• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

SUPERIOR Superior Gravel-pyörä X-road 6.2 GR Matte Anthracite/Black

Superior Gravel-pyörä X-road 6.2 GR Matte Anthracite/Black
Kuvaus

Luotettava monitaituri, jossa painotetaan kestävyyttä, nopeutta ja mukavuutta

Etsitkö edullista gravel-pyörää, joka viihtyy yhtä hyvin sileällä asfaltilla kuin kuoppaisilla sorateillä ja on lisäksi tarpeeksi kestävä kestääkseen lähes kaiken, mitä voit sille asettaa? Silloin Superior X-ROAD 6.2 GR on fiksu valinta. Se on suunnattu meille, jotka haluavat ajaa pitkiä lenkkejä mukavasti kaikkina neljänä vuodenaikana nopeammin kuin perinteinen hybridi. Kestävä ja luotettava monitaituri hydraulisilla levyjarruilla, joissa tehokkuus, mukavuus, perillepääsykyky ja kestävyys ovat täysin keskiössä. Ehkä täydellinen väline työmatkapyöräilijöille, seikkailijoille, maantie- ja maastopyöräilijöille, jotka eivät halua jättää mitään sattuman varaan.

Avain menestykseen!

  • Kolminkertaisesti ohennettu alumiinirunko (Alu X6 Ultralite) Road Advanced Geometry -geometrialla
  • Vaimentava hiilikuituhaarukka (X-ROAD Carbon) vaikuttavalla ohjaustuntumalla
  • Vahva 1x-voimansiirto 11 vaihteella Shimanolta (GRX RX600/RX400), joka tarjoaa erittäin vakaata ja sujuvaa toimintaa
  • Kiekkosetti STARS:n (J22GT) vanteilla ja Schwalben (G-One Allround) pitävillä renkailla, joiden leveys on 40 mm 
  • Shimano (GRX RX400) hydrauliset levyjarrut, jotka toimivat kaikissa olosuhteissa
  • Muuten varusteltu laadukkailla komponenteilla ONE:lta, Selle Royalilta, SAPIMilta ja STARS:lta

Kolminkertaisesti ohennettu alumiinirunko vähintäänkin vakuuttavilla ominaisuuksilla

Perusta on hienossa alumiinirungossa, joka on esimerkillisen vääntöjäykkä ja vaikuttavan iskunkestävä, lainaten monia ominaisuuksiaan suoraan kalliimmista hiilikuiturungoista. Kolminkertaisesti ohennettu runko on modernilla geometrialla, joka luo vakaan, reaktiivisen ja leikkisän gravel-pyörän. Edessä on hiilikuituinen haarukka, joka tarjoaa hyvin tasapainotetun yhdistelmän nopeaa ohjaustarkkuutta ja värinöitä vaimentavaa mukavuutta. Rungon vakuuttavat ominaisuudet yhdessä tehokkaan ajoasennon kanssa varmistavat sen, että jaksat ajaa myös todella pitkiä kierroksia hyvässä mukavuudessa.

Sisäisen kaapelivedon etu on erityisen merkittävä juuri gravel-pyörissä, koska pyörän nopea nostaminen olalle on ehdoton vaatimus ja rungon tarttuminen ilman lukuisia kaapeleita on selvästi helpompaa ja huomattavasti turvallisempaa. Kaapelit ovat luonnollisesti paremmin suojassa mekaanisilta vaurioilta rungon sisällä, ja täysin sileä runko aiheuttaa myös vähemmän ilmanvastusta ja on huomattavasti helpompi pitää puhtaana.

Vahva 1x-voimansiirto ja laadukas kiekkosetti pitävillä renkailla

Komponenttien osalta kyseessä on kampisarja luotettavalla yksittäisellä rattaalla ja yhteensä 10 vaihteella, jotka varmistavat, että pysyt mukana suurimmissa tempoissa. Kun alusta ja olosuhteet tarjoavat hieman tiukempaa vastusta, pelastus on laaja vaihdealue, joka yhdessä pyörän kevyen painon kanssa varmistaa, että pyörä täyttää korkealle asetetut odotukset. Alkuperäiset 28-tuumaiset pyörät on varustettu kevyesti pyörivillä 40 mm leveillä laatulaadukkailla renkailla, mikä luo luokkansa johtavan perillepääsyn ja varmistaa, että voit jatkaa polkemista riippumatta siitä, mikä alusta on sillä hetkellä käytössä.

Vahvat komponentit ja luotettavat hydrauliset levyjarrut

Pyörässä on tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat luotettavaa ja johdonmukaista suorituskykyä ympäri vuoden - riippumatta siitä, onko sää mudassa, pölyssä tai loskassa. Muuten siinä on kestäviä komponentteja hienolla tarkkuudella, mikä on täysin täydellistä meidän tiukoissa pohjoismaisissa olosuhteissamme. Nopea pyörä kevyellä painolla kaiken muotoisiin kuljetuksiin ja harjoitteluun, joka selviää aggressiivisista kaarroista säilyttäen samalla ohjauksen ja joka tarjoaa runsaasti nopeaa pyöräilyiloa, missä vahvojohteisesti ovat tehokkuus, kestävyys, perillepääsykyky ja monipuolisuus.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0133540-V419
EAN-koodi-
TuotemerkkiSUPERIOR
VäriMatte Anthracite/Black
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusGravel
MallisarjaSuperior X-Road sarja
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Paino (valmistajan mukaan)14.9 kg
Valmistajan verkkosivutsuperiorbikes.com/se-sv
SähköpyöräEi
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriMatte Anthracite/Black
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoAlu X6 Ultralite X-Road Race , Road Advanced Geometry, Smooth Welding, Disc Brake Flat mount, BB BSA 68mm, Integrated Cable Routing, Carbon/Alloy front fork; mudguadrs ready
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaX-ROAD Carbon Fork, Alloy Sterer
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Jäykkä haarukka
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Vuosimalli2024
Kiekot
EtunapaSHIMANO HB-RS470, 28H, CL, 12x100mm, THRU Type AXLE
TakanapaSHIMANO FH-RS470, 28H, CL, 12x142mm, THRU Type AXLE
EturengasSchwalbe G-One Allround, RaceGuard, TL-Easy, 40-622, ADDIX
TakarengasSchwalbe G-One Allround, RaceGuard, TL-Easy, 40-622, ADDIX
Renkaan koko40-622
VanteetSTARS J22GT, Disc, 28H
Voimansiirto
VaihdevivutSHIMANO GRX RX400, 10-speed
TakavaihtajaSHIMANO GRX RD-RX400, Shadow Plus Design
KeskiölaakeriSHIMANO, Cartridge Bearing
KampisarjaSHIMANO GRX FC-RX600, 40T
KetjuKMC X10
RataspakkaSHIMANO CS-HG500, 10-speed, 11-36T
Komponentit
EtujarruSHIMANO GRX RX400, hydraulic disc brake
Jarrulevy edessäSHIMANO SM-RT70, 160mm
TakajarruSHIMANO GRX RX400, hydraulic disc brake
Jarrulevy takanaSHIMANO SM-RT70, 140mm
OhjainlaakeriSelle Royal Gravel
OhjaustankoONE Alloy, X-Race Aero, 31.8mm, Reach 70mm, Drop 126mm, Flare 16°
OhjainkannatinONE Race, Alloy, 31,8mm, -8°
SatulatolppaONE Race, Alloy, 27.2mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano GRX
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano GRX
Varusteet
Kädensijat/tankonauhatONE Handlebar Tape
MuutRingklocka ingår
Lukot
Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko 

Vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko

Jos pyöräsi varastetaan, vakuutusyhtiöt vaativat yleensä, että se on ollut lukittuna kiinteään esineeseen yhdessä SSF-hyväksytyn lukon kanssa. Harkitse siis tarkkaan ennen kuin tilaat liian yksinkertaisen lukon, joka ei ehkä ole hyväksytty.
Ei
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

SAMANKALTAISIA TUOTTEITA

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO