Kuvaus
Nukeproof Megawatt 297 Elite intl., keltainen (NP Factory Yellow)
Maailmanlaajuisten hankintaketjujen pullonkaulojen ja viivästysten vuoksi valmistaja on saattanut korvata alkuperäisessä eritelmässä kuvatut yksittäiset komponentit muilla samanlaatuisilla tai parempilaatuisilla komponenteilla. Tästä johtuen sinulle toimitettu polkupyörä voi joissakin tapauksissa poiketa verkkokauppamme kuvista.
Vuodesta 2009 lähtien Nukeproof Mega on ollut jatkuvan kehitystyön alla. Iteraatio iteraatiolta ja pienillä parannuksilla on vähitellen saatu aikaan nykypäivän täysverinen Enduro-pyörä: Mega V4. Kaikki nämä seikat huomioon ottaen, voit antaa tiimille anteeksi, että se lepäsi laakereillaan. Pyöräsuunnittelun ja -teknologian on kehityttävä nopeasti, jotta se pysyisi asiakkaiden alati kasvavien vaatimusten tasalla. Jos et pysy mukana, jäät ulkopuolelle.
Megawatt on Nukeproofin ensimmäinen sähköpyörä, joka vakuutti median ketterällä ajettavuudellaan, vaikuttavalla jousituksellaan ja tasapainoisella geometriallaan. Nukeproofin ensisijaisena tavoitteena oli tehdä yhteistyötä sopivan asiantuntijan kanssa; sellaisen tuotemerkin kanssa, joka voi tarjota huipputeknologiaa erittäin kilpailukykyisen tuotteen luomiseksi ja, jolla on jo olemassa oleva infrastruktuuri perustuen asiakkaiden tukipalveluihin.
Uusinta Shimano STEPS EP8 -järjestelmää käyttävässä Megawatt-pyörässä on riittävästi vääntömomenttia, kantamaa ja suorituskykyä, ansaitakseen Mega-nimen. MegaWatt kehitettiin uusimman Mega V4-pyörän rinnalle. Näin varmistettiin, että geometria, kokoonpano ja jousitus optimoitiin suorituskykyä silmällä pitäen ilman kompromisseja. Megawatt ylittää odotukset alamäkiominaisuuksillaan ja hyötyy loistavan geometrian ja Shimano EP8 -sähköavustuksen yhdistelmästä, jotta voit kiivetä takaisin huipulle yhä uudestaan ja uudestaan.
Koko/Geometria:
Vaikka ihmisten koko ei olekaan paljoa viime vuosina muuttunut, niin pyörät, joilla he ajavat, ovat totisesti muuttuneet. Nukeproof tarjoaa 297-pyöriä nyt S-, M-, L-, XL- ja XXL-koossa, jotta täydellinen istuvuus löytyisi jokaiselle.
29-tuumainen kiekko edessä maksimoi pidon ja rullaustehokkuuden, kun taas 27,5-tuumainen kiekko takana sallii lyhyemmät takahaarukan alaputket, mikä takaa ketterän käsittelyn ja maksimoi ohjattavuuden. Takahaarukan alaputket hyötyvät myös 3D-muotoillusta ketjusuojasta, joka pitää rungon suojattuna ja hiljaisena, jotta voit keskittyä edessäsi olevaan polkuun.
Matalampi, pidempi, jyrkempi ja loivempi. Uusi geometria on nyt suunniteltu kunkin runkokoon satulan offsetin ympärille istumapainon optimaalista jakautumista varten. Tämä johtaa jyrkempiin istuinkulmiin kautta linjan, mutta erityisesti suuremmissa kokoluokissa, jotka on tarkoitettu pidemmille kuskeille. Tämä puolestaan johtaa pidempiin reach-mittoihin, jotka takaavat mukavan ohjaamon jokaisessa runkokoossa. Täydellistä istuvuutta on parannettu käyttämällä lyhyempiä satulaputkia, jotka on suunniteltu maksimoimaan satulatolpan asennussyvyys. Kaikissa uusissa Mega-pyörissä käytetään nykyään lyhyitä offset-haarukoita, jotka parantavat entisestään kiipeämis- ja alamäkiominaisuuksia.
Jousituksen design:
Parantaakseen Mega-pyörän jousituksen designia Nukeproof palasi takaisin piirustuspöydän ääreen ja aloitti alusta. He suunnittelivat horst-nelilinkku-jousituksen uudelleen niin, että se on erittäin sulava pienten epätasaisuuksien yli ajettaessa, progressiivinen ja tukeva koko joustomatkan keskivaihteen ajan tukien polkemista, kaarreajoa ja pumppaamista, lisäten vipuvaikutusta loppuvaihteessa, jotta ilmatilavuuden säätöpaloilla saataisiin enemmän hienosäätömahdollisuuksia. Uusi kinematiikka on suunniteltu siten, että sen anti-squat on suurempi kiipeilyvaihteilla, mutta se pienenee rataspakkaa alaspäin mentäessä. Tuloksena on pyörä, joka herättää enemmän luottamusta mäkiosuuksien joka kohdassa. Se käyttäytyy hyvin kiipeillessä, mutta se voi myös runnoa kovimmat ja teknisimmät maastot paluumatkalla alaspäin. Uudessa Megassa on myös laaja painauma eli SAG-alue (30-35 %), jonka avulla kuski voi säätää pyörän ominaisuuksia mieltymystensä mukaan.
Runko & moottori:
Megawatt suunniteltiin alusta alkaen optimoimaan Shimano EP8 -moottorin ja akun suorituskykyä. Hydromuotoiltu 6061-alumiinista valmistettu Megawatt-pyörässä on joitakin yhteisiä ominaisuuksia ja putkimuotoja Mega-sisarustensa kanssa, mutta myös useita merkittäviä eroja löytyy. Täysin uusi yksiosainen, valettu keskiökotelo on suunniteltu Shimano Steps EP8 -moottoria varten. Alaputki on suunniteltu maksimoimaan lujuus ja jäykkyys samalla, kun se helpottaa sisäisen akun irrottamista latausta tai kuljetusta varten. Megawattia on saatavilla kolmella eri varustetasolla; Comp, Elite tai Factory, jotka sopivat sekä ajotarpeisiisi että budjettiisi. Factory- ja Elite-malleissa on Shimanon 630 wattitunnin akku, kun taas Comp-mallissa käytetään 504 wattitunnin akkua. Molemmat akkukoot sopivat jokaiseen malliin ja kaikissa malleissa on turvallinen ja helppo flip mount -kiinnitysjärjestelmä. Kaikkiin pyöriin sisältyy Shimanon akkulaturi ja adapteri, joka mahdollistaa lataamisen sekä pyörässä että pyörän ulkopuolella joko Euro- tai UK -latauskaapelilla.
Megawatt: Mega V4 moottorilla. Suunniteltu siten, että voit maksimoida alamäkeen käytetyn ajan ja kiivetä takaisin huipulle nopeammin, yhä uudelleen ja uudelleen (ja uudelleen).