• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaastopyörä Rise M-LTD Valkoinen/Vihreä

Orbea Sähkömaastopyörä Rise M-LTD Valkoinen/Vihreä
Kuvaus

Lippulaivamalli, joka takaa voiton tuoksun riippumatta vastustajasta 

Viihteellinen mestariteos Obea Rise M-LTD on todella vaikuttava tasapainossa ja varmistaa, että sekä ylä- että alamäki kuljetaan oikeassa suunnassa. Tämä eMTB tarjoaa sinulle selkeän etulyöntiaseman, riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyyskyvystäsi... voit siis keskittyä ohittamaan niin naapurisi kuin 25 vuotta nuoremmat pyöräilijät tuolla lähes hullunkurisen leveällä hymylläsi. Perustan muodostaa korkealaatuinen hiilikuiturunko ja 140/140mm iskunvaimennus progressiivisella kinetiikalla, mutta tämä versio hyödyntää myös Obean Rider Synergy (RS) -järjestelmää: dynaamista sähköavustusta ja ohjelmistoa, jotka keskittyvät sekä tehoon että toimintasäteeseen. Lopputuloksena? Nopeampi, vilkkaampi ja kestävämpi eMTB, jolla on vaikuttava tasapaino ja miellyttävän luonnollinen ajotuntuma, ja joka selviytyy vaivatta mistä tahansa maastosta ja jyrkkyydestä. 

Menestyksen avain!

  • Kokonaan iskunvaimennettu korkealaatuinen hiilikuiturunko (Rise OMR), vaikuttavalla linkityksellä
  • Terävä iskunvaimennettu etuhaarukka FOXilta (34 Float Factory) 140 mm iskunvaimennuksella ja lukituksella
  • Takaiskunvaimennin FOXilta (Float DPS Factory 3-Position Adjust Evol Kashima) 140 mm iskunvaimennuksella ja lukituksella 
  • Shimanon tehokkain sähkömoottori (STePS EP8-RS), ainutlaatuisella dynamiikalla tarjoamassa ihastuttavan luonnollisen ajotuntuman
  • Tyylikkäästi integroitu akku (360Wh), tarjoaa merkittävän toimintasäteen
  • Kuuluu RS-sarjaan (Rider Synergy) Orbealta - Sähköavustus ja ohjelmisto, jotka keskittyvät sekä tehoon että toimintasäteeseen
  • Täysin kilpailuvalmiissa 1x-vaihteistossa on 12 vaihdetta Shimanon parhaalta hyllyltä (XTR), tarjoten laajan vaihteiston
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XTR M9120), jotka vastaavat nopeusresurssien haasteisiin ongelmitta
  • Laadukas pyöräsarja Race Facelta (NEXT-SL TLR) 2.6"/2.4" leveillä renkailla Maxxisilta (Rekon)
  • Kaiken hallinta tapahtuu kautta helposti hahmotettavan ohjauspäädyn, jossa on ohjaustanko ja stemmi Race Facelta (Next R/Turbine R)
  • Satula Selle Italialta (SLR Boost SuperFlow L Carbon) sekä korkeussäädettävä satulatolppa FOXilta (Transfer SL Factory Kashima)

Veistoksellinen hiilikuituchassi valmiina intensiiviseen polkuajoon

Veistoksellinen chassi koostuu laadukkaasta hiilikuidusta (Rise OMR) nykyaikaisella trail-geometrialla ja tyylikkäästi integroidulla akulla, joka herättää vahvoja halun tunteita. Vaikuttavat jäykkyys ja aggressiivinen geometria sekä edistyksellinen linkitys tarjoavat joustavaa iskunvaimennusta ja paneutuvat seikkailulliseen polkuajoon. Koko rungon hyvin matala painopiste varmistaa pyörän vaikuttavan vakauden suurissa nopeuksissa. 

Sen tarkoin muotoiltu runkomuotoilu ei ole vain tyylikäs, vaan myös robusti rakenteeltaan suurella sivuttaisjäykkyydellä, joka luo vankan perustan. Kiitos modernin linkityksen, joka mahdollistaa jopa 140mm iskunvaimennuksen, sinulla on tarpeeksi joustoa tarjota nopeat ja sujuvat ajot myös erittäin vaativissa olosuhteissa. Lopputulos on maanpintakontaktissa oleva ihanan joustava tunne yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä reagoi välittömästi kun haluat kiihdyttää ja helpottaa vaikeiden reittivalintojen hallintaa vaikuttavalla tavalla.

Rungossa on tietenkin tyylikkäästi integroitu kaapelointi ja se on mukautettu läpivientiakseleille (BOOST), toisin sanoen leveämpi etu- ja taka-akseli, joka sallii suuremman välimatkan navan ekerkiinnikkeiden välillä, mikä puolestaan tarjoaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan poluilla. 

Mestari iskunvaimennuskonfiguraatiossa, joka antaa sinulle täyden kontrollin poluilla

Laadukkaan iskunvaimennuksen tarjoaa luotettavat FOXin komponentit, joten voit olla varma erinomaisesta käsittelystä. Etuosassa on 34 Float Factory ja takana Float DPS Factory 3-Position Adjust Evol Kashima Custom Tune. Kiitos monipuolisten säätömahdollisuuksien ja runsaiden iskunpituusvaihtoehtojen (140/140 mm), pyörä absorboi tehokkaasti kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että voit ajaa täydellisellä kontrollilla riippumatta maaston haasteellisuudesta ja kaltevuudesta. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käytössä olevia alueita ja takaa, että voit ajaa nopeasti kaikissa olosuhteissa, sileästä asfaltista vaativaan metsämaastoon. Kun polut muuttuvat haastaviksi, korkeussäädettävä satulatolppa on nykyään lähes välttämätön varuste, joten tietenkin se on jo valmiina varusteltu tarkalla dropper postilla FOXilta (Transfer SL Factory Kashima).

Tasapainotettu sähköavustus dynaamisella ajotuntumalla kilpavalmiin 1x-vaihteiston kautta

Sydämen muodostaa markkinoiden mahdollisesti paras ajojärjestelmä, Shimano STePS (EP8-RS), joka koostuu erittäin tehokkaasta sähkömoottorista yhdessä tehokkaan ja täysin integroidun akun kanssa, joka yksinkertaisesti tarjoaa 360 Wh ympäristöystävällistä tehoa. Tämä antaa sinulle huomattavan toimintasäteen ja runsaasti lisävoimaa niin jalkoihin kuin keuhkoihinkin. Sekä akku että sähköavustuksen hallintaan käytetty älykäs ohjelmisto ovat Orbean ainutlaatuisia ja kulkevat nimellä RS (Rider Synergy). Kyse on voiman ja toimintasäteen optimoinnista, jossa ajodynamiikka ja ajotuntuma ovat ensiarvoisen tärkeitä, kun taas sähköavustuksen teho on osa laajempaa kokonaisuutta.

Impressive dynaaminen sähkömoottori toimii saumattomasti 12 kilpailuvalmiin vaihteen kanssa Shimanon parhaalta (XTR), ja kaikki tapahtuu tehokkaasti suoran veviakselin kautta (ainoa järkevä vaihtoehto). Koko ajojärjestelmän keskeinen sijoittelu rungon alaosassa takaa optimaalisen matalan painopisteen, mikä puolestaan tukee virheetöntä ohjattavuutta haastavissakin maastoissa. Lisäksi lukuisat ajotilat ja selkeä näyttö tarjoavat täyden kontrollin ja kertovat kaiken tarvittavan tiedon. 

Laadukkaat 29-tuumaiset vanteet, pitäväkumiset renkaat ja tehokkaat levyjarrut 

Paketti pyörii nopeasti 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (NEXT-SL TLR), jotka on varustettu 2,6"/2,4" leveillä ensiluokkaisilla renkailla Maxxisilta (Rekon), tarjoten korkeaa mukavuutta ja erinomaista pitoa kaarteissa - täydellinen niille, jotka arvostavat suorituskykyä, tiukkaa otetta ja sulavaa etenemistä. Ja koska pyörä nauttii vauhdista poluilla, siinä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XTR M9120), jotka tarjoavat vankkaa ja johdonmukaista suorituskykyä vuoden ympäri, säästä riippumatta.

Kyllä, tämä on energinen maastohirmu, jolla on voimaa polkea yli esteiden. Se viihtyy parhaiten poluilla, mutta toimii mainiosti myös muualla, täydellinen pyörä niille meistä, jotka haluavat nopean ja kestävän viihdevehkeen, joka tarjoaa runsaasti hauskanpitoa ja samalla voi nostaa pyöräilyn uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072351-0379
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriWhite/Green
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072351
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
MallisarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano XTR
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XTR
MallisarjaOrbea Rise
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)360
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiKyllä
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano E7000 switch unit for assist
AvustustasotBoost, Eco, Trail
TalutusapuKyllä
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO