• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Trail maastopyörä Occam M30 Infinity Vihreä Carbon View

Orbea Trail maastopyörä Occam M30 Infinity Vihreä Carbon View
Kuvaus

Lisää rohkeutta alamäissä ja auttaa sinua löytämään lisää voimaa nousuissa

Viihdyttävä ilopilleri Orbea Occam M30 lisää rohkeuttasi alamäissä ja auttaa sinua löytämään voimaa nousuissa, olipa kyseessä pitkät retket tai intensiiviset iltalenkit tallikavereiden kanssa. Perustana on kokonaan hiilikuidusta valmistettu runko ajankohtaisella trail-geometrialla, korkeatasoinen varustelu sekä tasapainoinen iskunvaimennus progressiivisella kinematiikalla. Tämä on ketterä, eloisuudestaan tunnettu ja kestävä pyörä, jossa on vaikuttava tasapaino ja vankka ajotuntuma, ja joka selviää vaivattomasti kaikenlaisista pinnoista ja melkein kaikissa kaltevuuksissa. Monipuolinen maastopyörä, jossa on tarpeeksi iskunpituutta (140/140 mm), jotta voit kohdata todella haastavatkin reitit. Siinä on huippuluokan komponentit, jotka takaavat, että voit pitää vauhtia yllä luonnossa... lisäksi ilman, että tarvitsisi rasittaa appivanhempiesi kiiltävää luottokorttia.

Menestyksen avain!

  • Ketterä, eloisuudestaan tunnettu ja kestävä ilopilleri, jossa on vaikuttava tasapaino noustessa ja vankka ajotuntuma laskiessa 
  • Kokonaan hiilikuidusta valmistettu täysjousitettu runko (Occam OMR), johon on liitetty huippuluokan linkitys
  • Etujousitus FOXilta (34 Float Performance 140 3-Position) 140 mm iskunpituudella 
  • Takaosan iskunvaimennin FOXilta (Float DPS Performance 3-Position Evol Custom Tune) 140 mm iskunpituudella 
  • Voimakas 1x-vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (XT/SLX), jossa on laaja välitysalue (32Tx10-51T)
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT6100), jotka todella vastaavat nopeuden tarpeisiin
  • Laadukas pyöräsetti, vanteet Race Facelta (AR 30c) ja renkaat Maxxisilta (Minion DHF/Dissector)
  • Selkeä ohjaamo, ohjaustanko ja ohjaustangon varsi huippuluokan alumiinista
  • Satula Fizikilta (Taiga S-alloy rail) sekä korkeussäädettävä satulaputki OC:lta (Mountain Control MC20) 

Hiilikuiturunko valmiina intensiiviseen metsäajoon korkeimmalla tasolla

Taideteoksellinen runko on valmistettu huippuluokan hiilikuidusta (Occam OMR), aggressiivisella trail-geometrialla, joka selviytyy myös puhtaista endurokierroksista ja herättää voimakasta omistamisen halua. Vaikuttavan jäykkä rakenne, kehittynyt linkitys tarjoaa mukautuvaa iskunvaimennusta, keskittyen seikkailulliseen metsäajoon. Sen selkeästi muotoiltu runkomuoto on paitsi tyylikäs, myös robusti, korkealla sivuttaisjäykkyydellä, joka luo vankan perustan, ja modernin linkityksen ansiosta, joka mahdollistaa runsaan iskunpituuden, tarjoaa riittävästi joustavuutta nopeisiin ajoihin myös haastavimmilla alustoilla.

Lopputuloksena on mahtava ajotuntuma erinomaisella mukavuudella ja tehokkaalla voimansiirrolla. Pyörä vastaa välittömästi, kun haluat lisätä vauhtia, ja auttaa sinua hallitsemaan haastavia reittivalintoja vaivattomasti. Rungossa on tyylikäs integroitu kaapelinveto ja se on suunniteltu leveille navoille (BOOST), mikä tarjoaa jäykemmän pyörän ja paremman hallinnan poluilla. 

Voimakas iskunvaimennusteho lisää hallintaa maastossa

Edessä on FOX 34 Float Performance 140 3-Position ja takana FOX Float DPS Performance 3-Position Evol Custom Tune. Lukuisien säätömahdollisuuksien ja runsaiden iskunpituuksien (140/140 mm) ansiosta pyörä pystyy tehokkaasti nielemään epätasaisuudet ja takaamaan, että pysyt hallinnassa missä tahansa maastossa. Molemmat iskunvaimentimet ovat myös lukittavissa, mikä laajentaa käyttömahdollisuuksia ja takaa, että voit ajaa nopeasti kaikilla alustoilla aina tasaisesta asfaltista vaativaan maastoon. Kun reitit muuttuvat vaativiksi, dropper post on nykyään välttämätön varuste, siksi se onkin jo alusta alkaen varustettu korkeussäädettävällä satulaputkella OC:lta (Mountain Control MC20).

Erittäin tehokas 1x-vaihteisto keskittynyt tehokkuuteen ja nopeuteen

Konepellin alla on laadukas 1x-vaihteisto Shimanolta (XT/SLX). Lyhyesti sanottuna, se on 12-vaihteinen vaihteisto, joka toimii luotettavasti ja tarjoaa huippuluokan ominaisuudet sekä sujuvan toiminnan. Espanjalaisen suunnittelun ansiosta keskinkertaisuus on jätetty pois. Sydämenä toimii veivisto 32-hampaisella ketjupyörällä Race Facelta (Aeffect), yhdistettynä 12-speed kasettiin (10-51T), tarjoten laajan välitysalan ja keskittyen luotettavaan tehokkuuteen ja nopeuteen.

Jämerä pyöräpaketti pitävillä renkailla ja hydrauliset levyjarrut 

Koko kokoonpano pyörii vahvoilla 29-tuumaisilla alumiinivanteilla Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready), varustettuna 2,5/2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Minion DHF/Dissector), jotka tarjoavat erinomaista mukavuutta ja erinomaista pitoa kurveissa - ideaali niille, jotka arvostavat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa läpäisevyyttä. Koska pyörä nauttii nopeudesta poluilla, siinä on Shimano (M6100) hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat vahvan ja johdonmukaisen suorituskyvyn läpi vuoden - satoi tai paistoi.

Kyllä, tämä on vikkelä metsäkone, joka liitää esteiden yli vaivattomasti. Pyörä haluaisi asettua sellaisen luokse, joka nauttii vaativasta Trail-ajosta tai teknisestä Endurosta. Täydellinen menopeli meille, jotka haluamme kestävän ilonlähteen, joka on täynnä hauskuutta ja samalla tarjoaa mahdollisuuden nostaa pyöräilykokemuksemme uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101596-M489
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriINFINITY GREEN CARBON VIEW
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101596
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Occam
MallisarjaOrbea Occam
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
MallisarjaOrbea Occam
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Occam

-15%
Orbea Trail maastopyörä Occam H20 Lt Leo Oranssi-Musta
-17%
Orbea Trail maastopyörä Occam H30 Leo Oranssi-Musta
-17%
Orbea Maastopyörä Occam M30 IceVihreä/JadeVihreä

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO