• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaantiepyörä Gain D40 Borealis Sininen - Musta

Orbea Sähkömaantiepyörä Gain D40 Borealis Sininen - Musta
Kuvaus

Nopea maantiepyörä, joka tarjoaa avustavaa sähkövoimaa tarvittaessa

Mullistava Orbea Gain D40 on ripeä maantiepyörä, jonka voimakas sähköavuste keskittyy nopeuteen, tehokkaaseen voimansiirtoon ja maksimaaliseen kestävyyteen. Kiitos avustavan sähköisen 2x-voimansiirron, tämä on äärimmäisen tehokas maantiepyörä, joka vie sinut pitkiä matkoja vaivatta ilman, että kulutat kaiken arvokkaan energiasi ja muuttaa ikuisesti käsityksesi pyöräilystä. Mahlen tehokas voimansiirtojärjestelmä tarjoaa lisävoimaa juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan, olipa kyseessä sitten kova vastatuuli tai tarve pitää yllä samanlaista vauhtia kuin 25 vuotta nuorempi tallikaveri mäkisellä pätkällä. Ja parasta on, et huomaa sen olevan käytössä kun et sitä tarvitse. Täydellinen vaihtoehto vaativille pyöräilijöille, jotka haluavat loistaa kaikessa aina rentouttavista ajeluista intensiivisiin treeneihin, tarvittaessa lisätehon ansiosta.

Menestyksen avain!

  • Mukava kilpapyörä hyvin tasapainotetulla sähköavusteella, joka voi toimia myös gravel-pyöränä
  • Hydroformattu alumiinirunko (6061) geometrialla, joka keskittyy mukavuuteen, kestävyyteen ja tehokkuuteen
  • Kokonaan hiilikuidusta valmistettu etuhaarukka, joka vaimentaa tärinää ja hallitsee epätasaiset osuudet
  • Voimakas Mahlen sähkömoottori (ebikemotion X35 Plus), joka tarjoaa 40Nm vääntömomentin ja on sijoitettu takanapaan
  • Tyylikkäästi integroitu akku, joka tarjoaa 248Wh ympäristöystävällistä tehoa ja voidaan yhdistää Range Boosterin kanssa
  • Luotettava 2x-voimansiirto 20 vaihteella laadukkaalta Shimanolta (Tiagra)
  • Shimano (Tiagra 4770) hydrauliset levyjarrut tarjoavat tehokkaan suorituskyvyn kaikissa olosuhteissa
  • Nopeat pyöräsarjat alumiinivanteilla ja 30mm leveillä renkailla Hutchinsonilta (Fusion 5 Performance TLR)
  • Etuhaarukan ja rungon ansiosta voit kiinnittää jopa 40mm leveät renkaat, mikä parantaa kulkukykyä
  • Superpuhdas vaijerinvedot ja näyttävä ohjaustanko ilman ylimääräisiä johtoja
  • Tyylikkäästi integroitu LED-valaistus sekä edessä että takana alusta alkaen

Korkealuokkainen alumiinirunko Orbean modernilla Endurance Geometrylla

Runko on valmistettu korkealuokkaisesta hydroformattua alumiinista (6061) ja suunniteltu mukavuutta, kestävyyttä ja tehokkuutta silmällä pitäen, mikä käytännössä tarkoittaa urheilullista ajoasentoa samalla tarjoten hyvän näkyvyyden ympäristöön. Lisäksi siinä on korkealuokkainen hiilikuituinen etuhaarukka, joka vaimentaa tärinää ja hallitsee epätasaiset osuudet, jotta ajo pysyy vakaana ja nopeana kaikilla pinnoilla. Hitsaussaumat ovat esimerkillisen sileitä ja sisäinen kaapelointi tuo pyörälle minimalistisen elegantin ilmeen. Runko mahdollistaa myös läpivientiakselit ja flat mount asennetut levyjarrut, mikä tekee pyörästä tehokkaamman, vääntöjäykemmän ja turvallisemman pitkissä laskuissa.

Voimakas sähköavuste dynaamisella voimansiirrolla minimalistisessa muotoilussa 

Voiman lähteenä toimii saksalainen Mahle (ebikemotion X35 Plus), ja kyseessä on minimalistinen voimansiirtopaketti, jonka ytimen muodostaa korkealaatuinen navamoottori. Se tarjoaa 40Nm vääntömomentin yhdistettynä tehokkaaseen akkuun, joka tarjoaa 248Wh ympäristöystävällistä tehoa ja mahdollistaa jopa 120 km toimintasäteen. Lisätzämä Range Boosterin (myydään erikseen) avulla toimintasäde kasvaa yli 450Wh:iin.

Navamoottorilla varustetuissa ei ehkä saavuteta samaa dynaamista tuntumaa kuin keskimoottorilla varustetuissa, mutta toimivuus on yhtä luotettava ja ketju käsittelee vain pyöräilijän tuottamaa voimaa, mikä vähentää kulumista. Voimakas navamoottori reagoi nopeasti ja on joustava käytössä. Yhteistyössä urheilullisen 2x-voimansiirron ja 20 luotettavan vaihteen kanssa Shimanolta (Tiagra) saavutetaan vaikuttavan hiljainen ja sujuva voimansiirto tehoa menettämättä.

Laitteessa on selkeä, pieni monokrominäyttö, joka näyttää ajantasaiset tiedot, ja sähkömoottoria ohjataan helposti käsiteltävällä painikkeella, joka on sijoitettu strategisesti yläputkeen (iWoc ONE). Ohjauspaneeli tarjoaa kolme toimintatilaa ja selkeän kuvan tehonkulutuksesta eri värikoodien avulla, ja on yhteensopiva älypuhelinsovelluksen kanssa, joka lähettää tiedot langattomasti. Sekä akku että navamoottori on tyylikkäästi integroitu, ja eroa tavalliseen maantiepyörään ilman sähköavustusta on vaikea havaita. Toisin kuin useimmissa muissa sähkövoimansiirtojärjestelmissä, tämä järjestelmä sisältää kaksi eturatasta, mikä takaa laajan vaihteistoalueen.

Pyöräsarja täynnä nopeuden iloa yhdistettynä tehokkaisiin levyjarruihin

Sen vankkarakenteinen pyöräsarja alumiinivanteilla tunnetaan vahvasta nopeuden ilosta, joka todella tulee esiin, kun kiidät pitkiä suoria. Kiitos 30mm leveiden laadukkaiden renkaiden Hutchinsonilta (Fusion 5 Performance TLR), saat myös miellyttävän ajomukavuuden ja hyvän etenemiskyvyn myös huonommilla pinnoilla. Voit asentaa jopa 40mm leveitä renkaita, mikä mahdollistaa sen, että pyörä toimii puhtaana gravel-pyöränä. Ja koska Orbea Gain D40 viihtyy korkeissa nopeuksissa, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (Tiagra 4770), mikä takaa tehokkaan jarrutustehon ympäri vuoden, riippumatta sääolosuhteista. 

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101603-M493
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriBOREALIS BLUE - BLACK
Valmistajan tuotenumero-
Tuotenumero0101603
Tekniset tiedot
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
PersonointiMaantiepyöräily
TuotesarjaOrbea Gain
MallisarjaOrbea Gain
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan väri-
Vuosimalli2023
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
SähköjärjestelmäMahle
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

20-vaihteinen (2x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Tiagra
Etuvaihtaja sarja 

Etuvaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano Tiagra
MallisarjaOrbea Gain
Runkosetti
Runkokoko-
Runko-
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
Etuhaarukka-
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekot
Etunapa-
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko30-622
Voimansiirto
Vaihtajat-
Etuvaihtaja-
Takavaihtaja-
Rataspakka-
Komponentit
Etujarru-
Takajarru-
Ohjainlaakeri-
Ohjaustanko-
Ohjainkannatin-
Satulatolppa-
Moottori
Moottori-
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Kammetarvike
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
40 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Akku
Akku-
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäpuolella
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)248
Akkukapasiteetti (Ah)6.9
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiMahle X35
Voidaan ladata pyörässäKyllä
Näyttö
NäyttöMahle Pulsar One monjarome ANT+ LEV
Irrotettava näyttöEi
TalutusapuKyllä
Varusteet
Valot-
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: € 0
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO