• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Wild FS H20

Orbea Wild FS H20
Kuvaus

Laadukasta enduroa, joka tarjoaa sinulle selvän edun riippumatta siitä, kenen kanssa haastat 

Viihdyttävä Obea Wild FS H20 on todella vaikuttavan tasapainoinen ja varmistaa, että sekä ylä- että alamäessä suunta on oikea. Tämä huippuluokan eMTB antaa sinulle selvän edun, riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyydestäsi... voit siis keskittyä jättämään sekä naapurin että huomattavasti nuoremmat pyöräilijät taaksesi sen melkein naurettavan leveän hymyn kanssa, joka sinulla on huulillasi. Perustana on laadukas erittely tehokkaalla sähkömoottorilla Boschilta ja anteliailla iskunpituuksilla 160/160mm progressiivisella kinematiikalla... lopputulos? Nopea, eloisa ja erittäin kestävä enduro, jossa on vaikuttava tasapaino ja luonnollinen ajotunne, ja joka etenee vaivattomasti kaikenlaisilla alustoilla ja kaikenlaisissa kaltevuuksissa. 

Mitä menestys vaatii!

  • Täysjousitettu runko laadukkaasta alumiinista (WILD Full Suspension), jossa on huippuluokan linkitys
  • Jousitettu etuhaarukka RockShoxilta (35 Silver TK) 160 mm iskunpituudella ja lukituksella
  • Takajousitus FOXilta (Float DPS Performance) 160 mm iskunpituuksilla
  • Boschin tehokas sähkömoottori (Performance CX Cruise), joka tarjoaa ihanan luonnollisen ajotunteen
  • Tyylikkäästi integroitu akku kokonaan 625Wh, joka on lähes huomaamaton, mutta tarjoaa silti vaikuttavan kantaman
  • Tehokas 1x-voimansiirto 12-vaihteella ja mäkivarmalla toiminnolla Shimanolta (Deore/XT) ja laajalla vaihteiston leveydellä
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6120), jotka ongelmitta vastaavat nopeuden tarpeisiin
  • Renkaat Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready), jotka pyörivät Maxxisin renkailla (Minion DHF/Minion DHR II)
  • Block Lock - Ohjainlaakeri, joka suojaa runkoa estämällä ohjaustangon pyörimisen, jos kaadut
  • Slimattu ja selkeä cockpit, jossa on sekä ohjaustanko että ohjainvarsi OC1:ltä alumiinissa
  • Satula Selle Royallta (Vivo) sekä korkeus-/laskusäädettävä satulatolppa OC2:sta (Dropper) anteliaalla iskunpituudella

Veistoksellinen alumiinirunko, joka on valmis todella intensiiviseen polkupyöräilyyn

Veistoksellinen runko koostuu hydroformadusta alumiinista modernilla endurogeometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, joka herättää ahneita tunteita puhdasta omistushimoa. Vaikuttava jäykkyys yhdistettynä kehittyneeseen linkitykseen, joka tarjoaa seuraavanlaista joustoa, yhdistyy aggressiiviseen geometriaan, joka keskittyy seikkailulliseen pyöräilyyn rinteissä. Sen selkeästi muotoiltu runkomuoto ei ole vain tyylikäs, vaan myös robusti rakenne, jossa on korkea sivuttaisjäykkyys, mikä luo turvallisen perustan, ja kiitos modernin linkityksen, joka sallii jopa 160 mm iskunpituuksia, voit olla joustava ja taata nopeat ajot jopa todella karkeilla alustoilla. Lopputulos on maakontakti, jossa on ihanaa seuraavuutta yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä vastaa nopeasti, kun haluat lisätä vauhtia ja samaan aikaan varmistaa, että voit hallita vaikeita reitinvalintoja vaikuttavan helposti. Rungossa on tietysti tyylikäs integroitu kaapelinveto ja se on sovitettu läpivienteille (BOOST), ts. lisäleveille etu- ja takakselille, mikä mahdollistaa suuremman välimatkan navassa olevien pinnanliitoksien välillä, mikä puolestaan antaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan reiteillä. 

Laadukas jousitusasetus, joka antaa sinulle maksimaalisen hallinnan mäissä

Edessä on RockShox 35 Silver TK ja takana FOX Float DPS Performance Trunnion 3-Position Evol LV, ja kiitos monien säätöjen ja anteliaden iskunpituuksien (160/160mm), pyörä nielee tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että voit aina ajaa täydellä hallinnalla riippumatta maastosta ja kaltevuudesta. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä lisää käyttöaluetta ja varmistaa, että voit ajaa nopeasti kaikkea sileästä asfaltista haastavampiin metsämaastoihin. Kun reitit muuttuvat karkeiksi, dropper post on nykyään lähes välttämätön, joten tietysti se on jo alusta lähtien varustettu korkeus-/laskusäädettävällä satulatolpalla OC2:sta (Dropper).

Laadukas saksalainen sähkömoottori voimakkaalla japanilaisella 1x-voimansiirrolla

Moottori toimitetaan saksalaiselta Boschilta, tehokas Performance CX Cruise Gen. 4 tarjoaa vaikuttavan suorituskyvyn, joka yhdistettynä tyylikkäästi integroituun 625 Wh akkuun tarjoaa monien tuntien lisäapua (ja jos ostat lisäksi Range Boosterin, voit saavuttaa jopa 1125 Wh). Koska sekä akku että sähkömoottori ja koko voimansiirto on sijoitettu rungon alaosaan, saavutetaan esimerkillinen matala painopiste, joka käytännössä antaa sinulle moitteetonta hallittavuutta myös todella haastavassa maastossa.

Järjestelmä tarjoaa todella hyvää potkua, mutta vähintään yhtä vaikuttavaa on moottorin ihailtavan seuraava tunne, joka luo dynaamisen tunteen jokaiseen polkaisuun. Se johtuu pitkälti laadukkaista voimasensoreista ja käytännössä tarkoittaa, että kun poljet rauhallisesti ja varovasti, saat pehmeän ja rauhallisen avustuksen. Mutta jos sen sijaan poljet nopeammin, ja ennen kaikkea voimakkaammin, saat paljon voimakkaamman avustuksen. Moottori vie sinut tehokkaasti ja nopeasti sinne, minne haluat ilman, että sinun tarvitsee tehdä kaikkea työtä itse, mutta voit tietysti itse päättää, minkä tason avustuksen haluat hetkellä. 

Vaikuttava sähkömoottori toimii yhteistyössä 12 erittäin voimakkaan vaihteen kanssa Shimanolta (Deore/XT), jotka tarjoavat laajan vaihteiston leveyden (32Tx10-51T) ja kaikki tapahtuu tehokkaasti ja tietysti suoraan veiviakselilta. Moottori ja vaihteisto toimivat lähes saumattomassa harmoniassa ja kaikki toimii tehokkaasti, ihanan hiljaa ja tarjoaa sinulle myös vaikuttavan kantaman. Lisää tämä erilaisiin voimansiirron tiloihin ja selvään näyttöön (Purion), joka antaa sinulle täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken tarvitsemasi - voiko se olla paremmin?

Laadukkaat 29-tuumaiset renkaat pitävillä kumeilla ja tehokkailla levyjarruilla 

Koko kokoonpano rullaa nopeilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready), jotka on varustettu 2,6" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Minion DHF/Minion DHR II), jotka tarjoavat korkean mukavuuden ja todella hyvän pidon kaarteissa, mikä on täydellistä sinulle, joka priorisoit oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa läpäisevyyttä. Ja koska pyörä rakastaa mennä lujaa reiteillä, sillä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6120), jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn ympäri vuoden - satoi, paistoi tai oliko pölyistä ulkoreiteillä.

Jep, tämä on elinvoimainen endurohirviö, jossa on valtava voima polkimissa ja joka etenee ongelmitta sekä ylä- että alamäessä. Se viihtyy tietenkin ulkona kantojen ja kivien keskellä, mutta toimii itse asiassa melkein missä tahansa, aivan täydellinen eMTB meille, jotka haluamme nopean ja kestävän viihdevehkeen, jolla on paljon hauskuuspotentiaalia ja joka samalla on täynnä potentiaalia viedä pyöräilymme aivan uusiin korkeuksiin.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072339
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
Väri-
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaOrbea Wild
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäBosch
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaOrbea Wild
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

160 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

160 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
85 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika5.4
Akkukapasiteetti (Wh)625
Akkukapasiteetti (Ah)16.7
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöBosch Performance Purion
AvustustasotAuto, Eco mode, eMTB, Off, Sport, Tour, Tour+, Turbo
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO