• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Gravel pyörä Terra H30 Metallic Night Black

Orbea Gravel pyörä Terra H30 Metallic Night Black
Kuvaus

Gravel sinulle, joka haluat täyden etenemiskyvyn myös petollisilla alustoilla

Etsitkö monipuolista gravel-pyörää pitkiin päiviin satulassa, joka keskittyy täyteen etenemiskykyyn oikealla vakaudella ja korkealla mukavuudella, myös petollisilla alustoilla? Silloin Orbea Terra H30 on täysin oikea valinta. Korkealaatuisten materiaalien ja modernin geometrian ansiosta tämä monipuolinen seikkailija on äärimmäisen kestävä... Terra-pyörällä voit sekä työmatkailla, kuntoilla että ylittää mantereita yhdellä ja samalla pyörällä. Se vie sinut aivan uusiin paikkoihin, olipa kyseessä nopea oikotie töihin tai pitkä sunnuntaikierros tutkimattomassa maastossa. Toisin sanoen se tarjoaa korkealaatuisen johdatuksen jännittävään pyöräilyyn, ja se on sekä nopea, mukava, viihdyttävä että uskomattoman käytännöllinen.

Menestyksen avain!

  • Sopii erinomaisesti pitkiin, rankkoihin kilometreihin sekä asfaltilla, sorateillä että muilla petollisemmilla alustoilla
  • Korkealuokkainen runko trippeliluhaa alumiinia (hydroformoitu), joka kestää todella kovaa käyttöä
  • Hiilikuituinen etuhaarukka (Terra ICR Carbon), joka tarjoaa mahtavan suoran ohjaustuntuman
  • Gravel-keskeinen geometria, joka tarjoaa korkean mukavuuden ja erinomaisen ajotuntuman
  • Vaikuttava 2x-voimansiirto 24 hyvin voideltua vaihdetta Shimano (GRX RX820/RX610) tarjoaa laajan vaihteluvalikoiman
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut (RX400), jotka tarjoavat johdonmukaisen jarrutustehon sääolosuhteista riippumatta
  • Orbea (OC1) -kiekot, joissa on 38 mm leveät renkaat Vittorialta (Terreno Dry Gravel)
  • Rungon ja haarukan muotoilu mahdollistaa jopa 45 mm (700c) tai 50 mm (650b) renkaat
  • Varustettu laadukkailla komponenteilla ja omistetuilla kiinnityskohdilla varusteillesi

Korkealuokkainen alumiinirunko oikeilla kulmilla ja hyvin harkituilla yksityiskohdilla

Voisimme kirjoittaa runsaasti rungosta, mutta tyydymme mainitsemaan, että perusteellinen kehitystyö takaa, että trippeliluhaa ja hydroformoitu alumiinirunko varmistaa, että voit viettää ongelmattomasti pitkiä tunteja satulassa, joissa sekä mukavuus että vakaus ovat etusijalla. Etuosassa on hiilikuituinen etuhaarukka, joka vaimentaa tärinöitä ja auttaa luomaan tukevan tunteen sekä maksimoimaan ohjauksen tarkkuuden. Lisänä on äärimmäisen monipuolinen ohjaustanko, joka on perusta sen ketterälle käsiteltävyydelle, hienolle monipuolisuudelle ja luotettavalle ajotuntumalle.

Vaikuttava japanilainen 2x-voimansiirto, joka tarjoaa vaikuttavat nopeusresurssit

Konepellin alla on äärimmäisen vaikuttava 2x-voimansiirto, joka sisältää lyhyesti sanottuna 24 vaihdetta, jotka hallitaan perinteisillä mekaanisilla ohjaimilla. Se on erityisesti suunniteltu gravelille eikä käytännössä koskaan aiheuta ongelmia, ja se on saanut yksimielisiä kehuja erinomaisesta ja joustavasta vaihtotuntumastaan. Se koostuu vahvasta kampisarjasta, jossa on kaksinkertainen hammasratas (30/46T) ja 12-osainen kasetti (11-36T), joka kokonaisuudessaan antaa vaihteistolle erittäin laajan valikoiman, mutta keskittyy silti luotettavuuteen.

Tehokkaat hydrauliset levyjarrut luotettavalla jarrutusteholla kaikissa sääolosuhteissa

Kovaa menoa varten jarrutusteho vaatimukset kasvavat, ja tästä syystä pyörä on varustettu hydraulisilla levyjarruilla, jotka takaavat vähäisen huoltotarpeen ja varmistavat, että sinulla on käytettävissäsi tehokas jarrutusteho ympäri vuoden, riippumatta siitä onko asfaltti kuivaa, märkää tai loskaista sillä hetkellä.

Kiekot renkailla, jotka sietävät kaikkea sileästä asfaltista todella epätasaiseen maastoon

Koko rakenne pyörii kestävillä kiekoilla, joissa on läpivientiakselit ja laatu-renkaat, jotka varmistavat, että voit liukua eteenpäin kaikilla alustoilla sileästä asfaltista todella epätasaiseen maastoon, ilman että sinun tarvitsee huolehtia renkaiden puhkeamisesta. Jos odotat saavasi maksimaalisen vastineen rahallesi, jos etsit laatua, monipuolisuutta, kestävyyttä ja lähes rajatonta viihtyvyyttä satulassa, olet löytänyt oikean paikan!

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0111714-M474
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriMetallic Night Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusGravel
MallisarjaOrbea Terra
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriMetallic Night Black
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Terra Hydro disc, hydroformed triple butted aluminium, tapered 1-1/8 - 1,5, BB 68mm – BSC English, Thru Axle 12mm x 142mm rear, thread M12x P1.5, DT internal cable routing, 27,2mm seat tube, MMS system
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaOrbea Terra OMP carbon disc fork, full carbon steerer, tapered 1-1/8 - 1,5, carbon dropouts Thru axle 12mm x 100m, thread M12xP1.5, MMS system
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Jäykkä haarukka
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Kiekot
KiekotReady GR with 12mm E-Thru hubset Shimano RS470 28H
EtunapaOrbea Thru Axle 12x100mm M12xP1.5 Hollow
TakanapaOrbea Thru Axle 12x142mm M12xP1.5 Hollow
EturengasVittoria Terreno Dry Gravel G2.0 TNT 700x38c
TakarengasVittoria Terreno Dry Gravel G2.0 TNT 700x38c
Renkaan koko38-622
Voimansiirto
VaihdevivutShimano ST-RX600
EtuvaihtajaShimano GRX RX810
TakavaihtajaShimano RD-RX810
KampisarjaShimano GRX RX600 30x46t
KetjuShimano HG 601
RataspakkaShimano 105 R7000 11-34t 11-Speed
Komponentit
EtujarruShimano M6100 Hydraulic Disc
TakajarruShimano RX400 Hydraulic disc
OhjainlaakeriFSA 1-1/8 - 1-1/2 Integrated Carbon Cup ACB Bearings
OhjaustankoOC1 All Road, reach 80mm, drop 125mm, flare 12º
OhjainkannatinOC1 31.8mm interface -6º
SatulatolppaOC2 Carbon 27.2 Offset 20
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

22-vaihteinen (2x11)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Etuvaihtajan sarja 

Etuvaihtajan sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Shimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatOrbea Eva
SatulaSelle Royal Seta RS
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

 

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO