• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaastopyörä Rise M10 Valkoinen/Vihreä

Orbea Sähkömaastopyörä Rise M10 Valkoinen/Vihreä
Kuvaus

Helppo pyörä, joka antaa voiton tunteen riippumatta kilpailijasta

Viihteen keskipiste Obea Rise M10 on todella vakuuttavan tasapainoinen ja varmistaa, että niin ylä- kuin alamäetkin tuntuvat oikealta suunnalta. Tämä sähköavusteinen maastopyörä tarjoaa selvän edun, eikä fyysisellä kunnollasi tai kestävyydelläsi ole väliä... voit siis keskittyä ohittamaan niin naapurin kuin 25 vuotta nuoremmat pyöräilijät tuolla lähes naurettavan leveällä hymyllä, joka leviää kasvoillesi. Perustan muodostaa laadukas hiilikuiturunko ja 150/140mm iskunpituudet progressiivisella kinematiikalla, mutta tämä versio on myös varustettu Obea´s Rider Synergy (RS) - Dynaamisella sähkömoottorilla ja ohjelmistolla, joka keskittyy sekä tehoon että toimintasäteeseen. Lopputuloksena on nopeampi, virkeämpi ja kestävämpi sähköavusteinen maastopyörä upealla tasapainolla ja luonnollisella ajotuntumalla, joka selviytyy vaivattomasti kaikentyyppisistä maastoista ja kaikissa rinteissä.

Menestyksen avain!

  • Täyteen jousitettu laadukas hiilikuiturunko (Rise OMR) vaikuttavalla linkistöllä
  • Terävä jousitettu etuhaarukka FOXilta (36 Float Factory) 150 mm iskunpituudella ja lukolla
  • Takajousitus FOXilta (FLOAT X Factory 2-Position Evol LV Kashima) 140 mm iskunpituudella ja lukolla
  • Shimanon voimakkain sähkömoottori (STePS EP8-RS) ainutlaatuisella dynamiikalla, joka tuo mahtavan luonnollisen ajotuntuman
  • Tyylikkäästi integroitu akku (360Wh) tarjoaa vaikuttavan kantaman
  • Kuuluu Orbean RS-sarjaan (Rider Synergy) - Sähkökäyttö ohjelmistolla, joka keskittyy sekä tehoon että toimintasäteeseen
  • Äärimmäisen tehokas 1x-vaihteisto 12-vaihteella Shimanolta (XT) vuoristoon sopivalla toiminnalla
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT M8120), jotka vastaavat pyörän nopeuteen vaivattomasti
  • Laadukas pyöräsetti Race Facelta (Turbine-R30 TLR) 2,4" leveillä renkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon)
  • Hallitset kaikkea selkeästi suunnitellusta ohjaamosta, jossa ohjaustanko ja ohjainkannatin Race Facelta (Next R/Aeffect R)
  • Satula Fizikilta (Taiga S-alloy rail) sekä korkeus-/laskettava satulatolppa OC2:lta (Dropper)

Skulpturaalinen hiilikuitukehys tekee intensiivisestä trail-ajosta nautinnon

Skulpturaalinen runko on valmistettu laadukkaasta hiilikuidusta (Rise OMR) modernilla trail-geometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, mikä herättää vahvoja halun tunteita. Vaikuttavan torsiojäykkä rakenne, aggressiivinen geometria ja edistynyt linkistö tarjoavat sujuvan jousituksen ja keskittyvät seikkailulliseen trail-ajoon. Koko runko on suunniteltu poikkeuksellisen matalan painopisteen ympärille, mikä tuo pyörälle sen vaikuttavan vakauden suurissa nopeuksissa.

Runon selvästi veistosmainen muoto ei ole vain tyylikäs, vaan siinä on myös vankka rakenne suurella sivuttaisjäykkyydellä, luoden luotettavan perustan. Modernin linkistön ansiosta, joka mahdollistaa jopa 140mm iskunpituuden, voit nauttia nopeista ajokokemuksista jopa erittäin haastavilla alustoilla. Tuloksena on maakontakti, joka on ihastuttavan sulava ja samalla tehokkaan voimansiirron ansiosta pyörä vastaa nopeasti kiihdytyksiin ja mahdollistaa hankalien reittien helpon navigoinnin.

Runko on suunniteltu tyylikkäästi integroiduilla kaapeleilla ja se on sovitettu läpimeneville akseleille (BOOST), eli lisäleveälle etu- ja taka-akselille, mikä mahdollistaa suuremman etäisyyden vanteen kiinnityspisteiden välillä navassa, tuottaen jäykemmän pyörän ja parantaen hallittavuutta poluilla.

Laadukas jousitusasettelu antaa sinulle täyden hallinnan polkujen haasteissa

Laadukkaan jousituksen tarjoavat luotettavat FOXit, joten voit luottaa olevasi hyvissä käsissä. Etuosassa on 36 Float Factory ja takana FLOAT X Factory 2-Position Evol LV Kashima, ja lukuisien säätömahdollisuuksien ja anteliaden iskunpituuksien (150/140 mm) ansiosta pyörä tasoittaa tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja takaa, että voit ajaa täydellä kontrollilla riippumatta maastosta ja kaltevuudesta. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttöaluetta ja varmistaa, että pystyt ajamaan nopeasti kaikilla alustoilla sileästä asfaltista haastavampiin metsäpolkuihin. Kun polut käyvät teknisiksi, korkeus-/laskettava satulatolppa on nykyään lähes välttämätön, joten se on tietenkin varustettu dropper-tolpalla OC2:lta (Dropper).

Tasapainoinen sähköavusteinen ajo dynaamisella fiiliksellä tehokkaan 1x-vaihteiston kautta

Pyörän sydämenä toimii markkinoiden ehkä parhaimpiin kuuluva ajosysteemi, Shimano STePS (EP8-RS), joka on käsittää erittäin tehokkaan sähkömoottorin yhdistettynä voimakkaaseen ja täysin integroituun akkuun. Tämä kokonaisuus tarjoaa 360 Wh ympäristöystävällistä tehoa, mikä antaa sinulle vaikuttavan toimintasäteen ja ylimääräistä potkua niin jaloille kuin keuhkoillekin. Molemmat, tehokas akku ja älykäs ohjelmisto, joka hallitsee sähköistä vetoa, ovat Orbean ainutlaatuisia ja kantavat RS (Rider Synergy) nimeä. Yksinkertaisesti, kyse on tehon ja toimintasäteen yhdistämisestä, missä ajodynamiikka ja ajotuntuma ovat etusijalla sähköavustuksen tehon kustannuksella.

Erinomaisesti dynaaminen sähkömoottori työskentelee yhdessä 12 tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (XT) ja kaikki tapahtuu tehokkaasti, luonnollisesti suoraan kampiakselille. Koska koko voimansiirto on sijoitettu keskeisesti rungon alaosaan, saavutetaan myös esimerkillisen matala painopiste, joka antaa sinulle erinomaisen hallittavuuden haastavassakin maastossa. Lisäksi lukuisat ajomoodit ja selkeä näyttö (E7000) tarjoavat sinulle täyden kontrollin, näyttäen käytännössä kaiken tarvittavan.

Laatukomponentit 29-tuumaisilla renkailla, jotka tarjoavat erinomaisen pidon ja tehokkaat levyjarrut

Koko paketti pyörii nopeilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (Turbine-R30 TLR), joissa on 2,4" leveät laaturenkaat Maxxisilta (Dissector/Rekon), tarjoten mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa, mikä on ihanteellista sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja sujuvaa etenemistä. Koska pyörä on suunniteltu nauttimaan nopeudesta, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT M8120), jotka tarjoavat voimakkaan ja johdonmukaisen suorituskyvyn vuoden ympäri, oli sitten sade, lumisade tai pölyä poluilla.

Joo, tämä on joustava trail-monsteri suurella voimalla polkimissa, joka suorastaan lentää yli esteiden. Se viihtyy parhaiten ulkona luonnossa, mutta on toimiva melkein missä vain, täydellinen pyörä niille, jotka haluavat nopean ja kestävän ajokoneen, jolla on suuri potentiaali tuottaa iloa ja samalla kyky viedä pyöräilykokemuksesi aivan uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072349-0379
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriWhite/Green
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072349
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XT
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
MallisarjaOrbea Rise
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

150 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)360
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano E7000 switch unit for assist
AvustustasotBoost, Eco, Trail
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO