• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BH BH Maantiepyörä Sl1 2.0 Valkoinen-Punainen-Punainen

BH Maantiepyörä Sl1 2.0 Valkoinen-Punainen-Punainen
Kuvaus

Hintansa arvoinen maantiepyörä älykkäille harrastajille, joilla on suuret tavoitteet

Arvostatko voimansiirtoa ja keveyttä? Onko sinulla lisäksi suuria tavoitteita? Haluaisitko omistaa toiminnallista laatua ilman, että sinun tarvitsee pantata appivanhempiesi suunnittelemaa kesämökkiä? Jos vastasit kyllä, minimalistinen myyntimenestys BH SL1 2.0 voi olla sinulle voittava vaihtoehto! Tämä on erittäin hinnaltaan kilpailukykyinen nopeusihme, joka takaa, että voit jättää harjoittelemattomat tallikaverisi taaksesi toistuvasti. Kestävä espanjalainen maantiepyörä, joka on kompakti, kevyt ja tehokas voimansiirroltaan, tarjoaa laadukasta ajoiloa niin rentoihin kaverilenkkeihin kuin intensiivisiin sunnuntaiajoihinkin. Se varustaa sinut kovimmankin kilpailun vaatimiin taitoihin, riippumatta siitä, tavoitteleeko ensisijaisesti hauskoja yhteislenkkejä vai klubimestaruutta.

Menestyksen avaimet!

  • Minimalistinen nopeusihme, jossa on korkealaatuinen hiilikuiturunko (Toray), painoltaan vain 1,050 grammaa
  • Runko on suunniteltu käyttäen BH:n huippuluokan Hollow Core Internal Moulding (HCIM) -teknologiaa
  • Keskivaijerilla, jossa on poikkeuksellisen suuri halkaisija, ja takavaijerilla, jotka tarjoavat erinomaista sivuttaista jämäkkyyttä
  • ICR-järjestelmä - Integroitu kaapelinohjaus, joka tarjoaa siistin ulkonäön ja vähentää ilmanvastusta
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (SL1 Disc), joka varmistaa, että ohjaus tuntee aina nopealta, ketterältä ja vakaalta
  • Luotettava 2x-vaihteisto, jonka 20 vaihdetta ovat Shimanolta (Tiagra), keskittyen sulavaan toimintaan
  • Shimanon (Tiagra) mekaaniset levyjarrut, jotka tarjoavat vahvan jarrutustehon kaikissa sääolosuhteissa
  • Sliten pyöräsarja läpivienteineen, varustettuna 28 mm leveillä BH:n renkailla
  • Rungon ja etuhaarukan muotoilu mahdollistavat jopa 30 mm leveiden renkaiden käytön
  • BH:n ohjaamo (Lite Compact), jossa sekä ohjaustanko että ohjauspylväs ovat kompaktit
  • San Marcon (Monza Start) istuin ja BH:n (Lite) satulatolppa täysin integroidulla kiinnikkeellä

Minimalistinen runko modernilla geometrialla, joka lisää kestävyyttä

Tämän huolellisesti rakennetun mestariteoksen sydän on laadukas hiilikuiturunko (SL1 Disc ICR Monocoque), jota tasapainottaa endurance-geometria. Se keskittyy nopeuteen ja tehokkuuteen, mutta takaa samalla, että voit ylläpitää korkeaa vauhtia pitkillä harjoituksilla ilman, että selkäsi alkaa särkeä. Rungon täydentää kevyt hiilikuituinen etuhaarukka (SL1 Disc), joka auttaa vaimentamaan tärinää ja tarjoaa vakautta ja tarkkuutta ohjaukseen.

Nopeus, keveys, tehokas voimansiirto ja vakaan suunnanpito ovat tämän pyörän keskeisiä ominaisuuksia. Moderni geometria lyhyine ketjuhaarukoineen yhdistyy BH:n edistyneeseen Hollow Core Carbon Technology (HCIM) -teknologiaan. Tämä huippuluokan rakenne mahdollistaa materiaalien tiivistämisen valmistusprosessissa soveltamalla korkeaa sisäistä painetta runkomuotteihin, mikä tehokkaasti poistaa paineen vaihtelut ja mahdolliset virheet.

ICR-järjestelmän ansiosta myös runko on sileämpi, ja kaapelit ovat suojassa fyysiseltä vaikutukselta rungon sisällä. Tämä vähentää ilmanvastusta ja helpottaa ylläpitoa, erityisesti puhdistusta. Lisäksi pyörä, jossa on sisäiset kaapelit, näyttää huomattavasti tyylikkäämmältä.

Luotettava 2x-vaihteisto vakuuttavalla suorituskyvyllä ja tehokkailla levyjarruilla

"Moottorin" alla on luotettava 2x-vaihteisto, 20 Shimano Tiagra -vaihdetta, joka koostuu kaksinkertaisesta ketjupyörästä (46/34T) yhdessä luotettavan 10-paikkaisen kasetin (11-34T) kanssa. Kokoonpano tarjoaa vaihteistoalueen, joka mahdollistaa kunnianhimoisten pyöräilijöiden pysyvän mukana kaikissa vauhdeissa ja selviytymään jyrkistä nousuista vaivattomasti. Kasetti on lisäksi tiheästi jaettu, mikä varmistaa, että oikean kadenssin ylläpitäminen on helppoa. Japanilaisen vaihteiston toiminta on testattu ja sen suorituskyky on käytännössä aina ongelmaton.

Kun vauhti kasvaa, kasvavat myös jarrutuskyvyn vaatimukset. Siksi pyörä on varustettu Shimanon (Tiagra) mekaanisilla levyjarruilla, jotka vähentävät ylläpidon tarvetta ja takaavat luotettavan jarrutuskyvyn vuoden ympäri, riippumatta siitä, ajetaanko kuivalla, märällä tai loskaisella asfaltilla.

Kompakti ohjaamo ja nopeat pyörät alhaisella rullausvastuksella

Koko pyörää ohjataan virtaviivaisen ohjaamon kautta BH:lta, jossa sekä ohjaustanko että ohjauspylväs ovat kompakteja. Kaikki pyörii nopeasti Sliten pyöräsarjalla, jossa on läpivientiakselit, varustettu BH:n pidoltaan varmoilla renkailla, joiden leveys on 28 mm. Tämä mahdollistaa polkemisen jatkamisen, myös kun alusta huononee, lisäten monikäyttöisyyttä ja mukavuutta. Huolimatta keskittymisestä alhaiseen ilmanvastukseen, älykäs rungon ja etuhaarukan suunnittelu sallii todella pyörän käyttää jopa 30 mm leveitä renkaita.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0106588-O401
EAN-koodi-
TuotemerkkiBH
VäriWHITE-RED-RED
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0106588
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaBH SL1
MallisarjaBH SL1
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.bhbikes.com/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Mekaaninen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Tiagra
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano 105
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Tiagra
MallisarjaBH SL1
Runkosetti
Runkokoko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko28-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Varusteet
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO