• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

RONDO Rondo Gravel pyörä Ruut St 1 Vihreä/Musta

Rondo Gravel pyörä Ruut St 1 Vihreä/Musta
Kuvaus

Mukava seikkailija, joka mahdollistaa kokonaisten mannerten valloittamisen

Jos nautit eniten nopeasta etenemisestä erilaisilla alustoilla, monipuolinen seikkailija RONDO RUUT ST 1 on pian paras ystäväsi. Tämä uskollinen kumppani on monipuolisempi, kestävämpi, pitkäkestoisempi ja luotettavampi kuin naapurisi kiiltävä menopeli... ja se rakastaa, kun soratie päättyy ja alkaa todella kuoppaiset osuudet. Se on suunniteltu juuri sinulle, joka haluat parasta etenemiskykyä ja korkealaatuista mukavuutta KAIKILLA alustoilla. Samalla se tarjoaa kaiken tarvittavan, jotta voisit hallita aluettasi itseoikeutetusti. Nopea ja monikäyttöinen pyörä, jossa on luotettavat ominaisuudet, takaa nopean pyöräilyn ilon ansiosta terävän voimansiirron ja erittäin kestävän, korkealuokkaisesta teräksestä valmistetun rungon yhdistelmän, minkä lisäksi siinä on ainutlaatuinen, säädettävä geometria. Se on täydellinen valinta älykkäille kilpailuhenkisille ihmisille, jotka etsivät ideaalia tasapainoa nopeuden, etenemiskyvyn, kestävyyden ja luotettavuuden välillä.

Menestyksen avain!

  • Erittäin kestävä teräsrunko (RUUT 2.0 Tange) säädettävällä geometrialla ja ensiluokkaisella mukavuudella
  • Kuituhaarukka tehokkaalla värinänvaimennuksella ja herkällä ohjaustuntumalla
  • Uniikki säädettävä gravel-geometria laajentaa huomattavasti pyörän käyttöaluetta
  • Runsaasti kiinnityspisteitä monenlaisten varusteiden kiinnittämiseen, mikä tekee elämästä helpompaa
  • Tehokas 1x-voimansiirto 11 vaihteella SRAM:ilta (RIVAL1), vaihteisto (42Tx11-42T) eri vauhtimuotoihin
  • Hydrauliset levyjarrut, joilla on alhainen huollontarve ja jotka tarjoavat tehokkaan jarrutuskyvyn kaikissa sääolosuhteissa
  • Vankka pyöräsarja pitoisilla renkailla, jotka soveltuvat kaikentyyppisille alustoille sileästä asfaltista kuoppaisiin maastoihin
  • Sopii renkaille, joiden maksimikoko on 40mm (622/700c) tai 2.2" (650b) runkokoon mukaan

Mukava teräsrunko muuttuvalla geometrialla lisää itseluottamusta

Rungon muodostaa RONDO:n kevyt ja erittäin mukava teräsrunko (RUUT 2.0 Tange), joka on äärimmäisen kestävä ja omaa monia ominaisuuksia huomattavasti kalliimpien pyörien parhaimmistosta. Pelkästään elegantti kaapelointi ja S-muotoiset ketjuvaihtajat saavat jopa kriittisimmänkin pyörämekaanikon hymyilemään ja tuntemaan pientä liikutusta!

Pyörässä on ainutlaatuinen säädettävä gravel-geometria, joka laajentaa merkittävästi sen käyttöaluetta (kaikki kulmat ja mitat löytyvät tietysti kuvista). Ensimmäinen asetus antaa jyrkempiä kulmia ja matalamman ajoasennon, mikä on täydellinen dynaamisempaan ja sporttisempaan ajoon sileillä alustoilla. Toinen asetus taas mahdollistaa loivemmat kulmat ja rennomman ajoasennon, mikä sopii ihanteellisesti pidemmille seikkailuille tai kestävyysajoon. Se myös kasvattaa itseluottamusta haasteellisemmassa maastossa (maastossa ajaminen), erityisesti nopeissa ja jyrkissä alamäissä.

Tämä hienostunut versio on varustettu laadukkaalla kuituhaarukalla (Twintip 2.0 FLY Carbon), joka tasoittaa tehokkaasti värinöitä ja luo vakaan ajoelämyksen (myös raskaasti lastattuna) sekä maksimoi ohjaustarkkuuden. Kestävien materiaalien ja ainutlaatuisen säädettävän gravel-geometrian yhdistelmän ansiosta tämä pyörä on erittäin mukava seikkailuväline, joka takaa, että voit viettää monta pitkää tuntia satulassa pelkäämättä haastavaa maastoa.

Sekä rungossa että haarukassa on runsaasti kiinnityspisteitä erilaisille varusteille (lokasuojat, tavaratelineet, laukut, pullotelineet jne.), mikä luo käytännöllisemmän kokonaisuuden ja helpottaa elämää satulassa. Kuten useimmiten RONDO:lta, tässä mallissa on akselit (jotka tekevät pyörästä tukevamman), minimalistinen ohjaamo ja monipuolinen sarvituuri, mikä on pohjana sen monikäyttöisille ja kestäville ominaisuuksille.

Todistetusti tehokas 11-vaihteinen voimansiirto eri nopeuksiin

Tässä mallissa on todistetusti tehokas 1x-voimansiirto yksirenkaisella FSA:lta (Omega EVO) ja 11 luotettavaa vaihdetta SRAM:ilta (RIVAL 1) vaihteistolla, joka tarjoaa riittävät nopeusresurssit, jotta jopa kunnianhimoisimmatkin seikkailijat voivat pysyä mukana eri nopeuksissa. Nopeassa vauhdissa jarrutustehon vaatimukset kasvavat, ja siksi RONDO RUUT ST 1 on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla SRAM:ilta (RIVAL), mikä vähentää huoltotarvetta ja takaa tehokkaan jarrutuskyvyn ympäri vuoden – satoi tai paistoi. Skandinaviassa pitkät laskut eivät ole arkipäivää, mutta sää ja epätasaiset alustat ovat tuttuja haasteita, joissa levyjarrut tarjoavat huomattavasti parempaa suorituskykyä kuin perinteiset vannejarrut.

Vankka pyöräsarja selviytyy niin sileästä asfaltista kuin todella kuoppaisista alustoista

Koko setti pyörii vankalla pyöräsarjalla, jossa on pari 40 mm leveää laatukumia Vittorialta (Terreno Dry), jotka voisi kiteyttää erittäin pitoisiksi renkaiksi, jotka takaavat, että pystyt etenemään sujuvasti kaikilla alustoilla – sileästä asfaltista todella kuoppaisiin maastoihin ilman, että sinun tarvitsee murehtia ärsyttävistä rengasrikoista. Niiden etenemiskyky mahdollistaa huolettoman jatkamisen riippumatta alustasta.

Lisäämällä mukavuutta ja parempaa suojaa teräviä esineitä vastaan voit yksinkertaisesti laskea renkaiden ilmanpainetta, jotta pyöräily olisi mahdollisimman vaivatonta myös löysemmillä alustoilla. Jos taas päätät ajaa todella kovapaineisilla renkailla, saat nauttia erittäin hyvin rullaavasta pyörästä, mikä tekee kokemuksesta vieläkin onnellisemman joka kerralla, kun ohitat kilpailijasi. Voit tietenkin myös varustaa pyöräsi nastarenkailla talveksi tai vaihtoehtoisesti asentaa kapeat slick-renkaat, jos ajat vain sileällä asfaltilla – valinta on täysin sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0077847-0385
EAN-koodi-
TuotemerkkiRONDO
VäriGrön/Svart
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077847
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaRondo RUUT ST 1
MallisarjaRondo RUUT
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutrondo.cc/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaSRAM RIVAL
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM RIVAL
MallisarjaRondo RUUT
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-11%
Merida Gravel Bike Silex 200
€ 1 387,81
€ 1 229,83
Tarjous
-14%
Merida Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 526,72
Tarjous
-15%
Merida Soramatto Pyörä Silex 600
€ 1 943,33
€ 1 656,08
Tarjous
-17%
Merida Gravel Bike Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 466,31
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO