• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Racer Orca M21Eteam Pwr Blue Carbon View - Titan (Gloss Mat

Orbea Racer Orca M21Eteam Pwr Blue Carbon View - Titan (Gloss Mat
Kuvaus

Nopea kilpapyörä oikealla tasapainolla kevyen painon, korkean jäykkyyden ja tehokkaan vääntöjäykkyyden välillä

Etsitkö sitä kompromissitonta voimankäytön tunnetta, jonka vain tehokas kilpapyörä voi tarjota? Kevyt hiilikuiturunkoinen Orbea Orca M21eTEAM PWR on vikkelä ajopeli, jonka suunnittelussa on keskitytty alhaiseen ilmanvastukseen, ensiluokkaiseen voimansiirtoon, keveyteen ja huimiin nopeuksiin. Kevyt hiilikuiturunko, jossa on korkea vääntöjäykkyyden ja ketterän ohjattavuuden yhdistelmä, varmistaa, että voitat palkintosijoja, olipa kyseessä sitten rento klubikilpailu tai Ruotsin mestaruus. Tehokas kilpuri, joka suoriutuu vaivatta erilaisista reiteistä ja mahdollistaa sinun loistaa sekä pitkillä sunnuntaiajoilla että nopeissa loppukireissä. Ergonomisesti suunniteltu malli tarjoaa oikeat edellytykset kovimpaankin kilpailuun vahvan suorituskyvyn ansiosta, jolloin voit pyöräillä täysillä joka päivä ilman epäröintiä.

Menestyksen avain!

  • Kompromissittoman nopea sekä voimansiirrossa että ergonomiassa huipputasolla
  • Kevyt ja vääntöjäykkä runko huippulaatuisesta hiilikuidusta (Orca Carbon OMR Disc) monocoque-rakenteella
  • Kokonaan hiilikuidusta valmistettu etuhaarukka (Orca OMR ICR), joka vaimentaa värinät ja tarjoaa tarkan ohjaustuntuman
  • Tehokas voimansiirtojärjestelmä 24 elektronisesti ohjatulla vaihteella SRAM:ilta (Force AXS), joka on yhteensopiva tehomittareiden kanssa
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut SRAM:ilta (Force AXS) tarjoavat luotettavan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Pyöräsarja Fulcrumilta (Racing 600 DB) laadukkailla kumeilla Vittorialta (Rubino IV) 28 mm leveydellä
  • Ergonomisesti suunniteltu ohjaamo, jossa on kapea ohjaustanko ja ohjaustangon kiinnike
  • Hiilikuituinen satulatolppa OC:ltä (Performance XP10-S Carbon) ja satula Prologolta (Scratch M5 PAS)

Vaikuttava hiilikuiturunko tarjoaa huipputason aerodynamiikkaa ja ergonomiaa

Tämä uniikki luomus perustuu hiilikuiturunkoon (Orca Carbon OMR Disc) aggressiivisella geometrialla, joka keskittyy maksimaaliseen voimansiirtoon ja nopeuteen. Ultrakevyt runko, jossa on pieni ilmanvastus ja korkea sivuttaisjäykkyyden, yhdessä tehokkaan ergonomian kanssa, tarjoaa lopulta erittäin tasapainoisen paketin. Pyörän sileät muodot ja kaikkien kaapelien ja vaijereiden suojaus fyysisiltä vaikutuksilta vähentävät ilmanvastusta ja helpottavat huoltoa (erityisesti puhdistusta). Kokonaisuudessa keskitytään tasapainoiseen yhdistelmään, jossa aerodynamiikka, voimansiirto ja keveys ovat pääosassa.

Kyvykäs 2x-voimansiirto, joka selviää kaikista nopeuksista

Pyörän "moottorina" toimii erittäin pätevä 2x-voimansiirto suoraan SRAM:n parhaimmistosta (Force AXS), joka koostuu 24 elektronisesti ohjatusta vaihteesta, joita ohjataan helposti käytettävillä vivuilla. Sydän ja keuhkot muodostuvat kaksiosaisesta eturattaasta (48/35T) ja integroidusta tehomittarista, yhdistettynä 12-paikkaiseen kasettiin (10-33T), mikä tarjoaa vaihteistoalueen, joka mahdollistaa vaativienkin pyöräilijöiden loistamisen kaikissa vauhdeissa ja hallitsemaan jyrkät nousut vaivattomasti. Voimansiirron suorituskyky on kiistatta luotettava ja sen sulava elektronisesti ohjattu toiminto on käytännössä ongelmaton. Kasetti on lisäksi ihanteellisesti porrastettu, mikä mahdollistaa, että voit helposti ylläpitää oikeaa kadenssia ongelmitta.

Pyöräsarja, jolla on alhainen vierintävastus, sekä ergonomisesti muotoiltu ohjaamo

Kontrolloit kaikkea tyylikkään integroidun ja ergonomisesti muotoillun ohjaamon kautta, joka mahdollistaa laajan henkilökohtaisen muokattavuuden ja omaa selkeän virtaviivaisen muotoilun. Pyörä etenee sujuvasti läpimennoilla ja kestävillä vanteilla Fulcrumilta (Racing 600 DB), jotka on varustettu laadukkailla Vittorian kumeilla (Rubino IV). Renkaiden 28 mm leveys takaa, että voit jatkaa polkemista myös haastavammilla pinnoilla, mikä lisää pyörän monipuolisuutta ja parantaa mukavuutta. Kun vauhti kasvaa, kasvavat myös vaatimukset jarrutuskyvylle. Siksi pyörä on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla SRAM:lta (Rival eTAP AXS), mikä vähentää huollon tarvetta ja varmistaa luotettavan jarrutustehon ympäri vuoden, myös kuivassa, märässä tai loskaisessa asvaltissa.

Terävä geometria, kevyt paino, moderni ergonomia ja täysin uskomaton voimansiirto

Nopea kilpapyörä, jossa on tehokas aerodynamiikka ja vääntöjäykkyyden ansiosta jokainen pedaalivoiman watti siirtyy takapyörään, mahdollistaen loistavan suoriutumisen sileillä pinnoilla. Kevyt ja kiipeämishaluinen aeroracer, jolla on erittäin pieni ilmanvastus, erinomainen reagointikyky ja vaikuttava suuntavakaus, joka dominoi kilpakumppaneita ja nousee palkintopallille aamupalaksi. Pyörä, jossa on uskomattoman tehokas voimansiirto, loistava reagointikyky ja kevyt paino, tarjoaa terävää suorituskykyä, olipa kyseessä päivittäinen intensiiviharjoitus tai kansainväliset kilpailut ensisijaisena tavoitteenasi.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0102149-N741
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriBLUE CARBON VIEW - TITAN (GLOSS MAT
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0102149
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaOrbea Orca
MallisarjaOrbea Orca
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaSRAM Force AXS
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM Force AXS
MallisarjaOrbea Orca
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko28-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Orca

-17%
Orbea Laufey 27 H20 Cosmic Carbon View
€ 3 838,05
€ 3 173,41
Tarjous
Loppunut
-5%
Orbea Laufey 27 H10 Euskadi
€ 6 248,61
€ 5 951,01
Tarjous
Loppunut
-12%
Orbea Racer Orca M20Iltd Shark Grey (Matt)
€ 2 578,21
€ 2 280,61
Tarjous
Loppunut
Orbea Orca Aero M20Ltd Red/Carbon
€ 3 877,73
alkaen € 2 971,18
Tarjous
Loppunut

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO