15 % ALENNUS VALITUISTA PYÖRISTÄ »
  • NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

MADE Sähköpyörä hybridi Made Salix Gent Sparking Black Matt

Sähköpyörä hybridi Made Salix Gent Sparking Black Matt
Kuvaus

Ajamisen iloa tarjoava hybridi, jossa on äärimmäisen tehokas sähköavustus, vaikuttava voimansiirto ja laaja käyttöalue

Etsitkö tehokasta ja hyvin varusteltua hybridiä, joka on yhtä vaikuttavan ketterä kaupungissa kuin nopea mutkittelevilla sorateillä? Haluatko laajan käyttöalueen, korkean mukavuuden, sujuvan liikkuvuuden ja samalla äärimmäisen tehokkaan sähköisen keskimoottorin? Kyllä, silloin viihdyttävä suosikki MADE Salix Gent on juuri oikea malli sinulle. Tämä hyvin varusteltu pyörä on älykäs valinta sinulle, joka pendelöit ja haluat saapua töihin ilman hikoilua tai hengästymistä. Eikä sillä ole väliä, onko kyseessä intensiivinen harjoittelu, päivittäinen työmatka, seikkailulliset löytöretket tai rennot sunnuntailenkit, sillä se on aina valmiina!

Avain menestykseen!

  • Laadukas kokonaan alumiininen runko, jonka ajoasento tarjoaa selkeän näkyvyyden ympäristöön
  • Äärimmäisen tehokas sähkömoottori Shimanolta (EP8), joka antaa ihanan työntövoiman polkimiin 85Nm:n vääntömomentin ansiosta
  • Tehokas, yli 500Wh:n Akku tarjoaa paljon toimintasädettä ja on tyylikkäästi integroitu rungon vinoputkeen
  • Luotettava 1x-voimansiirto, jossa on 9 helppokäyttöistä vaihdetta Shimanolta (Acera) ja sujuva toiminta
  • Monipuoliset Schwalben (Energizer) renkaat, 47mm leveydellä ja hyvällä pidolla useimmilla alustoilla
  • Hydrauliset Levyjarrut Alhongalta (HT474), joilla on luotettava toiminta kaikissa sääolosuhteissa
  • Älykäs säädettävä Ohjainkannatin, joka tarjoaa sekä joustavuutta että mukavuutta
  • Mukava Satula, jossa on integroitu kädensija, yhdessä pyörän hieman leveämpien renkaiden kanssa tarjoaa hyvän mukavuuden
  • Varustettu tukevalla tavaratelineellä, joka tarjoaa runsaasti tilaa kuormallesi
  • Tukevat lokasuojat ja Ketjusuoja varmistavat, ettet likaannu, vaikka sataisi kaatamalla
  • Akku käyttää valaistusta, joka varmistaa, että näyt huonoissakin valaistusolosuhteissa

Tyylikäs alumiinirunko modernilla muotoilulla ja mukavalla ajoasennolla

Vakaa alumiinirunko modernin suorilla muodoilla muodostaa vankan perustan ja sen kulmat tarjoavat mukavan ajoasennon satulassa selkeällä näkyvyydellä kanssaliikkujiin. Säädettävän Ohjainkannatimen ansiosta voit helposti säätää ajoasentoa, aliarvioitu toiminto, joka antaa sinulle enemmän valinnanvaraa.

Tehokas sähkömoottori dynaamisella ajotuntumalla sekä luotettava 1x-voimansiirto

Sydämenä toimii äärimmäisen tehokas sähkömoottori 85Nm:n vääntömomentilla, joka tarjoaa vaikuttavan ajotuntuman. Sähkömoottoria käyttää vinoputkeen integroitu Akku, joka varmistaa sinulle paljon hyödyllistä toimintasädettä. Tehokas järjestelmä ei ole vain kevyt, vaan sillä on myös uskomattoman hyvä pito, mutta yhtä vaikuttavaa on sen mukautuva tuntuma, joka luo dynaamisen tunteen jokaiseen polkaisuun. Moottori toimii yhteistyössä 9 luotettavan vaihteen kanssa välityksellä, jonka ansiosta selviät helposti niin jyrkistä ylämäistä kuin pitkistä alamäistä. Lisää tähän selkeä näyttö useilla eri käyttötiloilla, joka antaa sinulle reaaliaikaisen täyden hallinnan ja näyttää käytännössä kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää!

Tukeva Kiekkosetti monipuolisilla renkailla sekä antelias varustelutaso

Sen korkealaatuinen Kiekkosetti sisältää kestävät alumiinivanteet yhdistettynä renkaisiin, joita luonnehtivat monipuoliset ominaisuudet yhdessä hyvän liikkuvuuden ja alhaisen vierintävastuksen kanssa. Renkaiden hieman leveämmän profiilin ansiosta pyöräretkesi koetaan mukavina. Pyörässä on lisäksi jo valmiiksi sekä lokasuojat, seisontatuki, valaistus että tavarateline, jotka voivat olla käytännöllisiä kumppaneita pohjoismaisessa ilmastossamme, jossa on sekä sadetta että poutaa.

Viihdyttävä kappale, joka varmistaa, että voit jättää auton kotiin viikon jokaisena päivänä

Koska pyörä viihtyy vauhdikkaassa menossa, se on varustettu hydraulisilla Levyjarruilla, jotka varmistavat, että sinulla on käytössäsi tehokas jarrutusvoima ympäri vuoden, riippumatta siitä, onko sateista, pölyistä vai loskaa. Vaikuttavan luotettava kappale, joka viihtyy useimmissa ympäristöissä ja varmistaa, että voit hyvällä omallatunnolla jättää auton kotiin viikon jokaisena päivänä.

TEKNISET TIEDOT
Tietoa pyörien kokoonpanoista: Polkupyörän osat voivat joissain tapauksissa poiketa teknisissä tiedoissa mainituista tai kuvissa näkyvistä osista. Valmistaja voi ilman ennakkoilmoitusta korvata alkuperäiset osat vastaavilla komponenteilla. Pyörän ja rungon painot perustuvat prototyyppirunkoihin, varsinaisten tuotteiden painot voivat poiketa tästä.
Tuotenumero0156910-AI30
Jakelijan tuotenumero-
EAN-koodi-
TuotemerkkiMADE
VäriSparking Black Matt
Koko-
Tekniset tiedot
SukupuoliMiesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
MaaliMusta
Valmistajan väriSparking Black Matt
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoSW NOVA STEPS INT RD
EtuhaarukkaKNK KL-034 URBAN TAPERED DB
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Jäykkä haarukka
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

28"
Vuosimalli2025
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus

-
Sopii pituudelle (cm)-
Kiekot
EtunapaSHIMANO AHBM3050A5 36H QR CL
TakanapaSHIMANO AFHM3050AZBL5 36H QR CL
EturengasSCHWALBE ENERGIZER 47-622 BLACK/REFLEX
TakarengasSCHWALBE ENERGIZER 47-622 BLACK/REFLEX
Renkaan mitat47-622
VanteetX15 36H DB BLACK
Voimansiirto
VaihdevivutSHIMANO ACERA ASLM3000RA
TakavaihtajaSHIMANO ACERA ARDT3000SGSL
KampisarjaShimano 175mm 38T
KetjuKMC e9S
RataspakkaSHIMANO ALIVIO KCSHG4009132
Komponentit
EtujarruALHONGA HT474 4FINGER BLACK + lock ring ARD05
Jarrulevy edessäALHONGA CENTER LOCK DXR1614
TakajarruALHONGA HT474 4FINGER BLACK + lock ring ARD05
Jarrulevy takanaALHONGA CENTER LOCK DXR1614
OhjainlaakeriVP-J313AE (5.9mm) 1 1/8 - 1.5 44-56 w/top cap
OhjaustankoHL MTB-AL-153 W: 620mm Black
OhjainkannatinHL TDS-D299N-8 25.4 EXT: 105mm
SatulatolppaPROMAX SP-222 Diam: 31.6mm L: 300mm
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

9-vaihteinen (1x9)
Vaihdevipu sarjaShimano Acera
Etuvaihtajan sarja 

Etuvaihtajan sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa, kuten vaihteet, jarrut, kammet jne., sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisista yksinkertaisista komponenteista huomattavasti kehittyneempiin komponentteihin, joissa on korkea tarkkuus ja matala paino.

Yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat kuten pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tuntumalla kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä siten, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai kilpapyörää vs. maastopyörää, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyöräShimano kilpapyöräSRAM maastopyöräSRAM kilpapyöräShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XXRed E-tapAlfine 11
XTRDura-AceX0Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2X1RedNexus 8
XTUltegraGXForce 22Nexus 7
SLX105NXForceNexus 3
DeoreTiagraX9Rival 22 
AlivioSoraX7Rival 
AceraClarisX5Apex 
Altus
Tourney
Ei etuvaihtajaa
Takavaihtaja sarja 

Takavaihtaja sarja

Mitä esimerkiksi Shimano SLX tarkoittaa? Jokainen komponenttivalmistaja jakaa komponenttinsa kuten vaihteet, jarrut, kammet jne. sarjoihin, tässä tapauksessa valmistaja on Shimano ja sarja SLX.

Sarjat vaihtelevat toiminnallisten yksinkertaisten komponenttien ja huomattavasti edistyneempien komponenttien välillä, joissa on korkea tarkkuus ja alhainen paino.

Tietysti yksinkertaisemman sarjan vaihteet ja jarrut toimivat niin kuin pitääkin, mutta eivät samalla tarkkuudella tai tunteella kuin hienomman sarjan komponentit. Todennäköisesti yksinkertaisemmat komponentit vaativat enemmän huoltoa ajan myötä.

Alla näet listan suurimpien valmistajien sarjoista järjestettynä niin, että hienoin sarja on ylhäällä.

Huomaa, että tämä taulukko ei vertaa eri merkkejä tai maantiepyöriä vs. maastopyöriä, vaan sitä tulisi käyttää vain vertailuun yhden sarakkeen sisällä.

Shimano maastopyörätShimano maantiepyörätSRAM maastopyörätSRAM maantiepyörätShimano napavaihteet
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano Acera
Moottori
MoottoriShimano E7000
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Keskiö
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Vääntömomentti 

Vääntömomentti

Moottorin vääntömomentti mitataan newtonmetreinä (Nm) ja se on mittari voiman kyvystä vääntää kohdetta tietyn akselin ympäri. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä suurempi vääntömomentti, sitä parempi.
60 Nm
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkutyyppiLitiumioni
Akun sijaintiSisäinen
Irrotettava akkuKyllä
Akkukapasiteetti (Wh)504
Akkukapasiteetti (Ah)14
Jännite36 V
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiShimano EC-E6002
Näyttö
Irrotettava näyttöKyllä
TalutusapuKyllä
NäyttöShimano STEPS E6100
Varusteet
ValotFront: Axa Blue Line 30 Lux E-Bike 12V + Bracket / Rear: Herrmans H-Trace E-Bike
LokasuojatMetasol 55mm Alloy
SeisontatukiUrsus Wave 18 mm Rear
Tavarateline26 Racktime Victoria
Kädensijat/tankonauhatHERRMANS OXY BLACK/GREY
PolkimetVP-658
SatulaSELLE ROYAL GREY
MuutBell Nuvo
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu
  • 2025
  • 28"

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO