• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

RONDO Rondo Gravel pyörä Bogan St 2 Hopea/Harmaa

Rondo Gravel pyörä Bogan St 2 Hopea/Harmaa
Kuvaus

Kestävä työjuhta ja kyvykäs seikkailija, joka on aina valmis eeppisiin seikkailuihin

Viidätkö parhaiten, kun pääset etenemään mukavasti erilaisten alustojen läpi, tulee kestävä seikkailija RONDO BOGAN ST 2 olemaan paras ystäväsi. Tämä lojaali seikkailija on monipuolisempi, kestävämpi, pitkäikäisempi ja luotettavampi kuin moni muu vastaava ja rakastaa erityisesti sitä, kun soratie loppuu ja alkaa todella kova köröttely. Se on suunniteltu niille, jotka haluavat maksimaalisen läpäisykyvyn ja erinomaisen mukavuuden kaikenlaisilla alustoilla, ja se tarjoaa samalla oikeat edellytykset mantereiden valloittamiseksi täydellä luottamuksella. Mukana maailmanmatkaaja, jonka vankat ominaisuudet takaavat luotettavan pyöräilyn yhdistämällä kokeiltua 1x11-vaihteistoa erittäin kestävässä korkealaatuisessa teräsrungossa ja ainutlaatuisessa säädettävässä geometriassa.

Menestyksen avain!

  • Äärimmäisen kyvykäs työjuhta, joka tarjoaa unohtumattomia muistoja kaikista eeppisistä seikkailuistasi
  • Kaksoisvähennetty teräsrunko (Tange Champion) mukautuvalla geometrialla ja huippuluokan mukavuudella
  • Hiilikuitukeula (Twintip Carbon) tehokkaalla värinänvaimennuksella ja responsiivisella ohjaustuntumalla
  • Ainutlaatuinen muunneltava geometria, joka merkittävästi laajentaa pyörän käyttöaluetta
  • Lukuisia kiinnityspisteitä, jotka sopivat monenlaiseen varusteeseen (lokasuojat, laukut, pullotelineet jne.)
  • Kokeiltu 1x11-vaihteisto SRAMilta (APEX 1) välityksellä (38Tx11-42T), joka soveltuu useimpiin nopeuksiin
  • Luotettavat levyjarrut, jotka vaativat vähän huoltoa ja tarjoavat tehokasta jarrutusvoimaa kaikissa sääolosuhteissa
  • Täysikokoiset pyörät (29x2.1") pitävillä laadukkailla renkailla, jotka selviävät kaikentyyppisistä alustoista

Ensimmäisluokkainen teräsrunko muunneltavalla geometrialla, joka kasvattaa itseluottamusta

Rungon muodostaa RONDON ultramukava teräsrunko (Tange Champion), joka on sekä kaksoisvähennetty (kevyt), erittäin kestävä ja lainaa ominaisuuksiaan huomattavasti kalliimmista pyöristä. Pelkät sileät hitsaussaumat ja klassiset suorat linjat saavat minkä tahansa kärtyisen pyöräkorjaajan hymyilemään ja tuntemaan lievää euforiaa!

Mallissa on ainutlaatuinen muunneltava geometria, joka merkittävästi laajentaa sen käyttöaluetta (kaikki kulmat ja mitat löytyvät tietenkin kuvista). Ensimmäinen asetus antaa jyrkempiä kulmia ja matalamman ajoasennon, mikä on loistava valinta hieman sporttisempaan pyöräilyyn tasaisemmilla alustoilla. Vaihtoehtoinen asetus tarjoaa pyörälle loivempia kulmia ja rennomman ajoasennon, joka sopii erinomaisesti pidemmille seikkailuille tai kun haluat keskittyä kestävyysajoon. Se lisää myös itseluottamusta haastavassa maastossa (offroad), erityisesti nopeissa ja jyrkissä laskuissa. Et todennäköisesti koskaan tarvitse korjata runkoa, mutta jos löydät pahan halkeaman Mongolian aroilla tai Kalaharin reunoilla, on teräksen hitsaaminen todennäköisesti helpompaa kuin hiilikuituisen, titaanisen tai alumiinisen rungon korjaaminen.

Tämä erityisen kestävä versio on varustettu myös lahjakkaalla hiilikuituhaarukalla (Twintip 2.0 Carbon), joka vähentää värinää ja luo vakaan ajoelämyksen sekä maksimoi ohjaustarkkuuden. Tämä tutkija on mukava pitkilläkin matkoilla eikä väistä karkeaa maastoa, kiitos erityisen kestävien materiaalien ja ainutlaatuisen muunneltavan geometrian yhdistelmän.

Sekä runossa että haarukassa on runsaasti kiinnityspisteitä, jotka soveltuvat monenlaisiin varusteisiin (lokasuojat, tavaratelineet, laukut, pullotelineet jne.), mikä tekee elämästä satulassa helpompaa. Kuten usein RONDON tapauksessa, siinä on laajat navat läpivienteineen, mikä tekee pyörästä entistäkin kestävämmän, sekä helppokäyttöinen ohjaamo modernilla drop-bar-ohjaustangolla, yhdistelmä, joka muodostaa sen kestävät ja monipuoliset ominaisuudet.

Kokeiltu 11-vaihteinen vaihteisto tehokkailla levyjarruilla

Tässä versiossa on kokeiltu 1x-vaihteisto yksiketjulla RONDOlta (Direct) ja 11 luotettavaa vaihdetta SRAMilta (APEX1) välityksellä, joka tarjoaa riittävästi nopeutta kunnianhimoisille pyöräilijöille pysyäkseen mukana eri nopeuksissa. Kun vauhti kiihtyy, jarrutuskyvyn merkitys kasvaa, ja juuri siksi RONDO BOGAN ST 2 on varustettu levyjarruilla Reveriltä (MCX), jotka vähentävät ylläpidon tarvetta ja takaavat luotettavan jarrutusvoiman vuoden ympäri, riippumatta siitä onko sateista, sohjoista tai pölyistä.

Jämäkät 29-tuumaiset, jotka selviytyvät kaikista alustoista sileästä asfaltista karkeisiin maastoihin

Koko kulkupeli pyörii täysikokoisilla 29-tuumaisilla ja 2.1" leveillä renkailla Vittorialta (Terreno), jotka ovat äärimmäisen pitäviä ja laadukkaita, ja takaavat, että voit liikkua sujuvasti kaikentyyppisillä alustoilla ilman huolta rei’istä. Ne tarjoavat läpäisykyvyn, jonka ansiosta voit jatkaa polkemista huolimatta alustan tyypistä.

Voit lisätä mukavuutta ja suojaa teräviltä esineiltä yksinkertaisesti käyttämällä hieman vähemmän ilmanpainetta, jotta pyöräily olisi mahdollisimman huoletonta karkeilla alustoilla. Jos valitset käyttää täysin pumpattuja renkaita, saat erittäin kevyesti rullaavan pyörän, joka tekee sinut onnellisemmaksi joka kerran, kun kiihdytät kilpailijoistasi ohi. Voit myös varustaa pyöräsi talvirenkailla tai miksi ei vaihtaa kapeisiin slickseihin, jos ajat vain sileällä asfaltilla... valinta on sinun!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0077861-I514
EAN-koodi-
TuotemerkkiRONDO
VäriSilver/Gray
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0077861
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaRondo BOGAN ST 2
MallisarjaRondo BOGAN
SukupuoliUnisex, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutrondo.cc/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Mekaaninen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

11-vaihteinen (1x11)
Vaihdevipu sarjaSRAM APEX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
SRAM APEX
MallisarjaRondo BOGAN
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Takanapa-
Vanteet-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko53-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Keskiölaakeri-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Kädensijat/tankonauhat-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-11%
Merida Gravel Bike Silex 200
€ 1 387,81
€ 1 229,83
Tarjous
-14%
Merida Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 526,72
Tarjous
-15%
Merida Soramatto Pyörä Silex 600
€ 1 943,33
€ 1 656,08
Tarjous
-17%
Merida Gravel Bike Silex 400
€ 1 774,69
€ 1 466,31
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO