Leikkisä Enduro, joka mahdollistaa painovoiman uhmaamisen kivuttomasti
Osa moderneista enduro-/polkupyörän osista maksaa omaisuuden, kun taas toiset eivät – mutta toimivat siitä huolimatta täydellisesti. Esimerkiksi Merida ONE-SIXTY 500 tarjoaa saman huippuluokan geometrian ja jousituksen kuin kalliimmat mallit – ja juuri tämä on pyörän ydin, joka erottaa sen käyttäytymisen poluilla. Komponentit on valikoitu huolellisesti parhaan suorituskyvyn ja kohtuullisen hinnan yhdistämiseksi. RockShox-haarukka jakaa rungon kalliimman LYRIK-haarukan kanssa, joka on ollut enduropyörien vertailukohtana vuosia. Takana on tehokas RockShox Deluxe -iskunvaimennin, joka tarjoaa 162mm tai 171mm sulavan iskunpituuden. Voimakkaat levyjarrut nelimäntäisillä satuloilla huolehtivat jarrutuksesta, ja kun tarvitset kiivetä jyrkkiä rinteitä, 1x-vaihteisto on unelma käsitellä! Yhteenvetona tämä on erinomainen pyörä, jos haluat hallita polkuja ilman, että sinun tarvitsee myydä munuaistasi rahoittaaksesi sen.
Menestyksen avaimet!
- Täysin uusi runko kolminkertaisesti kevennetyssä alumiinissa (Prolite 66) tarjoaa vaikuttavan polkemistehokkuuden
- Uusinta teknologiaa oleva trail-geometria, joka todella toimii käytännössä ja antaa pyörälle hämmästyttävän tasapainon
- Herkkä linkitelmä, joka tarjoaa vakautta, vaimennusta ja äärimmäistä hallintaa
- Kiitos 150/143 mm joustovälin iskunvaimentimet, pyörä nielee tehokkaasti kaikki maaston epätasaisuudet
- Äärimmäisen tehokas 1x-vaihteisto, jossa on 11 Shimano Deoren lähes pettämätöntä vaihdetta
- Hydrauliset levyjarrut nelimäntäisillä satuloilla takaavat tehokkaan jarrutusvoiman kaikilla alustoilla ja kaikissa sääoloissa
- Vankat 29/27,5-tuumaiset renkaat, joissa on 2,5/2,4 tuuman leveät Maxxis -laaturenkaat (Minion DHF/Dissector)
- Toimitetaan säädettävällä dropper seatpost-satulatolpalla (125/150/200mm, rungon koon mukaan) valmiiksi asennettuna
- Varustettu WIRE PORT -teknologialla ja kierretyllä BSA-keskiöllä
Kolminkertaisesti kevennetty alumiinirunko terävällä geometrialla Enduro-ajoon
Evolutio vai vallankumous? Kyllä kiitos, molemmat! Se on päivitetty täysin uudella kolminkertaisesti kevennetyllä alumiinirungolla, jossa on edistyksellinen geometria ja ominaisuudet, joita tarvitaan huipputasoisessa enduropyörässä. Uusi "FAST"-jousitusjärjestelmä flexstay-teknologialla ja rocker-linkki flip-chipillä mahdollistaa takarenkaan vaihdon – 29er (162mm iskupituus) tai 27"/29" (171mm iskupituus) mieltymystesi mukaan geometriaa muuttamatta. Jyrkkä satulaputki 79 asteen kulmassa asettaa sinut oikeaan ajoasentoon nousuissa, ja matala ohjauskulma 64 astetta sekä 170mm pitkä haarukka takaavat täyden kontrollin, kun polku yrittää heittää sinut selästä.
Koska kaikkien mieltymykset vaihtelevat, Merida on kehittänyt rungon, josta voi valita koon ylös tai alas omien mieltymysten mukaan vakauden ja leikkisyyden suhteen. On myös ajateltu isompia kuskeja, ja niille, jotka valitsevat pidemmän rungon lisävakautta ajatellen, on tarjolla enemmän progressiivisuutta linkityksessä. Suurempi runko = lisää progressiota (vaatii enemmän voimaa puristaakseen 100% iskupituudesta). WIRE PORT -teknologia pitää johdot paikoillaan, ja kierretyllä BSA-keskiöllä on kaikkien mekaanikkojen, niin harrastajien kuin ammattilaistenkin, iloksi. Hiilikuiturungossa on lisäksi lokero, jossa voit säilyttää ylimääräisen sisäkumin, välipaloja, työkaluja tai muuta tarpeellista poluille mukaan. Hyppää satulaan ja anna mennä, sillä tämä on uusi paras ystäväsi, erityisesti kun polku haastaa sinut.
Lyömätön iskunvaimentimien yhdistelmä yhdessä ensiluokkaisen linkityksen kanssa
Jousitus ja vaimennus on hoidettu Rock Shoxin toimesta, joten olet hyvissä käsissä. Edessä on Yari RC ja takana Deluxe Select+, ja 170 sekä 162mm tai 171mm joustomatkan ansiosta pyörä ahmii kaikki epätasaisuudet ja varmistaa, että pysyt hallinnassa myös, kun rinteet muuttuvat todella jyrkiksi. Lukittavat iskunvaimentimet voidaan säätää ajoasentoon sopiviksi, mikä lisää polkemistehokkuutta ja varmistaa, että voit antaa kaikkesi riippumatta alustasta tai kaltevuudesta. Kun meno muuttuu kovemmaksi rinteessä, dropper post -satulatolppa on nykyään lähes välttämätön varuste, ja tietenkin myös ONE-SIXTY 500 malliin se kuuluu varustukseen heti alusta alkaen.
Tehokas 1x-voimansiirto huippusuorituskyvyllä ja voimakkailla levyjarruilla
Jotta voit hallita sekä nopeat polkuosuudet että haastavat nousut vaikeakulkuisessa maastossa, pyörässä on käytössä tehokas voimansiirto 11 vaihteella Shimanolta (Deore) ja kampisarja Race Facelta (Ride), mikä takaa luotettavan suorituskyvyn sen helppokäyttöisen vaihteiston, korkean tarkkuuden ja lähes pettämättömän toiminnan ansiosta. Koska pyörä on suunniteltu nopeuteen, se on varustettu tehokkailla hydraulisilla levyjarruilla, jotka on varustettu nelimäntäisillä satuloilla Shimanolta (M6120), antaen esimerkillistä hallintaa ja varmistaen, että sinulla on aina paras mahdollinen jarruteho riippumatta alustasta, säästä tai vuodenajasta.
Roskaista pyöräsettiä, jolla on pitoa maassa myös erittäin vaikeassa maastossa
Pyöräsetti koostuu tukevista 29/27,5-tuumaisista, joiden vakaa alumiinivanteet (Tubeless Ready) on varustettu renkailla Maxxisilta (Assegai/DHR II) 2,5/2,4" leveydellä (mutta sallittu leveys jopa 2.6"), jotka ovat aina taisteluvalmiina. Renkaat tarjoavat erinomaista pitoa lähes kaikilla alustoilla, mikä käytännössä tarkoittaa, että voit ajaa uskomattoman nopeasti myös vaikeimmassa maastossa. Erinomaisen komponenttiyhdistelmän ja syvän vaimennuksen ansiosta pyörä sopii sekä EWS-kilpailuihin että päivittäisiin seikkailuihisi kavereiden kanssa.