• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

RONDO Rondo Gravel pyörä Ruut AL 1 2X Navy/Musta

Rondo Gravel pyörä Ruut AL 1 2X Navy/Musta
Kuvaus

Monipuolinen seikkailija, joka takaa, että voit valloittaa kokonaiset mantereet

Jos nautit eniten nopeasta etenemisestä erilaisilla pinnoilla, monipuolinen seikkailija RONDO RUUT AL 1 2X tulee olemaan paras ystäväsi. Tämä uskollinen toveri on monipuolisempi, kestävämpi ja luotettavampi kuin naapurisi kiiltävä menopeli... ja se rakastaa, kun soratie päättyy ja todelliset haasteet alkavat. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat säilyttää täyden liikkuvuuden ja korkean ajomukavuuden MILLÄ TAHANSA alustalla, tarjoten samalla kaiken tarvittavan, jotta voisit hallita maastoa suvereenisti. Tämä nopea "kaikkien alojen osaaja" on varustettu luotettavilla ominaisuuksilla, jotka mahdollistavat nopean pyöräilyn ansiosta tehokkaan voimansiirron vankalla alumiinirungolla ja ainutlaatuisella säädettävällä geometrialla. Tämä on täydellinen yhdistelmä älykkäille voittajille, jotka etsivät parasta tasapainoa nopeuden, liikkuvuuden, luotettavuuden ja kestävyyden välillä.

Menestyksen avain!

  • Kevyt alumiinirunko (6061-T6) muokattavalla geometrialla ja muilla fiksuilla yksityiskohdilla
  • Kuituinen etuhaarukka (Twintip 2.0 Fly Carbon) tehokkaalla värinänvaimennuksella ja herkällä ohjautuvuudella
  • Ainutlaatuinen muunneltava gravel-geometria, joka huomattavasti laajentaa pyörän käyttöaluetta
  • Numerous attachment points that are designed for a variety of accessories, making life easier
  • Todistetusti toimiva 2x-voimansiirto 22 Shimano (GRX RX400) -vaihteella, jonka välitykset (46/30Tx11-36T) varmistavat vauhdin eri vauhdeissa
  • Hydrauliset levyjarrut, joita on helppo ylläpitää ja jotka tarjoavat erinomaista jarrutusvoimaa kaikenlaisissa sääolosuhteissa
  • Luja pyöräsetti, jossa on pitoa tarjoavat renkaat, jotka soveltuvat kaikkeen – sileästä asfaltista vaativiin maastoihin
  • Soveltuu renkaille, joiden maksimikoko on jopa 45 mm (622/700c) tai 2.2" (650b) riippuen runkokoon mukaan

Alumiinirunko ainutlaatuisella joustavalla geometrialla, joka lisää itseluottamusta

Rungon muodostaa RONDO:n kevyt ja vääntöjäykkä alumiinirunko (6061-T6), joka on kestävä ja lainaa monia ominaisuuksiaan huomattavasti kalliimmista pyöristä. Pelkästään tyylikäs kaapelinveto saattaa saada kokeneenkin pyöräkorjaajan hymyilemään.

Malli hyödyntää ainutlaatuista muunneltavaa gravel-geometriaa, joka merkittävästi monipuolistaa pyörän käyttöaluetta (kaikki kulmat ja mitat löytyvät kuvista). Ensimmäinen asetus tuo terävämpiä kulmia ja matalamman ajoasennon, se on optimaalinen valinta aktiivisempaan ja urheilullisempaan ajoon tasaisemmilla alustoilla. Vaihtoehtoinen asetus tarjoaa loivempia kulmia ja rennomman ajoasennon, mikä sopii erinomaisesti pidempiin seikkailuihin tai kestävyysajoon. Se myös parantaa itsevarmuutta haastavammassa maastossa (offroad), erityisesti nopeissa ja jyrkissä laskuissa.

Tämä versio sisältää myös edistyksellisen hiilikuituisen etuhaarukan (Twintip 2.0 Fly Carbon), joka vähentää tärinää ja parantaa ajovakautta (myös raskaasti kuormattuna) sekä maksimoi ohjauksen tarkkuuden. Kiitos korkealuokkaisten materiaalien ja ainutlaatuisen muunneltavan gravel-geometrian, tämä pyörä on erittäin monipuolinen seikkailija, jonka kanssa voit viettää pitkiä tunteja satulassa ilman perääntymistä vaikeassa maastossa.

Sekä rungossa että etuhaarukassa on riittävästi kiinnityspisteitä erityyppisille lisävarusteille (lokasuojat, tavaratelineet, laukut, juomapullotelineet jne.), jotka tekevät elämästä satulassa käytännöllisempää ja helpompaa. Kuten useimmissa RONDO:n pyörissä, myös tässä on keskiölähtöiset pyöränavat, jotka tarjoavat jämäkämmän rakenteen, ja kapean ohjaamon, jossa on monipuolinen ohjaustanko – yhdistelmä, joka saa aikaan monipuolisia ja kestäviä ominaisuuksia.

Todistetusti toimiva 20-vaihteinen voimansiirto, joka pystyy käsittelemään kaikenlaisia vauhteja

Tässä versiossa on todistetusti toimiva 2x-voimansiirto RONDO:n kampesta ja 20 luotettavaa Shimano-vaihdetta (GRX RX400), joiden välitykset tarjoavat enemmän kuin tarpeeksi nopeutta, jotta kunnianhimoisetkin seikkailijat voivat pysyä eri vauhdeissa. Kun vauhti kiihtyy, jarrutustehon vaatimukset kasvavat, ja siksi RONDO RUUT 1 2X:ssä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (GRX RX400), jotka vähentävät huoltotarvetta ja takaavat voimakkaan jarrutustehon kaikkina vuodenaikoina, säästä riippumatta. Täällä Skandinaviassa, missä pitkät alamäet eivät ole tavallisia mutta haastava sää ja epätasainen maasto ovat, levyjarrut tarjoavat huomattavasti paremman suorituskyvyn kuin perinteiset vannejarrut.

Luja pyöräsetti, joka selviää niin sileältä asfaltilta kuin erittäin haastavilta alustoilta

Koko kokoonpano pyörii lujalla pyöräsetillä, jossa on pari 40 mm leveitä laaturenkaita Schwalbeltä (G-ONE Allround). Se voisi tiivistää äärimmäisen pidon tarjoaviksi renkaiksi, jotka mahdollistavat etenemisen kaikella – sileältä asfaltilta erittäin haastaville pinnoille – huolehtimatta ärsyttävistä renkaiden puhkeamisista. Valitessasi minkä tahansa runkokoista S, M, L & XL, annetaan sinun asentaa renkaat, joiden leveys on jopa 45 mm (622/700c). Valitessasi pienimmän runkokoosta (XS), saa 27,5 tuuman (650b) koon, jolloin pyörään mahtuu jopa 57 mm (2.2") leveitä renkaita. Valitsemastasi koosta riippumatta, se parantaa liikkuvuutta ja mahdollistaa huolettoman etenemisen alustasta riippumatta.

Riippumatta lopullisesta rengasvalinnastasi, voit lisätä ajomukavuutta ja saada lisäsuojaa teräviä esineitä vastaan ajamalla alhaisemmalla ilmanpaineella, joka tekee pyöräilystäsi mahdollisimman vaivatonta löyhemmillä alustoilla. Toisaalta, ajamalla erittäin kovilla renkailla saat uskomattoman hyvin rullaavan pyörän, joka tekee sinut entistä tyytyväisemmäksi joka kerran kun ohitat kilpakumppanit. Voit myös varustaa pyörän nastarenkailla talveksi tai miksi ei asentaa pari kapeaa slicks-rengasta, jos ajat vain sileällä asfaltilla... valinta on tietenkin sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0077845-I508
EAN-koodi-
TuotemerkkiRONDO
VäriNavy/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077845
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaRondo RUUT AL 1 2X
MallisarjaRondo RUUT
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutrondo.cc/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

20-vaihteinen (2x10)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
MallisarjaRondo RUUT
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko40-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-11%
Merida Gravel Bike Silex 200
€ 1 387,81
€ 1 229,83
Tarjous
-14%
Merida Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 526,72
Tarjous
-15%
Merida Soramatto Pyörä Silex 600
€ 1 943,33
€ 1 656,08
Tarjous
-17%
Merida Gravel Bike Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 466,31
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO