• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaastopyörä Wild H20 Baobab Ruskea-Nori Vihreä

Orbea Sähkömaastopyörä Wild H20 Baobab Ruskea-Nori Vihreä
Kuvaus

Ensimmäisen luokan enduro, joka antaa sinulle etumatkan kenet tahansa haastatkin

Viihdyttävä Obea Wild H20 on todella vaikuttava tasapainoisuudeltaan ja takaavat, että niin ylä- kuin alamäessäkin suunta on kohdallaan. Tämä huippuluokan sähköavusteinen maastopyörä tarjoaa sinulle selvän etumatkan, eikä fyysisellä kuntopiikkielläsi tai kestävyysominaisuuksillasi ole merkitystä... voit siis keskittyä haastamaan naapurisi sekä huomattavasti nuorempia polkupyöräilijöitä tuolla lähes naurettavan leveällä hymylläsi huulillasi. Perustana on ensiluokkainen erittely tehokkaalla sähkömoottorilla Boschilta ja kookkailla joustoväleillä 160/160mm progressiivisella kinetiikalla... lopputulos? Nopea, eläväinen ja äärimmäisen kestävä enduro vaikuttavalla tasapainolla ja luonnollisella ajotuntumalla, joka suoriutuu vaivatta kaikista maastoista ja kaikenlaisissa kaltevuuksissa.

Menestyksen avain!

  • Täysjousitettu laadukas alumiinirunko (WILD Full Suspension) edistyksellisellä linkityksellä
  • Jousitettu etuhaarukka RockShoxilta (35 Silver TK) 160 mm joustolla ja lukituksella
  • Takajousitus FOXilta (Float DPS Performance) 160 mm joustolla
  • Boschin voimakas sähkömoottori (Performance Line CX) tarjoaa erinomaisen luonnollisen ajotuntuman
  • Tyylikkäästi integroitu akku 750Wh kokonaiskapasiteetilla, joka on huomaamaton mutta tarjoaa silti vaikuttavan toimintasäteen
  • Tehokas yksivaihteinen voimansiirto 12 vaihteella ja vuoristoon soveltuva toiminto Shimanolta (Deore/XT) ja laajalla vaihteluvälillä
  • Hydrauliset levyjarrut SRAMilta (DB8), jotka helposti vastaavat nopeusvaatimuksiin
  • Renkaat Race Facelta (AR 30c), jotka pyörivät Maxxisin renkailla (Minion DHF/Minion DHR II) 2,6 leveydellä
  • Suoraviivainen ja selkeä ohjaamo, jossa ohjaustanko ja ohjainkannatin OC1 alumiinia
  • Korkeudeltaan säädettävä satulatolppa OC:lta (Mountain Control MC20) anteliaalla joustovälillä

Veistoksellinen alumiinirunko intensiiviseen trail-ajoon

Veistoksellinen runko, joka on valmistettu hydroformadusta alumiinista modernilla endurogeometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, herättää voimakkaita himotuksen tunteita. Vaikuttavan jäykkä rakenne edistyksellisen linkityksen kanssa, joka tuottaa pehmeän jousituksen, ja aggressiivinen geometria, joka keskittyy seikkailulliseen ajoon rinteillä. Sen selvästi muotoiltu runko ei ole vain tyylikäs vaan myös lujarakenteinen suurella sivuttaisella jäykkyydellä, mikä luo vakaan perustan. Kiitos modernin linkityksen, joka sallii jopa 160 mm joustovälin, tarjoaa sinulle tarpeeksi joustavuutta nopeisiin ajoihin myös erittäin vaativilla alustoilla. Lopputuloksena on maaoikosuhde, joka on ihastuttavan pehmeä yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä reagoi välittömästi kun haluat nostaa vauhtia ja samalla varmistaa, että voit navigoida haastavissa reiteissä ongelmitta. Rungossa on tyylikkäästi integroitu kaapelireititys ja se on sovitettu läpivienteihin (BOOST), eli erittäin leveät etu- ja takakset, jotka mahdollistavat isomman etäisyyden navan ekerkiinnikkeiden välillä, mikä puolestaan luo jäykemmän pyörän ja parantaa hallintaa poluilla.

Ensimmäisen luokan jousitusasettelu maksimaalisen kontrollin takaamiseksi rinteissä

Edessä RockShox 35 Silver TK ja takana FOX Float DPS Performance Trunnion 3-Asennon Evol LV, ja runsaiden säätömahdollisuuksien ja kookkaiden joustomatkojen (160/160mm) ansiosta pyörä nielee epätasaisuudet tehokkaasti ja varmistaa, että voit ajaa täydellä kontrollilla riippumatta maastosta ja kaltevuudesta. Lisäksi molemmat joustimet ovat lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja varmistaa, että voit ajaa nopeasti kaikenlaisilla alustoilla, aina tasaisesta asfaltista monimutkaisempaan metsämaastoon. Kun reitti muuttuu tekniseksi, dropper post on melkein välttämättömyys, joten se on varustettu korkeuden säädettävällä satulatolpalla alusta alkaen.

Laadukasta saksalaista sähkövoimaa tehokkaalla japanilaisella 1x-voimansiirrolla

Moottorin toimittaa saksalainen Bosch, ja sen tehokas Performance Line CX tarjoaa vaikuttavan suorituskyvyn, jonka yhdistelmä tyylikkäästi integroidun 750Wh akun kanssa takaa tuntien lisäavun matkalle. Koska sekä akku, sähkömoottori että koko voimansiirto ovat sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan erinomainen matala painopiste, joka käytännössä tarjoaa sinulle moitteettoman manööverointikyvyn vaativassakin maastossa.

Järjestelmä tarjoaa vahvan potkun, mutta yhtä vaikuttava on moottorin huomaamaton ja pehmeä tunne, joka luo dynaamisen tunteen jokaisella polkaisulla. Se on suurelta osin laadukkaiden voimantunnistimien ansiota ja tarkoittaa käytännössä, että kun poljet kevyesti ja varovasti, saat lempeän ja rauhallisen avustuksen. Kuitenkin nopeammin ja voimakkaammin polkiessa saat käyttöösi huomattavasti voimakkaamman avustuksen. Moottori vie sinut tehokkaasti ja nopeasti haluamaasi paikkaan, ilman että sinun tarvitsee tehdä kaikkea työtä itse, ja voit tietysti itse valita haluamasi avustustason milloin vain.

Voimakas sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (Deore/XT), joka tarjoaa laajan vaihteluvälin, ja kaikki tapahtuu tehokkaasti ja tietenkin suoraan voimansiirrossa. Moottori ja vaihteisto työskentelevät lähes saumattomassa harmoniassa ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, erittäin hiljaisesti ja tarjoaa lisäksi vaikuttavan toimintamatkan. Lisäksi useat ajotilat ja selkeä näyttö, joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää kaiken tarvittavan - mikä voisi olla parempaa?

Ensimmäisen luokan 29-tuumaiset renkaat tukevilla kumeilla ja tehokkailla levyjarruilla

Koko paketti rullaa parilla nopeilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30c), joissa on 2,6 tuuman laaturenkaat Maxxisilta (Minion DHF/Minion DHR II), jotka tarjoavat korkean mukavuuden ja erinomaisen pidon kurveissa, mikä on täydellistä, jos arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa liikkuvuutta. Koska pyörä on suunniteltu nopeaan etenemiseen poluilla, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakasta ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden, satoi tai paistoi.

Kyllä, tämä on jännittävä enduromonsteri, jossa on jykevä potku polkimissa ja joka suoriutuu vaivatta sekä ylä- että alamäessä. Se viihtyy luonnossa, kivien ja kantojen seassa, mutta soveltuu oikeastaan lähes kaikenlaiseen ajoon, tarjoten täydellisen sähköavusteisen maastopyörän niille, jotka haluavat nopean ja kestävän huvikoneen, jossa on runsaasti hauskuutta ja joka samalla mahdollistaa pyöräilyn viemisen aivan uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101612-M498
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriBAOBAB BROWN-NORI GREEN
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101612
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Wild
MallisarjaOrbea Wild
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
MallisarjaOrbea Wild
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

160 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko66-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)750
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiBosch-laturi 4A (230V) BPC3400
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch System Controller BCR3100
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotAuto, Eco mode, eMTB, Off, Sport, Tour, Tour+, Turbo
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Wild

-12%
Orbea Sähkömaastopyörä Wild H10 Basalt Harmaa-Tumma Teal
€ 7 736,61
€ 6 843,81
Tarjous
Loppunut
-9%
Orbea Sähkömaastopyörä Wild M10 Cosmic Carbon View
€ 9 323,81
€ 8 530,21
Tarjous
Loppunut

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO