväksi leveästandardisten läpivientien kanssa (12x142mm), mikä mahdollistaa jäykemmän pyörän ja parantaa hallintaa.

Sisäisen kaapeloinnin etu korostuu erityisesti maantie- ja gravel-pyörissä. Kyky nopeasti nostaa pyörä olalle on olennainen, ja rungon tarttuminen ilman monia johtoja on selvästi yksinkertaisempaa, turvallisempaa. Kaapelit ja johdot ovat suojattu mekaaniselta vaikutukselta rungon sisällä, sileä runko vähentää ilmanvastusta ja on lisäksi helpompi pitää puhtaana. Viimeisimpänä, pyörä sisäisellä kaapeloinnilla näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

24 langattomasti ohjattua vaihdetta ja mestarilliset kiekot DT Swissiltä

Komponenttien osalta kyseessä on erittäin luotettava 2x-voimansiirto 24 langattomasti ohjatulla vaihteella Shimanolta (Ultegra Di2), jotka takaavat sujuvan suorituskyvyn ja varmistavat, että oikea vaihde löytyy aina. Kun alusta ja olosuhteet asettavat haasteita, moderni välitys (kaksoisketjut 50/34T yhdistettynä 11-34T kasettiin) yhdessä pyörän kevyen painon kanssa takaavat, että pyörä vastaa korkeisiin vaatimuksiin.

Alkujaan pyörä kulkee mestarillisilla kiekoilla, joiden hiilikuituiset vanneet ovat DT Swissiltä (ERC 1400 DICUT®), varustettuna 30mm laaturenkailla Schwalbelta (Pro One Evo). Pyörä mahdollistaa renkaiden asentamisen aina 40mm leveyteen asti, mikä luo luokkansa parasta liikkuvuutta ja takaa, että voit jatkaa ajoa riippumatta pintamateriaalista.

Korkealuokkaiset komponentit tarkalla suorituskyvyllä ja hydrauliset levyjarrut

Koska tämä pyörä pitää nopeudesta, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (Ultegra), jotka tarjoavat luotettavan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden - oli sää sitten mutainen, pölyinen tai räntäsateinen. Lisäksi se on varustettu kestävillä, laadukkailla komponenteilla, joilla on tarkka suorituskyky, mikä on täydellistä Pohjolan tiukkojen sääolosuhteiden kannalta. Tämä terävä monikäyttöpyörä, jossa on korkeatasoinen 2x-voimansiirto ja kevyt rakenne, soveltuu kaikkeen liikkumiseen ja harjoitteluun, selviytyy aggressiivisista kaarteista täydellä hallinnalla ja tarjoaa runsaasti nopeatempoista ajoiloa. Erityisosaamisalueina ovat kestävyys, liikkuvuus, nopeus ja monipuolisuus... melkeinpä riippumatta siitä, millainen alusta on kyseessä.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106933-0333
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatt Svart
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0106933
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-en
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Ultegra Di2
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Ultegra
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Ultegra
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan tyyppi 

Haarukan tyyppi

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Runko
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Kiekot-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Kampisarja-
Ketju-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Jarrulevy edessä-
Takajarru-
Jarrulevy takana-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Satulatolppa-
Satula-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2023
  • 28"

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO