• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

BERGAMONT Bergamont Hybridipyörä Horizon N8 Belt Gent

Bergamont Hybridipyörä Horizon N8 Belt Gent
Kuvaus

Luotu vastaamaan kaikkia moderneille kaupunkipyörille asetettuja korkeita vaatimuksia

Tyylikäs Bergamont Horizon N8 Belt Gent on suunniteltu nykyaikaisesti ja räätälöity täyttämään kaikki modernin ihmisen helppokäyttöiseltä kaupunkipyörältä vaatimat ominaisuudet vankalla mukavuudella. Rentouttavan ajoasennon, ergonomisesti miellyttävän geometrian, pehmeän jousituksen, luotettavan ja vähän huoltoa vaativan voimansiirron sekä erittäin korkean varustelutason yhdistelmä ovat tämän suositun mallin menestyksen avaimet. Tämä pyörä on sulava, mukava ja nautittavan helppo käsitellä, meille jotka edelleen arvostamme huomattavaa mukavuutta satulassa, olipa kyse sitten kaupungin jalkakäytävien ylityksestä tai mutkaisten sorateiden kiidosta vapaassa luonnossa.

Menestyksen avaimet!

  • Tyylikäs alumiinirunko (Lite AL-6061), joka mahdollistaa hallitun pyöräilyn mukavassa pystyssä ajoasennossa
  • Pehmustettu etuhaarukka ja satulaputki tarjoavat lähes taivaallista mukavuutta kaikenlaisilla alustoilla 
  • Melkein pettämätön voimansiirto 8 Shimano Nexus sisäisellä vaihteella
  • Gatesin (CDN FC-S150) sujuva hihnaveto pidentää koko hiljaisen voimansiirron käyttöikää
  • Shimanon (MT200) hydrauliset levyjarrut takaavat johdonmukaisen jarrutustehon kaikissa olosuhteissa 
  • Moniasentoinen ohjaustanko yhdistettynä 15° taaksepäin kallistettuun ohjaustankoon helpottaa oikean ajoasennon löytämistä
  • Laadukkaat BGM:n (Pro X15 vanteet) alumiinivanteet ja vankat Shimano navat
  • Pitovoimaiset Schwalbe (Marathon Almotion) renkaat, jotka ovat 50 mm leveitä ja joissa on heijastava sivu
  • Äärimmäisen mukava Syncros-satula ja pehmeä Post Moderne (PM-780E) satulaputki tarjoavat ihanaa pehmeää mukavuutta
  • Kestävä alumiininen tavarateline BGM (Trekking alloy) monitoimisella Snapit 2.0 järjestelmällä Racktimelta
  • Laadukas LED-valaistus napageneraattorilla varmistaa, että näyt selvästi pimeässä
  • LED-valaistus Busch + Mülleriltä, joka toimii napageneraattorilla, ja älykäs standlight lisäturvallisuuden takaamiseksi

Tyylikäs alumiinirunko ja ajoasento, joka tarjoaa selkeän näkymän

Tyylikkään ulkokuoren alla piilee kestävä alumiinirunko moderneilla linjoilla, jotka tarjoavat hallittua pyöräilyä ja tehokasta voimansiirtoa. Rungon geometria sekä säädettävä ohjaustanko mahdollistavat eri asentojen löytämisen, kun etsit lähes panoraamanäkyvää ympäristöön. Ja ohjaustankoon tarttuessasi sen hienovaraisen kaareva muoto takaa, että sekä olkapääsi että kätesi säilyttävät luonnollisen asentonsa.

Varma voimansiirto sujuvalla hihnavedolla ja laadukkailla napavaihteilla

Kaiken tämän päälle lisätään Gatesin (CDN Carbon Drive Belt) vaikuttava, erittäin mukautuva ja erittäin kestävä hihnaveto, joka toimii saumattomasti yhteen lähes huoltovapaan voimansiirron kanssa Shimanolta (Nexus) 8 sisäisellä vaihteella. Vakuuttava hihnaveto ei ole ainoastaan sujuva ja ihanan hiljainen, vaan se myös lisää koko voimansiirron käyttöikää ja lisäksi vältät sotkuista ketjua. Täysin suojatut vaihteet toimivat saumattomassa yhteistyössä hihnavedon kanssa ja tuottavat vaihteiston, joka mahdollistaa kaikkien tilanteiden, pitkien tasamaiden ja jyrkkien mäkien hallinnan.

Kestävä pyöräsetti, ylellinen jousitus ja luotettava jarrutusvoima ympäri vuoden

Sekä SR Suntourin (NRX D) pehmeän etuhaarukan 63 mm liikeradalla että Post Modernen (PM-780E) pehmeän satulaputken ansiosta alustan kaikki epätasaisuudet tasoittuvat ylellisen limusiinimaisen mukavuuden tavoin. Vankat pyöräsetit laadukkailla alumiinivanteilla ja 50 mm leveillä laaturenkailla Schwalbelta (Marathon Almotion) takaa luotettavan pidon mutkissa. Renkaat eivät ainoastaan paranna mukavuutta ja rullaavuutta, mutta myös tarjoavat vaikuttavan etenemiskyvyn ja yllättävän nopean kiihtyvyyden, jonka huomaat selvästi, kun lähdet liikkeelle punaisten valojen vaihtuessa.  Kun haluat pysäyttää ajoneuvon, käytössäsi on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka tarjoavat voimakkaan ja tasaisen jarrutustehon alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta riippumatta.  

Hyvin varusteltu ja äärimmäisen mukava hybridipyörä liikkuu sujuvasti kaikkialla 

Luotettava, toiminnallinen ja mukava saksalainen hybridipyörä, joka selviää kaikista olosuhteista ja on varustettu alusta lähtien kaikella käytännöllisellä varusteella, jonka voit tarvita. Laadukas LED-valaistus napadynamos varmistaa, että olet hyvin näkyvillä myös pimeän tultua. Kokonaisvaikutelma on usein kiinni pienistä yksityiskohdista, ja täydellinen ketjusuoja, vankat lokasuojat, tukeva tavarateline, säädettävä ohjaustanko ja keskeisesti sijoitettu tuki antavat pyörälle sen tyylikkään ja käytännöllisesti monipuolisen luonteen.  Tämä pyörä todella varmistaa, että voit hyvällä omallatunnolla jättää auton kotiin ja taata, että saavutat määränpääsi riippumatta alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0108502
EAN-koodi-
TuotemerkkiBERGAMONT
VäriSHINY DARK GREY
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily, Trekking
TuotesarjaBergamont Horizon
MallisarjaBergamont Horizon
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)16,1
Valmistajan verkkosivutwww.bergamont.com/se/en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

8-vaihteinen (1x8)
Vaihdevipu sarjaShimano Alfine
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
MallisarjaBergamont Horizon
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

63 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Ei lukittava
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko50-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Bergamont Horizon

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO