• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Wild FS M-TEAM

Orbea Wild FS M-TEAM
Kuvaus

Laadukasta enduroa, joka antaa sinulle selvän edun riippumatta siitä, kenen haastat

Viihdyttävä Obea Wild FS M-TEAM on todella vaikuttavan tasapainoinen ja varmistaa, että sekä ylä- että alamäet ovat oikeaa suuntaa. Tämä korkealuokkainen eMTB antaa sinulle selvän edun, eikä fyysisellä kunnollasi tai kestävyydelläsi ole suurempaa merkitystä... voit siis keskittyä ajamaan ohi naapurista ja huomattavasti nuoremmista pyöräilijöistä sen melkein naurettavan leveän hymyn kera, joka sinulla tulee olemaan huulillasi. Perustan muodostaa täysjousitettu hiilikuiturunko, jossa on voimakas sähkömoottori Boschin toimesta ja anteliaat 160/160mm iskunpituudet progressiivisella kinematiikalla... lopputulos? Nopea, eläväinen ja äärimmäisen kestävä enduro, jossa on vaikuttava tasapaino ja luonnollinen ajotunne, ja joka selviää vaivatta kaikenlaisista pinnoista, ja lisäksi kaikenlaisissa kaltevuuksissa.

Mitä menestys vaatii!

  • Täysjousitettu korkealuokkainen hiilikuidusta valmistettu runko (Wild Full Suspension), joka on varustettu korkealuokkaisilla linkityksillä
  • Terävä etuhaarukka FOXilta (38 Float Factory) 160 mm iskunpituuksilla ja lukituksella
  • Laadukas takajousitus FOXilta (Float X2 Factory), joka tarjoaa täydet 160 mm iskunpituuksia
  • Boschin tehokas sähkömoottori (Performance CX Cruise), joka tarjoaa ihastuttavan luonnollisen tunteen ajamiseen
  • Tyylikkäästi integroitu akku, jonka 625Wh kapasiteetti on huomaamaton mutta tarjoaa silti vaikuttavan kantaman
  • Kilpailuvalmis 1x-vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (XT), jossa on vuoristovarma toiminta ja laaja välitys
  • Tehokkaat hydrauliikka levyjarrut Shimanolta (XT), jotka vastaavat vaivatta nopeusresursseja
  • Vanteet DT Swissilta (HX-1501 Spline 30c TLR), jotka pyörivät Maxxisin renkailla (Minion DHF/Minion DHR II)
  • Block Lock - Ohjainlaakeri, joka suojaa runkoa estämällä ohjaustangon pyörimisen ympäri, jos kaadut
  • Selkeä cockpit, jossa sekä ohjaustanko että ohjainkannatin Race Facelta (Next R + Turbine R)
  • Satula Fizikiltä (Aidon) sekä korkeus-/laskettelusäätöinen satulatolppa OC2:lta (Dropper) anteliaalla iskunpituuksilla

Veistoksellinen hiilikuiturunko, joka on suunniteltu intensiiviseen polkupyöräilyyn

Veistoksellinen runko koostuu korkealuokkaisesta (Orbea Wild Full Suspension) -rungosta, jossa on moderni endurogeometria ja tyylikkäästi integroitu akku, joka herättää himokkaita tunteita. Vaikuttava jäykkyyden ja kehittyneiden linkitysten yhdistelmä tarjoaa mukautuvaa jousitusta aggressiivisella geometrialla, joka keskittyy seikkailulliseen pyöräilyyn rinteissä.

Sen selvästi veistetty runkomuoto ei ole ainoastaan elegantti, vaan myös robusti rakenne suurella sivusuuntaisella jäykkyydellä, mikä luo vankan perustan, ja kiitos modernin linkityksen, joka tarjoaa jopa 160 mm iskunpituuksia, sinulla on riittävästi joustavuutta taatakseen nopeat ajelut myös todella rosoisilla alustoilla. Lopputuloksena on maakontakti ihastuttavan mukautuvalla tunteella yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä vastaa välittömästi kun haluat lisätä vauhtia ja samalla varmistaa, että voit hallita vaikeita reitinvalintoja vaivattomasti.

Rungossa on tietenkin tyylikkäästi integroidut kaapelit ja se on mukautettu läpi meneville akselipalikoille (BOOST), eli ylimääräiselle leveälle etu- ja taka-akselille, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden pinnojen kiinnityspaikkojen välillä navassa, mikä puolestaan tarjoaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan reiteillä.

Tehokas jousitusasetus, joka tarjoaa sinulle maksimaalisen hallinnan rinteissä

Korkeatasoinen jousitus hoidetaan laadukkaasta FOXista, joten olet enemmän kuin hyvin huolehdittu. Etuosassa on 38 Float Factory Kashima ja takana Float X2 Factory Trunnion 2-Position Adjust Kashima Custom Tune, ja kiitos suuren määrän säätöjä ja anteliaiden iskunpituksien (160/160 mm), pyörä nielaisee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että pystyt aina ajamaan täydellä hallinnalla riippumatta maastosta ja kaltevuudesta. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja varmistaa, että voit ajaa nopeasti kaikkea tasaisesta asfaltista haastavampaan metsämaastoon. Kun reitit muuttuvat haastaviksi, dropper post on nykyään melkein pakollinen, joten tietenkin se on jo alusta lähtien varustettu korkeus-/laskettelusäädettävällä satulatolpalla OC2:lta (Dropper).

Laadukas saksalainen sähkövoimansiirto tehokkaalla japanilaisella 1x-vaihteistolla

Moottorin toimittaa saksalainen Bosch, tehokas Performance CX Cruise Gen. 4 tarjoaa vaikuttavan suorituskyvyn, joka yhdistettynä tyylikkäästi integroituun 625 Wh akkuun tarjoaa monta tuntia ylimääräistä potkua (ja jos ostat lisäksi Range Boosterin, voit saavuttaa jopa 1125 Wh). Koska sekä akku, sähkömoottori että koko voimansiirto on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan esimerkillinen matala painopiste, joka käytännössä tarjoaa moitteetonta ohjattavuutta myös todella haastavassa maastossa.

Järjestelmä tarjoaa todella hyvän tuntuman, mutta vähintään yhtä vaikuttavaa on moottorin ihailtavan mukautuva tunne, joka luo dynaamisen tunteen jokaisella polkimenpyöräytyksellä. Se johtuu suurelta osin korkeatasoisista voimantunnistimista ja käytännössä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta jos poljet sen sijaan nopeammin, ja erityisesti voimakkaammin, saat paljon voimakkaamman avustuksen. Moottori vie sinut tehokkaasti ja nopeasti haluamaasi kohteeseen ilman, että sinun tarvitsee tehdä kaikkea työtä itse, mutta voit tietenkin itse valita haluamasi avustustason milloin tahansa.

Vaikuttava sähkömoottori toimii yhdessä 12 erittäin tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (XT), joissa on laaja välitys (32Tx10-51T) ja kaikki tapahtuu tehokkaasti ja totta kai välittömästi veiviakselista. Moottori ja vaihteisto toimivat lähes saumattomassa harmoniassa ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, ihastuttavan hiljaisesti ja tarjoaa lisäksi vaikuttavan kantaman. Lisäksi tarjolla on 5 erilaista toimintatilaa (Off, Eco, Tour, Sport ja Turbo) ja selkeä näyttö (Kiox), joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken, mitä tarvitset tietää - voiko se olla parempi?

Mestarilliset 29-tuumaiset renkaat pitävillä kumeilla ja tehokkailla levyjarruilla

Koko rakennelma pyörii mestarillisten 29-tuumaisten alumiinivanteiden ympärillä DT Swissiltä (HX-1501 Spline 30c TLR), jotka on varustettu kokonaiset 2,6" leveillä laatukumeilla Maxxisilta (Minion DHF/Minion DHR II), jotka tarjoavat korkeaa mukavuutta ja todella hyvää pitoa mutkissa, mikä on täydellistä sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa etenemiskykyä. Ja koska pyörä rakastaa, kun se menee nopeasti reiteillä, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT M8120), mikä tarjoaa voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn vuoden ympäri - riippumatta siitä, sataako, onko lunta tai pölyistä ulkona reiteillä.

Kyllä, tämä on jännittävä endurohirviö, jolla on mahtava vauhti polkimissa, joka liitää vaivattomasti sekä ylös- että alamäkiä. Se viihtyy tietysti ulkona puiden ja kivien keskellä, mutta toimii itse asiassa lähes kaikkialla, täydellinen eMTB meille, jotka haluamme nopean ja kestävän hauskuuskoneen, jolla on paljon hauskanpitoa ja jolla on samalla täysi potentiaali viedä pyöräilysi aivan uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072343
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaOrbea Wild
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XT
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaOrbea Wild
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

160 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika5.4
Akkukapasiteetti (Wh)625
Akkukapasiteetti (Ah)16.7
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Display unit KIOX Black BUI330
AvustustasotAuto, Eco mode, eMTB, Off, Sport, Tour, Tour+, Turbo
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO