• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Trail maastopyörä Occam H10 Metallic Tummanvihreä-Limevihreä

Orbea Trail maastopyörä Occam H10 Metallic Tummanvihreä-Limevihreä
Kuvaus

Antaa sinulle rohkeutta laskettelureiteillä ja auttaa löytämään voimaa kiipeämisessä

Viihdyttävä huvi-laite Orbea Occam H10 antaa sinulle rohkeutta laskettelureiteille ja auttaa löytämään voimaa kiipeämisissä, kaikessa aina eeppisistä pitkän matkan lenkeistä intensiivisiin ilta-ajoihin parhaiden kavereiden kanssa. Perustana on Alumiinirunko ajankohtaisella trail-geometrialla, luotettava erittely sekä hyvin tasapainotettu jousitus progressiivisella kinematiikalla. Tämä on nopea, elinvoimainen ja kestävä pyörä vaikuttavalla tasapainolla ja robustilla ajotuntumalla, joka selviää vaivattomasti kaikentyyppisistä pinnoista ja melkein kaikenlaisista kaltevuuksista. Monipuolinen trail-pyörä, jossa on riittävästi iskunpituutta, jotta voit ottaa käsittelyyn todella siistejä juttuja. Okei, se ei ole sarjan lippulaiva, mutta siinä on laadukkaat komponentit, jotka varmistavat, että voit pitää vauhtisi karkeassakin maastossa... ja lisäksi hinta on sellainen, että sinun ei tarvitse rikkoa perheen säästöpossua.

Menestyksen avain!

  • Nopea, elinvoimainen ja kestävä pyörä vaikuttavalla tasapainolla ja luotettavalla kiinteällä tuntumalla
  • Koko jousitetussa rungossa on kolminkertaisesti vähennettyä alumiinia, jossa on korkealuokkainen linkitys
  • Etujousitus FOXilta (34 Float Performance 140 3-Position) 140 mm iskunpituudella
  • Takajousitin FOXilta (Float DPS Performance 3-Position Evol Custom Tune) 140 mm iskunpituudella
  • Erittäin tehokas 1x-voimansiirto 12 vaihteella korkealuokkaisella toiminnalla Shimanolta (XT M8100)
  • Voimakkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT M8100), jotka vastaavat nopeusresursseja
  • Renkaat Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready) Maxxisin renkailla (Dissector/Rekon)
  • Selkeä ohjaamo sekä ohjaustanko ja ohjainkannatin korkealuokkaisesta Alumiinista
  • Satula Fizikilta (Taiga S-alloy rail) ja korkeus-/laskettava satulatolppa OC:lta (Mountail Control MC20)

Skulpturaalinen alumiinirunko täydet kapasiteetit intensiiviseen pyöräilyyn

Skulpturaalisen rungon muodostaa kolminkertaisesti vähennetty alumiinirunko, jossa on moderni trail-geometria, joka selviää puhtaista enduro-lenkeistä ja herättää ahneita haluja. Vaikuttavan kierrejäykän rakenteen ja edistyneen linkagein yhdistelmä tuottaa mukautuvan jousituksen ja yhdistettynä aggressiiviseen geometriaan, se keskittyy kaikenlaiseen trail-pyöräilyyn. Selkeästi muotoiltu rungon muoto ei ole vain tyylikäs vaan omaa robustin rakenteen korkealla lateraalisella jäykkyydellä, mikä luo luotettavan perustan, ja kiitos modernin linkityksen, jossa on runsas iskunpituus, sinulla on tarpeeksi joustavuutta taatakseen nopeat ajelut myös todella karkeissa maastoissa.

Lopputuloksena on ihanan mukautuva tuntuma maakontaktissa yhdistettynä tehokkaaseen voimansiirtoon, pyörä vastaa välittömästi kun haluat lisätä vauhtia ja samalla se varmistaa, että voit käsitellä haastavia polkuja vaikuttavan helposti. Runko on tietysti elegantisti integroidulla kaapelireitityksellä ja se on sovitettu tappiakseleille (BOOST), eli extra leveälle etu- ja takakselille, joka sallii suuremman etäisyyden navassa olevien pinnakkeiden välillä, mikä puolestaan tarjoaa jäykemmän pyörän ja paremman kontrollin poluilla.

Korkealuokkainen jousitusasetus, joka tarjoaa lisää kontrollia polulla

Edessä on FOX 34 Float Performance 140 3-Position ja takana FOX Float DPS Performance 3-Position Evol Custom Tune, ja kiitos niiden yhdistelmän monista säädöistä ja suurista iskunpituuksista 140/140mm, pyörä tehokkaasti nielee epätasaisuudet ja varmistaa, että voit ajaa täydellä kontrollilla riippumatta maastosta. Molemmat jousittimet ovat lisäksi lukittavissa, mikä laajentaa käyttökelpoisuuden ja varmistaa, että voit ajaa nopeasti kaikkea sileästä asfaltista huomattavasti haastavampiin maastoihin. Kun polut muuttuvat karkeiksi, lähes pakollinen varuste on nykyään korkeus-/laskettava satulatolppa, joten tietenkin se on jo alusta saakka varustettu dropper postilla OC:ltä (Mountail Control MC20).

Pätevä 1x-voimansiirto Shimanolta keskittyy tehokkuuteen ja nopeuteen

Moottorikopan alla löydät äärimmäisen pätevän 1x-voimansiirron, joka on hankittu laatuvarmalta Shimanolta (XT M8100), se on tiivistetysti pätevä 12-vaihteinen voimansiirto, joka harvoin temppuilee ja tarjoaa luotettavia ominaisuuksia sekä sujuvan toiminnan. Espanjalainen suunnittelu luonnollisesti sulkee pois keskinkertaiset tavalliset vehkeet, ja luomuksen sydämessä on kampisarja 32-hampaisella yksiketjulla, joka on yhdistetty 12-osaiseen kasettiin (11-50T), mikä yhteensä tarjoaa vaihtelun laajuuden, jossa keskitytään tietysti luotettavaan tehokkuuteen ja korkeaan nopeuteen.

Jämerä 29-tuumainen vahvoilla renkailla ja hydrauliset levyjarrut

Koko kokonaisuus pyörii muhkeiden 29-tuumaisten alumiinivanteiden (Race Face AR 30c Tubeless Ready) päällä, jotka on varustettu 2,4" leveillä laaturenkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon), jotka tarjoavat korkean mukavuuden ja todella hyvän pidon kurveissa, mikä on täydellistä sinulle, joka arvostat oikeaa nopeutta, hyvää pitoa ja korkeaa etenemiskykyä. Ja koska pyörä rakastaa, kun poluilla mennään kovaa, siinä on hydrauliset levyjarrut Shimanolta (XT M8100), jotka tarjoavat tehokasta ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - oli sitten sateinen, lumista tai pölyistä ulkona poluilla.

Kyllä, tämä on jännittävä metsäkone, joka lentää vaivattomasti yli kantojen ja kivien. Pyörä haluaa asua jonkun luona, joka nauttii haastavasta Trailista tai kevyemmästä Endurosta. Täydellinen pyörä meille, jotka haluamme kestävän huvikoneen runsaalla hauskuus-potentiaalilla, joka samalla omaa täyden potentiaalin viedä pyöräilymme täysin uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101595-M488
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMETALLIC DARK GREEN-LIME GREEN
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101595
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Occam
MallisarjaOrbea Occam
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
MallisarjaOrbea Occam
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takaiskunvaimennin-
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko61-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Occam

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-1%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-1%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 914,01
Tarjous
-1%
GT Trail maastopyörä Force CRB Elite Tan
€ 3 629,73
€ 3 599,68
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO