• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SKEPPSHULT Skeppshult Miesten polkupyörä Favorit Sport 9-vaihteinen Matta merilevä

Skeppshult Miesten polkupyörä Favorit Sport 9-vaihteinen Matta merilevä
Kuvaus

Huolella vuosisatojen saatossa jalostettu, säilyttäen alkuperäisen sielunsa

Kuten tavallisesti, kun puhutaan Smålandin metsien polkupyöristä, myös suosittu Skeppshultin Favorit Sport on järeää teollista käsityötä, jonka juuret ovat syvällä ruotsalaisessa ammattitaidon perinteessä. Favoritissa on onnistuttu yhdistämään parhaat puolet kahdesta täysin erilaisesta ajasta - toisaalta selkeät ja suoraviivaiset linjat, jotka tuovat mieleen iloisen 70-luvun, yhdistettynä tämän päivän muotoiluvaatimuksiin. Favorit on siis tyylikäs, kätevä ja turvallinen jokapäiväiseen käyttöön soveltuva pyörä, jossa on kaikki tarvittava mukana, ja jolla on potentiaalia palvella uskollisesti vuosikymmenten ajan... todellinen Favoriitti, mutta ei mikään uusintaversio.

Menestyksen avain!

  • Ajanmukainen pyörä, jossa on vahva smoolantilainen laatuvaikutelma niin sielussa kuin sydämessä
  • Hienostunut runko on tehty ruotsalaisesta SSAB:n korkealujuusteräksestä (merkittävästi kevyempi kuin perinteinen teräs)
  • Ruostesuojattu kestämään pohjoismaisia sääolosuhteita ja käsitelty UV-kestävällä pulverimaalilla
  • Urheilulliset, mukavat muodot ja ajoasento, joka tarjoaa hyvän näkyvyyden ympäristöön
  • Luotettava ulkoinen voimansiirto 9 Shimano Acera -vaihteella
  • Käyttäjäystävälliset ja tehokkaat levyjarrut varmistavat luotettavan ja tehokkaan jarrutustehon kaikissa olosuhteissa
  • Renkaat Schurmannin alumiinivanteilla ja Schwalben laadukkailla kumeilla tarjoavat erinomaisen pidon
  • Urheilullinen satula ja kädensijat brittiläiseltä Brooksilta (Cambium)
  • Pyörä on varustettu kattavasti laadukkailla ja kestävillä komponenteilla

Urheilullinen runko korkealujuusteräksestä, jossa on vahva smoolantilainen laaduntuntu

Aina, kun kyse on Skeppshultin Smålandista peräisin olevista pyöristä, on edessä vahvaa käsityötä pienintä yksityiskohtaa myöten - Runko koostuu laadukkaasta ruotsalaisen SSAB:n seoksesta (Docol 590, 1 mm paksuus), mikä antaa pyörälle keveän olon (huomattavasti kevyempi kuin perinteinen teräs) mutta säilyttää samalla teräksen erinomaisen joustavuuden, hämmästyttävän ajomukavuuden ja kovan kulutuskestävyyden. Se on merkittävästi kevyempi kuin 70-luvun teräspyörät ja Skeppshultin teräsrungot eivät todellisuudessa ole paljon raskaampia kuin monet kilpailijoiden alumiinirungot. Teräs on osa luonnon kiertokulkua. Alumiinin valmistus kuluttaa seitsemän kertaa enemmän energiaa kuin teräksen, joten teräs on ympäristölle huomattavasti ystävällisempi. SSAB on maailman johtava teräksenvalmistaja, joka panostaa laatuun ja ympäristöystävällisyyteen (muun muassa maailman matalimmat päästöt tuotannossaan). Myös kuljetusmatka on merkittävästi lyhyempi kuin jos valmiit rungot tuotaisiin Aasiasta. Rungon geometria on urheilullinen, mutta tarjoaa silti mukavan ajoasennon joka mahdollistaa hyvän näkyvyyden ympäristöösi. Siinä on ruostesuoja, joka on suunniteltu kestämään pohjoismaisia sääolosuhteita ja UV-kestävä pulverimaali. Maalaus suoritetaan Skeppshultissa suljetussa järjestelmässä.

Yhdeksän urheilullista vaihdetta laajalla vaihteluvälillä ja tehokkaat levyjarrut

Hyväksi todettu voimansiirto sisältää 9 ulkopuolista vaihdetta luotettavalta Shimanolta (Acera), mikä käytännössä tarkoittaa sujuvaa toimintaa, monipuolisia valintoja ja urheilullista vaihteluväliä, joka sopii niin jyrkkiin nousuihin kuin pitkiin suoriin. Vaihteiden vaihtaminen on helppoa ja vaivatonta käyttäen klikkikytkintä. Nopea Favorit Sport rakastaa vauhtia, joten se on varustettu hydraulisilla levyjarruilla, jotka tarjoavat tehokkaan ja johdonmukaisen jarrutustehon riippumatta vuodenajasta tai sääolosuhteista.

Renkaat alumiinivanteilla, varustettuna laadukkailla ja pitävillä kumeilla

Tukevarakenteiset renkaat koostuvat Schurmannin alumiinivanteista, jotka on varustettu Schwalben laadukkailla ja pitävillä kumeilla. Ne selviävät vaivattomasti miltä tahansa pinnalta sileältä asvaltilta karheaan mukulakiveen ja epätasaisiin maastoihin. Nämä 32 mm leveät renkaat tarjoavat ihanteellisen yhdistelmän matalaa vierintävastusta, korkeaa mukavuutta ja luotettavaa pistosuojaa, mikä käytännössä takaa turvallisemman ja miellyttävämmän ajokokemuksen kaupunkien ja maaseutujen yleisesti käytössä olevilla alustoilla.

Osat, jotka on suunniteltu kestämään kovaa pohjoismaista ilmastoa vuoden ympäri

Lisäksi pyörää on alusta lähtien varustettu kattavasti vankilla ja laadukkailla osilla, jotka on suunniteltu kestämään skandinaavisen ilmaston vaativuudet. Mainittakoon esimerkiksi lokasuojat, tavarateline AVS-toiminnolla, iso etukori, paristokäyttöinen LED-valaistus, Brooks-merkkiset satula ja kädensijat (Cambium), vankka seisontatuki ja hyväksytty runkolukko, joka toivon mukaan karkottaa uteliaat pyörävarkaat ja varmistaa, että saat nauttia rakkaasta Favoriitistasi rauhassa.

Puhdas, yksinkertainen, luotettava ja pelkistetty... ilman turhaa sälää, se vain on!

Nykyajan luokitteluintoilusta huolimatta Favorit Sport on poikkeus. Tämä on perusesimerkki tavallisesta pyörästä, joka on tarkoitettu käytettäväksi päivittäin. Se ei ole suunniteltu erityiseen tarkoitukseen, vaan toimii lähes missä tahansa ja milloin tahansa. Erinomainen valinta kenelle tahansa, joka haluaa nopean, käytännöllisen ja "käyttövalmiin" pyörän urheilullisella tyylillä ilman ylimääräisiä krumeluureja. Se on nopea, käytännöllinen ja hyvin varustettu pyörä, jolla on ilo ajaa usein, pitkään ja monenlaisissa sääolosuhteissa.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0098106H62255
EAN-koodi7350006731891
TuotemerkkiSKEPPSHULT
VäriAlg Matt
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0098106
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaSkeppshult Favorit
MallisarjaSkeppshult Favorit
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)16.9 kg (sis. kori)
Valmistajan verkkosivutwww.skeppshult.se/sv/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
165-179cm
Sopii pituudelle (cm)165-170, 170-175, 175-180
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

9-vaihteinen (1x9)
Vaihdevipu sarjaShimano Acera
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Acera
MallisarjaSkeppshult Favorit
Runkosetti
Runkokoko55
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Teräs
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Pinnat-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko32-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO