• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaastopyörä Rise H30 Oranssi/Musta

Orbea Sähkömaastopyörä Rise H30 Oranssi/Musta
Kuvaus

Voita vedot ja tunne voiton huumaa joka kerta kun haastat naapurisi

Viihdyttävä huviväline Obea Rise H30 on todella vaikuttavan tasapainoinen ja varmistaa, että niin ylä- kuin alamäissäkin kulkee oikeassa suunnassa. Tämä MTB-pyörä antaa sinulle selkeän edun, riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kestävyydestäsi... voit siis keskittyä päihittämään niin naapurisi kuin 25 vuotta nuoremmat pyöräilijätkin tuolla lähes naurettavan leveällä hymyllä, joka kareilee huulillasi. Perustan muodostavat anteliaat iskunvaimennusten matkat 140/140mm progressiivisella kinematiikalla, mutta tämä uusi versio sisältää lisäksi Obea:n Rider Synergy (RS) -teknologian - dynaamista sähkövoimaa ohjelmoituna keskittymään sekä tehoon että toimintasäteeseen. Lopputuloksena on nopeampi, vilkkaampi ja kestävämpi eMTB, jossa on vaikuttava tasapaino ja luonnollisen ihastuttava ajotuntuma. Se etenee vaivatta minkä tahansa tyyppisillä alustoilla ja kaikissa kaltevuuksissa.

Menestyksen avain!

  • Laadukkaasta alumiinista valmistettu täysjousitettu runko (Rise Hydro), jossa korkealaatuinen linkkimekanismi
  • Marzocchi (Bomber Z2) etuhaarukka 140 mm iskunvaimennuksella ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • FOX (Float DPS Performance) takaiskunvaimennin 140 mm iskunvaimennuksella ja kauko-ohjattavalla lukituksella
  • Shimano:n voimakkain sähkömoottori (STePS EP8-RS), erinomaisen dynamiikan ansiosta ajotuntuma on hämmästyttävän luonnollinen
  • Tyylikkäästi integroitu akku (540Wh), joka tarjoaa vaikuttavan toimintasäteen
  • Kuuluu Orbean RS-sarjaan (Rider Synergy), sähkökäytössä ohjelmisto keskittyy sekä tehoon että toimintasäteeseen
  • Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella ja Shimano (SLX/Deore) -brändin luotettavuudella
  • Voimakkaat Shimano (MT410) hydrauliset levyjarrut, jotka vastaavat nopeuden haasteisiin
  • Kulkee vakaasti 29-tuumaisilla renkailla, joissa 2.4" leveät laadukkaat Maxxis (Dissector/Rekon) -kumit
  • Fizikin (Taiga S-alloy rail) satula ja OC:n (MC20 Mountain Control) korkeudensäädettävä satulatolppa

Skulpturaalinen alumiinirunko intensiiviseen maastopyöräilyyn

Skulpturaalinen runko on valmistettu uudelleen kehitetystä, laadukkaasta alumiinista (Rise Hydro) ja se sisältää modernin polkugeometrian sekä tyylikkään integroidun akun, joka nostattaa himon tunteita. Vaikuttava torsiojäykkyys yhdistettynä edistykselliseen linkkijärjestelmään tarjoaa joustavaa vaimennusta, ja yhdessä aggressiivisen geometrian kanssa keskittyy seikkailunhaluiseen polkupyöräilyyn. Sen selkeästi muotoiltu runkorakenne ei ole ainoastaan tyylikäs, vaan myös vahva, tarjoten korkean lateraalisen jämäkkyyden ja luotettavan perustan. Modernein linkkijärjestelmä, joka mahdollistaa jopa 140 mm iskumatkat, tarjoaa sinulle riittävästi joustavuutta ketteriin ajoihin jopa kaikkein vaativimmissa maastoissa. Lopputuloksena saat ajokokemuksen, jossa yhdistyy saumattomasti ihanteellinen mukavuus ja tehokas voimansiirto. Rungossa on tietenkin tyylikäs integroitu kaapelireititys ja se on suunniteltu BOOST-tappiakseleille, eli leveämmille etu- ja taka-akseleille, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden navan päässä olevien pinnan kiinnityspisteiden välillä, mikä puolestaan johtaa jäykempään ja hallitumpaan pyörään ajourilla.

Korkealuokkainen iskunvaimennuskonfiguraatio täydellisellä hallinnalla poluilla

Korkealuokkaisen iskunvaimennuksen tarjoavat laadukkaat Marzocchi ja FOX, joten olet erinomaisesti suojattu. Edessä on Bomber Z2 ja takana Float DPS Performance, ja näiden ansiosta, sekä monipuolisten säätömahdollisuuksien että anteliaden iskunpituuksien (140/140 mm) myötä pyörä absorboi kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että hallinta säilyy kaikissa maastoissa ja kallistuksissa. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä parantaa pyörän soveltuvuutta ja varmistaa nopean liikkeen kaikilla pinnoilla, sileästä asvaltista haastavaan maastojuoksuun. Kun tiet muuttuvat vaativiksi, korkeudelta säädettävä satulatolppa on lähes välttämätön, ja tietenkin se on varustettu alusta asti dropper post -järjestelmällä OC:lta (MC20 Mountain Control).

Tasapainoinen sähkövoima dynaamisella ajotuntumalla, välitetty tehokkaan 1x-voimansiirron kautta

Sydämessä on markkinoiden mahdollisesti paras ajosysteemi, Shimano STePS (EP8-RS), joka koostuu erittäin tehokkaasta sähkömoottorista yhdistettynä voimakkaaseen ja kokonaan integroituun akkuun (540 Wh), tarjoten ympäristöystävällistä tehoa, joka antaa sinulle vaikuttavan toimintasäteen sekä lisävoimaa jaloillesi ja keuhkoillesi. Sekä tehokas akku että sähkövoimaa hallinnoiva älykäs ohjelmisto ovat Orbean uniikkeja RS (Rider Synergy) -tuotteita. Yksinkertaisesti sanottuna, tässä keskitytään sekä voimaan että toimintasäteeseen, kun taas ajodynamiikka ja -tuntuma ovat etusijalla, ja itse sähkövoiman teho tulee toissijaisena.

Vaikuttava dynaaminen sähkömoottori yhteistyössä 12:n tehokkaan vaihteen kanssa Shimanolta (SLX/Deore) toimii tehokkaasti ja suoranaisesti veiviakselin kautta (ainoa oikea vaihtoehto, jos meiltä kysytään). Koska koko voimansiirto on keskitetty rungon alaosaan, saavutetaan poikkeuksellisen matala painopiste, mikä takaa moitteettoman ohjattavuuden myös vaativassa maastossa. Lisäksi on olemassa neljä eri ajotilaa (Off, Eco, Trail ja Boost) ja selkeä näyttö (E7000), joka antaa täyden hallinnan ja näyttää kaiken tarpeellisen.

Nopeat 29-tuumaiset, joissa pitoa tarjoavat kumit ja hydrauliset levyjarrut

Koko kokoonpano pyörii nopeilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30), jotka on varustettu 2,6" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon), tarjoten korkean mukavuustason ja erinomaisen pidon mutkissa, mikä on ihanteellista nopeuden, pidon ja läpäisykyvyn arvostajille. Koska pyörä rakastaa vauhtia poluilla, se on varustettu tehokkailla Shimano (MT410) hydraulisilla levyjarruilla, jotka tarjoavat voimakasta ja johdonmukaista suorituskykyä läpi vuoden - olipa sää mikä tahansa.

Juuri niin, tämä on energinen maastoeläin, jonka pedaalit puskevat eteenpäin sujuvasti yli juurien ja kivien. Se viihtyy parhaiten ulkona luonnossa, mutta soveltuu käytännössä melkein mihin tahansa - täydellinen pyörä niille meistä, jotka kaipaavat nopeaa ja kestävää viihdekonetta, joka on täynnä hauskuutta ja joka samanaikaisesti tuo pyöräilyn täysin uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072345-0392
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriOrange/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072345
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäShimano
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano SLX
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Takaiskunvaimennin-
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin ohjaustangossa
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko66-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi, vääntömomentti
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
40 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100 km
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Latausaika3
Akkukapasiteetti (Wh)540
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiOrbea Smart Charger (42V-4A)
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöShimano E7000 switch unit for assist
Irrotettava näyttöEi
Näytön sijaintiVasen
LatausporttiEi
AvustustasotBoost, Eco, Trail
TalutusapuKyllä
Varusteet
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022
  • 29" (tuumaa)

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Rise

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-27%
Merida Eone-Sixty 8000
€ 7 429,09
€ 5 449,07
Tarjous
-20%
Merida Eone-Forty 500
€ 5 355,81
€ 4 279,98
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO