• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Miesten polkupyörä Natur Premium 7-vaihteinen Peilimusta

Skeppshult Miesten polkupyörä Natur Premium 7-vaihteinen Peilimusta
Kuvaus

Ylellinen ruotsalainen käyttöpyörä elegantilla muotoilulla perinteitä kunnioittaen

Maailman kaunein herrasmiesten pyörä? Jos ei, niin ylellinen Skeppshult Natur Premium on ainakin erittäin lähellä. Kuten nimi antaa ymmärtää, Natur Premium on vaikuttavasti korkeatasoinen käyttöpyörä, joka on suunnattu niille, jotka arvostavat ongelmattomia toimintoja sekä pitävät perinteikkäästä skandinaavisesta muotoilusta. Hienostunut runkomuotoilu viestii selkeästi, mutta älä anna sen pettää: konepellin alla on ainoastaan moderneja laatukomponentteja maailman luotettavimmilta valmistajilta. Laadukas käyttöpyörä, joka henkii taitavaa ruotsalaista ammattitaitoa ja kuten tavallista Skeppshultin pyörien kohdalla, työn jälki on huippuluokkaa pienimpiin yksityiskohtiin asti.

Menestyksen avain!

  • Ylellisen klassikko pyörä, jossa on smålantilainen premiumtuntu sekä sydämessä että sielussa
  • Sofistikoitu runko ruotsalaisesta SSAB:n korkealujaolegeringistä
  • Ruosteensuoja, jolla on kestävyys pohjoismaisiin sääolosuhteisiin ja UV-kestävä pulverimaali
  • Klassiset suorat muodot, jotka varmistavat esimerkillisen mukavan ajoasennon ja hyvän näkyvyyden ympäristöön
  • Vankka voimansiirto, jossa on 7 lähes huoltovapaata Shimano (Nexus) navanvaihdetta
  • Luotettavat jarrut takaavat tehokkaan jarrutustehon vuodenajasta riippumatta
  • Pyöräsetti alumiinivanteilla, jotka Schurmann on valmistanut, ja Schwalben pitävä laaturenkaat
  • Käytännöllinen säädettävä ohjaustanko ja käsintehty nahkasatula, johon kuuluu Brooks (B66) satulalaukku
  • Runsas varustetaso, joka sisältää ylellisiä laatukomponentteja läpikotaisin

Runko korkealaatuisesta legeringistä, jossa on aitoa smålantilaista laatutunnetta

Runko on saanut viimeaikaisen päivityksen, ja se valmistetaan nyt ruotsalaisesta SSAB:n (Docol 590, 1 mm paksuisesta) korkealujaolegeringistä, mikä antaa tasapainoisen keveyden tunteen (merkittävästi kevyempi kuin perinteinen teräs), mutta samalla voit nauttia teräksen vaikuttavasta joustavuudesta, erinomaisesta ajomukavuudesta ja suuresta kulutuskestävyydestä. Rungon geometria on myös päivitetty nopeampaa, ketterämpää ja sulavampaa kokemusta varten. Teräs kuuluu luonnolliseen kiertokulkuun, ja alumiinin tuottamiseen kuluu seitsemän kertaa enemmän energiaa kuin teräksen, mikä tekee teräksestä selvästi ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon. SSAB on maailman johtavia valmistajia, joka keskittyy laatuun ja ympäristöön (mukaan lukien maailman alhaisimmat päästöt tuotannossaan). Rahtimatka on huomattavasti lyhyempi kuin Aasiasta tuotuja runkoja käytettäessä. Runko on suojattu ruosteelta pohjoismaisiin sääolosuhteisiin sopivalla tavalla ja siinä on UV-kestävä pulverimaali, maalaus suoritetaan Skeppshultissa suljetussa järjestelmässä.

Kapseloitu voimansiirto 7 luotettavalla navanvaihteella huippulaatua

Toimiva voimansiirtojärjestelmä koostuu helposti käytettävästä navanvaihteesta, joka tarjoaa sujuvia ja tarkkoja vaihteensiirtoja. Sen 7 kapseloitua vaihdetta ovat Shimanolta (Nexus) ja tarjoavat lähes virheetöntä toimintaa, laajan vaihteistoalueen ja vaativat minimaalista huoltoa. Vaihteita ohjataan kätevällä kiertokytkimellä, joka mahdollistaa vaihteiden sujuvan vaihdon. Kyseessä on ihanteellinen vaihtojärjestelmä, joka suojaa pyörän voimansiirtoa lialta, fyysiseltä vaikutukselta ja sääolosuhteilta.

Pyyöräsetti alumiinivanteilla, jotka on varustettu pitävillä laaturenkailla

Kestävä pyöräsetti koostuu Schurmannin alumiinivanteista, joita täydentävät Schwalben pitävät laaturenkaat. Nämä saumattomasti toimivat renkaat selviävät kaikista alustoista, olipa kyseessä sitten sileä asfaltti, kivikkoinen mukulakivistö tai karkeampi maasto. Nämä 42 mm leveät renkaat tarjoavat ihanteellisen yhdistelmän mukavuutta, matalaa vierintävastusta, hyvää liikkuvuutta ja luotettavaa pistosuojaa, mikä käytännössä lisää turvallisuutta ja mukavuutta tavallisesti kohdattavilla pinnoilla, niin kaupungissa kuin maaseudullakin.

Kattavasti varusteltu, pohjoismaiseen ilmastoon soveltuvilla komponenteilla

Lisäksi pyörä on alusta lähtien erittäin hyvin varustettu. Mitä sanotte vaikkapa helposti hallittavasta jalkajarrusta takana ja luotettavasta rullajarrusta edessä? Lisävarusteena voit lisätä kaksinkertaiset tavaratelineet kätevällä AVS-toiminnolla, tehokkaan LED-valaistuksen, kestävän ketjusuojan, käsintehdyt pleksilokasuojat, Brooksin käsintehtyä nahkasatulaa, johon kuuluu satulalaukku Brooksilta, säädettävän ohjaustangon, laadukkaat leveät renkaat pistosuojalla sekä hyväksytyn runkolukon, joka toivottavasti ehkäisee pyörävarkauksia ja lisää mahdollisuuksiasi säilyttää Skeppshult Natur Premium omanasi.

Hyvin varusteltu klassikko, joka tuo mieleen lähes kuninkaallisen rauhan

Se, että Skeppshult on kuninkaallinen hovihankkija, ei yleensä ole jotain, mitä smålantilaiset suuresti korostavat, mutta tämä pyörä todella tarjoaa lähes kuninkaallisen rauhan tunteen. Tämä ei ole jokaiselle, joka etsii jotain urheilullisempaa tai arkisempaa... mutta jos haluat olla ylellisen ruotsalaisen klassikkopyörän onnellinen omistaja, jolla on kaunis muotoilu ja tyylikkäät värivaihtoehdot ja joka on varustettu kaikella, mitä voit tarvita - silloin Skeppshult Natur Premium on täydellinen valinta sinulle!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098109-0439
EAN-koodi-
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriSpegelsvart
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098109
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Natur
MallisarjaSkeppshult Natur
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)20.0 kg (sis. etutarakka)
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Rullajarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaSkeppshult Natur
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko42-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Keskiölaakeri-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO