• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

NISHIKI Nishiki Hybridipyörä Pro Sld Onyx

Nishiki Hybridipyörä Pro Sld Onyx
Kuvaus

Käsin rakennettu kilpahybridi, joka vuosi toisensa jälkeen on yksi suosituimmista tuotteistamme

Jo ensimmäiset polkaisut paljastavat, että Nishiki Pro SLD:ssä on jotakin erityistä - se on nopea ja kevyesti ohjattava kilpahybridi, joka vuosi toisensa jälkeen kuuluu suosituimpiin tuotteisiimme, mikä ei ole yllättävää. Tämä on nykyaikainen hybridiklassikko terävällä geometrialla ja vaihteistolla, joka toimii yhtä hyvin niin rankoissa nousuissa kuin pitkillä suorilla. Sitä kuvataan usein tuntuvan kuin pyöräilisi myötätuuleen, ja vaikka se onkin klisee, lähes jokainen sen ostaneista näyttää yhtyvän tähän mielipiteeseen. Jos etsit nopeaa ja ketterää pyörää, joka on nautittava ajaa sekä sunnuntaiajeluilla että kaupungin vilinässä, olet löytänyt täydellisen vaihtoehdon. Uskallamme väittää, että tämä vikkelä göteborgilainen sopii kaikkeen; arkeen, treeniin tai työmatkoihin... ja se on luonnollisesti valmiina varusteltavaksi tavaratelineellä, lokasuojilla ja tukijalalla, jos niin haluat.

Avain menestykseen!

  • Nopea ja kevyesti ohjattava kilpahybridi, joka vuosi toisensa jälkeen on yksi parhaiten myyvistämme
  • Triplakarkaistu alumiinirunko (6061-T6) legendaarisella geometrialla ja sisäisellä kaapelinvieonnilla
  • Alumiininen etuhaarukka (6061 T-6) integroidulla yläputkella ja vaikuttavalla vakaudella
  • Tehokas 2x-vaihteisto 20 luotettavalla vaihteella laadukkaalta Shelamolta (Tiagra)
  • Hydrauliset levyjarrut, jotka vaativat vain vähän huoltoa ja tarjoavat vankkaa jarrutusvoimaa kaikissa sääolosuhteissa
  • Vanteet (LiTE SL Asymmetric) laaturenkailla Schwalbelta (Delta Cruiser K-Guard) kokoa 32-622
  • Voidaan varustaa lisävarusteilla, jotka parantavat kantokykyä ja takaavat sujuvan ajokokemuksen kaikissa sääolosuhteissa

Legendaarinen kehys tehokkaalla ajoasennolla ja kirkkaalla näkymällä

Runko koostuu kevyestä triplakarkaistusta alumiinirungosta (6061 T-6) matalalla painolla ja korkealla vääntöjäykkyydellä, mikä on avain sen vaikuttavaan voimansiirtoon. Etuhaarukka on valmistettu samasta laadukkaasta alumiinista, ja se on muotoiltu hydroformauksella ja on ontto aina ohjauskoloon saakka, mikä tekee siitä erittäin kevyen. Kaapelit on aseteltu taitavasti rungon sisään, mikä ei ainoastaan näytä hyvältä vaan myös suojaa niitä lialta, kosteudelta ja tiesuolalta... joihin meillä on tapana törmätä tässä pitkässä maassa. Ja bonuksena takahaarukka on suunniteltu erityisesti minimoimaan riskiä, että isket jalkasi polkiessasi.

Yli 20 vuoden jatkuvan kehityksen saavutus

Tämä malli lanseerattiin itse asiassa jo edellisen vuosisadan lopulla, mutta sitä on jatkuvasti kehitetty ja päivitetty kaikin puolin. Viime vuosina ajoasento on muuttunut pystymmäksi, mikä on lisännyt mukavuutta ja samalla tarjonnut paremman näkymän ympäristöön. Asento on saanut vaikutteita maantiepyöristä, mutta on vähemmän etunojainen, mikä tekee siitä paljon mukavamman ja samalla nopeammin reagoivan. Yhdistä tämä suhteellisen lyhyeen akseliväliin ja suoraan ohjaustankoon, niin saat välittömästi reagoivan ohjattavuuden ja hyvän näkyvyyden ympäröivään liikenteeseen, mikä on ihanteellista tiiviissä kaupunkiympäristössä.

Tehokas 20-vaihteinen voimansiirto ja vankat hydrauliset levyjarrut

Ansiosta tehokkaan voimansiirron (Tiagra) kanssa 20 luotettavaa vaihdetta ja Shimanolta peräisin olevaa laajaa valikoimaa voit helposti nousta millaiseen mäkeen tahansa samalla kun kykenet ylläpitämään korkeaa vauhtia pitkillä suorilla, mikä antaa sinulle vapauden valita eri tyyppisiä pyöräilykokemuksia. Lisäksi nopea Nishiki PRO SLD on varustettu voimakkaille hydraulisille levyjarruilla Shimanolta (BR-MT200), jotka takaavat, että sinulla on aina käytettävissä luotettava ja johdonmukainen jarrutusvoima, vuodenajasta ja säästä riippumatta.

Vanteet asymmetrisillä vanneilla ja nopeat renkaat pistosuojalla

Vaikuttavien pyörien vanteet ovat asymmetriset, jolloin ne ovat vahvemmat, ja niissä on nopeat Schwalben laaturenkaat (Delta Cruiser K-Guard) leveydeltään 32 mm ja pistosuojalla, varmistamassa, että pyörä selviytyy epätasaisilla pinnoilla ilman ongelmia. Pyöräilevä zenbuddhalainen saattaisi nimittää tätä kokoa "kultaiseksi keskitieksi"... Pienempi rengaspaine lisää mukavuutta ja tarjoaa paremman suojan teräviä esineitä ja soraa vastaan, kaiken tämän tavoitteena mahdollisimman sujuva pyöräilykokemus (etupäässä pehmeämmällä alustalla). Pidettäessä renkaat kunnolla täytettyinä, ne kestävät suurimman osan haasteista ja saat uskomattoman rullaavan pyörän (etupäässä kovemmalla alustalla), joka saa sinut tuntemaan iloa joka kerta, kun lähdet liikkeelle.

Jotta voisit käyttää kilpahybridipyörääsi ympäri vuoden, kannattaa harkita nastarenkaiden hankintaa, kun pakkanen saapuu. Suosittelemme Schwalbe Winter (30x622)-renkaita. Ja muista, että jäisellä kelillä on hyvä pitää rengaspaine hieman matalampana, jotta nastat tarjoavat paremman pidon.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0069660-I167
EAN-koodi-
TuotemerkkiNISHIKI
VäriOnyx
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0069660
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaNishiki Pro SLD
MallisarjaNishiki Pro SLD
Sukupuoli-
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Paino (valmistajan mukaan)11,1kg
Valmistajan verkkosivutwww.nishiki.se/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

20-vaihteinen (2x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Tiagra
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Tiagra
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Tiagra
MallisarjaNishiki Pro SLD
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko32-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Nishiki Pro SLD

-16%
Nishiki Hybridipyörä Pro Sld Korpmusta M. keltainen
-14%
Nishiki Naisten hybridipyörä Pro Sld Rose
€ 1 169,57
€ 1 010,49
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-18%
Bergamont Hybridipyörä Sweep 6 EQ
€ 1 090,21
€ 891,81
Tarjous
-24%
Bergamont Hybridipyörä Sweep 4 EQ
€ 991,01
€ 752,93
Tarjous
-13%
Bergamont Hybridipyörä Sweep 4
€ 792,61
€ 693,41
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO