• NOPEAT TOIMITUKSET
  • MAKSA HELPOSTI KLARNALLA
  • TUHANSIA PYÖRIÄ VARASTOSSA
0
Suosikkilista
0
Ostoskori

ORBEA Orbea Sähkömaastopyörä Rise M20 Carbon Raw-Shark Grey

Orbea Sähkömaastopyörä Rise M20 Carbon Raw-Shark Grey
Kuvaus

Helppo pyörä, joka tarjoaa voiton mahdollisuuden kenet tahansa vastustajan kanssa 

Viihdyttävä Obea Rise M20 on todellakin vaikuttavasti tasapainotettu ja takaa, että niin ylä- kuin alamäessä olet aina oikeassa suunnassa. Tämä eMTB tarjoaa sinulle selvän edun riippumatta fyysisestä kunnostasi tai kuntotasostasi... voit siis keskittyä jättämään taaksesi niin naapurisi kuin 25 vuotta nuoremmat pyöräilijät sen melkein naurettavan leveän hymyn kera, joka kasvoillesi leviää. Pyörän ytimessä on korkealaatuinen hiilikuiturunko ja 140/140mm jousto progressiivisella kinematiikalla, mutta tämä versio on saanut lisäksi Obea'n Rider Synergy (RS) -teknologian - dynaamisen sähköavustuksen ja ohjelman, joka keskittyy sekä voimaan että toimintasäteeseen. Lopputulos? Nopeampi, eloisampi ja pitkäkestoisempi eMTB upealla tasapainolla ja ihastuttavan luontevalla pyöräilytuntumalla, joka suoriutuu esteettä kaikilla alustoilla ja kaikenlaisissa kaltevuuksissa. 

Menestyksen avain!

  • Täysjousitettu huippulaatuinen hiilikuiturunko (Rise Evo OMR), jossa vaikuttava linkitys
  • Terävä FOXin etuhaarukka (34 Float Performance) 140 mm joustolla ja lukituksella
  • Takaiskunvaimennin FOXilta (Float DPS Performance) 140 mm joustolla ja lukituksella
  • Shimano'n voimakkain sähkömoottori (STePS EP8-RS) tarjoaa uniikin dynamiikan, joka tuo pyöräilyyn luontevan tunteen
  • Tyylikkäästi integroitu akku (360Wh) tarjoaa huomattavan toimintasäteen
  • Kuuluu RS-sarjaan (Rider Synergy) Orbealta - sähkökäyttö, jossa ohjelma keskittyy sekä tehoon että toimintasäteeseen
  • Vahva 1x-vaihteisto 12-vaihteella Shimanolta (SLX) tarjoaa lähes virheetöntä toimintaa
  • Tehokkaat hydrauliset levyjarrut Shimanolta (M6100), jotka vastaavat nopeusvaatimuksiin ongelmitta
  • Pyöräsetti Race Facelta (AR 30c Tubeless Ready) 2.4" leveillä renkailla Maxxisilta (Dissector/Rekon)
  • Kaiken hallitset selkeän ohjaamon kautta, jossa on ohjaustanko ja ohjauspylväs OCilta (Mountain Control MC)
  • Istuin Fizikilta (Taiga S-alloy rail) ja korkeussäädettävä istuintolppa OCilta (Mountain Control MC20)

Veistoksellinen hiilikuiturunko intensiiviseen trail-pyöräilyyn

Veistoksellinen runko on tehty korkealuokkaisesta hiilikuidusta (Rise EVO OMR) modernilla trail-geometrialla ja näyttävästi integroidulla akulla, joka kiihottaa puhdasta omistushalua. Vaikuttavan vääntöjäykkä ja uusitun rakenteen aggressiivinen geometria sekä kehittynyt linkitys tarjoavat myötäilevän jousituksen ja keskittyvät seikkailunhaluiseen polkuajoon. Rungon poikkeuksettomasti alhainen painopiste varmistaa pyörän vaikuttavan vakauden suurissakin nopeuksissa. 

Sen selkeästi muotoutuva runko ei ole ainoastaan tyylikäs vaan tarjoaa myös vankan rakenteen suurella lateraalisella jäykkyydellä, mikä luo luotettavan perustan. Nykyaikaisen linkityksen myötä, joka sallii jopa 140mm jouston, saat tarvittavan joustavuuden nopeisiin laskuihin myös erittäin epätasaisilla pinnoilla. Lopputulos on maakontakti, joka on samanaikaisesti myötäilevä ja tehokkaasti voimaa siirtävä, pyörä reagoi välittömästi kun haluat lisätä vauhtia ja mahdollistaa samalla vaivattoman reitinnavigoinnin.

Rungossa on tyylikäs integroitu kaapelireititys ja se on sopeutettu BOOST-läpivienteihin, erityisen leveille etu- ja takanavakkeille, jotka mahdollistavat suuremman etäisyyden pinnan kiinnityspisteiden välillä navassa, mikä puolestaan lisää pyörän jäykkyyttä ja parantaa hallintaa poluilla. 

Ylivoimainen jousitus, joka antaa sinulle täyden hallinnan poluilla

Ylivoimainen jousitus on FOXin käsissä, joten olet täydellisesti varustautunut. Edessä on 34 Float Performance ja takana Float DPS Performance 3-Position Evol Custom Tune, ja näiden yhdistelmä tarjoaa runsaasti säätömahdollisuuksia ja riittävät joustomatkat (140/140 mm), jotta pyörä kykenee tehokkaasti nielemään kaikki epätasaisuudet ja varmistamaan, että pystyt ajamaan hallitusti millaisessa maastossa tai kaltevuudessa tahansa. Molemmissa iskunvaimentimissa on lukitusmahdollisuus, mikä lisää pyörän käyttöaluetta ja mahdollistaa nopean etenemisen niin sileällä asfaltilla kuin haastavammassakin maastossa. Kun polut muuttuvat vaikeakulkuisiksi, korkeudensäädettävä satulatolppa on nykyään lähes välttämättömyys, joten on selvää, että pyörässä on se jo valmiina OC2:lta (Mountain Control MC20).

Tasapainoinen sähköavustus dynaamisella ajotuntumalla voimakkaan vaihteiston kautta

Tämän pyörän sydämessä lyö markkinoiden mahdollisesti paras voimansiirtojärjestelmä, Shimano STePS (EP8-RS), joka on yhdistelmä voimakasta sähkömoottoria ja tehokasta täysin integroitua akkua. Lyhyesti sanottuna saat käyttöösi 360 Wh ympäristöystävällistä voimaa, mikä yhdessä tarjoaa vaikuttavan toimintasäteen ja lisäboostia sekä jaloille että keuhkoille. Sekä akku että älykäs sähköavustuksen ohjelmisto ovat Orbealle ainutlaatuisia, nimeltään RS (Rider Synergy), joka keskittyy sekä voimaan että toimintasäteeseen, priorisoiden ajodynamiikan ja ajotuntuman samalla kun sähköavustuksen teho jää tärkeänä, mutta toissijaisena tekijänä.

Pyörässä on 12 vahvaa vaihdetta Shimanolta (SLX), jotka toimivat yhdessä vaikuttavan dynaamisen sähkömoottorin kanssa, ja kaikki tapahtuu tehokkaasti suoraan kampiakselilta (se ainoa oikea vaihtoehto meidän mielestämme). Koska koko voimansiirto on sijoitettu optimaalisesti rungon alaosaan, saavutetaan esimerkillisen alhainen painopiste, joka tarjoaa puhtaan manööverikyvyn myös äärimmäisen haastavassa maastossa. Lisäksi useat ajotilat ja selkeä näyttö antavat sinulle täyden hallinnan ja kaikki tarvittavan tiedon. 

Laadukkaat 29-tuumaiset renkaat pitävillä kumeilla ja tehokkailla levyjarruilla 

Koko kokonaisuus rullaa Race Facen 29-tuumaisilla alumiinivanteilla (AR 30c Tubeless Ready), jotka on varustettu 2.4" leveillä Maxxisin laaturenkailla (Dissector/Rekon). Ne tarjoavat erinomaista mukavuutta ja pitoa kaarreajossa, mikä on ihanteellista kun haluat yhdistää nopeuden, pidon ja sujuvan etenemisen. Koska pyörä suorastaan rakastaa vauhtia poluilla, siinä on Shimano M6100:n tehokkaat hydrauliset levyjarrut, jotka tarjoavat voimakkaita ja johdonmukaisia suorituksia ympäri vuoden, sääolosuhteista riippumatta.

Kyllä, tämä on jännittävä trail-hirviö, jossa on mahtavaa potkua pedaaleihin ja joka liikkuu ongelmitta yli kaikenlaisten esteiden. Se viihtyy tietenkin parhaiten ulkona luonnossa, mutta todellisuudessa toimii melkein missä tahansa olosuhteissa, ollen täydellinen pyörä niille meistä, jotka haluavat nopean ja kestävän viihdevehkeen runsaalla hauskanpidon potentiaalilla, joka samalla vie pyöräilyn täysin uudelle tasolle.

YKSITYISKOHDAT
Tuotenumero0101618-M500
EAN-koodi-
TuotemerkkiORBEA
VäriCarbon Raw-Shark Grey
Valmistajan tuotenumero-
Tekniset tiedot
KäyttötarkoitusMaastopyöräily
MallisarjaOrbea Rise
SukupuoliUnisex, Naisten, Miesten
Naisten malli 

Naisten malli

Koska naiset ja miehet yleensä eroavat anatomiansa puolesta, monet valmistajat suunnittelevat pyöriä, jotka on mukautettu sen mukaisesti. Yleensä kyse on vain pienistä eroista. Muun muassa satulat ovat usein leveämpiä, ohjaustangot kapeampia ja kampivarsien pituus lyhyempi. Joissain tapauksissa tehdään myös naisille suunnattuja malleja pienemmissä ko'oissa ja viettävällä yläputkella. Joskus myös eri väreissä.
Ei
Valmistajan verkkosivutwww.orbea.com/se-en/
SähköpyöräKyllä
Pituutesi 

Pituutesi

Valmistajan suosittelema pituus
-
Sopii pituudelle (cm)-
Valmistajan väriCarbon Raw-Shark Grey (Matt)
Runkosetti
Runkokoko-
RunkoOrbea Rise Evo OMR 2023, 140mm travel, 29 wheels, Concentric Boost 12x148
Runkomateriaali 

Runkomateriaali

Hiilikuitu maksaa hieman enemmän kuin alumiinirunko, mutta sillä on useita etuja muihin materiaaleihin verrattuna puhtaiden ajo-ominaisuuksien osalta. Se on vahvempi, kevyempi, jäykempi ja mukavampi ajaa, koska se on elävämpi materiaali kuin alumiini. Hiilikuitu on kuitenkin hieman herkempi tarvikkeiden asentamiselle, jotka kiinnitetään rungon ympärille, kuten lukot tai lastenistuimet. Tästä syystä hiilikuitu soveltuu parhaiten urheilupyöriin kuten kilpapyöriin ja maastopyöriin.

Alumiini on edullinen ja kevyt materiaali, joka soveltuu kaikenlaisiin pyöriin. Sen avulla on helppo saavuttaa todella alhainen paino säilyttäen samalla lujuus ja hyvät ajo-ominaisuudet, eikä materiaali ole myöskään herkkä sille, mitä tarvikkeita siihen asennat. Vain puhalla ja aja ja asenna juuri sitä, mitä haluat pyörääsi!

Teräs on materiaali, jota voidaan valmistaa monissa eri laatuasteissa. Terästä voi rakentaa hyvin edullisesti, ja siksi se löytyy helpommin meidän valikoimamme yksinkertaisemmista pyöristä. Mutta se voi olla myös uskomattoman joustava, kestävä ja mukava materiaali, kun käytetään todella laadukasta terästä. Todella laadukasta terästä löytyy monista pyöristä, jotka on tarkoitettu enemmän pitkän matkan pyöräilyyn, kuten meidän hienot touringpyörät Surlyltä, ja Skeppshult-pyörät, jotka on rakennettu ruotsalaisesta laatu-teräksestä (mikä myötävaikuttaa erittäin hienoihin mukavuusominaisuuksiin useimmilla alustoilla).

Hiilikuitu
EtuhaarukkaFox 34 Float Performance 140 3-Position QR15x110
Haarukka 

Haarukka

En vaimennettu etujousitus on nykyään standardi maastopyörissä, yksinkertaisesti siksi, että se selviää maastosta, jossa pyörää käytetään. On myös monia hybridipyöriä, joissa on vaimennettu etujousitus, jotta saat hieman enemmän mukavuutta sorateillä ja mahdollisilla metsäpoluilla. Jos aiot pyöräillä metsässä tai helpoilla poluilla, tai vaihtoehtoisesti paljon sorateillä, vaimennettu etujousitus on hyvä valinta!

Jäykät etujousitukset löytyvät perus-, kilpa- ja hybridipyöristä, ja ne soveltuvat parhaiten pyörille, jotka ovat pääasiassa asfaltilla. Saat kevyemmän pyörän, pyörän, joka tuntuu ketterämmältä ja pyörän, joka tuntuu vastaavan paremmin liikkeisiisi. Jotkut erikoistuneet pyörät, kuten fatbiket ja touring-pyörät, ovat myös jäykällä etujousituksella, mutta silloin se yleensä korvataan hyvin leveillä ja vankkoilla renkailla, jotta palautetaan osa mukavuuden tunteesta. Jos aiot pyöräillä pääasiassa asfaltilla, ja ehkä joillakin ystävällisillä sorateillä, jäykkä etujousitus on ehdottomasti oikea valinta sinulle!

Joustohaarukka
Haarukan jousityyppiIlmajousi
Joustomatka edessä 

Joustomatka edessä

Tämä asia maastopyörän iskunpituudesta voi tuntua todelliselta viidakolta. Yksinkertaistettuna voidaan sanoa, että mitä pidempi iskunpituus pyörällä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm iskunpituus, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn, eli nopeampaan ajoon vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm iskunpituus, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeampaan maastoon soveltuvan pyörän välille. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat pystyä etenemään kaikenlaisessa maastossa ilman, että heillä on äärimmäisiä tavoitteita suuntaan tai toiseen.

Pyörä, jossa on 140 mm iskunpituus tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka tykkäät ajaa karkeammassa maastossa, ja ehkä viettää aikaa bikeparkissa ja ajaa alas mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

Monissa hybridipyörissä on myös etujousitus, noin 60-80 mm iskunpituudella lisäämään mukavuutta. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että pyörää voisi käyttää maastopyöränä, vaan se on ensisijaisesti tarkoitettu mukavuuden lisäämiseen sorateillä ja tasaisemmilla poluilla tai reiteillä.

140 mm
Lukittava etuhaarukka? 

Lukittava etuhaarukka?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan yhteen asentoon (tai rajoitetaan), jotta esimerkiksi jyrkissä ylämäissä tai tasaisessa maastossa ajaminen helpottuu.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tämän eri tavoin. Joissakin jousituksissa liike lukitaan täysin (muuttuvat jäykiksi), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin haarukassa
TakaiskunvaimenninFox Float DPS Performance 3-Position Evol custom tune 210x55mm
Takahaarukan tyyppi 

Takahaarukan tyyppi

Maastopyörä voidaan jakaa monella eri tavalla. Esimerkiksi voidaan puhua niin kutsutuista “täysjousitetuista” ja “hardtaileista”. Tämä tarkoittaa siis sitä, kuinka monta eri tyyppistä jousitusta pyörässä on.

Jäykkä

Hardtailissa on vain jousitettu etuhaarukka ja jäykkä takaosa. Jäykän takaosan etuna on, että voima ei katoa takajousituksen vuoksi. Lisäksi saat yleisesti kevyemmän pyörän.

Jousitettu

Täysjousitetussa pyörässä on jousitettu etuhaarukka sekä jousitettu takaosa. Nämä pyörät sisältävät linkuston, joka yhdessä takajousituksen kanssa tarjoaa mukavamman ajokokemuksen, mutta myös vakautta ja useimmissa tapauksissa jopa nopeamman ajon. Samalla tavalla kuin etuhaarukka jousittaa pitääkseen otteen ja lisätäkseen mukavuutta, tekee takajousitus täsmälleen saman asian takapäälle.

Jousitettu
Lukittava takaiskunvaimennin? 

Lukittava takaiskunvaimennin?

Lukittava tarkoittaa, että jousituksen liike lukitaan paikoilleen (tai sitä rajoitetaan) helpottamaan esimerkiksi silloin, kun pyöräillään jyrkkiä ylämäkiä tai tasaisessa maastossa.

Erilaiset valmistajat käsittelevät tätä eri tavoin. Jotkut jousitukset lukittuvat täysin (jäykistyvät), kun taas toiset ovat päättäneet esimerkiksi hidastaa puristusvaimennusta.

Säädin iskunvaimentimessa
Joustomatka takana 

Joustomatka takana

Maastopyörän joustovara voi tuntua todelliselta viidakkolta. Yksinkertainen tapa selittää se on, että mitä pidempi joustovara pyörässä on, sitä karkeampaan maastoon pyörä on sovitettu. Pyörät, joissa on 100 mm joustovara, on ensisijaisesti suunniteltu Cross Country -pyöräilyyn eli nopeampaan pyöräilyyn vähemmän teknisessä maastossa.

Pyörä, jossa on 120 mm joustovara, on ehkä paras kaikenkattava valinta, sillä nämä pyörät sijoittuvat usein puhtaan kilpapyörän ja karkeammassa maastossa, kuten kantojen ja kivien seassa, pärjäävän pyörän välimaastoon. Nämä pyörät sopivat kaikille harrastajille, jotka haluavat päästä eteenpäin kaikenlaisessa maastossa ilman äärimmäisiä pyrkimyksiä mihinkään suuntaan.

Pyörä, jossa on 140 mm joustovaraa tai enemmän, on täydellinen sinulle, joka nautit karkeammassa maastossa ajamisesta ja ehkä viihdyt bikeparkissa laskettelemassa mäkiä niin nopeasti kuin pystyt.

140 mm
Kiekkokoko 

Kiekkokoko

Pyörän koon tarkoittaa juuri sitä mitä se kuulostaakin - pyörien kokoa. Se mitataan yleensä tuumissa (esim. 28") tai millimetreissä (esim. 622). Ruotsissa tuumat ovat yleisin mittayksikkö, ja siksi olemme päättäneet käyttää sitä. Pyörän koon merkitys vaihtelee pyörätyypin mukaan.

Lastenpyörät

Lastenpyörät määritellään useimmiten pyörän koon perusteella, mikä eroaa aikuisten pyöristä, joissa rungon koko määrää pyörän koon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki 24"-renkailla varustetut pyörät olisivat samankokoisia, ja siksi olemme päättäneet, että emme käytä kokotaulukkoa, vaan annamme tarkat pituussuositukset kullekin yksittäiselle pyörälle.

Kun ostat lastenpyörää, haluat tietysti, että lapsi voi kasvaa pyörän kanssa. On kuitenkin muistettava, että liian suuri pyörä on yleensä liian pitkä, mikä johtaa makuuasentoon ja vähentää siten lapsen näkyvyyttä. Valitse siis koskaan pyörää, jossa lapsi on yli 5 senttimetriä lyhyempi kuin ilmoitettu pituussuosituksemme.

Maastopyörät

Maastopyöräilyssä on kolme eri pyörän kokoa: 29", 27,5" ja 26". 26" oli pitkään ainoa käytössä ollut koko maastopyörille, mutta nykyään sitä käytetään käytännössä vain nuorten pyörissä ja yksinkertaisissa maastopyörissä, jotka on tarkoitettu kuljetukseen ja kevyeen kuntoiluun. Jos haluat harjoitella tai jopa kilpailla pyörälläsi, oikeat koot ovat 29" tai 27,5". Yksinkertaistetusti voidaan sanoa, että 29" tarjoaa vakaamman kokemuksen, säilyttää vauhdin paremmin ja pääsee pienien esteiden yli helpommin kuin 27,5", kun taas 27,5" antaa pyörän, joka tuntuu ketterämmältä mutkissa ja on hieman nopeampi kiihdytyksessä. Monet 27,5" täysjousitetut maastopyörät ovat lisäksi pidemmällä iskunpituudella ja soveltuvat teknisempään ja haastavampaan maastoon.

Kilpapyörät, standardipyörät, hybridipyörät ja muut pyörät

Käytännössä kaikissa muissa pyörissä paitsi maastopyörissä ja lastenpyörissä käytetään 28"-renkaita, jotka ovat hyvin tasapainotettu koko, joka tarjoaa hyvät edellytykset rullata helposti, olla mukava istua ja helppo ohjata.

29" (tuumaa)
Vuosimalli2023
Kiekot
KiekotRace Face AR 30c Tubeless Ready
Eturengas-
Takarengas-
Renkaan koko62-622
Voimansiirto
VaihdevivutShimano SLX M7100 I-Spec EV
TakavaihtajaShimano SLX M7100 SGS Shadow Plus
KetjuShimano M6100
RataspakkaShimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
Komponentit
EtujarruShimano M6100 Hydraulic Disc
TakajarruShimano M6100 Hydraulic Disc
OhjainlaakeriAlloy 1-1/2, Black Oxidated Bearing
OhjaustankoOC Mountain Control MC21 Alu SL, Rise20, Width 800
OhjainkannatinOC Mountain Control MC20, 0º
SatulatolppaOC Mountail Control MC20, 31.6mm, Dropper
Jarrutyyppi 

Jarrutyyppi

Vannejarrut

Klassiset jarrut kaikenlaisiin pyöriin, jotka pikkuhiljaa syrjäytyvät levyjarrujen tieltä. Nämä ohjataan kahvoista ohjaustangosta ja puristuvat jarrupalat vanteen kehää vasten pysäyttääkseen pyörän. Vannejarruja on erilaisia eri pyörätyyppejä varten ja niihin kuuluu muun muassa V-jarrut, cantilever-jarrut ja U-jarrut. Näiden etuna on, että ne ovat hyvin helppoja huoltaa ja niiden paino on alhainen.

Rumpujarru

Toimivat samankaltaisesti kuin trummijarrut, joita löytyy muun muassa mopedeista. Tässä jarrupalat työntyvät ulos metallia vasten sylinterissä pyörän keskellä. Nämä vaativat vähiten huoltoa ja ovat erittäin luotettavia. Haittapuolena on, että niiden jarruteho ei ole yhtä voimakas kuin esimerkiksi levyjarruilla.

Jalkajarru

Standardi, joka löytyy useimmista klassisista naisten ja miesten pyöristä. Tämä jarrutyyppi vaatii hyvin vähän huoltoa, mutta rajoittuu, jos haluat enemmän vaihteita. Nämä kuuluvat nimittäin erityisiin navan tyyppeihin (pyörän keskiosa), joissa on kapseloituja vaihteita, esimerkiksi Shimano Nexus. Haittapuolena on, että jarruttamiseen tarvitaan enemmän voimaa verrattuna muihin jarrutyyppeihin, ja jalkojen täytyy olla tietyissä asennoissa, jotta saavutetaan tarvittava jarruvoima.

Levyjarru

Nykyaikaiset jarrut muun muassa maastopyörissä, hybridipyörissä ja monissa sähköpyörissä. Nämä perustuvat jarrusatulaan, joka puristaa metallilevyä vasten pyörän navassa (pyörän keskellä). Tämä on hyvin samankaltainen järjestelmä kuin mitä käytetään sekä autoissa että moottoripyörissä ja pidetään tällä hetkellä parhaana ratkaisuna. Nämä ovat tehokkaimmat jarrut, vaativat suhteellisen vähän huoltoa ja ovat erittäin luotettavia ja saatavilla sekä mekaanisina (vaijerilla) että hydraulisina (suljettu järjestelmä öljyllä).

Hydraulinen levyjarru
Vaihteiden lukumäärä 

Vaihteiden lukumäärä

Kuinka monta vaihdetta tarvitsen?

Tämä riippuu täysin siitä, miten pyöräilet ja mitä haluat saada irti pyörästäsi. Selvittääksesi tämän, sinun on tiedettävä, miten aiot pyöräillä ja haluatko painottaa matalaa huollon tarvetta vai korkeaa suorituskykyä.

Matala huolto

Tässä tapauksessa sinun kannattaa valita vaihteisto, jossa on napavaihteet. Näitä on saatavilla 2-11 vaihteen vaihtoehtoina muun muassa Shimanolta ja heidän Nexus-sarjastaan, jossa on 3, 7 ja 8 vaihdetta. On myös Shimano Alfine, joka on hienostuneempi malli, jossa on vähemmän vastusta mekaniikassa ja joka on saatavilla 8 ja 11 vaihteen versioina.

Korkea suorituskyky

Tässä tapauksessa takavaihteiden määrä liittyy suoraan laatuun. Valmistajat kilpailevat siitä, kuka tekee parhaat vaihteet suurimmalla määrällä rattaan hampaita kasetissa. Tämä tarkoittaa, että hienoimmat komponentit ovat myös ne, joissa on eniten vaihteita takana. Edessä on yksi tai kaksi hammasratasta hienommille osille.

Molempien yhdistelmä

Tässä tapauksessa katsomme järjestelmiä, joissa on 2-3 vaihdetta edessä ja 8-10 ratasta takana. Nämä ovat hieman yksinkertaisempaa rakennuslaatua, joka myös painaa enemmän. Ne on sen sijaan rakennettu kestävämmistä materiaaleista, kuten teräksestä alumiinin sijaan. Nämä kestävät usein enemmän iskuja, mutta eivät toimi yhtä sujuvasti

12-vaihteinen (1x12)
Vaihdevipu sarjaShimano SLX
Moottori
MoottoriShimano EP8
Moottorin sijoitus 

Moottorin sijoitus

Missä moottori on sijoitettu, vaikuttaa siihen, kuinka paljon tukea saat ja kuinka tasainen voiman tuntu on. Moottori, joka on sijoitettu etu- tai takapyörään, antaa yleensä kokemuksen, että pyörä työntää (takapyörä) tai vetää (etupyörä), kun taas keskitetty moottori antaa yleisesti vaikutelman, että se olet itse, joka polkee (ja olet tullut paljon vahvemmaksi).

Moottori, joka on sijoitettu keskiöön, tarjoaa siis monia etuja, mutta on hieman kalliimpi rakentaa, mikä tekee pyörän hinnasta korkeamman keskiöön asennetulla moottorilla verrattuna takapyörään tai etupyörään asennettuun moottoriin. Pyörään asennettu moottori on siis halvempi, ja sinulle, joka ajat lyhyitä matkoja tai käytät pyörää suhteellisen vähän, toimii tämä erinomaisesti - kun taas keskiöön asennettu moottori on suositeltava, jos aiot pyöräillä/pendelöidä useammin ja pidempiä matkoja.

Lisää keskiöön asennetusta moottorista

Moottori on sijoitettu keskiöön, eli pyörän keskelle. Tästä syystä tätä kutsutaan usein myös keskimoottoriksi tai keskusmoottoriksi. Se tarjoaa muun muassa seuraavat edut:

  • Tasaisempi käynti, koska keskimoottorissa on enemmän sensoreita kuin pyöriin sijoitetuissa moottoreissa
  • Helpompi käyttää ilman sähköavustusta, koska pyörissä ei ole vastusta
  • Parempi painonjakauma pyörässä, mikä tekee pyöräilystä helpompaa ja hauskempaa
  • Lisääntynyt poljinvoima, koska sähkövoima tulee samasta paikasta kuin poljinvoima
Keskiö
Moottoriteho 

Moottoriteho

Max. sallittu moottoriteho Ruotsissa on tällä hetkellä 250 W. Jos teknisissä tiedoissa mainitaan suurempi teho kuin 250 W, on kyseessä vain hetkellinen arvo käynnistyksessä tai kiihdytyksessä, joka laskee 250 W:iin muutaman sekunnin kuluttua.
250 W
Moottorin äänitasoAlhainen
SensoritNopeus, Kadenssi
Maksiminopeus avustettuna 

Maksiminopeus avustettuna

Ruotsissa sallittu enimmäisavustusnopeus on tällä hetkellä 25 km/h. Jos nopeutesi ylittää 25 km/h, moottori lakkaa avustamasta ja sinun on poljettava itse.
25 km/h
Keskimääräinen kantama 

Keskimääräinen kantama

Akkuun liittyvät tiedot kertovat, kuinka pitkälle pääsee normaaleissa (tai keskimääräisissä) olosuhteissa (keskikokoisia mäkiä, joitakin pysähdyksiä ja käynnistyksiä sekä vaihtelevia alustoja) ennen kuin akku on täysin tyhjä. Tiedot on pääasiassa saatu sähkömoottorin valmistajalta, ja huomioon on otettu myös pyörän tyyppi (maastopyörä, vakio-pyörä jne.).
-
SähköjärjestelmäShimano
Akku
AkkuOrbea Internal 360Wh
Akun sijaintiSisäinen
Irrotettava akkuEi
Akkukapasiteetti (Wh)360
Jännite-
Sisältyykö akku?Kyllä
AkkulaturiOrbea 2. sukupolven eBike Smart -laturi 42V/2-4A
Voidaan ladata pyörässäKyllä
-
Näyttö
Irrotettava näyttöEi
AvustustasotBoost, Eco, Trail, Walk
TalutusapuKyllä
Varusteet
SatulaFizik Taiga S-alloy rail
ASIAKKAIDEN MIELIPITEET
Myös tagattu

Ostoskorisi(0 tuotetta)

Ostoskorisi on tyhjä
Yhteensä: 0 €
Kassalle

Suosikit(0 tuotetta)

Sinulla ei ole suosikkeja
VALIKKO