• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Lasten polkupyörä Laufey 27 H20 Sininen/Punainen

Orbea Lasten polkupyörä Laufey 27 H20 Sininen/Punainen
Kuvaus

Temperamenttinen malli, joka rakastaa uusia haasteita metsäpoluilla

Viihdyttävä Orbea Laufey 27 H20 on ihanteellinen nuorille pyöräilijöille, jotka kaipaavat ajamisen iloa tarjoavaa hardtailia, jolla voi loistaa kaikkea pienten metsäpolkujen mutkista vaativiin kaksoishyppyihin puistoissa. Se on temperamenttinen pyörä, joka on aina valmis ja tukeutuu moderniin trail-geometriaan, huippuluokan teknisiin ratkaisuihin ja joustokeulaan, joka parantaa liikkuvuutta. Malli on varustettu kestävillä komponenteilla, ja sen kolminkertaisesti vähennetty alumiinirunko on laadultaan vertailukelpoinen huomattavasti kalliimpien mallien kanssa. Se on nopea ja vaivattomasti ohjattava maastojyrä, joka tarjoaa luotettavaa tehokkuutta, vaikuttavaa kestävyyttä ja mahdollisuuden varustautua erilaisin lisävarustein tarpeen mukaan.

Menestymisen avaimet!

  • Kolminkertaisesti kevennetty alumiinirunko, suunniteltu nykyaikaiseen metsäajoon
  • Urheilullinen ja samalla mukava ajoasento parantamaan näkyvyyttä ympäristöön
  • Kestävä maastopyörä, joka on omiaan kaikilla alustoilla, kuoppaisista sorateistä vaativiin metsäpolkuihin
  • Joustava ilmakeula SR Suntourilta (XCR32 LO R Air) lukitusmahdollisuudella ja 120 mm joustovaralla
  • Vahva 1x-vaihteisto, jossa on 10 täydellisesti voiteltua välitystä Shimanolta (Deore)
  • Vahvat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200), jotka takaavat moitteettoman jarrutehon kaikissa olosuhteissa
  • Luja 27,5 tuuman renkaiden setti, jossa on Schwalben (Nobby Nic) pitävät kumit 2,35" leveydellä
  • Laskettava satulaputki 100 mm joustovaralla pitää sinut valmiina vaativimpiinkin tilanteisiin
  • Matala kokonaispaino auttaa kun väsymys alkaa painaa
  • Varustettu etulokasuojalla, joka pysäyttää suurimman osan lialta ja mudalta

Kolminkertaisesti kevennetty alumiinirunko maksimoi ajamisen nautinnon

Runko koostuu vahvasta kolminkertaisesti kevennetystä alumiinista (6061), joka tarjoaa luotettavuutta ja nopeaa reagointia kun poljet. Korkealaatuisten valmistusmenetelmien ansiosta saavutetaan erinomainen vääntöjäykkyys, mikä käytännössä merkitsee, että lihasvoimasi siirtyy tehokkaasti takapyörään. Runko on riittävän jäykkä ollakseen nopea ja herkästi reagoiva, mutta tarpeeksi joustava maksimaalisen mukavuuden saavuttamiseksi. Moderni trail-geometria maksimoi tehokkuuden, vakauden ja hallinnan – täydellinen kenelle tahansa, joka haluaa tutustua seikkailulliseen pyöräilyyn haastavassa maastossa. Lisänä käytännöllinen sisäinen vaijeriveto ja ajoasento, joka tarjoaa mainion näkymän ympäristöön, taaten täyden kontrollin myös tiheässä liikenteessä.

Joustokeula, joka lisää sekä etenemiskykyä että mukavuutta

Jousituksen hoitaa ilmakeula, jolla on 120 mm:n joustonvara SR Suntourilta (XCR32 LO R Air), mikä tuo lisää mukavuutta ja hallintaa, mikä voi olla ratkaisevaa kun alusta vaihtuu nopeasti. Siinä on myös lukitusominaisuus (voit helposti lukita keulan saatavilla olevasta vivusta), mikä on ihanteellinen niille, jotka haluavat voida ajaa melkein yhtä nopeasti sileillä sorateillä kuin haastavammilla alustoilla. Nykyajan teknisesti vaativat metsäpolut melkein edellyttävät korkeudeltaan säädettävää satulaputkea. Ja totta kai, pyörä on varustettu laskettavalla satulaputkella, jossa on 100 mm säätövara, mikä antaa runsaasti lisäliikkumavaraa, koska voit säätää satulan korkeutta lennosta ja pitää sen pois tieltä, kun sujahtaa hallitusti laskuissa.

Tehokas 1x-vaihteisto monipuoliseen ajoon Shimanolta

Uskomattomat nopeudet on saavutettavissa 10-vaihteisella voimansiirtosysteemillä, jossa on yksi eturatas Shimanolta (Deore), ja joka on varustettu modernilla välityssuhteella (32Tx11-42T). Tämä mahdollistaa, että vaativatkin pyöräilijät voivat pysyä tahdissa vaihtelevissa nopeuksissa ja eri olosuhteissa. Vaihteita hallitaan helposti käytettävällä ja toiminnallisella kahvalla, mikä takaa, että sinun tarvitsee seurata vain yhtä vipua... ja voit vaihtaa vaihteita helposti ilman, että se tuntuu rasittavalta.

Luja pyöräsetti sopivassa koossa ja tehokkaat hydrauliset levyjarrut

Kaikki pyörii lujan pyöräsetin päällä, joka on varustettu kestävillä alumiinivanteilla Mach1:lta (Klixx 23c Tubeless Ready), ja jossa on Schwalben (Nobby Nic) varmatoimiset renkaat, jotka tarjoavat luotettavan pidon kurveissa ja hyvän rullauksen useimmilla alustoilla. Tämä versio pyörii voimakkaissa 27,5-tuumaisissa renkaissa. Suosittu rengaskoko yhdistää 29-tuumaisen renkaiden erinomaisen rullauksen ja etenemiskyvyn 26-tuumaisen renkaiden nopeaan kääntyvyyteen ja vakautta. Ja kun nopeus kasvaa, nousevat myös vaatimukset jarrutusteholle, minkä vuoksi Orbea Laufey 27 H20 on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (MT200), joissa on helposti käytettävät vivut. Tämä takaa, että maksimaalinen jarrutusteho on aina saavutettavissa, riippumatta alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta.

Matala kokonaispaino on ratkaiseva, kun väsymys hiipii

Kun väsymys viimein saapuu ja kierros alkaa tuntua pitkältä, pyörän matala paino on merkittävä tekijä, joka yhdessä huippuluokan komponenttien kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkeat odotukset. Kokonaisuus on modernin geometrian, luotettavan 1x-voimansiirron ja suunnittelun yhdistelmä, jossa keskiössä ovat tulevan nopeuden mestarin omat tarpeet. Käytännössä tämä tarkoittaa parannettua hallintaa, parempaa tasapainoa ja suurempaa turvallisuutta. Tämä luotettava pyörä, jonka kehys on kevyestä alumiinista, on myös suunniteltu kestämään kovaa käyttöä ja kulumista monien vuosien ajan. Se on tosiasia, joka varmistaa, että pyörä voi siirtyä seuraavalle sukupolvelle tai saavuttaa oikean arvon käytettyjen markkinoilla... yksi lisäsyy valita juuri tämä malli.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072218955527
EAN-koodi8434446908064
TuotemerkkiORBEA
VäriBlå/Röd
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0072218
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

27.5"
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Laufey
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2022
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
140-165cm
Sopii pituudelle (cm)140-145, 145-150, 150-155, 155-160, 160-165
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Runkosetti
RunkokokoOne-Size
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

110 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko57-584
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Varusteet
Lokasuojat-
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2022
  • 27.5"

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO