• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

RONDO Rondo Gravel pyörä Ruut Cf2 2X Musta/Musta

Rondo Gravel pyörä Ruut Cf2 2X Musta/Musta
Kuvaus

Viihdyttäviä seikkailijoita, jotka mahdollistavat kokonaisten mannerten valloittamisen

Jos nautit eniten vauhdikkaasta etenemisestä erilaisilla alustoilla, mukava seikkailija RONDO RUUT CF2 2X tulee olemaan uusi paras ystäväsi. Tämä lojaali kumppani on nopeampi, monipuolisempi, mukavampi ja kestävämpi kuin naapurisi kiillotettu menopeli... ja se nauttii erityisesti silloin, kun soratie päättyy ja alkaa todella kuoppainen osuus. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat maksimaalisen läpäisykyvyn ja ylläpitää korkeaa mukavuutta KAIKILLA alustoilla, tarjoten samalla kaiken tarvittavan, jotta voisit olla alueesi kiistaton hallitsija. Hullun nopea, kaikkeen pärjäävä pyörä varmoilla ominaisuuksilla, jotka tarjoavat tehokasta pyöräilyä yhdistämällä terävän voimansiirron laadukkaaseen hiilikuiturunkoon, jossa on ainutlaatuista säädettävää geometriaa. Täydellinen valinta vaativille voittajatyypeille, jotka etsivät optimaalista tasapainoa nopeuden, maaston läpäisyn, monipuolisuuden ja mukavuuden välillä.

Menestyksen avaimet!

  • Äärimmäisen mukava hiilikuiturunko (RUUT Flex Design EPS Carbon) älykkäällä säädettävällä geometrialla
  • RONDO:n Flex Design - iskunvaimennettu runkorakenne, joka tuo lisää joustoa satulan alla
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Twintip 2.0 Fly Carbon) tehokkaalla värinänvaimennuksella ja tarkalla ohjaustuntumalla
  • Uniikki muunneltava gravelgeometria, joka merkittävästi laajentaa pyörän monikäyttöisyyttä
  • Runsas valikoima kiinnityspisteitä erilaisten lisävarusteiden, kuten lokasuojien, tavaratelineiden, laukkujen ja pullotelineiden asentamiseen, helpottaen elämää satulassa
  • 20-vaihteinen Shimano GRX RX400 -voimansiirto sujuvaan vauhdin vaihtoon (46/30Tx11-36T) eri nopeuksissa
  • Vähähuoltoiset hydrauliset levyjarrut Shimanolta (GRX RX400), jotka takaavat tehokkaan jarrutusvoiman kaikissa sääolosuhteissa
  • Kestävä pyöräsetti, varustettu pitoisilla renkailla, jotka selviytyvät sileästä asfaltista kuoppaisiin maastoihin
  • Mahdollisuus asentaa renkaita, joiden leveys on jopa 45mm (622/700c) tai 2.2" (650b)

Äärimmäisen mukava hiilikuiturunko, jossa ainutlaatuinen muunneltava gravelgeometria

Rungon muodostaa RONDO:n laadukas hiilikuiturunko (RUUT Flex Design EPS Carbon), joka on äärimmäisen mukava, vaikuttavan jäykkä ja lisäksi erittäin kevyt. Se on varustettu myös RONDO:n ainutlaatuisella Flex Designilla, joka käytännössä tarkoittaa, että rungon kolme osaa on suunniteltu tuomaan lisää joustoa satulan alle. Ja usko pois - ero on merkittävä, pyörä on todella miellyttävä ajaa. Säädettävä geometria ja tyylikäs kaapelinveto lisäävät kokonaisuuden viehätystä, saaden jopa kriittisimmän mekaanikon hymyilemään tyytyväisenä.

Mallin älykäs muunneltava gravelgeometria laajentaa merkittävästi pyörän käyttöaluetta (kaikki kulmat ja mitat löytyvät tietenkin kuvista). Ensimmäinen asetus tarjoaa jyrkempiä kulmia ja matalamman ajoasennon, optimaalinen dynaamisempaan ja urheilullisempaan ajoon sileillä alustoilla. Vaihtoehtoinen asetus antaa pyörälle loivemmat kulmat ja hieman rennomman ajoasennon, sopien täydellisesti pidempiin seikkailuihin tai kestävyysajoon. Se myös lisää itseluottamusta haastavammassa maastossa (offroad) erityisesti nopeissa ja jyrkissä laskuissa.

Tässä versiossa on hiilikuituinen etuhaarukka (Twintip 2.0 Carbon), joka auttaa vaimentamaan värinöitä ja tarjoaa vakautta ajoon (jopa kun pyörä on raskaasti lastattu) sekä parantaa ohjauksen tarkkuutta. Korkealaatuisten materiaalien, tehokkaan vaimennuksen ja ainutlaatuisen muunneltavan geometrian yhdistelmän ansiosta tämä seikkailija on äärimmäisen joustava, mahdollistaen pitkät ajot satulassa ilman, että maaston karkeus aiheuttaisi ongelmia.

Runko ja etuhaarukka sisältävät runsaasti kiinnityspisteitä erilaisille lisävarusteille, lisäten käytännöllisyyttä ja helpottaen elämää satulassa. Kuten monet RONDO:n tuotteet, tässä mallissa on läpiakselit, jotka parantavat pyörän robustiutta, sekä siro ohjaamo, jossa on monipuolinen bullhorn-ohjaustanko, tarjoten kaikki ominaisuudet monipuoliseen ja kestävään ajokokemukseen.

Hyväksi todettu 20-vaihteinen voimansiirto, joka selviää minkä tahansa vauhdin vaatimuksista

Tässä mallissa on käytössä hyväksi todettu 2x-voimansiirto 20 luotettavalla vaihteella Shimanolta (GRX RX400), tarjoten riittävästi nopeusresursseja kunnianhimoisille seikkailijoille, jotka haluavat pysyä mukana missä tahansa tempossa. Kun vauhti kasvaa, niin kasvavat myös jarrutuskyvyn vaatimukset. Siksi RONDO RUUT CF2 2X on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (GRX RX400), mikä vähentää huollon tarvetta ja tarjoaa luotettavan jarrutuskyvyn kaikissa sääolosuhteissa, olipa kyse sateesta, loskasta tai pölystä. Pohjoismaissa, vaikka pitkät alamäet eivät olekaan tavallisia, haastava sää ja epätasaiset alustat ovat sitäkin yleisempiä, ja levyjarrut tarjoavat huomattavasti luotettavamman suorituskyvyn verrattuna perinteisiin jarruratkaisuihin.

Robusti pyöräsetti, joka selviytyy niin sileästä asfaltista kuin todella kuoppaisesta maastosta

Kokonaisuus pyörii robustilla pyöräsetillä, jossa on pari 40 mm leveitä laadukkaita renkaita Schwalbe:lta (G-ONE Allround), mikä tarkoittaa, että renkaat tarjoavat erinomaisen pidon kaikenlaisilla alustoilla – olipa kyseessä sileä asfaltti tai todella kuoppainen maasto – mahdollistaen varman etenemisen ilman pelkoa rengasrikoista. Pyörä mahdollistaa renkaiden asentamisen, joiden leveys on jopa 45 mm (700c) tai 2.2" (650b), mikä lisää läpäisykykyä ja mahdollistaa huolettoman pyöräilyn riippumatta alustasta. Riippumatta valitsemistasi renkaista, mukavuutta ja suojaa teräviä esineitä vastaan voi lisätä ajamalla hieman alhaisemmalla ilmanpaineella, jotta pyöräily olisi mahdollisimman vaivatonta pehmeämmillä alustoilla. Voit tietenkin myös varustaa pyöräsi nastarenkailla talvisin tai vaihtoehtoisesti asentaa kapeita slicks-rengaita, jos ajat pääasiassa sileällä asfaltilla – valinta on sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0077842-0010
EAN-koodi-
TuotemerkkiRONDO
VäriSvart
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077842
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaRondo RUUT CF
MallisarjaRondo RUUT
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutrondo.cc/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

20-vaihteinen (2x10)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaRondo RUUT
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Rondo RUUT CF

-17%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 170,37
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-19%
Rondo Gravel pyörä Ruut AL 2 Musta/Musta
€ 1 913,57
€ 1 541,91
Tarjous
-4%
Nishiki Gravel pyörä Rush kupari
€ 1 209,25
€ 1 156,22
Tarjous
-17%
Rondo Ruut Cf2
€ 3 808,29
€ 3 170,37
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO