• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Trail maastopyörä Laufey H10 Aluminium Raw

Orbea Trail maastopyörä Laufey H10 Aluminium Raw
Kuvaus

Temperamenttinen trailpyörä, joka loistaa teknisesti haastavilla metsäpoluilla

Kaikkivoipa Orbea Laufey H10 on ihanteellinen valinta vaativille pyöräilijöille, jotka etsivät ajamisen iloa tarjoavaa hardtailia, joka soveltuu kaikkeen - pienten metsämaastojen kirvoittamista hymyistä aina haastaviin double droppeihin bikeparkeissa. Tämä temperamenttinen pyörä on aina valmis toimintaan, tukeutuen moderniin trailgeometriaan, huippuluokan erittelyyn, terävään ilmajousitettuun etuhaarukkaan ja paksuihin 29-tuumaisiin renkaisiin, jotka todella parantavat maastokelpoisuutta. Malli on varustettu kestävillä komponenteilla, jotka kestävät kovimmatkin olosuhteet, ja sen kolminkertaisesti seostettu alumiinirunko on samalla laadukkaalla tasolla kuin huomattavasti kalliimmat mallit. Tämä on viihdyttävä, ajamisen iloa täynnä oleva ja vaikuttavan helposti ohjautuva metsäkone, joka tarjoaa huippusuorituskyvyn, vaikuttavan luotettavuuden ja johon voidaan halutessa lisätä erilaisia lisävarusteita.

Menestyksen avain!

  • Luotettava metsäkone, joka viihtyy kaikkea kuoppaisten sorateiden ja todella haastavien metsäpolkujen välillä
  • Kolminkertaisesti seostettu alumiinirunko, joka on muotoiltu modernin trail-pyöräilyn vaatimusten mukaan
  • Trail-käyttöön täysin optimoitu geometria 75/65,5 asteen kulmassa ja 435 mm:n ketjuvälityksellä
  • Ilmajousitettu etuhaarukka Marzocchilta (Bomber Z2) lukolla ja 140 mm:n joustovaralla
  • Tehokas 1x-vaihteisto 12 vaihteella Shimanolta (SLX/Deore) laajalla vaihteistolla (32Tx10-51T)
  • Tehokkaat Shimano (M6100) hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat poikkeuksetonta jarrutustehoa maastossa
  • Pitopintaiset 29-tuumaiset Maxxis (Dissector) renkaat 2,4" leveydellä ja erinomaisella maastossa etenemisellä
  • Korkeussäädettävä satulatolppa varmistaa valmiutesi teknisiin laskuihin bikeparkissa

Kolminkertaisesti seostettu alumiinirunko, joka maksimoi ajonautinnon

Runko koostuu kestävästä kolminkertaisesti seostetusta alumiinista (6061) sisäisellä kaapelinvetämisellä, joka tarjoaa nopean reagoinnin kun liikutat polkimia voimakkaasti. Korkealaatuisten valmistusmenetelmien ansiosta saavutetaan korkea jäykkyysaste, joka varmistaa, että lihastesi tuottama voima siirtyy suoraan takapyörään. Runko on riittävän jäykkä ollakseen nopea ja reagoiva, mutta samalla tarpeeksi joustava tarjoamaan mukavuutta kovemmissa laskuissa. Moderni trail-geometria, jossa on loivat kulmat, optimoi suuntavakauden, hallinnan, ketteryyden ja kiipeilykyvyn. Lisäksi tasapainotettu ajoasento oikealla poljinpaikalla tarjoaa tehokkaan manöövrattavuuden - täydellinen kaikille seikkailunhaluisille pyöräilijöille vaikeakulkuisissa maastoissa.

Ilmajousitettu etuhaarukka parantaa maastoetuuden ja tehostaa suorituskykyä

Iskunvaimennuksesta vastaa ilmajousitettu etuhaarukka Marzocchilta (Bomber Z2) 140 mm:n joustolla, joka tarjoaa lisämukavuutta ja parempaa hallintaa - tämä voi olla ratkaisevaa alustan äkillisesti muuttuessa. Lisäksi siinä on lukitusominaisuus (joka voidaan helposti aktivoida saavutettavalla säätimellä), täydellinen niille, jotka haluavat pystyä ajamaan lähes yhtä nopeasti tasaisilla sorateillä kuin monimutkaisemmissa maastoissa. Nykyaikaiset teknisesti vaativat metsäpolut lähes edellyttävät korkeussäädettävän satulatolpan käyttöä. Ja tietenkin, pyörä on varustettu korkeussäädettävällä satulatolpalla, joka käytännössä antaa sinulle runsaasti lisätilaa manöövereille, mahdollistaen satulan alas laskemisen liikkeessä ja tarjoten vapaata tilaa hallitsevissa laskuissa.

Tehokas 1x-vaihteisto, joka tukee loistamista erilaisissa nopeuksissa

Uskomatonta nopeutta saavutetaan tehokkaalla 1x-vaihteistolla ja 12 vaihteella laadukkaalta Shimanolta (SLX/Deore), joka on varustettu laajalla vaihteistolla (32Tx10-51T), mikä käytännössä mahdollistaa, että vaativimmatkin pyöräilijät voivat pysyä mukana eri nopeuksissa ja olosuhteissa. Vaihteisto hallitaan myös helposti käytettävällä ja toiminnallisella kahvalla, mikä varmistaa, että sinulla on vain yksi vaihdekahva seurattavana ajon aikana tutkimattomassa maastossa.

Kestävä pyöräsetti oikeankokoisilla ja tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla

Kaikki pyörii vankalla pyöräsetillä, jossa on kestävät alumiinivanteet Orbealta (OC1 29c Tubeless Ready), jotka ovat varustettu pitävillä 29-tuumaisilla Maxxis (Dissector) renkailla 2,4" leveydellä, varmistaen luotettavan pidon mutkissa ja tarjoten ylivoimaista etenemiskykyä useimmilla pinnoilla. Ja kun vauhti kiihtyy, kasvaa myös vaatimukset jarrutusteholle, minkä vuoksi Orbea Laufey H10 on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (M6100), joita on helppo käyttää ja jotka takaavat, että maksimaalinen jarrutusteho on aina käytössäsi, riippumatta alustasta, sääolosuhteista tai vuodenajasta.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101591-M485
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriALUMINIUM RAW
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101591
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
PersonointiMaastopyöräily
TuotesarjaOrbea Laufey
MallisarjaOrbea Laufey
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano SLX
MallisarjaOrbea Laufey
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

MUITA TUOTTEITA SARJASSA Orbea Laufey

-17%
Orbea Trail maastopyörä Laufey H30 Aluminium Raw
€ 1 487,01
€ 1 239,01
Tarjous
-17%
Orbea Maastopyörä Laufey H30 Rawaluminium
€ 1 487,01
€ 1 239,01
Tarjous
-17%
Orbea Maastopyörä Laufey H30 Tummanvihreä
€ 1 487,01
€ 1 239,01
Tarjous

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

-1%
GT Täysjousto maastopyörä Sensor Sport XL June Gloom
-1%
GT Täysjousto maastopyörä Force Sport XL Musta
€ 2 935,33
€ 2 914,01
Tarjous
-1%
GT Trail maastopyörä Force CRB Elite Tan
€ 3 629,73
€ 3 599,68
Tarjous
-1%
GT Trail maastopyörä Force CRB Pro Tummanvihreä
€ 5 008,61
€ 4 971,02
Tarjous

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO