• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

MADE MADE Naisten polkupyörä Linde 7-vaihteinen 28" Valkoinen

MADE Naisten polkupyörä Linde 7-vaihteinen 28" Valkoinen
Kuvaus

Testivoittaja, joka tarjoaa turvallisuutta ja runsaasti ajamisen iloa

Neliönmuotoiset pessimistit väittävät usein, että pyörän keksiminen uudelleen on turhaa. Olemme tästä osittain samaa mieltä, mutta uskallamme silti väittää, että testivoittaja MADE Linde 7 on vakuuttava todiste siitä, että jatkuva kehitystyö, fiksuat päivitykset, ovelat yksityiskohdat ja korkealuokkaiset valmistusmenetelmät todellakin voivat antaa aivan uuden ulottuvuuden tyylikkäälle klassikolle, säilyttäen samalla turvalliset ominaisuudet ja ajamisen ilon heikentymättä.

Kun nykyaikaiset valmistusmenetelmät tuovat täysin uuden ulottuvuuden

Moni on kuullut sanonnan "ennen oli paremmin", ja on helppo ymmärtää ajatus, että se pätee myös isoäidin vanhaan naistenpyörään. Se oli kestävä, suhteellisen luotettava ja "-sehän on yhä alhaalla kellarissa...". Mutta vanhojen naistenpyörien akilleen kantapää on juuri se, että niitä käytetään harvoin ja ne makaavat edelleen kellarissa. Usein unohdamme, että isoäiti työnsi pyöräänsä usein ja hänen oli lähes aina noustava satulasta pienimmässäkin ylämäessä. Isoäidin vanhan naistenpyörän (toisin kuin MADE Linde) pääasiallinen ongelma oli sen suuri paino ja epämukavuus istuttaessa.

Harjoittelu tekee mestarin - Paljon hauskempaa pyöräillä!

Lähes 30 vuoden (ja satojentuhansien myytyjen pyörien) kokemuksen jälkeen MADE Linde esittelee vastauksemme kysymykseen "Millainen praktisen, mukavan, ketterän ja modernin naistenpyörän tulisi olla nykyään?". Olemme kuulleet, mitä ihmiset todella haluavat, eikä se koske vain houkuttelevia värejä tai klassista muotoilua luotettavalle ruotsalaiselle naistenpyörälle, sillä MADE Linde on merkittävästi kevyempi ja huomattavasti miellyttävämpi ajaa kuin monet tällä hetkellä markkinoilla olevat naistenpyörät. Entä lähes kilon kevyempi paino verrattuna useisiin kategorian myydyimpiin malleihin?

Menestyksen avain!

  • Testivoittaja, joka on muun muassa ylivoimaisesti voittanut ensimmäisen sijan Aftonbladetin suuressa testissä
  • Mukava pystyasento, joka tarjoaa selkeän näkyvyyden kanssaliikkujiin
  • Pitogripit ja pehmeä satula, jotka takaavat vertaansa vailla olevan mukavuuden
  • Vuorenvarma voimansiirto 7 lähes huoltovapaalla vaihteella Shimanolta (Nexus)
  • Jalkajarru takana ja v-jarru edessä - Yhdistelmä, joka takaa moitteettoman jarrutustehon
  • Vankka pyöräsetti 40 mm:n leveillä renkailla, jotka tarjoavat luotettavan etenemiskyvyn ja alhaisen rullausvastuksen
  • Jämäkät tavaratelineet AVS-järjestelmällä (Atran Velo System)
  • Kiinteästi asennettu suuri etukori, joka tarjoaa reilusti tilaa lastille
  • Lokasuojat ja kattava ketjusuoja, jotka pitävät vaatteesi puhtaana
  • AXAn (Solid Plus) hyväksytty runkolukko vähentää merkittävästi pyöräsi varkausriskiä
  • Akkuvalaistus sekä takana että edessä varmistaa, että näyt selvästi myös pimeässä

Kevyt alumiinirunko joustaa ja on jäykkä oikeissa kohdissa

Maistuvan maalin alla piilee kevyt alumiinirunko, joka yhdistää tyylikkäät muodot ja mukavuuteen keskittyvän geometrian. Se on joustava, mutta tarjoaa samalla jäykkyyttä oikeissa paikoissa, jotta kaikki poljinten voima muuttuu suoraan etenemisnopeudeksi. Kevyt alumiinirunko on tarpeeksi vankka kestämään seikkailunhaluisen arkipyöräilijän rasitukset, ja se on samalla riittävän joustava vaimentaakseen tehokkaasti tienpinnan iskuja ja värinöitä, jotta jaksaisit pidempään. Älykäs yksityiskohta on pieni jousi etuhaarukan ja rungon välillä, mikä pitää etupyörän suuntansa suorassa, kun pyörä on pysäköity, helpottaa kuormauksen ja purkamisen, kun aiot täyttää korisi viikonlopun herkuilla.

Mukava pystyasento tarjoaa kristallinkirkkaan näkymän ympäristöön

Ajoasento on mukavan pysty ja ohjaustanko on hieman kallistettu tarjotakseen mukavan ergonomian käsivarsillesi, ohjausvarsi on säädettävissä korkeussuunnassa ja ohjaustangon päissä on tietenkin mukavat grippit. Mukava satula on juuri sopivan leveä ja siinä on pehmeä pehmustus, mikä tekee ajokokemuksesta erittäin mukavan. Kaiken kaikkiaan jokainen komponentti on ansainnut paikkansa tässä ketterässä rakenteessa ja kaikki lisävarusteet integroituvat saumattomasti, luoden harmonisen kokonaiskuvan.

Lähes huoltovapaa voimansiirto 7 navavaihteella ja luotettavat jarrut

Kiitos Shimano (Nexus) 7 navavaihteen, varassa on luotettavia nopeusvaihtoehtoja ja vaihdealueen, joka auttaa selviytymään vaativistakin ylämäistä sekä pitkistä sileistä pyöräteistä. Takajarruna toimii perinteinen jalkajarru ja edessä on kevytkäyttöinen v-jarru. Yhdistettynä nämä tarjoavat luotettavan jarrutustehon ympäri vuoden. Lisäksi jarrut ja vaihteet on suojattu fyysiseltä iskuilta sekä sateelta, roskilta ja lielta, mikä minimo Psychiatry & Psychologyi huollontarpeen.

Yksityiskohtaisesti valitut komponentit luovat vankan kokonaisuuden

Laitteet ovat kestäviä ja kattavasti varusteltuja, ja pyörä on jo valmiiksi varustettu kunnollisella tavaratelineellä AVS-toiminnolla, vankilla lokasuojilla, kattavalla ketjusuojalla, tuelle ja AXAn hyväksymällä runkolukolla, joka toivottavasti varmistaa, että saat nauttia uudesta pyörästäsi rauhassa. Akkuvalaistuksen ansiosta näyt selvästi myös auringonlaskun jälkeen, ja kiitos pyörän heijastimien, olet paremmin nähtävissä myös sivuilta.

Kaikki komponentit on huolellisesti valittu pitämään painon alhaisena, mikä takaa, että voit ylläpitää pyöräilyssäsi keveyttä korkealla tasolla. Jos siis haluat tulla onnelliseksi omistajaksi Ajoneuvot & Liikenne-ajoneuvoille, jolla on klassisen kaunis muotoilu, kevyt paino ja luotettava toiminnallisuus, joka suoriutuu yhtä hyvin työmatkoista, sunnuntaiajeluista kuin arvaamattomissa talvikeleissäkin, MADE Linde on sinulle oikea valinta!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0088641012952
EAN-koodi4045446537860
TuotemerkkiMADE
VäriVit
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0088641
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiTyömatkapyöräily
TuotesarjaMADE Linde
MallisarjaMADE Pyörät, MADE Linde
SukupuoliNaisten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Kyllä
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Paino (valmistajan mukaan)17,2 kg
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
155-185cm
Sopii pituudelle (cm)155-160, 160-165, 165-170, 170-175, 175-180, 180-185
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Jalkajarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

7-vaihteinen (napavaihde)
Vaihdevipu sarjaShimano Nexus
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Nexus
MallisarjaMADE Pyörät, MADE Linde
Runkosetti
Runkokoko52
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliTeräs
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Takanapa-
Pinnat-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Polkimet-
Kädensijat/tankonauhat-
Varusteet
Valot-
Lokasuojat-
Seisontatuki-
Kori-
Lukko-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Kyllä
Muut-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA MADE Linde

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO