Pyörätietokone wahooilta päälle! »
kvar
  • NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

MERIDA Merida Espeeder 400Eq

Merida Espeeder 400Eq
Kuvaus

Hoikka tähtilöytö, joka on itseoikeutettu valinta järkeville nopeuden ystäville

Oletko koskaan toivonut, että kotimatka töistä olisi hieman vähemmän rasittava tai että illallislenkin viimeiset kolme ylämäkeä kavereiden kanssa muuttuisivat alamäiksi? Jos vastasit myöntävästi, suosittelemme hoikkaa tähtilöytöä Merida eSPEEDER 400, se on lähes itseoikeutettu valinta järkeville nopeuden ystäville, jotka haluavat pendelöidä ja ajaa pitkiä matkoja ilman hengästymistä tai hikoilua. Tämä on hurjan nopea kaupunkihybridi, jossa on tehoisa sähkömoottori ja joka tarjoaa vahvaa tukea tarpeen mukaan, tekee arjestasi käytännöllisemmän, paljon hauskemman ja hurjan nopean. Toisin kuin useimmat muut sähköpyörät, sen muotoilu ja paino muistuttavat perinteistä hybridipyörää. Ja se soveltuu erinomaisesti ajettavaksi lähes kaikilla tasaisemmilla pinnoilla, riippumatta siitä, ajatko vastasatanutta asfalttia, epätasaista katukiveä tai mutkittelevia sorateitä.

Menestyksen avain!

  • Kolminkertaisesti ohennettu hydroformattu alumiinirunko (eSPEDDER Lite) urheilullisella mukavuusgeometrialla
  • Kartiomainen hiilikuituhaarukka läpivientiakselilla tarjoaa tarkkaa ohjausta ja vakaata kaarreajoa
  • Superhoikka napa-asennettu sähkömoottori MAHLE:lta (X35+) 40Nm vääntömomentilla 
  • Täysin integroitu 250Wh akku, johon voi lisätä räätälöidyn range extenderin (+208Wh)
  • Koko järjestelmää hallitaan yhdellä helposti saavutettavalla painikkeellisen näytön kautta 
  • Tehokas 1x-vaihteisto 10 vaihteella Shimanolta (Deore) laajalla vaihtelualueella (42Tx11-46T)
  • Hydrauliset levyjarrut Shimanolta (MT200) tarjoavat voimakasta jarrutustehoa kaikissa olosuhteissa
  • Supersiisti kaapelinveto ja hoikka ohjaamo suoralla ohjaustangolla ilman häiritseviä kaapeleita
  • Kestävä alumiinivanteinen renkaat 40mm leveillä Schwalben renkailla, jotka rullaavat mainiosti
  • Varustettu lokasuojilla, tavaratelineellä, tukijalalla ja tehokkaalla valaistuksella Lezyne

Taideteosmainen kolminkertaisesti ohennettu korkealaatuinen hydroformattu alumiinirunko

Sen taideteosmainen runko, kolminkertaisesti ohennettua ja hydroformattua alumiinia (Prolite 66), ei vain näytä kauniille saumoineen vaan kätkee sisäänsä elegantin sisäisen kaapelivedon ja lukuisia kiinnityspisteitä pienille tarvikkeille. Selkeästi hoikistunut eSPEEDER eroaa monin tavoin perinteisistä maantiepyöristä, mutta on varustettu korkeammalla ohjauskannattimella ja suoralla ohjaustangolla, mikä takaa entistä mukavamman ajoasennon. Ajoasento on urheilullisen mukava ja suhteellisen pysty, tarjoten hyvän näkyvyyden ympäristöön ja pyörä pysyy vakaana myös suurissa nopeuksissa. Kevyt etuhaarukka on valmistettu kokonaan hiilikuidusta, ja sen varmat ominaisuudet takaavat nopean reagoinnin ja tasapainoisen ohjaustarkkuuden.

Tehokas sähköinen voimansiirto dynaamisella tehosiirrolla

Voimanlähteenä toimii saksalainen Mahle, joka tarjoaa erityisesti tätä pyörätyyppiä varten suunnitellun kokonaisvaltaisen voimansiirtojärjestelmän, joka on tyylikkäästi integroitu runkoon (melkein kuin perinteisessä Speederissa). Moottorin keskiössä on laadukas napaan asennettu moottori, joka tarjoaa 250W ja 40Nm yhdistettynä voimakkaaseen 250Wh akkuun. Voit myös hankkia erikoismuotoillun Range Boosterin, joka lisää toimintasädettä 208Wh. Selkeää ja kompaktia näyttöä ohjataan yhdellä painikkeella, ja siinä on kolme toimintatilaa (Eco, Normal, Turbo), jolloin voiman käytön säätäminen on vaivatonta.

Järjestelmä toimii yhdessä tehokkaan Shimano-vaihteiston kanssa, jossa on 10 vaihdetta (Deore), mikä tarjoaa poikkeuksellisen varman toiminnan, tarkan siirron ja laajan vaihtelun. Koko laitteisto on vaikuttavan hiljainen ja tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen, ja mikä parasta, kaikki tapahtuu saumattomassa yhteistyössä ja tehokkaasti.

Nopeat renkaat ja niiden vaatimuksiin sopeutetut levyjarrut

Kaikki pyörii vakaiden alumiinivanteisten renkaiden varassa, ja 40 mm sileät renkaat Continentalilta (Contact Urban) tarjoavat paljon vauhtia ja erinomaista pitoa kurveissa. Koska pyörä on suunniteltu rakastamaan suuria nopeuksia, se on varustettu voimakkailla hydraulisilla levyjarruilla Shimanolta (MT200), jotka takaavat aina tehokkaan jarrutustehon riippumatta alustasta tai säästä.

Iloinen apulainen arkeen - racehybridi, joka tuo lisäkiiltoa päiviisi

Tämä on tehokas, nopea ja helppo ajaa, ja se vie sinut sinne, minne haluat, mukavasti ja hallitusti. Lisäksi se tekee matkanteosta vaivatonta ja huomattavasti nopeampaa kuin olisit ehkä kuvitellut. Vaikuttava race-hybridi upealla sähköavustuksella tekee arjestasi hieman kiiltävämpää, ja on lisäksi varustettu sekä lokasuojilla, tavaratelineellä, tukijalalla että tehokkaalla valaistuksella heti alusta lähtien.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0072720
EAN-koodi-
TuotemerkkiMERIDA
VäriBlack/Grey
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusTyömatkapyöräily
MallisarjaMerida Speeder
SukupuoliUnisex
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Paino (valmistajan mukaan)15.47 kg
Valmistajan verkkosivutwww.merida-bikes.com/sv-se/bike/2813/espeeder-400-eq
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriBLACK/GREY
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoeSPEEDER LITE
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Alumiini
EtuhaarukkaMDF09
Haarukan materiaaliHiilikuitu
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jäykkä
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Vuosimalli2022
Kiekot
EtunapaVP CLK170F, 100x12 mm, 28 H, centerlock
EturengasContinental, Contact Urban, 700Cx40
TakarengasContinental, Contact Urban, 700Cx40
Renkaan koko42-622
VanteetMERIDA COMP SL, 17 mm inner width, aluminium
Voimansiirto
VaihdevivutShimano Deore M4100
EtuvaihtajaNo
TakavaihtajaShimano Deore M5120
KeskiölaakeriEB2401
RataspakkaShimano CS-M4100, 11-46T, 10-speed
Komponentit
EtujarruShimano MT-200 / UR300
TakajarruShimano MT-200 / UR300
OhjainlaakeriVP-MH-P16
OhjaustankoMERIDA EXPERT CC, aluminium, 620 mm width, flat
OhjainkannatinMERIDA EXPERT IR, aluminium, 31.8 mm, 5°
SatulatolppaMERIDA EXPERT CC, carbon, 30.9 mm, 0 mm setback
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

10-vaihteinen (1x10)
Vaihdevipu sarjaShimano Deore
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Deore
Moottori
MoottoriMAHLE X35+ Hub Engine
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Takanapa
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
40 Nm
SensoritNopeus, Kadenssi
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
75 km
Maksimikantama 

Maksimikantama

Kertoo, kuinka pitkälle voi päästä ihanteellisissa olosuhteissa (lämmin sää, vähän mäkiä, harvat pysähdykset ja käynnistykset sekä tasainen alusta) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot ovat pääasiassa peräisin sähkömoottorin valmistajalta sekä otettu huomioon, minkä tyyppisestä pyörästä on kyse (MTB, peruspyörä jne.)

100 km
SähköjärjestelmäMahle
Akku
AkkutyyppiLitiumioni
Latausaika3 h
Akkukapasiteetti (Wh)250
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiMAHLE CHARGER-C, 2A
Näyttö
Avustustasot3
TalutusapuEi
Varusteet
ValotYes, front & rear
LokasuojatYes
SeisontatukiYes
Kädensijat/tankonauhatMERIDA COMP EC
PolkimetVP VPE-891
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO